Ga naar inhoud

Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb de oplossing. \n\n2003 server gebruik voor zijn netwerkverbindingen een 40 of 56 bits encryptie. Windows 7 gebruikt echter standaard een 128 bits encryptie. \n\nWat je moet doen is: ga op de windows 7 machine naar: \n\nConfiguratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen\\Netwerkcentrum\\Geavanceerde instellingen voor delen. \n\nGa dan naar het kopje: Verbindingen voor het delen van bestanden.\nzet \"Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40 of 56-bits versleuteling gebruiken\" aan. \n\nEn misschien is ook de volgende stap nodig, volgens mij niet: \n\nOnder het kopje: \"Met wachtwoord beveiligd delen\" :\n \"Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen\"\n\nVolgens mij moet het dan werken.
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=rubenejbr]Leuk BlackTiger dat je zo geïnteresseerd bent :)[/quote]\r\nIk bedoel het goed hoor. De interesse ligt er in dat er vaker problemen zijn met netwerkverbindingen en logins tussen verschillende soorten windows. Vaak is de oplossing simpel, maar soms is het echt een zoektocht. En ik ben dan bijzonder technisch nieuwsgierig waarom dat zo is. ;)\r\nTevens is het interessant om te zien hoe Microsoft vaak dingen van hun eigen producten zo incompatible met elkaar maakt.\r\n\r\n@Marc H: Dus toch windows 7. Ik heb zelf dat \"met wachtwoord beveiligd delen\" niet aan staan, in de home versie staat dat in elk geval standaard ook niet aan, althans... je hebt de keuze die optie niet te gebruiken. Normaliter wordt dan de login van het account gebruikt meen ik. Gewoon klassiek werkgroep gebruik dus eigenlijk.\r\n\r\nHet ziet er inderdaad naar uit dat je de oplossing gevonden hebt. Laten we het hopen.(Y)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;631849]Ik bedoel het goed hoor. De interesse ligt er in dat er vaker problemen zijn met netwerkverbindingen en logins tussen verschillende soorten windows. Vaak is de oplossing simpel, maar soms is het echt een zoektocht. En ik ben dan bijzonder technisch nieuwsgierig waarom dat zo is. ;)\r\nTevens is het interessant om te zien hoe Microsoft vaak dingen van hun eigen producten zo incompatible met elkaar maakt.\r\n\r\n@Marc H: Dus toch windows 7. Ik heb zelf dat \"met wachtwoord beveiligd delen\" niet aan staan, in de home versie staat dat in elk geval standaard ook niet aan, althans... je hebt de keuze die optie niet te gebruiken. Normaliter wordt dan de login van het account gebruikt meen ik. Gewoon klassiek werkgroep gebruik dus eigenlijk.\r\n\r\nHet ziet er inderdaad naar uit dat je de oplossing gevonden hebt. Laten we het hopen.(Y)[/QUOTE]\r\n\r\nBlacktiger: ik bedoelde het niet sarcastisch hoor, Ik zal dit eens proberen.\r\nWel raar dat m\'n windows 7 pc wel kan communiceren met de andere windows server.... \r\nIk laat het nog even weten. Als dit werkt gaat dat stukje tekst een txt file in en bewaar ik die :p
Link naar reactie
Kan het zijn dat het op een x64 versie van windows server 2003 wel werkt omdat ik win7 professional draai ?\nEn dat het daarom met de x86 versie van windows server niet werkt ? Heb er namelijk 2 draaien.\n\nX64 pc met windows server:\nHP DC 7800 (uit mn hoofd)\nIntel vpro core2 duo @ 2,4 ghz\n4gb Ram\n2x 200GB HDD\nDoel: SA-MP Server hosting\n\nX86 pc met windows server:\nHP DC5100 SFf\nIntel Pentium 4 HT\n3 GB Ram\n1x 40 GB voor OS en 1x 500GB voor data\nDoel: dataopslag/backup
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;632023]Het maakt PC\'s (servers) geen bal uit of het 32- of 64 bits besturingssystemen zijn, onderling gaat het om de protocols, en die zijn voor allen gelijk in te stellen zoals bij de versleuteling.[/QUOTE]\r\n\r\nAh, dat dacht ik eerst aangezien de x64 server versie wel werkt met de win 7 pc en de x86 server niet.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;631845]Ik heb de oplossing. \r\n\r\n2003 server gebruik voor zijn netwerkverbindingen een 40 of 56 bits encryptie. Windows 7 gebruikt echter standaard een 128 bits encryptie. \r\n\r\nWat je moet doen is: ga op de windows 7 machine naar: \r\n\r\nConfiguratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen\\Netwerkcentrum\\Geavanceerde instellingen voor delen. \r\n\r\nGa dan naar het kopje: Verbindingen voor het delen van bestanden.\r\nzet \"Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40 of 56-bits versleuteling gebruiken\" aan. \r\n\r\nEn misschien is ook de volgende stap nodig, volgens mij niet: \r\n\r\nOnder het kopje: \"Met wachtwoord beveiligd delen\" :\r\n \"Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen\"\r\n\r\nVolgens mij moet het dan werken.[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas dit heeft niet gewerkt...
Link naar reactie
Heb je al eens geprobeerd of het lukt in \'[I]Veilige modus met netwerkondersteuning[/I]\', te bereiken via het F8 opstartmenu van die W7 ?\n\nAlle beveiliging wordt dan niet geladen, en nog veel meer 3th party spul. Internet zelf zou je eventueel kunnen loskoppelen aan je modem.\n\n(Gokje hoor, het ontbreekt mij aan ervaring hier. Behalve dan de ervaring dat het uiteindelijk toch zou moeten werken ;) )
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;632030]Heb je al eens geprobeerd of het lukt in \'[I]Veilige modus met netwerkondersteuning[/I]\', te bereiken via het F8 opstartmenu van die W7 ?\r\n\r\nAlle beveiliging wordt dan niet geladen, en nog veel meer 3th party spul. Internet zelf zou je eventueel kunnen loskoppelen aan je modem.\r\n\r\n(Gokje hoor, het ontbreekt mij aan ervaring hier. Behalve dan de ervaring dat het uiteindelijk toch zou moeten werken ;) )[/QUOTE]\r\n\r\nHeb het net geprobeerd op mijn vaste pc en laptop maar zonder resultaat... Same story.\r\n\r\nIk denk dat ik FreeNAS ga installeren. \r\n\r\nBedankt voor de hulp iedereen, ik heb het gevoel dat er geen oplossing is.
Link naar reactie
Jammer te horen dat het niet gelukt is. Ik had toch wel de hoop dat de oplossing van Marc H zou werken omdat ik die ook op een paar plaatsen bij Microsoft gelezen had.\r\nMisschien heeft hij nog een idee hierover.\r\n\r\nDe reden waarom ik dat activeren van bestands en printerdeling aanzette is omdat er dan ook in het OS bepaalde zaken open gezet worden om dat mogelijk te maken, die er soms toe leiden dat dingen wel werken (ik spreek uit ervaring), terwijl het eigenlijk niet zou moeten hoeven zoals Marc stelde.\r\n\r\nDat is nu precies wat ik bedoelde met dat elke windows wel eens vaag doet. Naar de ene server wordt wel verbonden, naar de andere niet. Een instelling die het zou moeten oplossing brengt de oplossing niet.\r\nDaarom ben ik toch nieuwsgierig of er nog iemand in korte tijd een oplossing vindt (Marc misschien?) want het is toch interessant om de oorzaak te weten te komen.\r\n\r\nLukt dat niet, dan alvast succes met het installeren van FreeNAS. Dat zal geheid weiniger problemen opleveren.;)
Link naar reactie
Mocht je nog eens de neiging hebben:\n\nc:\\windows\\debug\\netsetup.log op de W7 PC heeft misschien nog belangrijke info. Dat logt alles op het gebied van het joinen van een netwerk. Wellicht dat er een specifieker foutnummer staat, en wie weet meer, de tekst van de foutmelding is namelijk erg algemeen.\n\n\"[I]Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord[/I]\"\nDe exacte vertaling van die foutmelding is:\n\"[I]Logon failure: unknown user name or bad password[/I]\"\nwat het breder zoeken in de Engelse taal mogelijk maakt.\n\nOm BlackTiger\'s opmerking over vage inlogproblemen wat kracht bij te zetten vermeld ik even iets eigenaardigs beschreven over Windows 7 i.c.m. IE8...:\n[url=http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprosecurity/thread/80f59d82-84ca-4d87-93d4-dacc61f46a3f]\"[I]Pages which require an HTTP login do not except [B]pasted[/B] password or username.[/I]\"[/url]\nOf dat inmiddels via een update gefixed is weet ik niet, maar ook andere combinaties dan W7 en IE8 blijken wel eens aan dit probleem te lijden.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
[QUOTE=erikdenhouter;632076]Mocht je nog eens de neiging hebben:\r\n\r\nc:\\windows\\debug\\netsetup.log op de W7 PC heeft misschien nog belangrijke info. Dat logt alles op het gebied van het joinen van een netwerk. Wellicht dat er een specifieker foutnummer staat, en wie weet meer, de tekst van de foutmelding is namelijk erg algemeen.\r\n\r\n\"[I]Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord[/I]\"\r\nDe exacte vertaling van die foutmelding is:\r\n\"[I]Logon failure: unknown user name or bad password[/I]\"\r\nwat het breder zoeken in de Engelse taal mogelijk maakt.\r\n\r\nOm BlackTiger\'s opmerking over vage inlogproblemen wat kracht bij te zetten vermeld ik even iets eigenaardigs beschreven over Windows 7 i.c.m. IE8...:\r\n[url=http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprosecurity/thread/80f59d82-84ca-4d87-93d4-dacc61f46a3f]\"[I]Pages which require an HTTP login do not except [B]pasted[/B] password or username.[/I]\"[/url]\r\nOf dat inmiddels via een update gefixed is weet ik niet, maar ook andere combinaties dan W7 en IE8 blijken wel eens aan dit probleem te lijden.[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien wel een hele late reactie, maar heren toch bedankt voor de hulp ! \r\nHeb het e.e.a. bekeken en dacht al die moeite op een p4 servertje... \r\nHeb nu een HP Proliant server staan en heb met hetzelfde image geinstalleerd. Problem solved.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...