Ga naar inhoud

XP loopt vast bij inpluggen USBdevice


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De enige USB waar de tab Energie in staat is:\r\nUSB hoofdhub\r\nDaar staat bij de tab Energie:\r\nSamengesteld USB apparaat:100mA\r\nHID muis: 100mA\r\n8 poorten beschikbaar: 0mA\r\nDe USB hoofdhub die daaronder staat:\r\n10 poorten beschikbaar: 0mA\r\nTotaal beschikbare energie: 500mA\r\nIk weet niet of de tab Energiebeheer nog iets kan betekenen:\r\nBij de bovenste staat:\"De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen\"uitgevinkt.\r\nBij de onderste staat: \"De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen\" aangevinkt.\r\nUh....ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, anders hoor (zie) ik het graag.\r\nGroetenissen,\r\nMargreet.
Link naar reactie
Zo\'n y-cable is inderdaad nooit weg, het is een een brug met wat oudere moederborden voor wat betreft dit soort schijfjes.\n\n(Let altijd wel op voor die mini connectors, of het nou een gewone- of een Y-kabel is. De mini connectors zijn zo kwetsbaar dat je er alles aan moet doen om mechanische belasting van dat stekkertje en gaatje te voorkomen. Zorg dat je er nooit scheef aan trekt etc..)\n\nWat betreft de losse USB hub, inderdaad, meestal 4 poorten vanuit één van de bron, een verdeelstation dus, maar... wel nodig is eentje waarbij een externe voeding zit, dus de stroomvoorziening voor die 4 aangesloten apparaten is dan verbeterd[B];[/B] je begrijpt dat je met de originele 0,5 Ampère die zo\'n USB poort levert, niet b.v. vier schijven kan voeden[B];[/B] 4x0,85A is al 3,4A.\n\nAan de andere kant, als je er b.v. 4 USB [I]geheugensticks[/I] op zo\'n hub zou aansluiten dan hoef je je niet veel zorgen te maken, daar zit geen motor is, en slurpt dus niet veel. Die 0,5 A zal dan genoeg zijn, en de aanschaf van een simpele hub zonder externe voeding is dan genoeg.\n\nEen nieuwer moederbord (geldt ook voor laptops) heeft zover ik weet USB poorten welke 1 Ampère kunnen leveren.\n\n\nEn dan je USB hoofdhub\'s... je hebt niet gekeken met de schijf er aan en zo opstarten zodat het dingetje werkt ? Ik ben benieuwd, al is de info die je daar krijgt vaak moeilijk te interpreteren. \nOp mij Asus wordt weergegeven dat zo\'n schijfje 2 mA gebruikt :-S en bij de webcam (die uit staat) wordt gemeld dat het 500 mA gebruikt. Klopt van geen kanten, dus de vraag is of je er iets mee opschiet.\n\nDat \'[I]Samengesteld apparaat[/I]\" is denk ik je webcam. Dubbelklik er maar op dan krijg je meer info.\n\n[quote=Moppie60]De USB hoofdhub die daaronder staat:\n10 poorten beschikbaar: 0mA\nTotaal beschikbare energie: 500mA[/quote]\n\'Totaal beschikbaar\' dat zal wel \'[I]Totaal beschikbaar per poort[/I]\' zijn ?\n\n\"[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\" dat is een optie die op meer apparaten zit, zoals je netwerkadapter b.v.. Uitvinken als er apparaten op die hub plots na een tijdje uitvallen zonder dat je dat wilt, aanvinken als je het wel makkelijk vindt dat apparaten vanzelf uitgeschakeld worden terwijl ze wel aangesloten blijven.\nDit is voor een laptop natuurlijk belangrijker met zijn beperkte accu-lading.\n\n\nAls ik jou was zou ik eerst zo\'n kabeltje proberen.
Link naar reactie
Sorry voor mijn late reactie, maar gisteravond probeerde ik te reageren op \'snel reageren\' maar mijn tekst werd niet geplaatst, verdween in het niets, ik moest de pagina verversen en opnieuw weer inloggen.\nMaar ik heb nu eerst mn tekst op kladblok geplaatst, dan ben ik het niet kwijt voor t geval het weer in het niets verdwijnt. Heb het wel es vaker meegemaakt hoor.\nIk ga toch maar zo\'n y-kabel ophalen. En es uitproberen op mn XP machine.\nDie mini-connectors, bedoel je daar die mini-usb stekkertjes mee? Ik heb nl wel es eentje gezien bij mn dochters camera.\nWat die USBpoort van 0,5Ampère betreft, uh...is het niet zo dat de USBpoorten achter in de pc (ik vermoed van het moederbord) beter zijn dan de USBpoorten voorin de kast(die van de kast zelf)? Dan zou ik evt. een vrije poort achter in de pc kunnen gebruiken\nNee, die geheugensticks zijn vergelijkbaar met de SSD-schijven begrijp ik?\nAls ik het goed begrijp is het dan met die 2,5 ext hdd\'s zo dat niet alleen de USB, maar ook de stroom van een USBpoort moet komen.\nIk ga nog es proberen om met de USBschijf erin te kijken naar de mA in die eigenschappen. Kijken wattie dan aangeeft.\nUh..dat \'samengesteld apparaat\' is denk ik bij mij iets anders, ik heb nl geen webcam.\nEn de optie:\"de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen\",tja...als ik de pc uitzet verwijder ik wel altijd \'alle hardware veilig\', ik laat nooit een sticky of een ext hdd er in zitten als de pc uit is. \nBegrijpelijk dat het voor een laptop met een accu belangrijker is als een op netstroom.
Link naar reactie
Als je die melding krijgt dat de pagina verlopen is en ververst moet worden dan gebruik ik altijd de \'pagina terug\' knop van de browser (FF), en zie ik de tekst weer... Dan Ctrl+A en Ctrl+c om alles te selecteren en kopiëren en dan plak ik het voor de zekerheid even in een vast openstaand Kladblokje. Moet je even alert op zijn bij nacht-overspannende teksten.\n\n\n[quote]\nDie mini-connectors, bedoel je daar die mini-usb stekkertjes mee? Ik heb nl wel es eentje gezien bij mn dochters camera.[/quote]\nEh... zit die niet aan het kabeltje van het schijfje ? Bij de meesten toch wel, bij mijn Samsung ook. Dit (linker) bedoel ik:\n[ATTACH]17120[/ATTACH]\nHoe zit het dan verbonden aan de schijf-kant ? Want dat bepaalt natuurlijk wel het soort Y-kabel wat je nodig hebt.\n\nJa, alle stroom die een 2,5\" schijfje nodig heeft komt via die kabel.\nPoorten aan het moederbord [I]kunnen[/I] anders zijn, maar bij mijn Asus was dat niet zo. Misschien dat je een insteekkaartje kan kopen, maar dan moet je jezelf overtuigen dat ze die stroom leveren, anders heb je er nog niks aan. En als het er niet speciaal bij staat vergeet het dan maar.\n\nZelfs bij deze aangeboden 4 poort hubs met externe voeding staat nou net niet vermeld hoeveel stroom die voeding eigenlijk levert, al denk ik best wel genoeg:\n[url]http://www.conrad.nl/ce/nl/product/971895/4-poorts-USB-20-hub-met-netvoeding/0415112&ref=list;jsessionid=B838EBBEA1ABA096444F27D13E757DB0.ASTPCCP18[/url]\n\nDie geheugensticks gebruiken veel minder stroom omdat ze dus geen motor hebben. Vergelijkbaar met SSD ? In dat opzicht wel.
Link naar reactie
Uh...ik heb je tip over de \'pagina terug\' knop (ik heb IE9) nog niet geprobeerd om eerlijk te zijn. Ik deed klakkeloos wat er geadviseerd werd...\r\nIk heb ook al es bij een MSN groep gehad dat mn tekst in het niets verdween, vandaar dus dat ik het hier ook toepas: eerst in kladblok en dan posten.\r\nJa, idd, ze had laatst een losse kabel (bleek later) aan haar harde schijf dus hij moest ff nagekeken worden omdat ze de gekste meldingen kregen. En toen waren de stekkers tot die ene weer ingeplugd op die mini-stekker na dus.\r\nBij mij zit er ook een mini-stekker in de schijf zelf en de gewone dus in de pc.\r\nIk ga nog es googelen naar insteekkaarten, wat voor specs er bij staan.\r\nTja..die 4-poorts hubs moet ik eigenlijk wel weten hoeveel stroom ze leveren....kan ik misschien via googelen ook wel achter komen, misschien dat andere sites wel meer specs geven...\r\nThanx voor je tips en uitleg!!\r\nGroetenissen,\r\nMargreet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...