Ga naar inhoud

Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk heb een oudere pc geinstalleerd met Windows Server 2003 R2 Standard Edition.\nDaar in zit een gedeelde 500GB SATA schijf waar ik al mijn films/muziek/foto\'s op wil zetten.\n\nAls ik ctrl+r doe en \\\\192.168.2.12 intyp, (want dat is het vaste ip wat ik lokaal toegewezen heb) dan moet ik met een gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.\nNu heb ik op de server een account aangemaakt met volledige administrator rechten.\nAls ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoer dan krijg ik het volgende:\n\nAanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.\n\nDit doe ik op een Windows 7 pc.\n\nAls ik dit zelfde op een XP pc doe dan werkt het prima en kan ik op de schijf komen en bestanden erop zetten en eraf halen.\n\nIk heb google afgezocht maar kan niet veel vinden.\n\nKan iemand mij helpen ?\n\nBedankt !\n\nEDIT: Ik heb nog een pc draaien met windows server 2003 R2 zelfde configuratie, en daar kan ik wel in komen vanaf mijn Windows 7 PC
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote]Dit doe ik op een Windows 7 pc.[/quote]\r\nIk had laatst ook een probleem een verbinding te maken vanaf een windows 7 pc. Dat lukte pas toen er bij het account op de windows 7 pc ook een wachtwoord werd ingesteld. Daar zou ik mee beginnen als dat nog niet gebeurt is (enter drukken is geen wachtwoord!).\r\nOverigens zou het geen probleem moeten zijn als je op alle pc\'s een account hebt met dezelfde usernaam en wachtwoord. Dan hoef je ook niet met de netwerk groep van windows 7 te werken.\r\n\r\nDe reden dat je wel op je 2003 R2 server kunt inloggen vanaf je windows 7 pc weet ik niet, misschien via een gast toegang ofzo?
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;631585]Ik had laatst ook een probleem een verbinding te maken vanaf een windows 7 pc. Dat lukte pas toen er bij het account op de windows 7 pc ook een wachtwoord werd ingesteld. Daar zou ik mee beginnen als dat nog niet gebeurt is (enter drukken is geen wachtwoord!).\nOverigens zou het geen probleem moeten zijn als je op alle pc\'s een account hebt met dezelfde usernaam en wachtwoord. Dan hoef je ook niet met de netwerk groep van windows 7 te werken.\n\nDe reden dat je wel op je 2003 R2 server kunt inloggen vanaf je windows 7 pc weet ik niet, misschien via een gast toegang ofzo?[/QUOTE]\n\nIk kan op de Windows 7 pc juist NIET inloggen en op een xp machine wel. \nIk heb voor elke pc die ik gebruik een apparte username aangemaakt omdat ik had gelezen dat er een timeout tussen de actieve sessie zit. Maar dit werkt ook niet. Dan krijg ik dezelfde foutmelding. Ik heb elke pc in huis op WORKGROUP groep staan dus dat zal het probleem niet zijn, bij xp en windows 7 krijg ik de server wel te zien bij netwerklocaties.\n\nEDIT: als ik op de share wil komen vraagt hij om een username en wachtwoord, die vul ik in zoals ik het account op de server gemaakt heb, en dan kom ik er niet in via de windows 7 pc. Waar wel een wachtwoord op zit op het lokale account.\n\nOp de xp machine zit geen wachtwoord op het account en daarmee kom ik wel de share in.\nMijn andere windows 7 laptop heeft ook geen wachtwoord op het account en die komt er ook niet in.
Link naar reactie
Ik vermoed een simpele fout met de thuisgroep van Windows 7. Verwijder alle pc\'s eens uit de \"workgroep\" en \"thuisgroep\" .\n\nMaak daarna een nieuwe \"thuisgroep\"aan op de W7 pc en maak de andere pc\'s en de server lid van die zelfde thuisgroep. \nAls ik zoiets moet configureren voor een gebruiker met meerdere Windows versies, begin ik altijd op de W7 pc. Zo omschrijf MS het volgens mij ook.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;631595]Ik vermoed een simpele fout met de thuisgroep van Windows 7. Verwijder alle pc\'s eens uit de \"workgroep\" en \"thuisgroep\" .\r\n\r\nMaak daarna een nieuwe \"thuisgroep\"aan op de W7 pc en maak de andere pc\'s en de server lid van die zelfde thuisgroep. \r\nAls ik zoiets moet configureren voor een gebruiker met meerdere Windows versies, begin ik altijd op de W7 pc. Zo omschrijf MS het volgens mij ook.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDit heb ik ook al met een docent gedaan op de IT opleiding. Maar geen succes :( \r\nHad dit misschien even moeten melden
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;631597]Oke, geeft niet. Heb je soms Norton Internet Security of een ander \"compleet\" beveiligingspakket draaien, want dat soort programma\'s kan hier ook aardig dwars liggen met een firewall.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIk heb ESET NOD32 draaien. Ook op de xp machine.\nZat hier ook al aan te denken en had hem uitgeschakeld maar maakt geen verschil.]\n\nEDIT: Ik ga nu even naar school wat spullen ophalen en dan ga ik nog een keer kijken met m\'n docent, misschien dat hij nog iets weet, en als jullie iets weten dan hoor ik het graag !
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;631603]Heb je een domein draaien op de server?\r\n\r\nProbeer anders eens in te loggen met servernaam\\gebruikersnaam of domeinnaam\\gebruikersnaam in plaats van alleen gebruikersnaam.[/QUOTE]\r\n\r\nEr draait geen domein op de server. Het is alleen een share van een hardeschijf die ik wil aanspreken via het lokale ip adres.\r\n\r\nFirewall heb ik compleet uigeschakeld om even te testen of ik erin kom. Maar nee... Als iemand via teamviewer of iets dergelijks het zou willen zien dan kan dat.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;631613]En met servernaam\\gebruiker werkt het ook niet?\r\n\r\nWat zegt de event viewer van de server? zie je daar wel pogingen tot inloggen, en een melding waarom hij het inloggen weigert?[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik ook geprobeerd en ook zonder resultaat. Kan het zijn dat het komt omdat er eerder een windows xp pc heeft gedraaid met dezelfde naam en ip adres ? Dat hij daar mee loopt te stoeien ? \r\nHeb de naam en ip veranderd, maar dat hielp dus ook niet.
Link naar reactie
Ik weet alleen dat windows wel eens vaker van die kuren heeft. Een thuisgroep gebruik ik niet, dat kun je in XP namelijk niet instellen dat is alleen iets voor Windows 7 en misschien Vista.\r\nHeb je vaste ip adressen? Zoja, dan zou je nog bij de tcp/ip instellingen onder geavanceerd bij het Tabblad wins kunnen instellen \"netbios via tcp/ip\" te gebruiken.\r\n\r\nEen firewall houdt de zaak volgens mij niet tegen, er komt immers een aanmeldingsscherm. Ergens gaat er dus iets mis met de aanmelding.\r\nWant als je inlogt op XP met account A met wachtwoord en dat account bestaat met hetzelfde wachtwoord ook op de windows 7 pc en dezelfde werkgroep zoals je zegt, dan zou dat geen probleem moeten zijn.\r\nMaar windows wenst nogal eens vaag te doen ook al doe je het goed, het wordt dan alleen zoeken (soms naar een naald in een hooiberg) om het voor elkaar te krijgen.\r\n\r\nSchiet me net iets te binnen, op windows 7 kun je volgens mij op 2 manieren iets als gedeeld aanmerken.\r\n\r\nHoe heb je de share precies aangemaakt in windows 7?
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;631625]Ik weet alleen dat windows wel eens vaker van die kuren heeft. Een thuisgroep gebruik ik niet, dat kun je in XP namelijk niet instellen dat is alleen iets voor Windows 7 en misschien Vista.\r\nHeb je vaste ip adressen? Zoja, dan zou je nog bij de tcp/ip instellingen onder geavanceerd bij het Tabblad wins kunnen instellen \"netbios via tcp/ip\" te gebruiken.\r\n\r\nEen firewall houdt de zaak volgens mij niet tegen, er komt immers een aanmeldingsscherm. Ergens gaat er dus iets mis met de aanmelding.\r\nWant als je inlogt op XP met account A met wachtwoord en dat account bestaat met hetzelfde wachtwoord ook op de windows 7 pc en dezelfde werkgroep zoals je zegt, dan zou dat geen probleem moeten zijn.\r\nMaar windows wenst nogal eens vaag te doen ook al doe je het goed, het wordt dan alleen zoeken (soms naar een naald in een hooiberg) om het voor elkaar te krijgen.\r\n\r\nSchiet me net iets te binnen, op windows 7 kun je volgens mij op 2 manieren iets als gedeeld aanmerken.\r\n\r\nHoe heb je de share precies aangemaakt in windows 7?[/QUOTE]\r\n\r\nDe share zelf heb ik niet aangemaakt in windows 7. Ik doe ctrl+r , dan Typ ik: \\\\192.168.2.12 , druk op OK dan moet ik inloggen om de gedeelde schijf te kunnen zien maar dan krijg ik de fout... \r\n\r\nIk zal eens kijken of de tijd goed staat, moet haast wel want daaropr draaide er xp op die machine en daar stond de tijd goed. Maar ik zal het bekijken, jullie horen het nog wel.
Link naar reactie
[IMG]https://dl.dropbox.com/u/81961797/screenshot.bmp[/IMG]\r\nDit is het inlogscherm dat ik krijg op Win 7\r\n[url]https://dl.dropbox.com/u/81961797/screenshotserver.bmp[/url]\r\nIk zie nu dat er SP1 op zit en geen SP2, kan dit het probleem zijn ?\r\n\r\nEDIT: op screenshot 1 zie je 2.4 staan bij t ip maar dit is een oud screenshot wat ik nog had staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...