Ga naar inhoud

Formule Excel 2010


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk moet een berekening maken, en ik komt er niet uit. Ik heb een schema gemaakt met berekeningen hoeveel US materiaal wij verbruiken per mix aan producten.\r\n\r\nNu zou er een berekening gemaakt moeten worden als volgt:\r\nAls in cel A1, Tibal 10% staat, dan moet ik 10 procent van het totaal geladen gewicht berekend hebben in cel B1.\r\n\r\nDus stel er is 1000 kg Tibal 10% geladen, dan zou de berekening in cel B1 100 kg aan moeten geven. \r\nNu is dit met 1 product makkelijk, maar we hebben ook Tibal 5% en TEAL 10%.\r\nHoe kan ik er voor zorgen, dat Excel dit zelf uitrekend, zodat ik mijn rekenmachine weg kan leggen?
Link naar reactie
Makkelijkst is om het gegeven percentage los te trekken van de productnaam en in een aparte cel te noteren. Dan is het alleen nog maar een kwestie van cellen vermenigvuldigen.\n\nAls je dat niet wil en productnaam en percentage bij elkaar in een cel wilt houden. Dan kun je (op een apart werkblad) een database aanleggen met productnamen en bijbehorende percentages. In het hoofdwerkblad kun je dan het bijbehorende percentage opzoeken met behulp van =VERT.ZOEKEN().
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...