Ga naar inhoud

VOIP Bellen KPN Budgetphone, geblokkeerd?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nmomenteel heb ik de \'Experia Box Thomson TG787v\' en hoorde van KPN en Budget phone dat het niet mogelijk is om VOIP te bellen via Budget phone, omdat KPN de poort daarvoor blokkeert.\r\n\r\nKomt dit alleen door de modem?\r\nZou ik een andere modem aan kunnen schaffen zoals een oudere versie of een nieuwere ?\r\n\r\nDe nieuwere versies zijn:\r\n\r\nZTE H220N\r\nArcadion 7519\r\n\r\nDe oudere versies zijn de Speedtouches\r\n\r\nZelf heb ik er weinig verstand van en vroeg mij dus af of het alleen door de modem komt en dus gewoon de modem moet vervangen voor een nieuwere of een oudere versie die die poorten niet blokkeert of dat dit door KPN komt en dus gewoon een ander internetabonnement moet hebben.\r\n\r\nWat raden jullie mij aan en als het wel met een andere modem kan, welke?\r\n\r\nWil een VOIP abonnement bij Budget Phone aanschaffen (nog niet gedaan), maar pas wanneer ik weet dat het wel mogelijk is.\r\n\r\nBij voorbaat dank voor jullie hulp!!!\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nNick Leben
Link naar reactie
Het telefoon deel van KPN gaat al geruime tijd over IP (VOIP) dus zullen zij geen andere telefoonprovider als Budget phone op hun modem laten.\r\n\r\nMaar [URL=\"http://www.skype.com/intl/nl/get-skype/\"]Skype[/URL] en [URL=\"http://mumble.sourceforge.net/\"]Mumble[/URL] werken perfect, mijn zoon gebruikt beide (kosteloos) en \"belt\" de gehele wereld rond met zijn Game vrienden en vriendinnen.:)
Link naar reactie
Klopt, desondanks is KPN toch de grootste zeur provider. Zij zijn toendertijd van de ADSL providers ook als eerste begonnen met het dichtzetten van poort 25, toen met het modem (ongeveer tegelijk met Wanadoo), beperken van internet op de GSM\'s, nu dit met voip weer.\r\nMet de vervelende dingen begint KPN normaliter het eerst.\r\n\r\nHet rare is alleen dat providers eigendom van KPN, zoals xs4all en Telfort toch gewoon hun eigen gangetje gaan, zo is poort 25 uitgaand bij Telfort bijv. gewoon nog open. Het is maar een voorbeeld van de vele.\r\n\r\nDe helpdesken is weer een verhaal apart, die zijn vaak of in elk geval grotendeels ondergebracht bij andere partijen zoals 24help waar UPC en Ziggo onder andere zitten.\r\nAangezien de meeste callcenters met uitzendkrachten werken is het dus ook zo dat ze die het eerst leren een lijstje af te werken wegens gebrek aan fatsoenlijke kennis.\r\nMensen met kennis aannemen word immers te duur.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...