Ga naar inhoud

Startfolder


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Besten,\r\n\r\nWindows 7 werkt snel en soepel, maar één ding vind ik heel irritant. Elke keer als je in eender welk programma iets wilt opslaan of de verkenner opstart. Dan opent ie in de standaard folder Bibliotheken. Dat is heel ver van de plaats waar ik mijn bestanden wil opslaan. Deze wil namelijk niet helemaal op de C:-schijf, maar op een andere partitie op de computer of op de NAS.\r\n\r\nKan ik de folder waarin standaard geopend wordt wijzigen naar een folder van voorkeur of naar de laatst geopende folder? Daarmee bedoel ik niet de vaste locatie van Mijn Documenten veranderen, want dan creëert Windows (en andere programma\'s) zelf subfolders en documenten daar, maar mijn eigen folder met al mijn persoonlijke bestanden. Deze wil ik namelijk gescheiden daarvan houden.\r\n\r\nBij voorbaat dank,
Link naar reactie
Je kunt ook de locatie van de bibliotheek wijzigen naar de plek waar je het een en ander wel hebt staan\r\n\r\n[COLOR=\"Black\"][B]Bibliotheken aanpassen[/B][/COLOR]Over de bibliotheken is genoeg interessants te vertellen. Zo kunt u zelf bepalen op welke locatie items standaard worden opgeslagen; een bibliotheek kan immers uit verschillende locaties bestaan. Klik met rechts op de bibliotheek die u wilt aanpassen en kies voor\r\nEigenschappen. Op het tabblad Bibliotheek kiest u bij Bibliotheeklocaties voor de map die u als standaardmap wilt gebruiken. Klik hierna op de knop Opslaglocatie instellen. In hetzelfde venster kunt u bestaande maplocaties verwijderen. U verwijdert hiermee dus niet de map zelf, maar slechts de verwijzing ernaar voor de specifieke bibliotheek. Nieuwe mappen opnemen in de bibliotheek is ook mogelijk via dit venster. Klik op de knop Een map opnemen en wijs de gewenste map aan. Niet tevreden over de gemaakte veranderingen? Klik op de knop Standaardinstellingen herstellen, om terug te keren naar de ‘fabriekswaarden’.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...