Ga naar inhoud

Vaak BSOD met uiteenlopende foutmeldingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Je garantie vervalt alleen als je aanpassingen maakt aan de hardware, zoals de behuizing openmaken, kabels lostrekken etc. Aanpassingen in het bios maken hoort bij het standaard gebruik van je pc. Als je van een 32bit pc naar 64bit gaat moet je ook aanpassingen maken in het bios (optioneel, dat wel) en een ander besturingssysteem erop zetten is software, geen hardware. Dus ze mogen je garantie niet laten vervallen voor aanpassingen in het bios. Bovendien, je kan ook eerst even kijken op welke waarden de instellingen staan, misschien hoef je niets aan te passen...\n\n-edit- De geheugensloten van channel B werken niet meer goed. Als de latencies verschillen tussen A en B en die van B zijn niet afgestemd op je geheugen kan dit errors geven omdat bijvoorbeeld een te hoog voltage door je modules wordt gejast, of je geheugen zo snel wordt benaderd dat het niet meer reageert. Ik weet het, ik ben ook niet altijd even duidelijk, maar wil je toch adviseren eerst in het bios te kijken, al was het alleen om te kijken naar verschillen en zonder aanpassingen te maken.
Link naar reactie
  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    235

Ik zou ook met de gegevens (foto\'s) die je nu hebt zeker terug gaan, en eisen om een geheel nieuw systeem. Echt.\nGebruik als argument dat je het uiteindelijk zelf hebt moeten vinden / bewijzen, en [I]de tijd daarvoor nooit meer vergoed ziet[/I], en dat zij je nu zekerheid moeten geven met geheel nieuwe hardware.\n\nWat betreft verder onderzoek:\nals je met een universeelmeter om kan gaan zou ik persoonlijk ook nog de verschillende voedingsspanningen meten (is niet zo moeilijk), want als deze ergens een spanning op het randje van de tolerantie geeft dan krijg je ook wisselende fouten door wisselende temperaturen in de omgeving b.v.. Geheugen heeft daar dan zeker last van.\nIk schrijf dit omdat er al veel hardware vervangen blijkt, en ik lees dat de voeding dat nog niet is.
Link naar reactie
oke,\n\nIk zie in de bios geen MIT staan maar onder Ai Tweaker staat wel het volgende:\n\nDRAM Timing Control:\n1st Information : 5-5-5-18-3-52-6-3\n2nd Information: 8-3-5-4-6-4-7\n3rd Information: 14-5-1-6-6\n\nIk kom geen DRAM Voltage tegen, wel CPU Voltage (Please key in numbers directly!)\n\nOpties in de bios setup utility zijn:\nMain - Ai Tweaker - Advanced - Power - Boot - Tools - Exit \nWaar moet ik dan precies naar kijken?\n\nIk heb geen universeelmeter, maar als het nodig is kan ik er vast wel eentje lenen, maar welke spanningen zou ik dan waar moeten meten en wat is de rand van de tolerantie?\n\nIk ga ook zeker met de info die ik hier aan over heb gehouden terug om een nieuw systeem te eisen maar bij voorkeur m\'n geld terug want met deze toko en hun \' klantenservice\' wil ik het liefst niets meer te maken hebben.
Link naar reactie
[url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=342082&postcount=10[/url]\n\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Power_supply_unit_%28computer%29[/url]\nKijk onder \'[I]Wiring diagrams - 24-pin ATX12V 2.x power supply connector[/I]\' voor de verschillende spanningen aan de grote plug die op het moederbord zit. Elk kleurtje heeft standaard zo zijn waarde.\nWaar \'[I]ground[/I]\' staat is het 0 Volt, dat is massa (zoals de kast).\n\nToleranties zijn zover ik weet plus/min 5%.\n\nIk zou de pc opstarten met een module-configuratie waarbij het geheugen juist fouten maakt.
Link naar reactie
Je hebt een ander bios dan ik, dus ik heb wat afbeeldingen gezocht om je verder te helpen. Het kan op sommige dingen niet overeen komen.\n\nVoordat je dingen gaat aanpassen, helemaal bovenaan staat Ai Overclock Tuner. Zet deze op [MANUAL].\nOke, je timings staan goed! Ook zijn ze niet per channel aan te passen, dus die fout kan niet voorkomen. CPU voltage niet veranderen/ op [AUTO] laten staan. 4 Plaatsen onder CPU voltage staat DRAM Voltage. Zet deze op [1.8V]\nWat verder bovenaan staat DRAM Frequency. Zet deze op [DDR2-800MHz].\nCPU Ratio settings op [8] zetten.
Link naar reactie
Overclock Tuner op manual gezet \nMaar 4 plaatsen onder CPU voltage staat geen DRAM voltage:\n\nCPU voltage\nFSB Termination Voltage\nMemory Voltage\nNorth Bridge Voltage\nSouth Bridge Voltage\n\nIs memory voltage op 1.80 zetten hetzelfde?\n\nDRAM Frequency op DDR2-800MHz gezet.\n\nCPU Ratio kan ik niet vinden.
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;605179]Overclock Tuner op manual gezet \r\nMaar 4 plaatsen onder CPU voltage staat geen DRAM voltage:\r\n\r\nCPU voltage\r\nFSB Termination Voltage\r\nMemory Voltage\r\nNorth Bridge Voltage\r\nSouth Bridge Voltage\r\n\r\nIs memory voltage op 1.80 zetten hetzelfde?\r\n\r\nDRAM Frequency op DDR2-800MHz gezet.\r\n\r\nCPU Ratio kan ik niet vinden.[/QUOTE]\r\n\r\nMemory Voltage is hetzelfde. DRAM=werkgeheugen. CPU Ratio maakt niet zo veel uit. Als ze bij computerland dat niet hebben aangepast staat hij gewoon goed.\r\nDit is zo\'n beetje alles wat ik voor je kan doen, vragen zijn altijd welkom. Ga het geschil aan met computerland en hoop op het beste!
Link naar reactie
Ja ik denk ook dat we er wel uit zijn.\r\nIk zal het geschil met computerland aangaan en hoop dat dat geen slepende zaak gaat worden. Als deze discussie nog niet gesloten is zal ik tegen de tijd dat het \'opgelost\' is de afloop hier nog even posten! :-P\r\n\r\nIn ieder geval allemaal bedankt voor de hulp, Jeroentje94 en erikdenhouter in het bijzonder. (Y) Ik ben er een stuk wijzer van geworden!
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;605329]Ja ik denk ook dat we er wel uit zijn.\nIk zal het geschil met computerland aangaan en hoop dat dat geen slepende zaak gaat worden. Als deze discussie nog niet gesloten is zal ik tegen de tijd dat het \'opgelost\' is de afloop hier nog even posten! :-P\n\nIn ieder geval allemaal bedankt voor de hulp, Jeroentje94 en erikdenhouter in het bijzonder. (Y) Ik ben er een stuk wijzer van geworden![/QUOTE]\n\nGraag gedaan! Ik hoor graag hoe het afloopt.;)
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Zoals beloofd even een update over de gang van zaken.\n\nBegin maart heb ik Computerland naar aanleiding van deze bevindingen laten weten op hun verzoek in te gaan en het systeem terug te willen brengen om zoals zij voorstelde door een expert van hen te laten beoordelen. \nMaar ja, het komt er eigenlijk op neer dat Computerland mij dan of mijn geld terug of een nieuw systeem moeten geven, (hebben ze nota benen zelf beloofd) dus reageren ze net als voorheen gewoon niet meer.\n2 weken geleden 16 mei 2012 de koop dus schriftelijk aangetekend en via e-mail ontbonden. Hebben ze ook schijt aan, geen reactie. \nAangezien ze niet bij een geschillencommissie zijn aangesloten wordt dat een gang naar de rechter. Nu dus eerst de rechtsbijstand in schakelen.\nDat het zover moet komen, trieste gang van zaken daar...\n\nWordt vervolgd...
Link naar reactie
Ik zat even te kijken onder de garantie voorwaarden van Computerland\n[URL]http://www.computerland.nl/a/Site/klantenservice/koop_en_garantie/cms.aspx#artikel_1.1[/URL]\n\nIk vind dat ze hier op z\'n minst vreemde voorwaarden stellen(zie punt 6);\nVB: een monitor of desktop hoort 36 maanden te functioneren, oftewel je hebt een garantie van 3 jaar. Gaat deze na 25 maanden kapot, kan je nog dik betalen.\n\n[QUOTE]Toelichting van [URL=\"http://www.computerland.nl/a/Site/klantenservice/koop_en_garantie/cms.aspx#tabel_2\"]tabel 2[/URL]:\nDe reparatiekosten worden gedeeld door de economische levensduur (€ 270,- / 36 = € 7,50) en vervolgens vermenigvuldigd met het aantal maanden dat u de desktop in uw bezit heeft gehad (25 * € 7,50 = € 187,50). \nDit gedeelte van de reparatiekosten (€ 187,50) is dan voor uw rekening. \nHet resterende gedeelte (€ 270,- – € 187,50 = € 82,50) wordt vergoed door Computerland[/QUOTE]
Link naar reactie
Ja wat garantie betreft houden ze wel van creativiteit. Er is daar kennelijk iemand die bedacht heeft dat ze garantie ook kunnen gebruiken om geld mee te verdienen.\r\n\r\nZe hebben wel een reputatie wat betreft overtreden van garantieregels en zijn in het verleden al flink door de Consumentenautoriteit op de vingers getikt. De directeur, B. Moens moest toen aardig door het stof en een toezegging opstellen. \r\n[url]http://www.consumentenautoriteit.nl/besluiten/toezeggingen/computerland-bv[/url]\r\nDeze lapte ie daarna natuurlijk wel gewoon aan z\'n laars... :shock:
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Nou, het zijn echt oplichters van de bovenste plank daar bij computerland. Ik heb dus mijn rechtsbijstand ingeschakeld en die dus Computerland aanschrijven, wat denk je:\n\nZe hebben dus opzettelijk niet gereageerd omdat de garantie nog maar krap een maandje liep. Toen ik maar geen reactie kreeg en de koop wilde ontbinden was die maand om dus is het systeem niet binnen de garantietermijn gecontroleerd en inmiddels is de garantie vervallen.\nDat is wat ze letterlijk zeiden, stinkt nogal naar voorbedachte rade, zo van als we nou niet reageren is de garantietermijn om en hoeven we hem niet meer te helpen.\n\nMijn rechtsbijstand dus reageren dat het er niet om gaat of zij het systeem binnen de garantietermijn onderzoeken maar dat de klacht binnen de garantie valt.\n\nIk heb ze meerdere keren aangeschreven dat ik een afspraak over de inname wilde maken, waarop ik nooit een reactie kreeg, zeggen ze bij Computerland nu doodleuk dat ik het systeem dan maar gewoon bij een vestiging had moeten afgeven. \nDaar moet dan even aan toegevoegd worden dat ze onderzoekskosten rekenen als het niet aan de hardware blijkt te liggen en ze anders het systeem houden tot je betaald hebt. Onder die (nogal rare) voorwaarden ga ik natuurlijk niet zomaar m\'n computer bij ze achterlaten. \n\nMaar dit klantenbeleid is van te voren al uitgedacht. Op elke brief van mijn rechtsbijstand reageren ze binnen een dag, terwijl ze er twee weken voor krijgen. je zou bijna denken dat ze een script hebben liggen daar. \n\nDe zaak loopt dus nog maar op deze manier met klanten omgaan terwijl ze uitgerekend vanwege de naleving van garantie al een fikse boete gehad hebben. Dat moet je als kleine hardwerkende ondernemer eens proberen.\n\nO, en zou het niet een idee zijn als beoordelingssites de snelheid van bezorgen gaan scheiden van afhandelen van klachten en nakomen garantie, even scrollen bij individuele reacties en je kan alleen maar concluderen dat er dan een heel andere beoordeling uit zou komen...:-O
Link naar reactie
Tof dat je even laat weten hoe het er mee staat en ook dat je doorzet in deze(Y). Veel mensen gooien het bijltje erbij neer vanwege alle rompslomp en de dreiging van proces kosten e.d. Dat is precies waar dit soort graaiers op rekenen.\n\n[QUOTE]O, en zou het niet een idee zijn als beoordelingssites de snelheid van bezorgen gaan scheiden van afhandelen van klachten en nakomen garantie, even scrollen bij individuele reacties en je kan alleen maar concluderen dat er dan een heel andere beoordeling uit zou komen.[/QUOTE]\nEr zijn gelukkig wel sites die hieraan doen, zoals bv [URL=\"http://tweakers.net/shopreview/\"]Tweakersnet(klik)[/URL]\nDie dus een speciale categorie \"Aftersales\" er op nahoud in de reviews.\nJuist voor dit soort dingen.\n[URL=\"http://tweakers.net/shopreview/\"][/URL]
Link naar reactie
Ja, ik ben van mening dat dit soort praktijken van dit soort bedrijven niet voldoende genoeg onder de aandacht gebracht kunnen worden.\n\nEr zijn heel veel mensen die juist voor zo\'n keten kiezen omdat ze verwachten dat daar alles goed afgehandeld wordt.\n\nDaarnaast is het nu ook een soort principezaak. Zoals Anacho zegt, ze weten dat het loont omdat mensen meestal het bijltje erbij neer gooien, nou dit keer dus niet.\n\nVerbaast me overigens wel:\nDeze klacht is inmiddels vereeuwigd op verschillende fora\'s. Zoek je in Google op \"Directie Computerland\" dan kom je via hit 4 en 7 bij deze klacht.\nDe zaak is bij Consuwijzer en de Consumentautoriteit neergelegd (die laatste deelt boetes uit), die kijken nu ook mee met het verloop, er gaat tijd en dus geld inzitten en straks maken ze ook nog juridische kosten.\n\nHoe kan dat nou opwegen tegen een paar honderd Euro voor een nieuwe computer en een positieve beoordeling op relevante sites? Korte termijn denken daar? :confused:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wat betreft de afhandeling van Computerland.\r\n\r\nDie hebben ook gewoon lak aan m\'n rechtsbijstandverzekering.\r\nDaar waren ze bij m\'n verzekering al bang voor, ze maken gebruik van een beproefde methode, door niet op de claim in te gaan dwingen ze de rechtsbijstand namelijk tot één van de volgende stappen:\r\n1. De zaak voor de rechter brengen.\r\n\r\n2. Verdere behandeling van de zaak afblazen, waarop ik als verzekerde het recht heb het geschil bij een externe advocaat te beoordeling neer te leggen en daarna, als die er wel een zaak in ziet eventueel door een externe advocaat in behandeling te laten nemen. \r\n\r\n3. De zaak niet doorzetten en de reparatie vergoeden.\r\n\r\nDe eerste stappen kosten de rechtsbijstand meer dan het oplevert. De kans is minimaal dat een rechtsbijstandverzekering om zo\'n klein bedrag een claim voor laat komen dit snappen ze bij Computerland ook en daar maken ze dus gebruik/misbruik van. \r\n\r\nUiteindelijk komt het bij mij op het volgende neer, de Computer wordt voor de 4e keer gerepareerd, de rechtsbijstandverzekering betaald die reparatie en Computerland is de lachende derde. \r\n\r\nDaar heeft iemand z\'n bonus weer verdient dit jaar...:@
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...