Ga naar inhoud

update Messenger op XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Een bekende vroeg mij gisteren om te helpen bij een probleem met 1 van zijn pc\'s.\r\nHij werkt met een pc met XP en maakt dagelijks gebruik van Messenger. Vorige week kwam de \'keuze\' om te updaten. Dit gedaan.Na de update werkt Messenger nog, maar na het opnieuw opstarten van de pc volgt er een foutmelding als Messenger wordt geopend. In het foutrapport staat o.a. \r\nappname msnmsgr.exe, \r\nAppver 14.0.8117.416, \r\nModName uxcore.dll.\r\n\r\nOp internet gezocht en het lijkt er op dat het wordt veroorzaakt zou worden door een conflict met een ander programma. Welke wordt echter niet duidelijk.\r\nAls virusscanner draait een (verlopen :s) versie van Virusfighter. Deze vervangen door Avast loste het probleem niet op.\r\nHet wonderbaarlijke lijkt dat een andere pc wel gewoon werkt na de update. Daar draait een (proef)versie van Norton op.\r\n\r\nVerdere specs van de pc\'s heb ik (helaas) op dit moment niet. Mocht er meer info nodig zijn, zal ik dat trachten te achterhalen.\r\n\r\nIemand enig idee hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
[QUOTE=ulrichstern;558134]Heeft hij er plug-ins voor messenger opstaan? (Kiwee, Smiley Center, Messenger+ etc...) Wat gebeurt er als je die de-installeert/uitschakelt?[/QUOTE]\r\nDurf ik zo niet te zeggen, maar verwacht dat het allemaal \'basic\' zal zijn, dus geen extra\'s.\r\n\r\n[QUOTE=ulrichstern;558134]\r\nJe kan ook eens kijken of Avast een functie heeft die Messengerberichten scant o.e.d.. Kan ook problemen veroorzaken.[/QUOTE]\r\nNormale installatie van Avast. Zou daar geen problemen mee verwachten. Gebruik het zelf ook (niet in combinatie met XP) en werkt prima.\r\nZou dan beter kunnen kijken wat er gebeurt zonder virusscanner.\r\n\r\n[QUOTE=ulrichstern;558134]\r\nEn anders gewoon weer een oude versie erop?[/QUOTE]\r\nDat werkt dus niet: je krijgt de \"vraag\" om te updaten. Doe je dat niet, kun je niet verder (en als je het wel doet kun je momenteel uiteindelijk ook niet verder.... :confused:)
Link naar reactie
Een nieuw account aanmaken schijnt zo wie zo te werken maar ik zag ook deze:\n\n[url]http://www.msgforum.nl/p-windows-live-messenger-werkt-niet-meer--3524[/url]\n\n[I]- start => uitvoeren => regedit\n\n- HKEY_CURRENT_USER\\software\\microsoft\\MSNMessenger\\PerPassportSettings\n\n\nin Perpassportsettings staan enkele mapjes met als naam een nummer...\n\nGa al deze mapjes af en verwijder het UTL bestand in deze...\n\nNormaal zou hierna msn terug vlekkeloos moeten werken.[/I]\n\nNiet zelf uitgetest, want mijn WLmessenger werkt nog..:-)\n\nNiek
Link naar reactie
Ideetje:\nstart MSCONFIG in een opdrachtprompt (met een rechtsklik er op, en \'[I]Starten als... Administrator[/I]\'), en zet alle opstart-item onder de tab \'[I]Opstarten[/I]\' uit, en herstart. Kijk of MSN met dezelfde foutmelding start.\n\n(Hoef je niet te doen mocht je al in Veilige modus geprobeerd hebben)\n\nHeeft men iets van [I]Bandoo[/I] geïnstalleerd ? (Gratis Emoticons en Winks en buzzers)\nZo ja, ik weet niet of dat op één of andere manier te verwijderen is ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...