Ga naar inhoud

Vaak BSOD met uiteenlopende foutmeldingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Compleet;621448]De kans is minimaal dat een rechtsbijstandverzekering om zo\'n klein bedrag een claim voor laat komen dit snappen ze bij Computerland ook en daar maken ze dus gebruik/misbruik van. \r\n\r\nUiteindelijk komt het bij mij op het volgende neer, de Computer wordt voor de 4e keer gerepareerd, de rechtsbijstandverzekering betaald die reparatie[/QUOTE]\r\nSnap het niet helemaal meer.... \r\nAls het een reparatie nodig is, dan is het ding kapot. Als het binnen de garantietermijn ligt dan heeft jouw rechtsbijstandsverzekering toch niets te vergoeden ?\r\n\r\nEn als jouw rechtsbijstandsverzekering een zaak voor de rechter wint, dan hoeft het toch geen verlies te lijden ?
Link naar reactie
  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    235

Ik begrijp het wel. De rechtsbijstand vindt de procedure te kostbaar in verhouding tot de opbrengst. In plaats dat ze 1000 euro in wat advocaten steken, betalen ze nu de reparatie van bijv. 500 euro. \nIk zou heel erg oppassen, dat ik niet mijn rechten verspeel op een juiste afhandeling door Computerland. \nWant ergens leren ze het zo natuurlijk helemaal nooit.\nOverleg dus goed met de consumenten autoriteiten, of je zo geen garantie rechten verspeelt.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;621462]Ik begrijp het wel. De rechtsbijstand vindt de procedure te kostbaar in verhouding tot de opbrengst. In plaats dat ze 1000 euro in wat advocaten steken, betalen ze nu de reparatie van bijv. 500 euro. \r\n..[/QUOTE]\r\nIk heb misschien het naïeve idee dat de advocaten ook door de verliezende partij worden betaald. Dat zal dus wel een sprookje zijn.\r\nMaar Computerland (ik herhaal: Computerland :p ) kan op deze manier niet snel verliezen, behalve door slechte publiciteit dan, zoals dit topic.
Link naar reactie
Misschien wel Anacho, al kan ik persoonlijk niet zo boos zijn, alleen teleurgesteld.\r\nComputerland behoorde in mijn beleving tot nu toe alleen bij de \'slechte\' reclamemakers, en daarmee bedoel ik dat ik een paar keer snel op een advertentie van hun ben afgegaan (geheugenkaartje of USB stick) om te horen dat, ondanks dat de actie voor die hele week geldt, het item al halverwege de eerste dag is uitverkocht. Daar maak je dan een trip voor om vijf euro te sparen, en kom je anderhalf uur later met lege handen thuis.\r\n\r\n(Is de reden dat ik nooit meer reclamefolders van dat soort bedrijven lees, Blokker,. Marskramer, Bijenkorf b.v. als je die namen kent, want als je de beste aanbieding daarin vindt, vindt iedereen die, en kom je telkens voor Jan met de korte achternaam naar die winkel. Te vaak gebeurd, en daar heb ik inmiddels geen 20 minuten doorspitten van zo\'n blaadje meer voor over. Gelijk de papierbak in dat spul.)\r\n\r\n\r\nNou ik ben wel benieuwd of het ding nu wel gerepareerd wordt, en zeker hoop ik dat we te weten komen wat er fout zat.\r\nPersoonlijk begon ik de voeding te verdenken, maar dat is gebaseerd op twee maal moederbord vervangen, met dan wel de hoop dat die tweede keer niet het oude eerste bord is teruggeplaatst :rolleyes:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik had denk ik \' meld het me als er gereageerd wordt\' uit staan maar goed, ben ondertussen ook op vakantie geweest dus ik was even afwezig.\n\nDe rechtsbijstandverzekering vindt inderdaad de kosten niet opwegen tegen de baten. Dat de tegenpartij die advocaatkosten moet betalen is correct maar alleen als ik de zaak win en de rechter dat ook toewijst, echter vaak ook pelaald een rechter dat die kosten dat die kosten gedeeld moeten worden, in het bijzonder de kosten van de dagvaarding. Verder staat volgens de rechtsbijstand natuurlijk nooit 100% vast dat de zaak gewonnen wordt en dan wordt er dus niets vergoed. \n\nAl met al, de verzekering kiest eieren voor haar geld en computerland staat er hard bij te lachen. De rechtsbijstandverzekering wist overigens wel (en was er al bang voor) dat dit precies is waar Computerland op gokte omdat ze weten dat een rechtszaak niet loont. Dat straalde de hele gang van zaken van het begin af aan al uit. Maar ja het verraste hun ook dat zo\'n bedrijf als Computerland zo ongehoord onbeschoft sch**t heeft aan iedereen inclusief de wet dat ze dit gewoon volhouden. Meestal draaien dit soort bedrijven uiteindelijk na een brief van een jurist wel bij. \n\nMaar ja, wat Erikdenhouter al zegt, die manier van adverteren door Computerland is ook bijzonder dubieus. doet denken aan die autohandelaren op marktplaats: \'Die auto van de advertentie is er niet meer maar we hebben nog wel een leuke andere, kost wel ietsje meer..\' \n\nMaar goed, dan wordt er dus een schatting van de reparatiekosten gemaakt; onderzoekskosten, nieuw moederbord, reparatie- installatiekosten e.d. samen zo\'n € 250,00.\n\nOnderzoek heb ik inmiddels laten uitvoeren en daaruit blijkt inderdaad zoals we hier al achter waren, het moederbord moet vervangen worden. Probleem is dat het moederbord, een ASUS P5QL pro een verouderd niet te verkrijgen model is en ik dus al weer snel aan een hele upgrade vast zit en dat is alweer gauw € 400+. \nOp marktplaats kwam ik er voor € 60,00 wel één tegen, maar dan gebruikt.\n\nIk vraag me nu af wat handig is, voor 60 Euro een tweedehands (met wie weet wat voor geschiedenis) erin of upgraden en is dat ook mogelijk voor minder? of zijn er nog wel andere gelijkwaardige moederbords verkrijgbaar waarbij geen upgrade nodig is?\n\nIemand een suggestie? Als dat handig is kan ik de specs van m\'n systeem wel even posten moet ik hem alleen wel nog even opnieuw aansluiten.
Link naar reactie
Overigens misschien wel leuk om even te posten.\n\nEen tijd geleden uit pure frustratie een Computerland PC BSOD nagemaakt. Grappig en het lucht ook nog eens op.\n\n(neem geen aanstoot aan de kritiek op Windows, ik had een soortgelijk BSOD maar dan dus met kritiek op windows als uitgangspunt genomen, dat heb ik er uit gemak gedeeltelijk ingelaten)\n\n[IMG][IMG]http://i1167.photobucket.com/albums/q632/Wemissedyou/bsod.jpg[/IMG][/IMG]
Link naar reactie
Een computerwinkel hier in de buurt, PC TOP, Ik heb bij hen het systeem ter reparatie aangeboden. \nZij hebben onder meer Memtest met andere/nieuwe geheugenkaarten gedraaid. Dit gaf hetzelfde resultaat als we hier al kennen, het bleef dezelfde foutmeldingen geven.\nProbleem is dat zij dit, of een vergelijkbaar moederbord niet hebben en het dus niet kunnen vervangen dus dan kom je al snel bij een upgrade terecht.
Link naar reactie
En wat ga ik nodig hebben?\r\n\r\nMoederbord+processor+geheugen?\r\n\r\nHet systeem is nu:\r\nMoederbord: ASUS P5QL PRO\r\nProcessor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz (4CPUs), ~2.7GHz\r\nGeheugen: 4096MB RAM\r\nWisselbestand: 2070MB gebruikt, 6118MB beschikbaar\r\nVideokaart: ATI Radeon HD 4800 Series\r\nBesturing: Windows 7 64bits\r\n\r\nIk draai er onder andere vaak het Adobe Creative Suite 4 pakket en af en toe wat film- video programma\'s op. En natuurlijk een beetje gamen op z\'n tijd. een beetje geheugen is dus gewenst. Maar, o.a. bij photoshop CS4 (en hoger) hangt de snelheid meer van de processor dan van het geheugen af. Daarvoor kom ik al snel bij een Intel Quad-core terecht.\r\n\r\nSuggesties voor een aardige en betaalbare combinatie zijn meer dan welkom!
Link naar reactie
Hier: [url]http://azerty.nl/8-849/socket-775.html[/url] zijn nog een stuk of bordjes te koop met een LGA775 socket. Die van ASRock is ATX formaat en een P956 socker, maar de rest is LGA775 welliswaar microATX. De meeste zullen gebruik maken van DDR2 wat je nu waarschijnlijk ook hebt. \nBekijk goed de aansluitingen op je MB en vergelijk:\nAantal Interne USB poorten.\nFront aansluitingen?\nWel of geen IDE\nWel of geen sata\nFloppy aansluiting?\nEn je bent onder 100 euro klaar. Zeker als je het zelf doet.\n\nNiek
Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp heb ik voor mijn processor een moederbord met een LGA775 socket nodig? Ik maak inderdaad gebruik van DDR2 \r\n\r\nHierbij:\r\nAchterzijde:\r\n- keyboard\r\n- mouse\r\n- 6x USB\r\n- spdif out\r\n-Ethernet\r\n-mic\r\n- 5x boxen (rear, front, side, bass, in)\r\n(geen monitor)\r\n\r\nVoorzijde:\r\n- CD/DVD speler brander\r\n- Multiplecard reader/writer met:\r\n - MS/MS-Pro/MS-Pro Duo\r\n - SD/Mini SD/MMC/RC-MMC\r\n - CF-I/CF - II/Micro Drive\r\n - Smart Media\r\n - USB 2.0\r\nApart nog:\r\n- 2x USB 2.0 (aangesloten op 2 van de drie interne USB poorten)\r\n- Mic\r\n- Headset\r\n-IEEE 1394\r\n\r\nDat is dus wat ik er op aan moet kunnen sluiten.\r\n\r\nGeen IDE \r\nWel SATA (naar DVD drive/rw & Multiplecard reader/writer)\r\n\r\nDe 6 USB poorten aan de achterkant zijn bij mij allemaal in gebruik, het is een pre als het moederbord dat ook heeft.\r\n\r\nIk ben natuurlijk geen kenner dus ik kom er niet helemaal uit welke van deze moederbords een goede vervanging is zonder er op achteruit te gaan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...