Ga naar inhoud

Framework foutmelding bij opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allen,\r\n\r\nIk heb een probleem met de laptop van mijn dochter, zij heeft Microsoft.NET.Framework verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd. Het gevolg is dat als de computer nu wordt opgestart we de foutmelding krijgen \"Er is een onverwachte uitzondering opgetreden in de toepassing.......en je kunt doorgaan of afsluiten\" met daaronder de mededeling \"Kan het itemnummer van het logboek 128878 niet lezen. Het gebeurtenislogboek is mogelijk beschadigd.\r\n\r\nOp de computer staat wel weer Framework 3.5 en 4 en is helemaal geupdate, de computer werkt ook prima alleen is deze melding elke keer wel vervelend.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe we hiervan af komen?\r\n\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nGroet,\r\nJohn
Link naar reactie
Hmmmm als het ding een ati videokaart heeft heb je .framework nodig en soms ook voor wat andere programma\'s. \nKan je met Revouninstaller : [url]http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html[/url]\nAlles van .framework verwijderen?\nDaarna zoeken naar versie 2.0 : [url]http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=1639[/url]\nDaar mee beginnen en daarna gewoon laten updaten via Windows update.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nHeb je bovenstaande adviezen opgevolgd maar lukt helaas niet, na het verwijderen van framework met revouninstaller blijft na het opnieuw opstarten de melding komen. \r\nOok lukt het niet framework 2.0 er op te zetten omdat deze niet geschikt is voor Vista. Ik laat nu eerst de updates weer draaien en windows update zet vanaf framework 3.5 er alles weer op. Ik verwacht niet dat de melding er dan af is.\r\nIk zal de \"details\" van de melding later even posten, dat is een hele reeks info die voor mij totaal acabadabra is, misschien kun jij er iets mee\r\nIn ieder geval bedankt tot zover.\r\n\r\nGroet,\r\nJohn
Link naar reactie
Na een hele tijd updaten staat alles er weer op. Zoals ik al dacht blijft de melding bij het opstarten komen.\r\n\r\nOnderstaand zie je de details van de melding.\r\n\r\nWie kan hier iets mee???????\r\n\r\nZie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen \r\nvan JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.\r\n\r\n************** Tekst van uitzondering **************\r\nSystem.InvalidOperationException: Kan het itemnummer van het logboek 128878 niet lezen. Het gebeurtenislogboek is mogelijk beschadigd. ---> System.ComponentModel.Win32Exception: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)\r\n --- Einde van intern uitzonderingsstackpad ---\r\n bij System.Diagnostics.EventLog.GetEntryWithOldest(Int32 index)\r\n bij System.Diagnostics.EventLog.GetEntryAtNoThrow(Int32 index)\r\n bij System.Diagnostics.EventLogEntryCollection.EntriesEnumerator.MoveNext()\r\n bij Toshiba.Tempo.UI.TrayApplication.MainForm.DetectBsod()\r\n bij Toshiba.Tempo.UI.TrayApplication.MainForm.MainForm_Load(Object sender, EventArgs e)\r\n bij System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)\r\n bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)\r\n bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()\r\n bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)\r\n bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()\r\n bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)\r\n bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)\r\n\r\n\r\n************** Geladen assembly\'s **************\r\nmscorlib\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4223 (VistaSP2GDR.050727-4200)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll\r\n----------------------------------------\r\nToshiba.Tempo.UI.TrayApplication\r\n Assembly-versie: 1.0.0.0\r\n Win32-versie: 1.0.0.0\r\n CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Toshiba%20TEMPO/Toshiba.Tempo.UI.TrayApplication.exe\r\n----------------------------------------\r\nToshiba.Tempo.Common\r\n Assembly-versie: 1.0.0.0\r\n Win32-versie: 1.0.0.0\r\n CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Toshiba%20TEMPO/Toshiba.Tempo.Common.DLL\r\n----------------------------------------\r\nSystem.Windows.Forms\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4228 (VistaSP2GDR.050727-4200)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4223 (VistaSP2GDR.050727-4200)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem.Drawing\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4230 (VistaSP2GDR.050727-4200)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll\r\n----------------------------------------\r\nToshiba.Tempo.UI.Common\r\n Assembly-versie: 1.0.0.0\r\n Win32-versie: 1.0.0.0\r\n CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Toshiba%20TEMPO/Toshiba.Tempo.UI.Common.DLL\r\n----------------------------------------\r\nMicrosoft.VisualBasic\r\n Assembly-versie: 8.0.0.0\r\n Win32-versie: 8.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem.Management\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Management/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Management.dll\r\n----------------------------------------\r\nToshiba.Tempo.UI.Common.resources\r\n Assembly-versie: 1.0.0.0\r\n Win32-versie: 1.0.0.0\r\n CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Toshiba%20TEMPO/nl/Toshiba.Tempo.UI.Common.resources.DLL\r\n----------------------------------------\r\nSystem.Runtime.Remoting\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem.Configuration\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem.Xml\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem.ServiceProcess\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.ServiceProcess/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.ServiceProcess.dll\r\n----------------------------------------\r\nPresentationCore\r\n Assembly-versie: 3.0.0.0\r\n Win32-versie: 3.0.6920.4213 built by: VistaSP2GDR\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_32/PresentationCore/3.0.0.0__31bf3856ad364e35/PresentationCore.dll\r\n----------------------------------------\r\nWindowsBase\r\n Assembly-versie: 3.0.0.0\r\n Win32-versie: 3.0.6920.4213 built by: VistaSP2GDR\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/WindowsBase/3.0.0.0__31bf3856ad364e35/WindowsBase.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem.resources\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.resources.dll\r\n----------------------------------------\r\nSystem.Windows.Forms.resources\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4016 (NetFxQFE.050727-4000)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll\r\n----------------------------------------\r\nmscorlib.resources\r\n Assembly-versie: 2.0.0.0\r\n Win32-versie: 2.0.50727.4223 (VistaSP2GDR.050727-4200)\r\n CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll\r\n----------------------------------------\r\n\r\n************** JIT-foutopsporing **************\r\nAls u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze\r\ntoepassing of computer (machine.config) de waarde\r\njitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.\r\nDe toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing\r\nwas ingeschakeld.\r\n\r\nBijvoorbeeld:\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nWanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen\r\nnaar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd\r\nen worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.
Link naar reactie
Poeh hey....Ik heb me suf gegoogled op JIT maar kom er nog niet uit. \nIs het een Dell laptop? Zie dan: [url]http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-hardware/bij-starten-windows-7-microsoft-net-framework/3b0eedf5-7756-4ba0-8f1c-7aa374732f17[/url]\n\nAnders: \ntype eens msconfig in het schermpje boven start. \nEr opent zich een nieuw scherpje met 5 tabbladen. Klik op tabblad \"services\" en zet een vinkje bij \"alle Microsoft services verbergen\" \nDaarna vink je wat over blijft uit. \nAls na het opstarten de foutmelding weg is, dan weet je dat één van de uitgevinkte services voor die melding verantwoordelijk is. \nZet er daarna bijvoorbeeld 5 tegelijk weer aan, tot de melding weer verschijnt. \nZo kon je erachter welke de oorzaak is.\nIk weet het, we lossen de oorzaak zo niet op (er is duidelijk iets mis met net.framework) maar je komt misschien wel van die storende melding af.\nAls je laptop daarna gewoon goed draait, zou ik het zo laten.\n\nZo niet dan lezen we het weer.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi FooBar\r\nIk krijg alleen Framework 3.5 en daarna 4.0 geinstaleerd. Bij 2.0 krijg ik de melding dat deze niet geschikt is voor Vista\r\n\r\nHeyy Niek,\r\nIk was al aan experimenteren geweest met msconfig en had al alles wat met Framework te maken heeft tijdens het opstarten uitgeschakeld, zonder resultaat. Ik heb jouw advies opnieuw opgevolgd en wat schetst mijn verbazing ....... de melding was weg!!!!\r\nIk heb alles weer per 5 stuks weer ingeschakeld en na tig keer opstarten blijkt dat de melding wordt veroorzaakt door \"Notebook performance tuning service\" dit hoort bij Toshiba, overigens het is geen Dell laptop maar een Toshiba.\r\nIk heb geen idee wat dit doet, maar de laptop werkt goed en denk dat ik het mooi zo laat.\r\nMochten er wel problemen komen kan ik het weer inschakelen en moet maar leren leven met de foutmelding.\r\nHeb jij nog ideeen over de Notebook service?\r\n\r\nVoor zover alvast hartstikke bedankt voor het meedenken!!\r\n\r\nGroet,\r\nJohn
Link naar reactie
Nou, ik lees hier [url]http://www.toshiba.co.uk/blog/technology-explained/what-toshiba-tempro-performance-technology[/url] dat het een soort tuning programma is van Toshiba.\n\nNou heb altijd al m\'n bedenkingen gehad, tegen de goedbedoelde extra (onnodige) software die laptop fabrikanten gratis mee laten installeren maar goed. (Asus is daar echt kampioen in)\nIk denk niet dat je er iets van merkt als het niet opgestart wordt.\n\nAls ik laptops (zelfs nieuw) moet klaar maken voor een gebruiker, kies ik vaak voor een kale installatie van W7 met alle drivers. Voordeel: Er draaien soms dik 20 processen minder mee en er starten dik 20 minder (onnodige) tools op. \nGevolg is een merkbaar snellere laptop.\n\nNiek
Link naar reactie
Daar ben ik het helemaal mee eens Niek, volgens mij starten er veel teveel programmas mee op die je eigenlijk niet gebruikt. Probleem is echter dat de gemiddelde pc gebruiker (zoals ondergetekende) nauwelijks een idee heeft waar de programmas voor dienen en ze dus ook maar aan laten staan bij het opstarten.\r\n\r\nIk laat het eerst mooi zo.\r\n\r\nNogmaals bedankt.\r\n\r\nGroet,\r\nJohn
Link naar reactie
[QUOTE=johndoe751;620783]Ik krijg alleen Framework 3.5 en daarna 4.0 geinstaleerd. Bij 2.0 krijg ik de melding dat deze niet geschikt is voor Vista\r\n[/QUOTE]\r\nKlopt, het is standaard onderdeel van Vista, vandaar dat je het niet los kunt installeren en dat herstellen ervan ook niet eenvoudig is.\r\nMaar je had [B]sfc /scannow[/B] geprobeerd?
Link naar reactie
Nee FooBar, na het draaien van scannow heb ik het programma weer ingeschakeld maar krijg bij het opstarten weer direct de foutmelding, dus heb het in msconfig weer uitgeschakeld.\r\nDe laptop draait op het moment prima, geen enkel probleem in het dagelijks gebruik.\r\nIk besef me heus wel dat er ergens iets niet goed zit maar zolang ik er geen last van heb of vreemde foutmeldingen krijg laat ik het zo. \r\nMocht ik weer problemen krijgen ga ik wel weer op zoek.\r\nBedankt voor je advies.\r\n\r\nGroet,\r\nJohn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...