Ga naar inhoud

Bootprobleem na crash in slaapstand


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ziet er goed uit, daar wordt niets over een probleem vermeld, al zegt dat zeker niet alles.\r\n\r\nIk zou eens koud opstarten met de disk op een andere poort. Windows boot misschien niet, maar je kan wel zien of het BIOS de schijf herkent, of hetzelfde probleem zich voordoet.\r\nJe kan het ook proberen met b.v. de Windows installatie DVD, of Ubuntu.\r\nHet is nu gewoon de vraag of het het moederbord is of de schijf zelf. Meer smaken zijn er denk ik niet.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;621148]Ziet er goed uit, daar wordt niets over een probleem vermeld, al zegt dat zeker niet alles.\r\n\r\nIk zou eens koud opstarten met de disk op een andere poort. Windows boot misschien niet, maar je kan wel zien of het BIOS de schijf herkent, of hetzelfde probleem zich voordoet.\r\nJe kan het ook proberen met b.v. de Windows installatie DVD, of Ubuntu.\r\nHet is nu gewoon de vraag of het het moederbord is of de schijf zelf. Meer smaken zijn er denk ik niet.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb hem al een keer veranderd van SATA5 naar SATA1, maar dat is hem dus ook niet
Link naar reactie
Je hebt naar ik aanneem ook wel even een andere voedingsaansluiting vanuit de voeding geprobeerd ?\n\n\nOmdat het temperatuur gerelateerd lijkt (het zaakje moet even wat warmer zijn om correct te werken) zou ik het volgende proberen:\n\nPC helemaal koud, harddisk helemaal afkoppelen, PC opstarten met het één of ander, desnoods alleen de BIOS ingaan zodat de PC alleen warm kan worden, en dan na een half uur de PC snel uitschakelen, zo snel mogelijk harddisk aansluiten en opstarten.\nAls er nog steeds exact hetzelfde gebeurt, met dezelfde tijd voordat de disk wel herkend wordt, is de harddisk hoogstwaarschijnlijk defect.\nAls de harddisk nu wel sneller wordt herkend, dan is dat doordat het moederbord al \'voorgewarmd\' is, en zal dat defect zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;621179]Je hebt naar ik aanneem ook wel even een andere voedingsaansluiting vanuit de voeding geprobeerd ?\r\n\r\n\r\nOmdat het temperatuur gerelateerd lijkt (het zaakje moet even wat warmer zijn om correct te werken) zou ik het volgende proberen:\r\n\r\nPC helemaal koud, harddisk helemaal afkoppelen, PC opstarten met het één of ander, desnoods alleen de BIOS ingaan zodat de PC alleen warm kan worden, en dan na een half uur de PC snel uitschakelen, zo snel mogelijk harddisk aansluiten en opstarten.\r\nAls er nog steeds exact hetzelfde gebeurt, met dezelfde tijd voordat de disk wel herkend wordt, is de harddisk hoogstwaarschijnlijk defect.\r\nAls de harddisk nu wel sneller wordt herkend, dan is dat doordat het moederbord al \'voorgewarmd\' is, en zal dat defect zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ook een andere kabel gebruikt maar geen effect. Daarna gedaan wat jij zei maar starte weer niet goed op. Wat mij opviel was als ik mijn harde schijf loskoppelde dat het opstarten gelijk een stuk sneller ging en zonder problemen in de bios kwam, dus ik kan een nieuwe harde schijf kopen :(
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;621202]Het gaat er wel om dat de PC [I]door en door warm[/I] is, en de schijf koud, en dan zo snel mogelijk aansluiten en opstarten.\r\nAls dat weer dezelfde problemen geeft dan is het bijna zeker de schijf die defect is.[/QUOTE]\r\n\r\nComputer heeft ongeveer 25 minuten aangestaan, maar wat mij vooral duidelijk maakt is dat wanneer de schijf losgekoppeld is de computer gewoon goed opstart en bijvoorbeeld niet die knipperende cursor heeft.\r\n\r\nIedereen bedankt voor de hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...