Ga naar inhoud

SSD traag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat je vanaf de sata pci-e kaart met je ssd eraan, niet kunt opstarten. \nTraag: Een schijf goed controleren kost altijd veel tijd, welk programma je ook gebruikt. \nAls je haast hebt, kan je ze ook alle 4 los koppelen en dan telkens 1 aansluiten. Dan merk je vanzelf welke schijf de vertraging veroorzaakt. Die moet je dan zeker even controleren.\n\nNiek
Link naar reactie
Kan het ook zijn, dat de 2TB schijf de vertraging geeft?\r\n\r\nIk heb nu 3 schijven op het moederbord:\r\n128 GB SSD (staat nu Windows 7 32 bits op)\r\n680 GB Samsung\r\n2 TB Seagate\r\nOp de PCie kaart zit de \"oude\" 1 TB van Samsung en de 3 tB van Seagate.\r\n\r\nEerst had ik het volgende:\r\n1 TB Samsung (3 partities) met Windows erop\r\n200 GB \r\n680 GB\r\n\r\nDe 200 heb ik later met de 2TB vervangen en toen was hij ook trager met opstarten.\r\n\r\nHet is alleen met het opstarten.\r\nVerder werkt alles perfect, goed en snel.
Link naar reactie
Lees even terug. (het tweee deel van post 4) \nEen goede harde schijf kan niet voor zo\'n vertraging zorgen.\nDit kan wel veroorzaakt worden door een slechte harde schijf, waardoor het bios er elke keer lang over doet op die te herkennen.\nDe grote van de harde schijven maakt met het opstarten niets (of niet merkbaar) iets uit. Het gaat om de kwaliteit van de schijven.\nKoppel dus alle extra harde schijven los. \nGaat het opstarten dan wel goed, dan sluit je er 1 aan en start weer op.\nDit doe je telkens met 1 schijf, tot de vertraging optreed. \nDan moet de laatst aangesloten schijf gecontroleerd worden. \n\nHet kan ook nog zo zijn, dat de pci kaart voor de vertraging zorgt zodra je er een hd op aansluit. test dit dus ook uit.\nHet zou overigens niet voor het eerst zijn, dat een nieuwe schijf, niet goed is en terug moet. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...