Ga naar inhoud

Vaak BSOD met uiteenlopende foutmeldingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    235

Ik kwam dit ergens tegen:\n\n\" En dan hebben de processoren van tegenwoordig ook nog eens een eigen cache, met een gemiddelde hit-rate van zo\'n 95%, wat betekent dat het RAM-geheugen helemaal niet aangesproken hoeft te worden.\"\n\n\"Modules met een CL3 specificatie werken niet in machines die van het geheugen verwachten dat het CL2 aankan, óf ze zorgen voor een vertragingsfactor in die machines.\"\n\nheeft het wel zin om van 4G naar 8G te gaan en moet ik nog met dat laatste rekening houden? Ik heb namelijk geen idee wat de machine verwacht...
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;623795]Niekie30 geeft in post 96 volgens mij wel een leuk borje weer, namelijk deze: [url]http://azerty.nl/8-849-263367/asrock-p5b-de-moederbord-a.html[/url]\n\nVolgens mij komt die ook het meest overeen met mijn huidige moederbord alleen is het volgende me niet helemaal duidelijk:\n\nBedoel je/hij hiermee dat die van ASRock die ik wel zie zitten juist niet geschikt is?[/QUOTE]\n\nIk bedoel dat het ASRock bord niet geschikt is. \nDat heeft de verkeerde socket. De andere bodjes hebben wel het goede socket maar het formaat van het MB is wat kleiner. Op zich moet dat in je kast pakken.\nVerder vindt ik die i5 van marktplaats erg vreemd. Er staat geen verdere type aanduiding bij alleen dat het een 1156 socket is. Maar als het een eerste of 2e generatie i5 is, maakt al een heel verschil. Ik zou daar niet op ingaan.\n\nDe upgrade set van Marktplaats is zeker interessant, al heb ik niet de huidige nieuw prijzen gecontroleerd, maar dat kan je zelf doen. \nVoor jou zou de upgrade set met i5 2500K zeker voldoende moeten zijn, mat een videokaartje erbij. (Videokaarten zit ik helemaal niet in, want ik game zelf niet) \n\nIk ben net thuis en lees nu verder. Ik ben zelf laatst met m\'n nieuwe pc, van 4 naar 8 Gb gegaan, maar dat is nauwelijks merkbaar. Toevallig gisterenavond was ik (voor mijn doen) behoorlijk aan het downloaden met 40Mbps, heel veel rar bestanden aan het uitpakken, aan het mailen en het forum en ik zag dat m\'n cpu i7 3770K maar voor 8% belast werd (netjes verdeeld over 8 kernen) en het geheugen maar 2,8 GB in gebruik was. \nMaar ja geheugen kost nu erg weinig, dus die beslissing is aan een ieder.\n\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;623817]Ze werken of ze werken niet. ;):D[/QUOTE]\n\nTypisch antwoord wat Compleet wel verder helpt. \nSommige zweren bij bepaalde merken. \nZelf kies ik nooit het goedkoopste reepje maar een stapje hoger. Maar slecht geheugen wordt volgens mij niet meer verkocht.\n\nEn je zou inderdaad als je je huidige geheugen wil uitbreiden deze er bij kunnen kopen: [url]http://azerty.nl/8-744/pc2-6400-800mhz.html[/url].\nIk begrijp alleen die G niet van [QUOTE]GDDR[/QUOTE] normaal wordt daar videokaart (Grafisch) geheugen mee aangeduid.\nZie ook: [url]http://www.computeridee.nl/faqman/software/beveiliging/verschil-tussen-ddr-en-gddr[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;623834]Ik bedoel dat het ASRock bord niet geschikt is. \r\nDat heeft de verkeerde socket. \r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDat meen je niet..!! :o \r\nDat is dus het bordje wat ik besteld heb, hij staat toch gewoon onder socket 775? En 775 staat ook in de omschrijving.\r\n\r\nWeet je het zeker want dan kan ik het hele handeltje zodra ik het heb meteen weer terugsturen?? :|\r\nEn bij die kleinere bordjes lijkt het alsof er geen videokaart op kan. Dat ziet er bij mij heel anders uit.\r\n\r\nEn wat die upgrade betreft een nieuwe i5 kost €200+ en dan een moederbord ronde de €80 en 8Gb DDR3 zo\'n €50 koeler €15 dus zegge 350 maar het gaat daar om een bod dus wat is dan redelijk?
Link naar reactie
Herstel, herstel!!!! \nIk zag dat toen ik de link aan je gaf, dat het bovenste bord niet goed stond in de lijst bij Azerty. Dat was echt een ASrock met een ander socket. Vandaar mijn opmerking over het socket. \nNu ik die lijst weer bekijk, zie ik dat ze, of de omschrijving van het bord hebben aangepast, of een ander bord daar hebben neer gezet en dat je bestelling dus het goede socket zal hebben.\n\nKijk nog wel even naar de compatible cpu\'s, maar dat zal wel goed gaan.\n\nEn Azerty is zeer klantvriendelijk is mijn ervaring. Zeker als iets nog in de verpakking zit, kan je dat met een RMA aanvraag echt wel retourneren, maar dat zal niet nodig zijn vermoed ik. \n\nIk ga nog even spitten in die aanbieding van die upgrade set. Maar dat zal wel morgen worden.\n\nNiek
Link naar reactie
Het vreemde is, dat als ik de link in post 162 waarin ik jou tekst quote aanklik, ik op een heel ander ASRock bordje uit kom nl. ASRock P5B-DE - Moederbord en die heeft echt geen 775 socket. Dus daar zit ook een stukje verwarring.\n\nMaar als jij een ASRock met een 775 hebt bestelt zit je goed.\nJe zou trouwens ook nog kunnen wachten met dat extra geheugen. Dat kan er later ook nog wel in.\n\nVerder ben ik bezig geweest met de Markplaats upgrade:\nHuidige nieuw prijzen\nI5 2500K tussen 190 en 217 euro\nI7 2600K tussen 272 en 302 euro\nMSI P67A-GD65 tussen 125 en 143 euro.\nBij dat moederbord is het van belang dat er het een B3 moederbord is. Dat betekent dat de aanvankelijke fout in de P67 chipset daarin is opgelost.\nDus achter de type aanduiding ASRock P5B-DE - moet (B3) staan. En dat staat er in de advertentie niet bij.\n\nIk zou niet meer bieden dan 150 voor de i5 met MB en 200 voor de i7 met MB. \nMaar ik zit helemaal niet in de gebruikte handel. \nBovendien heb je natuurlijk geen dag garantie op Marktplaats en dat is met zulke bedragen en wel erg hoog risico.\n\nBovendien heb je nu al een bordje besteld met gewoon 1 of meer jaren garantie.\nWees heel voorzichtig met inbouwen. \nZo\'n bord staat op steuntjes. Een steuntje te weinig is niet goed. Eén teveel zal sluiting kunnen geven in het bord. Bovendien is die hele handel extreem gevoelig voor statische elektriciteit.\n\nDenk om goede koelpasta tussen cpu en koeling (zit er vaak bij, bij Azerty) \n\nNiek
Link naar reactie
Ik weet het niet hoor, \nDie link klopt: [url]http://azerty.nl/8-849-263367/asrock-p5b-de-moederbord-a.html[/url]\nIk heb inderdaad die ASRock P5B-DE besteld maar volgens mij moet die het toch echt doen.\nDe processor socket is LGA775 en bij socket compatible processoren staat Intel core 2 Quad.\nEn als ik bij de Intel core 2 Quad 9400 naar de specs kijk staat daar ook gewoon LGA775 dus het lijkt mij geen probleem maar goed, wellicht moet ik ze nog maar even bellen voor ik hem uitpak.\n\nHet geheugen dat ik besteld heb staat inderdaad ook bij de link van Niekie:\n [url]http://azerty.nl/8-744-65219/kingston-valueram-geheugen-.html[/url]\n\nIk ben het met Niekie eens dat je niet het goedkoopste maar ook niet duurste reepje moet kopen, het is dus een middenmoot. Overigens was dit een van de weinige op voorraad en nu hoef ik niet 2x verzendkosten te betalen :-)\n\nMaar goed, vandaag wordt e.e.a. bezorgd dus we zullen het wel zien (als ik dan thuis ben).
Link naar reactie
Goed, ik heb inmiddels de spulletjes ontvangen en geinstalleerd maar nu met opstarten doet zich natuurlijk toch een probleem voor:\r\n\r\nHet boekje legt uit welk stekkertje je waarin moet doen en direct daarop volgt het hoofdstuk \"Driver Installation Guide\" \r\nDaar melden ze dat ik om de drivers te installeren eerst de support CD in de lade moet stoppen, de compatible drivers dan automatisch gevonden worden en op de CD support driver Page worden weergegeven.\r\nIk stop dus direct bij het aanzetten de CD in de lade, kies in het scherm van het moederbord F11 boot van DVD/CD anders slaat hij hem over maar dan probeert hij net als wanneer ik daar niet voor kies direct windows op te starten wat niet lukt en resulteert in de keuzes systeemherstel of nog een keer proberen:\r\nKeuze systeemherstel:\r\nDeze computer kan niet automatisch worden hersteld en dan info wel niet verzenden. \r\n\r\nKeuze nog eens proberen:\r\nLukt niet en gaat uit.\r\n\r\nDe verschillende keuzes in het scherm van het moederbord zelf zijn geen probleem, ik kan zonder meer in de BIOS.\r\nKeuzes:\r\nPress F2 or DEL to run Setup > goed\r\nPress F6 for instant Flash > goed\r\nPress F11 voor Boot menu > goed\r\nPress Tab to switch screen > goed\r\n\r\nWat gaat er verkeerd, had ik eerst windows en alles moeten verwijderen? maar ook dan zou de bijgeleverde CD het ongewenst windows opstarten toch moeten overrulen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...