Ga naar inhoud

port forwarding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Hawkens;602547]Vergeet niet in je router in te stellen dat het interne ip adres van je server gereserveerd moet worden.\n\n\n\nHeeft geen zin, gezien je IP dynamsch is!\n\nHawkens[/QUOTE]\n\nLees even goed (voor de zoveelste keer), \n\ndit gaat over het INTERNE ip-adres, oftewel het ip-adres waar je router het verkeer naartoe moet routeren. Als je DHCP gebruikt voor het uitdelen van je ip-adressen op je lokale netwerk, wat de standaard is, betekent dat na een reboot van de router, een andere computer het ip-adres kan krijgen wat in de router ingesteld staat als bestemming van de forward. Door het ip-adres vast te koppelen aan het mac-adres van de server, krijg je dat probleem niet.\n\nDit heeft dus NIETS te maken of je een dynamisch ip adres krijgt van je provider, of niet, \n\nVerder is het mijn ervaring, dat ondanks dat veel ip adressen via providers dynamisch zijn, het met vaste internet verbindingen het niet veel gebeurt dat je ip adres veranderd. Alleen als de DHCP server bij je provider gereboot wordt, krijg je een ander ip. Als je met dezelfde computer/modem steeds binnen de leasetijd van de DHCP-server een ip opvraagt, zal je steeds dezelfde ip-adres krijgen.
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=stroke33;602551]\r\nIk ben bij een Provider waar ik al jaren hetzelfde vaste IP adres heb namelijk.[/QUOTE]\r\n\r\nParticulieren krijgen nooit een vast IP adres, alleen bij een zakelijk abonnement. Het IP adres van de machines in je netwerk zijn ook aan verandering onderhevig, omdat deze op dynamisch staan ingesteld.\r\n\r\nHet komt inderdaad wel voor dat je lang hetzelfde IP adres krijgt, doordat je bijvoorbeeld geen internet storing hebt gehad, of dat je al lang je modem niet hebt gereset. Soms is het ook zo dat als je jouw modem reset, je gewoon weer hetzelfde IP adres krijgt, maar dit is geen garantie.\r\n\r\nWe kunnen hier over blijven discusseren, maar dit zijn gewoon feiten!\r\n\r\nHawkens
Link naar reactie
[QUOTE=Hawkens;602565][B]Particulieren krijgen nooit een vast IP adres, alleen bij een zakelijk abonnement. Het IP adres van de machines in je netwerk zijn ook aan verandering onderhevig, omdat deze op dynamisch staan ingesteld.[/B]\n\nHet komt inderdaad wel voor dat je lang hetzelfde IP adres krijgt, doordat je bijvoorbeeld geen internet storing hebt gehad, of dat je al lang je modem niet hebt gereset. Soms is het ook zo dat als je jouw modem reset, je gewoon weer hetzelfde IP adres krijgt, maar dit is geen garantie.\n\nWe kunnen hier over blijven discusseren, maar dit zijn gewoon feiten!\n\nHawkens[/QUOTE]\n\nBzzzzt. Weer fout... \n\nxs4all levert consumenten lijnen met standaard een vast ip (v4) adres, en ip (v6) kan je op aanvraag krijgen.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;602593]Bzzzzt. Weer fout... \r\n\r\nxs4all levert consumenten lijnen met standaard een vast ip (v4) adres, en ip (v6) kan je op aanvraag krijgen.[/QUOTE]\r\n\r\n[B]Weer[/B] fout ook... haha...\r\n\r\nMaar je hebt gelijk, was ik niet van op de hoogte... oeps..\r\n\r\nIk zie het ja bij XS4ALL.. is inderdaad ook de enige club die dit doet, zeker niet zoveel klanten:-)\r\n\r\nMy bet..\r\n\r\nHawkens
Link naar reactie
[quote]Ik zie het ja bij XS4ALL.. is inderdaad ook de enige club die dit doet, zeker niet zoveel klanten:)[/quote]\r\nOok weer mis, is niet de enige, er zijn er meer.:)\r\nTweakDSL doet dit bijv. ook voor particuliere klanten.\r\nDit kan alleen wijzigen bij bepaalde werkzaamheden. Deze worden van tevoren aangekondigt evenals het nieuwe vaste ip wat men dan verkrijgt.\r\nDat was een aantal jaren geleden automatisch, maar nu kun je dat alsnog krijgen als je dat vraagt. Dan wordt je mac adres gekoppeld aan het ip.\r\nNiet helemaal vast zoals vast is met een hosting server, maar zo doen ze het bij xs4all ook volgens mij.\r\n\r\nTevens staat de ip range niet zoals bij de meeste providers als dynamic range vermeld bij bepaalde spamfilters in geval van een vast ip. Dat maakt het draaien van een eigen smtp server mogelijk.\r\n\r\nEn dan waren er geloof ik nog 1 of 2 kleintjes die dit deden maar weet niet meer welke dat waren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...