Ga naar inhoud

Dienstcodes automatisch omzetten naar uren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\ngraag zou ik in een excellbestand bij elk personeelslid de dienst kunnen invullen (vb 31, 60, 61, ...) maar dat hij op het einde van de reeks diensten het aantal uren uitrekent. Dienst 60 betekent bvb 7,6 uren, dus als ik bvb 5x dienst 60 intyp zou hij moeten berekenen in één vak op het einde dat dat 38 werkuren zijn.
Link naar reactie
Er bestaat al een lijst waarop alle namen van personeelsleden staan, en dan tabellen met de dagen van de maand en daarin vermelden we de dienst die dat personeelslid die dag doet. Het is niet persé zo dat iemand steeds dezelfde dienst draait, wij zijn een rusthuis dus met 50 personeelsleden op verschillende afdelingen (verzorgend personeel, onderhoudspersoneel, technische dienst, logistiek personeel, administratief personeel). We hebben zo\'n 60 verschillende diensten. Is het bijvoorbeeld niet mogelijk dat je \'uiterlijk\' bvb als dienst 60 typt, maar dat daar een andere betekenis achter zit vb 7,6 uren?\r\nAlvast bedankt voor de reactie!
Link naar reactie
Als ik me goed herinner dan waren dat dienstnummers getallen er in zoals 40, 61 en 80 enz.\nDaaraan waren dan de ort uren gekoppeld met code\'s zoals 30, 32, 32 enz.\n\nHeb ik ooit eens excel sheet voor gemaakt met alle diensten er in en dan kwam er uiteindelijk een overzicht uit met de medewerker de uren en de toeslagen al in de juiste rubriek klaar om in het salarissysteem te zetten.\n\nEigenlijk gewoon op 1 pagina de diensten en de toeslagen zetten en dan met verticaal zoeken de op dienstnummer kun je de rest laten invullen door excel. Uurloon er aan koppelen en je hebt alles op een regel.\nJe kunt het zelfs nog uitbreiden met de kosten verdeling naar de juiste afdeling.\n\nAllemaal op basis van verticaal zoeken in excel.\nMaar dat zou je salarisprogramma ook moeten kunnen doen .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...