Ga naar inhoud

WGA speelt op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Al sinds 2010 heb ik problemen met Windows Genuine Advantage. Eerst dook die melding af en toe op rechts onderin het scherm maar naarmate de tijd vorderde kwam die melding steeds vaker. Als ik via de website valideer zegt ie dat ie legitiem is en is er verder niks aan de hand maar die melding blijft maar terugkomen rechts onderin het scherm, met tussenpozen variërend van een week tot een paar dagen. Maar afgezien van die melding gebeurt er verder niks. M\'n bureaublad wordt niet zwart en ik kan gewoon updates blijven downloaden. De melding is trouwens maandenlang weggebleven totdat ik een nieuwe videokaart erin had laten bouwen.\r\n\r\nMaar eerst nog even wat achtergrondinformatie over de pc. In 2009-2010 had ik problemen met de USB poorten, waar de USB poorten na een poos gewoon uitvielen. Ik had al het mogelijke geprobeerd, waaronder zelfs een complete reinstall van Windows. Ik had gekozen voor het vervangen van het moederbord door een van een ander merk en het probleem was voorbij. Ik had de mensen van de winkel gevraagd of dat geen gevolgen had voor mijn licentie en ze zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik heb een OEM licentie van Windows 7 Home Premium en een nieuwe mobo betekent vaak ook een nieuwe licentie. De pc was door mij samengesteld en gebouwd door de winkel.\r\n\r\nMaar kan ik dit probleem verhelpen zonder reinstall van Windows? Het is mij iets te rigoreus voor dit probleem.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;621886]Post 1\r\n\r\nIk heb een OEM licentie van Windows 7 Home Premium .[/QUOTE]\r\n\r\nDat quoten is nog niet alles van je, maar goed.\r\n\r\nIk heb hier al talloze nieuwe moederborden ingebouwd. Bij problemen met de licentie, even telefonisch activeren en aangeven dat je de licentie maar op 1 pc hebt staan is dan voldoende voor een volledig legale validatie. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;621884]Heb je wel de prestatie indexering kunnen bijwerken , en komen alle updates gewoon binnen , ook service pack 1 geinstalleerd en de datum en tijd goed staan.\n\n..[ATTACH]17102[/ATTACH][/QUOTE]\n\nIk heb de prestatie-indexering uitgezet omdat ik het een nutteloos iets vind en ook nog es op de meest onmogelijke tijdstippen z\'n werk doet. Ja, zondagnacht om 1 uur is onmogelijk voor me want ik zit dan vaak nog te gamen. En ja, de datum en tijd staan nog goed en SP 1 is geïnstalleerd.\n\n@Niek: Als ik kies voor opnieuw activeren dan zegt ie dat ie al geactiveerd is dus dat zal denk ik niet lukken.
Link naar reactie
Inderdaad wat Niek schrijft. De automatische activatie vindt \'t niet leuk als je je moederbord vervangt, maar telefonisch is dat prima op te lossen.\n\nEn de prestatie index? Een keer handmatig uitvoeren en zolang je geen hardware verandert gaat \'ie dat niet meer uit z\'n eigen opnieuw doen. Bij mij staat \'ie laatst bijgewerkt 13-06-2011. Wordt weer eens tijd voor een herinstallatie eigenlijk :P
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;621924]Inderdaad wat Niek schrijft. De automatische activatie vindt \'t niet leuk als je je moederbord vervangt, maar telefonisch is dat prima op te lossen.\r\n\r\nEn de prestatie index? Een keer handmatig uitvoeren en zolang je geen hardware verandert gaat \'ie dat niet meer uit z\'n eigen opnieuw doen. Bij mij staat \'ie laatst bijgewerkt 13-06-2011. Wordt weer eens tijd voor een herinstallatie eigenlijk :P[/QUOTE]\r\nIk was al op zoek naar het telefoonnummer maar als ik het venster voor het activeren van Windows open dan zegt ie \"activeren is voltooid\" en geen telefoonnummer te zien.
Link naar reactie
En na het inbouwen van je nieuwe videokaart heb je niet opnieuw moeten activeren? dat gebeurd nog wel eens bij vervanging van hardware.\r\n\r\nvoor contact met microsoft:\r\nMicrosoft B.V.\r\nEvert van de Beekstraat 354\r\n1118 CZ Schiphol\r\nTel: +31 20 5001500\r\nFax: +31 20 5001999\r\n\r\n[url]http://www.microsoft.com/netherlands/msnederland/contact/contactgegevens.aspx[/url]\r\n\r\nDus als je vanuit Nederland belt bel je gewoon 020 5001500 en kan je daar vragen wat je kan doen.\r\n\r\nSucces. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...