Ga naar inhoud

2 Experiaboxen achter elkaar


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nik heb 2 experiaboxen achter elkaar,\r\nmaar wanneer ik de 2e wil veranderen van naam en wachtwoord,\r\ndan kom ik automatisch op die van de eerste, omdat het waarschijnlijk bijna 2 dezelfde zijn..\r\nHeeft iemand een oplossing zodat ik de 2e kan instellen naar mijn wens?\r\nBij voorbaat dank!!!:)
Link naar reactie
Een splitter kan denk al helemaal niet, want dan ga je ernstig in de problemen komen met ipadressen.\nJe prikt een UTP kabel met het ene eind in de pc laptop (schakel de wifi even uit) en het andere eind van de kabel in de juiste poort van de 2e experia box. \nDan kan je inloggen op die box.\nEen wifi router of extender bedraad aan de eerste hangen, lijkt me een betere/gemakkelijker optie, maar daarover zal KPN je kunnen informeren.\n\nIk neem aan dat je van KPN 1 ip adres krijgt. Dat is voor de 1e box. \nMisschien is er een truc om de tweede box als bridge of switch daar achter te hangen, maar dat weet ik niet.\n\nNiek
Link naar reactie
je zal ten eerste de pc op de tweede experiabox moeten aansluiten.\nvolgens mij werken experiaboxen in de range van 192.168.2.xxx en dat doen ze dus allebei.\nmisschien is het het makkelijkst om de verbinding tussen de twee boxen los te koppelen en daarna opnieuw proberen. omdat de twee ranges van de boxen gelijk zijn zal bij het opvragen van het ip adres in je browser je tweede box gelijk naar de eerste box gaan omdat dat de gateway is van de tweede box,\nmisschien als je in de tweede box bent, kan je hem misschien instellen als bridged, tenminste als kpn dat ding niet teveel dichtgetimmerd heeft.\n\ncorrect me if i\'m wrong.
Link naar reactie
Goed, maar hij heeft twee van die Thomsons modemrouters. Als hij een draad kan trekken (of al heeft gedaan) kan hij die gebruiken. Ik denk niet dat die apparaten WDS/bridge hebben zoals bijv. hier [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69755[/url]\r\nIn de Setup en Userguide van de Thomson TG789vn heb ik er niets over kunnen vinden dus signaal draadloos van de ene router naar de andere zal niet gaan.\r\n\r\nJe krijgt dan wel twee routers achter elkaar waarvoor je wel e.e.a moet instellen, zie bijv. hier\r\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/638595-Bestanden-delen-via-2-computers?p=4072795[/url]
Link naar reactie
Goed, maar hij heeft twee van die Thomsons modemrouters. Als hij een draad kan trekken (of al heeft gedaan) kan hij die gebruiken. Ik denk niet dat die apparaten WDS/bridge hebben zoals bijv. hier [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69755[/url]\nIn de Setup en Userguide van de Thomson TG789vn heb ik er niets over kunnen vinden dus signaal draadloos van de ene router naar de andere zal niet gaan.\n\nJe krijgt dan wel twee routers achter elkaar waarvoor je wel e.e.a moet instellen, zie bijv. hier\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/638595-Bestanden-delen-via-2-computers?p=4072795[/url]
Link naar reactie
Sluit eerst alleen de Thomson aan die met internet verbonden is en configureer deze op de normale manier. Sluit je laptop/pc aan op één van de LAN-poorten en log in op de modem. Check welke range aan IP-adressen de DHCP-server uitdeelt (bijv. 192.168.1.100-192.168.1.150). Check welk IP-adres de modem aan de LAN-zijde heeft (bijv. 192.168.1.1). Sluit vervolgens je laptop/pc aan op de tweede modem, terwijl deze nergens anders mee verbonden is en log in op de modem. Wijzig het IP-adres dat de modem aan de LAN-zijde heeft zodat het niet meer hetzelfde is als dat van de eerste modem. Zorg wel dat beide adressen in hetzelfde subnet zitten (de eerste drie getallen moeten hetzelfde zijn, bijv 192.168.1, het laatste getal moet anders zijn, bijv. 2 als de eerste modem hier een 1 heeft staan). Schakel in de tweede modem de DHCP-server uit. Wanneer je nu beide modems aan elkaar koppelt door een kabel te laten lopen van een LAN-poort van modem 1 naar een LAN-poort van modem 2 dan zou alles moeten werken, inclusief het draadloze gedeelte. Je gebruikt modem 2 nu alleen niet als modem/router maar als switch/accesspoint.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[QUOTE=robinsdk;576902]Hallo,\r\nik heb 2 experiaboxen achter elkaar,\r\nmaar wanneer ik de 2e wil veranderen van naam en wachtwoord,\r\ndan kom ik automatisch op die van de eerste, omdat het waarschijnlijk bijna 2 dezelfde zijn..\r\nHeeft iemand een oplossing zodat ik de 2e kan instellen naar mijn wens?\r\nBij voorbaat dank!!!:)[/QUOTE]\nhallo,\r\n\r\nje kan tweede thomson opnieuw programmeren zodat die als normale router werkt. dus je wan (rode) poort voor ingang van je modem waar de kabel ingaat die vanaf de eerste modem komt. en je heb dan 4 poorten voor je pc\'s en wifi nog. het is ook kant en klaar te kopen maar rond de 200 euro. Ik kan je kpn modem wel instellen zodat die achter elke modem/router gebruikt kan worden.... het kost 50 euro als je op me zaak komt brengen..\r\n\r\nmvg
Link naar reactie
De Experia box Thomson TG789vn is een modem/router en heeft een vast IP Adres 192.168.2.254 welke niet is te wijzigen en hetzelfde is als elke andere Experia box beter gezegd dit gaat niet werken.\r\n\r\nBeter is het een normale router te kopen of een wifi extender of een set home plugs om zo de aanleg van kabels te voorkomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...