Ga naar inhoud

port forwarding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo allemaal...ik heb een probleem ik heb een modem van zyxel P-660R T1 V3 en die heb ik met behulp van het programma simple port forwarding ingesteld dat hij poort 80 forward naar mijn xampp server op mijn server pc intern (local) netwerk wert zoals altijd perfect maar extern buiten het netwerk krijg ik mijn inlog scherm van mijn modem... dus als ik mijn ip van mijn service provider in toets kom ik bij mijn modem uit en niet bij mijn site weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja dat klopt ook! \n\nJe kan ook niet hetzelfde IP adres instellen op je Xampp, als wat je van je provider krijgt! Het IP adres van je provider gaat tot de router. Binnen je netwerk werk je met een andere IP reeks. Bijv: 192.168.0.101\n\nJe kan dus ook geen vast IP adres instellen op je Xampp server..\n\nJe krijgt van je provider een dynamisch IP adres, dus je moet DDNS instellen in je router. Je kan bij DynDNS een account aanmaken, en die gegevens invullen bij DDNS in je router. Daarna je port forward instellen op poort 80 (http).\n\nNu kan je aan de hand van een hostname je website bereiken.\n\nMisschien heb je hier wat aan:\n[url]http://superuser.com/questions/325016/url-to-access-webpage-on-xampp[/url]\n\nHawkens
Link naar reactie
Lees eens goed, \n\nHij krijgt de login van de router te zien, in plaats van de website. Conclusie poort 80 staat niet goed gerouteerd. \n\nHij heeft een programma gebruikt om de poort te forwarden, maar als ACL al aan staat, heb je kans dat a) de setting niet gepakt heeft op de router, of B) dat de router de ACL prefereert boven de port forward.
Link naar reactie
@Marc H\n\n[QUOTE=jmdegier;602361]hallo allemaal...ik heb een probleem ik heb een modem van zyxel P-660R T1 V3 en die heb ik met behulp van het programma simple port forwarding ingesteld dat hij poort 80 forward naar mijn xampp server op mijn server pc intern (local) netwerk wert zoals altijd perfect maar extern buiten het netwerk krijg ik mijn inlog scherm van mijn modem... dus als ik mijn ip van mijn service provider in toets kom ik bij mijn modem uit en niet bij mijn site weet iemand een oplossing?[/QUOTE]\n\nLees vooral even het stukje IP adres en service provider!? \n\nDe oplossing is om de stappen te volgen die ik heb aangegeven.\n\nHawkens
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;602381]Lees eens goed, \r\n\r\nHij krijgt de login van de router te zien, in plaats van de website. Conclusie poort 80 staat niet goed gerouteerd. \r\n\r\nHij heeft een programma gebruikt om de poort te forwarden, maar als ACL al aan staat, heb je kans dat a) de setting niet gepakt heeft op de router, of B) dat de router de ACL prefereert boven de port forward.[/QUOTE]\r\n\r\nHij gebruikt het verkeerde IP adres, mag wel duidelijk zijn toch?
Link naar reactie
[QUOTE=Hawkens;602385]@Marc H\n\n\n\nLees vooral even het stukje IP adres en service provider!? \n\nDe oplossing is om de stappen te volgen die ik heb aangegeven.\n\nHawkens[/QUOTE]\n\nIk denk dat ik het beter begrijp dan jij. \n\nHij heeft geen probleem met zijn server, zijn router routeerd poort 80 niet goed. TS is het blijkbaar met mij eens. \n\njmdegier, kan jij even je externe ip naar mij via private message sturen? kan ik even kijken of de routering vanaf een andere computer wel goed gaat. \nSommige routers willen nog wel eens de mist in gaan met externe ip-adressen\n\njmdegier, kan je eens kijken of je de goede ip-adres te pakken hebt? Ga naar [url]http://www.watismijnip.nl/[/url], en verglijk dat ip adres, met wat je nu gebruikt.
Link naar reactie
@marc H,\n\nJe hebt gelijk, hij gebruikt idd het juiste IP adres, ik zat even niet op te letten.\n\n[QUOTE=Marc H;602391]Hij gebruikt het goede (externe) ip adres, anders komt hij niet bij zijn router uit. \n\nDus ligt de fout in de instellingen van de router.[/QUOTE]\n\n[B]Maar:[/B] hij kan alleen maar op deze manier werken als je een vast (statisch) IP adres krijgt van je provider!\n\nHet ip ades van je Xampp server is dan bijv: 192.168.0.101. Dit IP adres stel je in op je router als port forward (80).\n\nJe geeft dan een vriend het IP adres van je provider. Die connect dan inderdaad naar de router en word dan ge-redirect (port forward) naar de website.\n\nDit zal helaas maar tijdelijk werken omdat het IP adres wat je van je provider krijgt dynamisch is! \n\n[B]Samenvatting:[/B]\n\nWil jij jouw website altijd vanaf buiten je netwerk kunnen bereiken aan de hand van een domeinnaam of IP adres, dan moet je DDNS gebruiken!\n\nHawkens
Link naar reactie
[QUOTE=Hawkens;602401]@marc H,\n\nJe hebt gelijk, hij gebruikt idd het juiste IP adres, ik zat even niet op te letten.\n\n\n\n[B]Maar:[/B] hij kan alleen maar op deze manier werken als je een vast (statisch) IP adres krijgt van je provider!\n\nHet ip ades van je Xampp server is dan bijv: 192.168.0.101. Dit IP adres stel je in op je router als port forward (80).\n\nJe geeft dan een vriend het IP adres van je provider. Die connect dan inderdaad naar de router en word dan ge-redirect (port forward) naar de website.\n\nDit zal helaas maar tijdelijk werken omdat het IP adres wat je van je provider krijgt dynamisch is! \n\n[B]Samenvatting:[/B]\n\nWil jij jouw website altijd vanaf buiten je netwerk kunnen bereiken aan de hand van een domeinnaam of IP adres, dan moet je DDNS gebruiken!\n\nHawkens[/QUOTE]\n\nLeuk verhaal, maar dat is, op dit moment, niet zijn probleem. Zijn probleem is dat zijn router het niet goed forward. Het nu toevoegen van DynDNS is alleen maar een extra laag toevoegen waar het fout kan gaan. dat is juist contra op wat je wilt tijdens troubleshooting, waarbij je juist zoveel mogelijk oorzaken wilt uitsluiten. \nDynDNS kan je beter regelen wanneer de forward in de router werkt. \n\nWat ook nog geregeld moet worden is dat de \"server\" altijd hetzelfde ip krijgt, of je dat nou insteld via het reserveren van het ip in de DHCP scope, of de server handmatig een ip adres adres geeft in de netwerk kaart instellingen, maakt weinig uit. Als je dat niet doet heb je goede kans dat de forward niet meer werkt als de router een keer herstart wordt.\nMaar, zoals ik al zei, eerst maar eens zorgen dat de forward werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...