Ga naar inhoud

Vaak BSOD met uiteenlopende foutmeldingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    235

Probleem met het geheugen.... Download liever ook memtest86, brandt het op CD, en start de PC er mee op. Laat eventueel een nachtje draaien.\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\n\nJe zou dit [I]per bankje in slot 1[/I] kunnen doen, en zien of je er eentje kan isoleren die defect is, en dan met de andere in slot 1 Windows weer uitproberen. Dan maar een paar dagen met iets minder geheugen om te testen.\n\nFormatteren is niet een optie nu.\nProbleem met geheugenfouten is is dat je beter niets anders kan doen omdat er een kans bestaat dat je Windows zoals geïnstalleerd daarmee beschadigt.
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;604771]De meldingen na het draaien van Windows Memory Diagnostic (zie bijlage)\r\nMoet ik nu formatteren? lijkt me geen wijsheid toch?[/QUOTE]\r\nNee, je moet niet formatteren, er zit geen schijf in station A:\r\n\r\nDoe voordat je begint aan wat hieronder staat even een disk check. Ga naar de instellingen van je harde schijf en kies tools>error check>check now. Geen errors, harde schijf doet het.\r\n\r\nHet wordt nu tijd om je geheugen te gaan testen:\r\nHaal alle geheugenbankjes eruit, op een na, die in het het derde slot vanaf je cpu, B1.\r\nAls je geen errors krijgt tijdens je test, doe je een ander bankje in dat slot, maar laat er altijd maar eentje in je pc zitten.\r\nVoor het testen kan je \'Windows Memory Diagnostic\' gebruiken.\r\n\r\nAls je pc alleen een error geeft bij één geheugenbankje, is dat bankje kapot. Als alle bankjes errors geven is je geheugenslot kapot, dus je moederbord.\r\nAls alle bankjes geen errors geven, laat je het bankje in B1 zitten, en ga je er steeds meer plaatsen tot je een error krijgt. Als je een error krijgt, is het geheugenslot waar je het laatst een bankje hebt geplaatst kapot.\r\n\r\nAangezien je al vaker een nieuw moederbord hebt gekregen durf ik wel te zeggen dat een van je geheugenbankjes kapot is.
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;604781]Ik zou niet weten of er extra stroomvoorziening aan de videokaart zit, in ieder geval niet via een poort of is dit in de kast ergens aan gekoppeld? En waar zou ik kunnen zien hoeveel Watt het is?[/QUOTE]\r\nAan de achterkant van je videokaart (in de behuizing) zit een zwart blokje met 6 pinnetjes. Daarvandaan gaat een kabel direct naar je voeding. Kijk of die kabel er is. Iedere kaart in de 4800 series heeft minimaal één keer een zwart blokje. Hoger in de 4800 series kan 2 blokjes hebben. Iedere kabel laat 75 Watt toe. Op je voeding zelf dan je zien hoeveel Watt hij maximaal geeft.\r\nAls je de pc als geheel hebt gekocht van een merk en niks hebt veranderd (moederbord maakt niet uit) dan is de voeding wel voldoende.
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;604777]Hierbij de sfcdetails\r\n\r\nIk heb tevens het vinkje bij \'Enable Graphics OverDrive\' uitgezet.[/QUOTE]\r\n\r\nsfc laat zien dat mspaint en DVDMaker corrupt is. \r\nIk zou een nieuwe installatie DVD kopen/downloaden, want deze is niet betrouwbaar meer. Neem er dan meteen een met SP1 erop ;) Met die DVD kan je vervolgens Windows repareren. Je kan het ook proberen met je oude DVD.\r\n\r\nAls je deze programma\'s niet gebruikt, zou ik ze uitschakelen. Dit kan als je in start gaat zoeken naar: \'Turn Windows Features On or Of\'. Bij media zie je dan DVDMaker, media center en media player. MSPaint kan je niet uitschakelen.\r\n\r\nIk heb gecheckt, wij hebben dezelfde versie MSPaint. Ik heb MSPaint [URL=\"http://www.mediafire.com/?e2rxezj7m7n2bq9\"]hier[/URL] geüpload. Ze zitten in mappen. In Sys32 zit paint. Maakt een back-up van jouw eigen paint op je bureaublad en kopieer mijn paint in C:\\Windows\\sys32\r\nMaak ook een back-up van mspaint.exe.mui. Deze kan je vinden in C:\\Windows\\sys32\\en-US. Kopieer daarna mijn versie van mspaint.exe.mui naar deze map.\r\nAls je een 64 bit systeem hebt doe je hetzelfde alleen dan in de map C:\\Windows\\SysWOW64. Maak ook weer back-ups.\r\nIk heb in mijn zip bestand al redelijk geholpen met de mapstructuur zodat je beter snapt wat ik bedoel. Als je niet zeker bent van wat je doet, gebruik dan gewoon de DVD van Windows om te repareren. Mijn manier is eerder geforceerd repareren, maar de reparatie DVD zal hetzelfde doen. Windows DVD maker zou ik niet gebruiken en dus uitschakelen. Nadat je dit hebt gedaan, draai dan sfc \\scannow nog een keer.\r\n\r\nMAAK ZEKER DAT JE BACK-UPS HEBT!!!
Link naar reactie
Letten jullie er wel op dat het dweilen met de kraan open kan zijn als je blijft repareren met defect geheugen ? Er kunnen gaten geslagen worden in data opslag op schijf bijvoorbeeld, en het register kan daardoor fouten krijgen.\n\n([B]![/B]) Die Windows memory test geeft toch aan dat er iets niet klopt.\nIk denk dat een memtest86 als eerste dan toch een slim idee is, die kan je meer zekerheid geven.\nAls het geheugen defect is, en je vervangt het (of probeert het goede bankje als enige) dan kan je daarna beter Windows herinstalleren omdat je dat toch al vaker gedaan hebt.\nMaar dan moet wel eerst de fout er uit zijn.
Link naar reactie
Windows Installatie DVD erin help niet veel, geeft op een gegeven moment aan dat de versie op DVD ouder is dan de versie die er nu op staat. zal wel met de updates te maken hebben.\r\n\r\nDVD maker nooit gebruikt, dus maar gewoon vinkje weggehaald.\r\nMSPaint kom ik op geen van de genoemde locaties tegen.\r\nVia start>zoek kom ik alleen bij het programma zelf en bij \'windows onderdelen in- of uit-schakelen\'.\r\n\r\nIk meen Memtest in het verleden wel eens gedraaid te hebben, CD erin maar begon steeds weer opnieuw als ik het me goed herinner, maar weet het niet zeker, het is alweer een tijdje terug.\r\n\r\nIk geloof dat dit 2 fotootjes zijn die ik toen gemaakt heb en ze daar dus bij horen, ik zal het dvd-tje er nog eens instoppen.\r\n\r\nFoto1
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;604909]\nIk meen Memtest in het verleden wel eens gedraaid te hebben, CD erin maar begon steeds weer opnieuw als ik het me goed herinner, maar weet het niet zeker, het is alweer een tijdje terug.[/QUOTE]\nToch wel jammer dat je daar niet een conclusie aan verbond.\n\nMemtest86: \"438,7 mB failing.... 96 errors\" en \"4,5 mB failing.... 16 errors\"\n\nIk zou maar het eerste bankje er uit halen, en bankje 2 op de plaats van bankje 1 zetten, en nog eens proberen. Dit is echt voor 99% zekerheid een probleem met het geheugen, mits de geheugencontroller en voeding goed zijn. \n(Waar die geheugencontroller bij jou zit weet ik niet, modernere systemen hebben hem in de CPU zitten, (AMD al altijd), maar wat oudere op het moederbord.)
Link naar reactie
Tsja, geen idee wat het programma nou precies deed en welke conclusie ik eruit moest trekken dus...\n\nIk probeer de laatste versie van Memtest86 op een bootable dvd te branden, maar krijg het met Nero of MagicIso niet voor elkaar zoals uitgelegd op hun site. iets wat ik verkeerd doe of een ander programma geschikter?
Link naar reactie
Bij Nero NIET voor de optie \'bootable schijf maken\' (o.i.d.) kiezen maar voor \'[I]schijfimage branden[/I]\'. De ISO (= schijfimage) is zelf al bootable.\n[QUOTE=Compleet;604919]Tsja, geen idee wat het programma nou precies deed en welke conclusie ik eruit moest trekken dus...[/QUOTE]\nIn principe mag er geen enkele fout (error) voorkomen, nul dus, ook niet na een week testen :p En een rode regel is een error.
Link naar reactie
Goed, we zijn een stuk opgeschoten!\r\n\r\nMemtest gedaan met de bankjes in verschillende slots.\r\n\r\nIk heb 4 slots en 2 bankjes.\r\nHet probleem speelt zich af in slot 3 vanaf de CPU geteld (Memtest telt vanaf 0 dus noemt dat geloof ik CPU 2)\r\nIk heb 3 scans gedaan:\r\nScan_1 De bankjes laten zitten zoals ze zaten.\r\nScan_2 Het bankje uit slot 3 gehaald en alleen het bankje in slot 1 laten zitten.\r\nScan_3 Het bankje uit slot 3 in slot 1 en het bankje uit slot 1 in slot 3 gedaan.\r\n\r\nBij scan_1 geeft ie zoals verwacht errors.\r\nBij scan_2 heeft hij geen errors gevonden.\r\nBij scan_3 draait slaat ie bij 55% op hol van de errors.\r\n\r\nNou heeft Memtest het bij de errors in de eerste scan over CPU 2 en CPU 3 en bij de laatste over alleen over CPU 2.\r\nSnap ik alleen niet waarom hij het in de eerste scan over errors bij CPU 2 en 3 had en in de laatste scan alleen over CPU 2?\r\n\r\nDus waar ligt het nou uiteindelijk aan? Het geheugenslot of het bankje?\r\n\r\n3 schermafbeeldingen van de scans in volgende berichtjes ( vanwege het formaat)\r\n\r\nHierbij Scan_1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...