Ga naar inhoud

ouden router als bridge splitter gebruiken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het nadeel van bridgemode is dat je dan je Zyxel niet meer bereiken kunt om het draadloze netwerk aan te passen indien dat nodig is.\r\nTenzij je Zyxel een ip adres heeft wat nog binnen de range ligt van je modem waarop hij gekoppeld is.\r\n\r\nVandaar dat ik ook schreef om niet bridge te gebruiken.\r\nMaar als het werkt zo is het ook prima want hij is nu alleen nog maar terug te krijgen naar routermode d.m.v. een harde reset. Dus laat maar staan als het werkt, da\'s beter.:)\r\n\r\nNAT open zetten is vaak een trukendoos of als het al gaat dan ook weer vaak via portforwarding. Daar ben ik ook niet zo in thuis. Dus ik zou het advies van Niekie30 opvolgen.
Link naar reactie
Het raren is dan dat hij in brige staat en de WiFi blijft het wel doen alleen mijn bekabelt stopt er mee hij doet het 10 min dan niet meer\r\n\r\nik heb win 7 dan staat er links onder bij netwerk geen verbinding met internet meer maar het dradlosen netwerk vand dezen doet het nog wel de Zyxel de ouden hij staat nu in brige mode\r\n\r\nanderen hebben nog wel verbinding draadloos bekabelt weet ik niet ik heb hier nu maar een PC staan maar soms meer van daar ;)
Link naar reactie
Ja alweer deet hij het voor zo lang het duurden. Iederen keer als die router er langer aan hangt begint heel het netwerkt te trippen :-@ Das echt *** want dan denk je dat hij het doet maar Nee.\n\n[b]Wat ik heb gedaan en wat er gebeurden:[/b]\n[b]-[/b] Alles aansluiten\n[b]-[/b] Alles functioneert de LAN + WiFi werkt uitstekent.\nna 10 á 30 min heel mijn windows internet beheer begint hem te trippen. (Dat icoontje rechts onder en alles wat er achter zit van netwerk management.\nIk had geen verbinding meer met internet volgesn dit programma: Hij deet het echter nog gewoon\n[b]-[/b] Toen zij hij dat hij weer verbindig had. Dus normaal functioneerde. Echter toen deed hij het [B]niet[/b] meer\n[b]-[/b] Toen zij hij dat hij weer geen internet verbinding had internet deet het niet meer maar Steam en Teamspeak 3 konden nog [b]wel[/b] gewoon online maar Origine weer [b]niet[/b]\n\n[b]Note:[/b]\nSteam = Een Programma verglijkbaar met hyves+faceboek+games en dat in een blender\nTeamspeak = Een Voice sever voor Voice communicatie\nOrigine = verglijkbaar met steam alleen is dit van EA als ik het goed heb\nik dacht zeg het maar even voor mensen die het niet kennen
Link naar reactie
Gijs ik kan het nog redelijk volgen en weet dat je hier al grote moeite voor moet doen.\nWat je beschrijft lijkt mij typisch een ip probleem.\nIk vermoed dat beide routers via wifi nog ip adressen uitdelen. \nSchakel je wifi verbinding op de pc eens uit, door de betreffende netwerkkaart in apparaat beheer uit te schakelen. \nKijk hoe dat gaat, dan weten we misschien de oorzaak.\n\nOp zich heb ik niet zoveel aan een beschrijving als \"[B]heel mijn windows internet beheer begint hem te trippen[/B]\" en \"[B]begint heel het netwerkt te trippen[/B]\" , maar meer aan wat voor meldingen je ziet op je beeld, en wat je bedoelt met \"trippen\". \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;603461]HaloGijs\r\n\r\nJe berichtgeving is echt perfect , als we dit niet begrijpen willen we toch wel weten welke studie je hebt gevolgd. \r\n\r\nGa zo door .:(:o:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt man ben 17 ;) En als ik tiep dan let ik net zo op de punneten en zo sorry hoor -__- maar je blijft wel een beetje hangen.\r\n\r\nMaar zeg dan gewoon niks als je toch niets fatsoelijks kunt zeggen en mij alleen maar probeerd te dissen. \r\n\r\n[b]Ben hier gekomen voor hulp, Niet om afgezeken te worden door iemand die zich niet vollwassen kan gedragen.[/b]\r\n\r\nWant je kunt iets zeggen en je kunt iets zeggen.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;603527]Gijs ik kan het nog redelijk volgen en weet dat je hier al grote moeite voor moet doen.\r\nWat je beschrijft lijkt mij typisch een ip probleem.\r\nIk vermoed dat beide routers via wifi nog ip adressen uitdelen. \r\nSchakel je wifi verbinding op de pc eens uit, door de betreffende netwerkkaart in apparaat beheer uit te schakelen. \r\nKijk hoe dat gaat, dan weten we misschien de oorzaak.\r\n\r\nOp zich heb ik niet zoveel aan een beschrijving als \"[B]heel mijn windows internet beheer begint hem te trippen[/B]\" en \"[B]begint heel het netwerkt te trippen[/B]\" , maar meer aan wat voor meldingen je ziet op je beeld, en wat je bedoelt met \"trippen\". \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOke ik zal beter type. Ben er gewoon niet zo goed in ;). Mijn pc heeft geen draadlozen verbinding maar bekabelt. En wat ik bedoelden was het volgenden. Rechts onder heb je zoon icoontje van je internet verbinding. Zoon schermpje met een UTP kabel als je goed kijkt. Dezen gaf heel de tijd een Error. Je weet wel je hebt hem normaal zonder teken. Met een Kruisje als er geen verbindin is en met een Error uitroepteken voor als er problemen zijn. Wat hij dus deet.\r\n\r\nHij gaf dus het Error teken en hij zij dat er niet langer een internet verbing was. Al hoewel internet het gewoon nog deet. 5 min later zecht hij dat alles weer doet is. Ik heb geen internet meer. Weer 5 min later zecht hij dat ik geen internet verbinding heb maar wel LAN. Dat klopt, maar ik kan nog wel met Steam en Teamspeak verbinden wat ook via internet gaat en niet via LAN.\r\n\r\nMaar hoe moet ik de instellingen nu zetten dan om dit probleem te verhelpen en dat hij het gewoon blijft doen. Zo als hij in het eerste half uur functioneerd??\r\n\r\nDit alles is op een WIN 7 OS
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;603553]Ik herhaal even: \r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik gedaan :)\r\nHelaas ook dit werkt niet :S\r\n\r\nIk denk dat ik iets in de settings niet goed heb gedaan. Aangezien hij het eerste een poos wel goed doet. \r\nMaar is dat niet vreemd. Eerst denk je dan dat het klopt, ja toch. Maar pas na enigen tijd beginnen er zig problemen voor te doen. \r\n\r\nHaloGijs\r\n\r\n@ Niek bedankt voor je begrip. Kijk als je het zo zecht dan wil ik er best nog een aantal keer naar kijken. En er extra mijn best voor doen. Het probleem is vaak gewoon ik zie het niet. En ik lees het gewoon zo als ik weet hoe het er moet staan. Zo kan ik ook een heel boek lezen waar bij allen woorden hoe lang of moeilijk ook. Helemaal intern door elkaar staan op de eerste en laatste letter na gewoon lezen even snel als gewonen text. Aan mensen zo als jij heb je iets. Niet aan die die gerappig denken te zijn en verder geen toevoegende waarden hebben.
Link naar reactie
Dat begrijp ik heel goed, als je voor het eerst met deze materie wordt geconfronteerd, dat is afzien... \n\nHet twee-routers-verhaal wordt bijv. hier redelijk uitgebreid (dacht ik) beschreven \n(vergeet \"WDS\" maar voorlopig)\n\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/634153-linksys-E2000-als-AP[/url] \n\n[url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=215156&highlight=[/url] \n\n[url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1443442[/url]\n\nLees het eerst allemaal een paar maal door. Lukt het van geen kant, meld je maar weer hier.
Link naar reactie
Ik begrijp het ook. De bedoeling is dat je in de LAN sectie van de Cisco gaat kijken.\r\nEen range is een netwerk zeg maar... dus als de CISCO een ip heeft van 192.168.1.1 dan is de range het 192.168.1.0 netwerk dus van 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.254. Het laatste cijfer 255 hoort daar ook bij maar mag je nooit gebruiken voor apparatuur omdat dit voor broadcasting is, vergeet dat verder maar.\r\n\r\nEen range is een bereik. Als je DHCP server van 192.168.1.10-192.168.1.60 is ingesteld, is dat ook zijn bereik of range. Buiten de range ligt dan 192.168.1.2 t/m 192.168.1.59.\r\n\r\nStel dus dat je Cisco 192.168.1.1 heeft en je DHCP begint bij 192.168.1.10 dan kun je de Zyxel LAN ip op 192.168.1.2 zetten.\r\n\r\nHet is handig om op de Zyxel dan in te loggen en op de Zyxel DHCP uit te zetten.\r\n\r\nDe eerste link van Joman kan je misschien nog het best helpen om inzicht te krijgen. De beide andere links acht ik minder geschikt.\r\nHier staat nog een handleiding van mij:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=602227&postcount=16[/url]\r\n\r\nMaar die is wel gebaseerd op de Experiabox als modem en 192.168.2.1 als ip van het modem dus.\r\nMaar je kunt die handleiding wel gebruiken, alleen moet je dan 192.168.2.x nummers vervangen door de ip adresseren die jij op de Cisco gebruikt.
Link naar reactie
@Black Tiger, \nNu begrijp ik iets niet nl.\n [QUOTE]Als je DHCP server van 192.168.1.10-192.168.1.60 is ingesteld, is dat ook zijn bereik of range. Buiten de range ligt dan 192.168.1.2 t/m 192.168.1.59.[/QUOTE]Moet dat niet zijn dat buiten de range liggen de IP\'s 192.1681.2 t\\m 192.168.1.9 en 192.168.1.61 t\\m 192.168.1.254. Want de range van 192.168.1.10 t\\m 192.168.2.60 is dan toch in gebruik door de DHCP.?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...