Ga naar inhoud

sitecom router


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een 2de laptop met een extra router gekregen.\r\nen een siemens giga set voor draadloos internet.\r\n\r\nde gigaset werkt wel goed maar de router niet.\r\nde laptop kan geen verbinding maken met de router.\r\nik krijg de melding dat windows geen certificaat kan vinden om te verbinden met de sitecom dbDB8B (WLR-2000)\r\n\r\nwat ik ook verander in de instellingen ik krijg geen verbinding.\r\nrouter defect?????\r\n\r\nvr grt flip
Link naar reactie
Als je een certificaat nodig hebt voor je WiFi verbinding dan heb je instellingen gemaakt die normaal gesproken niet voor thuisgebruik bedoeld zijn. Ik zou de router eens een harde reset geven en even helemaal opnieuw beginnen met het instellen ervan.\n\nKies voor de beveiliging WPA2-PSK. Het klinkt alsof je nu 802.1x hebt gekozen, zonder verdere configuratie van het beveiligingscertificaat (wat je nogmaals voor thuisgebruik helemaal niet nodig hebt).
Link naar reactie
Certificaat? Vaag.\r\n\r\nProbeer je soms draadloos je router te bereiken? Zoja, best kans dat dit niet gaat lukken. Over het algemeen moet je die dingen eerst even instellen.\r\nSchakel hiervoor de wifi op je laptop tijdelijk uit, dan met een kabel naar de Sitecom verbinding (de Sitecom effe nergens anders op aansluiten), en dan moet het kunnen lukken.\r\nVolg de handleiding goed.\r\n\r\nEdit: Oeps... was tegelijk aan het typen met Foobar zie ik, maar dat mag de pret niet drukken.;)
Link naar reactie
ok ik heb de router gereset met de knop 15 sec is fabrieksinstellingen 10 sec reset\nen 2 sec verbinding maken.\n\nheb dus 15 seconden gedaan.\ntoen de boel weer aan gezet, daarna mijn laptop laten zoeken naar draadloze netwerken.\nhier staat de sitecom gewoon tussen.\nals ik nu vervolgens de sitecom selecteer en op (verbinding maken) klik gaat hij verbinding maken maar dat duurt zo lang en daarna komt er een rood kruisje bij mijn draadloze netwerk te staan.\nen dus niet verbonden.\nheb nu ook de instelling op WPA2-PSK gezet. toen moest ik kiezen tussen AES of TKIP.\nik heb TKIP gedaan en vervolgens de netwerk beveiligings code ingegeven die is meegeleverd bij de sitecom.\nalles wat ik probeer lukt niet.\nmisschien doe ik toch iets fout.\nde gebruikershandleiding (quick installation quide) geeft duidelijk aan wat ik moet doen, maar er gebeurd gewoon niet wat ze in die handleiding schrijven dus dat houdt dan al snel op.\n\nvr grt flip
Link naar reactie
doorgaans volgt bij modernere apparaten alleen de vraag om de netwerksleutel.... dus dat zelf instellen op wpa-xyz moet helemaal niet hoeven....\r\nik vermoed dat je de wifi-adapter in je laptop eens moet resetten: ga configuratiescherm-apparaatbeheer, selecteer je draadloze adapter, klik rechts en kies: installatie ongedaan maken (soms heet dat ook verwijderen). sluit het scherm netjes af en herstart de pc. bij de herstart zal windows de adapter opnieuw maagdelijk installeren. dan zoeken naar netwerken, en pogen te verbinden met de router, dus zonder eerst zelf te gaan rommelen in de adapter-instellingen!
Link naar reactie
hoi,\n\n([COLOR=\"Red\"]Sitecom aansluiten met een kabel aan de laptop dan in je browser adresbalk ingeven 192.168.0.1 Inlognaam: admin Wachtwoord: admin .[/COLOR])\n\ndit heb ik gedaan en dan kom ik inderdaad in een soort menu van sitecom waarin ik echt alles kan instellen en wijzigen in de router.\nhet wachtwoord dat op de sticker staat klopt gewoon en hiermee kon ik dus inloggen.\nvervolgens weer getest maar geen resultaat.\nmaar nu komt het, voor de 2de keer inloggen op die 192.168.0.1 gaat niet meer!\n.0.2 of .0.3 werkt ook niet.\ndenk dat ik maar terug ga naar de winkel en die router over de balie gooi.\nheb nog een linksys router hier, en daarop werkt alles perfect.\nook met deze laptop ben ik daar binnen 30 seconden op ingelogd.\ndus aan de laptop en de gigaset van siemens kan het niet liggen.\n\ndank voor jullie reactie\'s\ngrt flip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...