Ga naar inhoud

ouden router als bridge splitter gebruiken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb nu een ethernet aansluiting naar mijn ruimte gaan en ik wil daar een ouden router aan hangen zo dat hij een spliter vormd. En het WiFi singjaal opnieuw uitzend omdat het hier neit te vangen is van de orgenelen router dat is een Cisco EPC39525 maar kan dit??\r\n\r\nhet ouden model die ik daar voor wil gebruiken is een Zyxel P-2602HW-D1A\r\n\r\nbij voorbaten dank
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=BlackTiger;602949]Voor zover mij bekend kun je dit type Zyxel niet in wireless bridgemode zetten.\r\nJe kunt hem wel als accespoint gaan gebruiken, maar dan zal hij dus wel middels een utp kabel aan je Cisco verbonden moeten zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is ook de bedoeling dat hij met een kabel verbonden is\r\n\r\ndat is geen probleem wil dezen set up proberen \r\n\r\n______________ 1.<-kabel-> PC|_________| 1. PC\r\n--> nieuwe router 2.<-kabel-> Oude router --> 2. WiFi\r\n______________ 3.<-kabel-> PC|_________| 3. PC\r\n______________ 4.<-WiFi->
Link naar reactie
Het schema is me niet helemaall duidelijk, het is natuurlijk wel zo dat je de Cisco als eerste hebt. Ik zal het eens onder elkaar plaatsen.\r\n\r\nAdsl -> Cisco\r\n\r\nCisco -> PC 1 maar ook nog...\r\nCisco -> Zyxel router\r\nZyxel router -> PC 2 en tevens...\r\nZyxel router -> Wifi\r\n\r\nDus je kunt dan pc\'s op de Cisco aansluiten, waarbij 1 kabel van de LAN van de Cisco naar de LAN van de Zyxel gaat.\r\nBuiten de 3 overgebleven utp poorten op de Zyxel waarop je dan pc\'s kunt aansluiten, heb je op de Zyxel ook nog eens de Wifi die werkt en waar wifi apparatuur contact mee kan maken.\r\n\r\nHet is overigens wel zaak om de Zyxel nu goed in te stellen qua ip adressering.\r\nMaar op deze manier kun je het gewoon aansluiten. Als je de ip adressering goed instelt, hoef je de Zyxel niet eens in bridgemode te zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;602971]\r\nHet is overigens wel zaak om de Zyxel nu goed in te stellen qua ip adressering.\r\nMaar op deze manier kun je het gewoon aansluiten. Als je de ip adressering goed instelt, hoef je de Zyxel niet eens in bridgemode te zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nja :D en dat is nu net mijn vraag hoe doe ik dat ;)\r\n\r\nen wat zijn de goeden instellingen\r\n\r\nTer veduidelijking (bevesteging)\r\n\r\nDe COAX kable komt uit de grond gaat naar nieuwe router dezen maakt er 5 singaalene van een draadloos en 4 bekabelt (UTP) een van dezen bekabelden wil ik naar mijn ouden router (dat is de zyxel) doen zo dat ik er hier weer een WiFi + UTPaansluitingen heb
Link naar reactie
Maar welken instellingen moet ik dan gebruiken??\r\n\r\nik weet hoe ik in mijn routers moet komen maar op welken settings moet ik hem zetten. Zo dat alles goed blijft werken. want als ik hem nu aan sluit gebeurt er helemaal niks. maar na een paar minuten ligt heel het netwerk er dan uit :S\r\n\r\ndus weet iemand toevallig dezen settings??
Link naar reactie
[quote]beide routers. (192.169.xxx.xxx) [/quote]\r\nFoutje... 192.168.... want bij 169 zit je in een externe range en niet meer in de private range.:)\r\n\r\nOm je de juiste instellingen te kunnen geven zouden we eigenlijk het ip van je modem moeten weten.\r\nHet is me nog onduidelijk hoe dit bij jou zit.\r\nMaar ik heb in een ander topic een handleidinkje geschreven.\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=602227&postcount=16[/url]\r\n\r\nDe handleiding is voor een WRT van Linksys, maar de procedure is gewoon hetzelfde als bij een Zyxel.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;603115]Shit...... bij mij zit de 0 naast de 9..... Ik ben toe een nieuw toetsenbord...... :-)\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=dutch-online;603149]Om het goed te zeggen de 9 zit naast de 8 ,want de 8 komt het eerst ;):D\r\n\r\nEn naast de 9 komt dan de 0 :roll::roll:;)[/QUOTE]\r\n\r\nTrololololololololol maar nu graag weer terug naar het probleem en mijn vraag ;)
Link naar reactie
@ BlackTiger\r\n\r\nIk snap niet goed wat ik nu moet doen :S met de router ik ben daar niet echt bekent mee.Ik weet hoe ik in de setting moet komen en zo maar dat is het ook echt ik heb de mogelijkhijd om de Zyxel in Bridge mode te zetten dan krijg ik 2 mogelijkheden. Of moet ik dezen niet gebruiken ;)\r\n\r\n@Niekie30\r\n\r\nDit is wat ik wil doen maar het lukt niet echt. ik wil mijn ouden Zyxel router als spliter/new aanleg punt voor WiFi gebruiken\r\n\r\n[url]http://www.box.com/s/tfuu9if2g9ntlafeznib[/url]\r\nDit is idee dat ik heb. Gemaakt met behulp van paint :D
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;603325]Hier vindt je het manual: [url]ftp://ftp.zyxel.com/P-2602HW-D1A/user_guide/P-2602HW-D1A_3.40.pdf[/url]\r\n\r\nZoek daarin met \"ctrl+f \" op bridge \r\nZorg dat je het interne ip adres van beide toestellen hebt opgeschreven.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOke bedankt ik ga het proberen laar het horen als ik nog vragen heb\r\n\r\nHaloGijs Allias Terror
Link naar reactie
Volgensmij is het gelukt nu hopen dat hij het blijft doen :D\r\n\r\nvan die ctrl+f wist ik maar tog bedankt ;)\r\n\r\nnu we tog bezig zijn met eht netwerk weet iemand hoe je je NAT open kan maken of met ik daar even een niewen post voor beginnen??\r\n\r\nDit vraag ik voor games zo als Call of Duty ect anders zijn ze bijna niet te spelen. al vast heel erg bedankt voor allen moeiten :D\r\n\r\nGroed HaloGijs
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...