Ga naar inhoud

ouden router als bridge splitter gebruiken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

@Anacho: Ja je hebt gelijk, ik heb alleen dat tweede gedeel wat buiten de dhcp range lag, dus vanaf 192.168.1.60-192.168.1.254 niet genoemd om het makkelijk te houden voor Gijs en omdat ik in het voorbeeld toch het ip van de Zyxel op 192.168.1.2 ging zetten.\r\n\r\nDus gewoon wat eenvoudiger gehouden omdat HaloGijs het er al moeilijk genoeg mee heeft.\r\n\r\n\r\n@Joman: Thanks voor het compliment. Maar wat ik ken, dat kan iedereen leren. De reden waarom ik die uitspraak deed over die laatste links, is omdat er teveel informatie staat voor HaloGijs, dat maakt het voor hem verwarrend. Het is dus niet zo dat de links fout zouden zijn.;)\r\n\r\n@Sjouwer:\r\n[quote]de 0 en 255 is voor speciale router opdrachten[/quote]\r\nBijna.\r\nDe 0 is voor de netwerkaanduiding en wordt dus ook nergens anders voor gebruikt.\r\nDe 255 is voor broadcasting. Dat kan je router doen, maar kan ook het modem doen. Doe je aan subnetting, kan het broadcast ip bijvoorbeeld ook op 128 liggen (of iets anders).\r\nMaar da\'s weer advanced networking zoals ik het dan noem (oftewel daar ben ik zelf ook niet zo in thuis). Subnetting staat op wel mjn forum beschreven in de cursus.
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor geinteresseerden: [url=http://www.satellitefun.org/bbs/showthread.php?t=8379]Cursus Basiskennis netwerken[/url] (klik)\r\nOp zo\'n wijze opgesteld dat het ook voor leken redelijk eenvoudig te leren is. Het is vooral een kwestie van vaak en aandachtig lezen, want het is vrij simpel. Dit gaat wel nog uit van de oude 3 klassen netwerken. Er is inmiddels veel verandert o.a. door subnetting en ipv6 maar voor thuisnetwerken is dit nog altijd volledig van toepassing.\r\n\r\nEn iets gevorderden: [url=http://www.satellitefun.org/bbs/showthread.php?t=8378]Cursus subnetting[/url] (klik)\r\n\r\nNu weer terug naar HaloGijs.\r\nBen je al een beetje verder gekomen met de tips Gijs?
Link naar reactie
[quote]Het is niet zo dat ik niks kan. Alleen ik doe gewoon nooit iets binnen de routiers veranderen. Dan is hei inderdaad i. Een keer een helen berg informatie.[/quote]\r\nMijn excuses als ik bij jou die indruk gewekt heb. Ik bedoelde niet te zeggen dat je niets kon.\r\n\r\nMaar iemand die normaliter nooit iets binnen routers doet is een leek op dat gebied en is daar dus een stuk minder in thuis dan een ander. Voor de rest was er al een berg informatie en stond er in die links nog veel meer info, waaronder ook info die je niet nodig had.\r\n\r\nOm te voorkomen dat je door de bomen het bos niet meer zag, probeerde ik de informatie dus zo beperkt en eenvoudig mogelijk te houden. \r\nDat was de bedoeling en de strekking van mijn verhaal.\r\n\r\nMaar het is wel fijn om te horen dat het nu toch al een tijdje naar wens verloopt! (Y)\r\n\r\nEen pc firewall zou ik nooit uitzetten, ik zou eerder de router firewall uitzetten.
Link naar reactie
Het is gelukt. Heel erg bedankt allemaal. \n\nNu heb ik nog een klein vraagje hoe kan ik mijn NAT open maken?\nVoor de games: Crysis 2, COD modern warfare 2 en modern warfare 3\nHet gaat nu dus om een sweex en sisco router die achter een staan. dus pc --> Sweex--> sisco -->internet\n\nVriendelijke groet HaloGijs echt heel erg bedankt.
Link naar reactie
Dat ligt er aan of de kabel die van je Cisco komt op de WAN poort of op een van de LAN poorten is aangesloten. Eerst was er ook sprake van een Zyxel dus is het nu niet duidelijk hoe het aangesloten is enof de sweex als switch aangesloten is, met dhcp uit en juiste ip adres of als router, dus aan de wan poort.\r\nZit de kabel in de wan poort kan het nog wel eens lastig gaan worden om die nat open te krijgen omdat je achter een dubbele nat zit dan.
Link naar reactie
Dan zou ik toch nog maar eens het onderwerp goed teruglezen. Er staat al een uitleg hoe je de tweede router als switch kunt gebruiken ipv als router.\r\nDoor de kabel aan de LAN poort aan te sluiten i.p.v. aan de WAN poort en wat dingen te wijzigen. Ik ga dat niet allemaal opnieuw typen, maar als je het aansluit zoals aangegeven dan ben je vrijwel zeker ook van dat NAT probleem af.\r\n\r\nHeel misschien lukt het ook door het wan ip van de tweede router als dmz ip in de eerste router in te geven als je het aangesloten laat zoals het nu is. Maar daar twijfel ik nog aan. Proberen kost echter niets.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...