Ga naar inhoud

Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zal de moderator vragen of dat plaatje wat kleiner kan, tenzij het jezelf lukt.\n(Edit: Ah, ik merk dat je het plaatje aan het vervangen bent. We wachten even af.)\n\nWindows 7 verlangt geloof ik bij uitstek dat de tijd goed staat, en als deze eerst achter liep zou ik al je probeersels even opnieuw doen. Twee uur lijkt me funest.\nAl beiden opnieuw opgestart ?\n\nEn die SP2 zal zeker ook belangrijk zijn, niet alleen voor/tegen inlog problemen.
Link naar reactie
Nu raak ik echt in de war, ergens klopt er iets niet met wat je zegt, of de wijze waarop je het zegt.\r\nEerst geef je me dit als antwoord:\r\n[quote]Ik kan op de Windows 7 pc juist NIET inloggen en op een xp machine wel.[/quote]\r\nDit antwoord impliceert dat er dus een share aangemaakt moet zijn op de Windows 7 pc, hoe wil je anders op de windows 7 pc inloggen?\r\n\r\nMaar vervolgens lees ik dit antwoord:\r\n[quote]De share zelf heb ik niet aangemaakt in windows 7. Ik doe ctrl+r , dan Typ ik: \\\\192.168.2.12 , druk op OK dan moet ik inloggen om de gedeelde schijf te kunnen zien maar dan krijg ik de fout... [/quote]\r\n???? Dit maakt het echt verwarrend.\r\nJe hebt dus toch geen share aangemaakt in Windows 7? Dan kun je ook niet op windows 7 inloggen.\r\nVervolgens schrijf je een ip adres en inloggen om de gedeelde schijf te kunnen zien, maar er was toch geen gedeelde schijf op de windows 7 machine schrijf je in diezelfde regel?\r\n\r\nIk neem aan dat het eerste antwoord fout is en dat je niet OP de windows 7 machine wilt inloggen maar VANAF de windows 7 machine (naar de XP of server machine)? Anders klopt het niet.\r\n\r\nHopelijk heb je dan op de windows 7 machine toch bestands- en printerdeling actief staan, anders kan het zijn dat het alsnog niet werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;631658]Nu raak ik echt in de war, ergens klopt er iets niet met wat je zegt, of de wijze waarop je het zegt.\r\nEerst geef je me dit als antwoord:\r\n\r\nDit antwoord impliceert dat er dus een share aangemaakt moet zijn op de Windows 7 pc, hoe wil je anders op de windows 7 pc inloggen?\r\n\r\nMaar vervolgens lees ik dit antwoord:\r\n\r\n???? Dit maakt het echt verwarrend.\r\nJe hebt dus toch geen share aangemaakt in Windows 7? Dan kun je ook niet op windows 7 inloggen.\r\nVervolgens schrijf je een ip adres en inloggen om de gedeelde schijf te kunnen zien, maar er was toch geen gedeelde schijf op de windows 7 machine schrijf je in diezelfde regel?\r\n\r\nIk neem aan dat het eerste antwoord fout is en dat je niet OP de windows 7 machine wilt inloggen maar VANAF de windows 7 machine (naar de XP of server machine)? Anders klopt het niet.\r\n\r\nHopelijk heb je dan op de windows 7 machine toch bestands- en printerdeling actief staan, anders kan het zijn dat het alsnog niet werkt.[/QUOTE]\r\n\r\nMijn excuses voor de onduidelijkheid.\r\n\r\nDe gedeelde schijf zit in de Windows Server pc. Daarin heb ik de share aangemaakt, en ik wil die aanspreken vanaf een Windows 7 pc wat niet werkt, waarbij ik de fout krijg: Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.\r\n\r\nOp een laptop met XP kom ik er wel op als ik de gebruikersnaam en wachtwoord invoer.\r\n\r\nDan hoef ik toch geen share aan te maken op de windows 7 pc ?
Link naar reactie
Sorry hoor, maar bestands en printer deling aanzetten op een win7 machine aanzetten om op een server share te kunnen inloggen????? no way. \n\nIk zie het al voor mij in een bedrijfsomgeving. daar wil je juist dat soort dingen dichtgetimmerd hebben. Dus dat hoef je niet te proberen.\n\nHeb je al op de server gekeken in de event viewer?
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;631687]Sorry hoor, maar bestands en printer deling aanzetten op een win7 machine aanzetten om op een server share te kunnen inloggen????? no way. \r\n\r\nIk zie het al voor mij in een bedrijfsomgeving. daar wil je juist dat soort dingen dichtgetimmerd hebben. Dus dat hoef je niet te proberen.\r\n\r\nHeb je al op de server gekeken in de event viewer?[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal eens in de event viewer kijken. Moet ik dan kijken bij system ?
Link naar reactie
hmmm, zou dit het zijn ? of is dit gewoon het afmelden van het account via remote desktop ?\n\nUser Logoff:\n User Name: Administrator\n Domain: DATA\n Logon ID: (0x0,0x30C40)\n Logon Type: 10\n\nEDIT:\nDit heb ik ook nog gevonden\n\nLogon attempt using explicit credentials:\n Logged on user:\n User Name: DATA$\n Domain: WORKGROUP\n Logon ID: (0x0,0x3E7)\n Logon GUID: -\n User whose credentials were used:\n Target User Name: Administrator\n Target Domain: DATA\n Target Logon GUID: -\n\n Target Server Name: localhost\n Target Server Info: localhost\n Caller Process ID: 1244\n Source Network Address: 192.168.2.11\n Source Port: 50569\n\n\nFor more information, see Help and Support Center at
Link naar reactie
[quote]Sorry hoor, maar bestands en printer deling aanzetten op een win7 machine aanzetten om op een server share te kunnen inloggen????? no way.[/quote]\r\nNormaliter zou het niet hoeven inderdaad. Maar windows 7 doet nogal vaag zo te zien.\r\nMet het activeren van bestands- en printerdeling zet je nog geen share open. Maar wel intern netbios verkeer voor de werkgroep, ook uitgaand dus of anders wel terugkerende meldingen.\r\n\r\nIn een bedrijfsomgeving zul je op een andere manier met shares omgaan dan thuis, ook met andere rechten, beleid etc. dus dat is appels met peren vergelijken. Als je dat niet doet, dan ben je in een bedrijfsomgeving niet goed bezig.\r\nEn zoals ik al zei... proberen kost niets! Werkt het niet, zet je het toch weer uit? Ik zie het probleem niet.\r\n\r\nIk had dan ook eerlijk wat meer tips van je verwacht met zo\'n comment, dan alleen het kijken in de event viewer. Die staat er nu dus hopelijk zie je daar dan de oorzaak.
Link naar reactie
Hij gebruikt een 2003 server, dus het is een bedrijfsomgeving. Dat hij er thuis mee hobby\'d, doet daar niets aan af. \n\nWindows 7 doet niet vaag, tien tegen een dat het aan de server kant fout gaat. \n\nLogon Type: 10 Is inderdaad een remote desktop sessie die beëindigd is.\n\nLogon attempt using explicit credentials: (welk eventid? 552?) \n\nDeze komt meestal voor wanneer een gebruiker die al ingelogged is, een programma wil draaien als een andere gebruiker. Geeft mij wel enig idee, maar er gaat nog geen spotlight aan :) \n\nWat je kan doen is: \n\nLog in op je server via rdp, Ga naar event viewer, Bewaar en wis je systeemlog, toepassingen log en je beveiliging log, zodat die leeg zijn. \nOpen, en login, vanaf de XP de share, onthoud de tijd.\nWacht twee minuten, zodat je makkelijk beide pogingen kan scheiden in de log. \nProbeer in te loggen op de share vanaf de windows 7 machine, onthoud de tijd\nGa terug naar je RDP sessie\nVergelijk beide pogingen, en kijk of je kan ontdekken waarom het fout gaat. Als je er niet uitkomt, de logfiles even opslaan, in een zipje stoppen en attachen aan je berichtje.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;631736]Hij gebruikt een 2003 server, dus het is een bedrijfsomgeving. Dat hij er thuis mee hobby\'d, doet daar niets aan af. \r\n\r\nWindows 7 doet niet vaag, tien tegen een dat het aan de server kant fout gaat. \r\n\r\nLogon Type: 10 Is inderdaad een remote desktop sessie die beëindigd is.\r\n\r\nLogon attempt using explicit credentials: (welk eventid? 552?) \r\n\r\nDeze komt meestal voor wanneer een gebruiker die al ingelogged is, een programma wil draaien als een andere gebruiker. Geeft mij wel enig idee, maar er gaat nog geen spotlight aan :) \r\n\r\nWat je kan doen is: \r\n\r\nLog in op je server via rdp, Ga naar event viewer, Bewaar en wis je systeemlog, toepassingen log en je beveiliging log, zodat die leeg zijn. \r\nOpen, en login, vanaf de XP de share, onthoud de tijd.\r\nWacht twee minuten, zodat je makkelijk beide pogingen kan scheiden in de log. \r\nProbeer in te loggen op de share vanaf de windows 7 machine, onthoud de tijd\r\nGa terug naar je RDP sessie\r\nVergelijk beide pogingen, en kijk of je kan ontdekken waarom het fout gaat. Als je er niet uitkomt, de logfiles even opslaan, in een zipje stoppen en attachen aan je berichtje.[/QUOTE]\r\n\r\nZal ik doen ! Bedankt
Link naar reactie
[quote]Hij gebruikt een 2003 server, dus het is een bedrijfsomgeving. Dat hij er thuis mee hobby\'d, doet daar niets aan af.[/quote]\r\nDat is gewoon onzin en als je iets van werken met servers in een bedrijfsomgeving weet, dan weet je dat ook. Hobbyen thuis met een server OS, wil nog lang niet zeggen dat je het ook als zodanig gebruikt laat helemaal staan dat het als een bedrijfsomgeving is ingeregeld, zeer verre van dat.\r\nJe moet met jou ervaring ook net zo goed als ik weten ELKE windows vaag kan doen en ook doet. We zijn het dus hartgrondig oneens hierover.\r\n\r\nOverigens kan het best aan de serverkant liggen, klopt, alhoewel het dan wel vreemd te noemen is dat het met xp naar de server wel kan, dan verwacht je het probleem toch eerder bij windows 7 lijkt me, toch?\r\n\r\nMaar goed, ik hoop dat je iets aan het login gebeuren kan ontdekken waarom het mis gaat, want ik ben ook zeer nieuwsgierig naar oorzaak en hopelijk ook oplossing.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;631819]Dat is gewoon onzin en als je iets van werken met servers in een bedrijfsomgeving weet, dan weet je dat ook. Hobbyen thuis met een server OS, wil nog lang niet zeggen dat je het ook als zodanig gebruikt laat helemaal staan dat het als een bedrijfsomgeving is ingeregeld, zeer verre van dat.\r\nJe moet met jou ervaring ook net zo goed als ik weten ELKE windows vaag kan doen en ook doet. We zijn het dus hartgrondig oneens hierover.\r\n\r\nOverigens kan het best aan de serverkant liggen, klopt, alhoewel het dan wel vreemd te noemen is dat het met xp naar de server wel kan, dan verwacht je het probleem toch eerder bij windows 7 lijkt me, toch?\r\n\r\nMaar goed, ik hoop dat je iets aan het login gebeuren kan ontdekken waarom het mis gaat, want ik ben ook zeer nieuwsgierig naar oorzaak en hopelijk ook oplossing.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ga het vanavond even doen, moet nu naar m\'n werk wat pc\'s installeren voor een auto garage dus ik denk dat ik rond 17:00 de resultaten wel heb.\r\n\r\nLeuk BlackTiger dat je zo geïnteresseerd bent :-) Had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden reageren :p
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...