Ga naar inhoud

instellingen, waar zit dat ook weer.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=kater;621251]\r\nIk wil vooral het wisselbestand ergens anders zetten, deze zit nu op C.\r\nOf maak dat niets uit?[/QUOTE]\r\n\r\nAls je een tweede interne harde schijf hebt is dat wel aan te bevelen. Dan worden de lees en schrijfacties verdeeld. Let er wel op dat als je überhaupt geen wisselbestand gebruikt systeem errors ook niet worden gelogd (Minidump, Live Kernel Reports). Dan moet je een minimum van 400Mb instellen en ik kan dan 512 of 1024 mb aanraden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Kater, als je het een beetje beu bent in windows 7 steeds naar al je instellingen te moeten zoeken moet je eens naar deze filmpjes kijken:\r\n\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=RJSR5povZo8[/url]\r\n\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=rHM8yJAlUxo[/url]\r\n\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=D_x8Ep-c8ug[/url]\r\n\r\nAlle instellingen van windows 7 in 1 klik voor je neus en in 2 klikken geopent.\r\n\r\nHeeft te maken met commandlines en shell sleutels in het register.
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;621267]Als je een tweede interne harde schijf hebt is dat wel aan te bevelen. Dan worden de lees en schrijfacties verdeeld. Let er wel op dat als je überhaupt geen wisselbestand gebruikt systeem errors ook niet worden gelogd (Minidump, Live Kernel Reports). Dan moet je een minimum van 400Mb instellen en ik kan dan 512 of 1024 mb aanraden.[/QUOTE]\r\n\r\nVoor je schijfruimte op je station is het denk ik ook wel aan te bevelen mocht je meer partities hebben op 1 harde schijf, het station waar windows op start zal dan meer ruimte hebben als je je wisselbestand op een andere partitie hebt staan.\r\nEn geen wisselbestand gebruiken is af te raden.\r\n\r\nJe wisselbestand af en toe legen is beter.\r\nHet is aan te raden om bij het afsluiten van je computer automatisch het page file te laten wissen. Dit voor extra veiligheid. Je doet dit al volgt: \r\n\r\n\r\n1. Start regedit: Start --> Uitvoeren --> typ in: regedit.exe en klik OK\r\n2. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet /Control/Session Manager/Memory Management. \r\n3. Selecteer ClearPageFileAtShutdown in het menu aan de rechterkant. \r\n4. Verander de waarden naar 1. \r\n5. Herstart je computer.\r\n\r\nHet werkt zo, als je de waarde ClearPageFileAtShutdown op 1 zet, zal de computer nog niet bij het afsluiten je wisselbestand leeg maken, na het opnieuw opstarten zet je ClearPageFileAtShutdown weer op 0.\r\nDan start je de computer opnieuw op en wordt je wisselbestand geleegd.\r\n\r\nWaarom niet op 1 laten staan? omdat het afsluiten van de computer een stuk langer duurt.\r\n\r\nDus als onderhoud van je wisselbestand kan je dit uitvoeren, en verbetert de veiligheid ook.
Link naar reactie
[QUOTE]Het is aan te raden om bij het afsluiten van je computer automatisch het page file te laten wissen. Dit voor extra veiligheid. Je doet dit al volgt: \n\n\n1. Start regedit: Start --> Uitvoeren --> typ in: regedit.exe en klik OK\n2. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet /Control/Session Manager/Memory Management. \n3. Selecteer ClearPageFileAtShutdown in het menu aan de rechterkant. \n4. Verander de waarden naar 1. \n5. Herstart je computer.[/QUOTE]\n\nBeetje omslachtig nietwaar, als je toch al je wisselbestand op een aparte partitie hebt staan (heb ik ook, 1e 10 GB van m\'n 2e HD) en je wilt deze opruimen, is het makkelijker en sneller even een \"Quick Format\" van deze partitie te doen. Zelfs een volledige gaat je niet veel meer tijd kosten.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;622316]Beetje omslachtig nietwaar, als je toch al je wisselbestand op een aparte partitie hebt staan (heb ik ook, 1e 10 GB van m\'n 2e HD) en je wilt deze opruimen, is het makkelijker en sneller even een \"Quick Format\" van deze partitie te doen. Zelfs een volledige gaat je niet veel meer tijd kosten.[/QUOTE]\r\n\r\nkan je ook doen, maar als je met reg bestanden werkt valt de omslachtigheid wel mee.\r\nMaar dan heb je een andere situatie, die situatie die je hebt leent zich daar wel geschikt voor.\r\nToch zal het in snelheid niet veel uitmaken, je doet het anders, leuk, maar je kan gewoon een sleutel van het register exporteren, 1 keer met de 0 als waarde, en 1 keer met de 1 als waarde, die kan je dan gebruiken.\r\n\r\nEn doe je die format dan als je windows opgestart hebt en je wisselbestand in gebruik hebt?\r\nDus tijdens het in gebruik zijn van het virtuele geheugen verwijder je het wisselbestand door die partitie te formateren waar het wisselbestand op staat?\r\nhoe moet ik dat precies zien? Omdat je niet een juiste manier gebruikt zal ik deze manier niet aanraden, maar wat jij doet moet je zelf weten :-)\r\n\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;622335]Klik met rechts op het pictogram en kies \"Vastmaken aan taakbalk\" \r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nen dat van aan taakbalk vastmaken, die pictogrammen werden nu net niet bedoeld.\r\nPictogrammen vastgemaakt aan de taakbalk zijn niet geschikt voor aangepaste contextmenu\'s.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...