Ga naar inhoud

Te grote Wordbestanden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik moet een Wordbestand (Office 2010) mailen naar iemand met een chello e-mailadres, maar het bestand (A-5 boekje met 20 pagina\'s) is 6,42 MB groot en wordt niet geaccepteerd. Ik verzend vanaf een gmail-adres in Thunderbird. Tot voor kort moest ik deze bestanden maandelijks naar iemand sturen, die ook een gmail-adres gebruikte. Dat was nooit een probleem, al was de bijlage ruim 10 MB. Naar zijn opvolgster met haar chello-adres lukt dit niet. Bestaat er een programmaatje om Wordbestanden van overbodige ballast te ontdoen? Ik meen me te herinneren ooit eens zoiets te hebben gelezen.\n\nMijn dank zal groot zijn...
Link naar reactie
[QUOTE=magwel;549407]Ik moet een Wordbestand (Office 2010) mailen naar iemand met een chello e-mailadres, maar het bestand (A-5 boekje met 20 pagina\'s) is 6,42 MB groot en wordt niet geaccepteerd. Ik verzend vanaf een gmail-adres in Thunderbird. Tot voor kort moest ik deze bestanden maandelijks naar iemand sturen, die ook een gmail-adres gebruikte. Dat was nooit een probleem, al was de bijlage ruim 10 MB. Naar zijn opvolgster met haar chello-adres lukt dit niet. Bestaat er een programmaatje om Wordbestanden van overbodige ballast te ontdoen? Ik meen me te herinneren ooit eens zoiets te hebben gelezen.\r\n\r\nMijn dank zal groot zijn...[/QUOTE]\r\n\r\nWat ik altijd deed in dit soort gevallen, ik vroeg aan de ontvanger of hij/zij een gmail account hadden/wilden hebben en maakte er een voor ze aan als dat nodig was en stuurde de inlog gegevens en hoe te berijken enz aan diegene en dan konden we zelfs hele grote autocad files opsturen.\r\n\r\nMail ruimte bij kopen bij een provider is vaak duur en gmail geeft op dit moment dacht ik al 10 Gb..\r\n\r\nsucces.
Link naar reactie
[quote=stroke33;549414]Wat ik altijd deed in dit soort gevallen, ik vroeg aan de ontvanger of hij/zij een gmail account hadden/wilden hebben en maakte er een voor ze aan als dat nodig was en stuurde de inlog gegevens en hoe te berijken enz aan diegene en dan konden we zelfs hele grote autocad files opsturen.\n\nMail ruimte bij kopen bij een provider is vaak duur en gmail geeft op dit moment dacht ik al 10 Gb..\n\nsucces.[/quote]\n\nIk heb haar per e-mail al gevraagd of ze een gmail-account wil aanmaken, maar wacht nog op antwoord. Ik vermoed namelijk dat ze dat zelf wel kan...
Link naar reactie
[quote=dutch-online;549428]Yousendit is de oplossing.[/quote]\n\nHmm, zo te zien lijkt dit best handig, maar mijn Engels haalt het niet bij m\'n Nederlands dus ik heb wat langer tijd nodig om goed te bestuderen hoe het precies werkt. Ik begrijp wel dat mensen op deze manier een week de tijd hebben het geuploade bestand te downloaden. Doet me denken aan Dropbox, maar dat vond ik niet echt handig, misschien omdat ik het te weinig gebruikte. Eerst maar even afwachten wat de mevrouw in kwestie antwoordt.
Link naar reactie
Als er veel afbeeldingen in je document staan kun je de optie \"Afbeeldingen comprimeren\" overwegen. Klik op een afbeelding in het document en vervolgens op de verschenen (roze) tab om de afbeelding op te maken. Ergens linksboven op die tab vind je de genoemde optie. Is tegelijk toe te passen op alle afbeeldingen.\n\nComprimeren voor web geeft het kleinste bestand, maar de kwaliteit van de afbeeldingen is dan niet meer geschikt om af te drukken. Daarvoor is de andere optie, dus even zelf kijken wat een geschikt resultaat geeft.\n\nDie \"overbodige ballast\" zou je ook weg moeten krijgen door opnieuw te kiezen voor \'opslaan als\' in plaats van steeds gewoon opslaan. Ook even proberen dus.
Link naar reactie
Even inpakken met [URL=\"http://winrar.nl.malavida.com/d356-gratis-downloaden-windows\"]WinRAR[/URL] of [URL=\"http://www.winzip.com/downwz.htm\"]Winzip[/URL].\nDe andere kant heeft hetzelfde programma nodig om het weer uit te pakken, tenzij je er een zgn. Self Extracting Package van maakt.\n\nEdit:\nNote to Self:\nEerst ALLE posts lezen en dan pas reageren ;-)\n\nWat je ook kunt doen is met [URL=\"http://www.teamviewer.com/nl/download/index.aspx\"]TeamViewer[/URL] een verbinding met de andere PC maken en het bestand dan zelf overzenden.\nDat werkt uiteraard alleen als je beiden bij de PC bent.\n\nMet [URL=\"http://www.sendbigfiles.com/\"]SendBigFiles[/URL] kan het ook prima en helemaal gratis tot bestanden van 50 MB.
Link naar reactie
ook gebruik van je webspace kan je het doen\r\n\r\nheb je alleen de link naar het bestand te versturen\r\n\r\ndenk hierbij wel dat er geen spaties tussen mogen staan (ook niet in de bestandsnaam) anders moet je met speciale tekens werekn\r\n\r\n\"hallo arie.doc\" mag dus niet \r\n\"halloarie.doc\" mag dus wel\r\n\r\nvaak gebruik ik dis als het super groot is en de inbox van de ander wil het niet pakken
Link naar reactie
Hallo iedereen, \n\nWe hebben ons deze keer gered met snel improviseren, omdat er nogal haast bij was. Het boekje ligt inmiddels bij de drukker en wij (mederedactielid en ik) gaan op ons gemak uitzoeken welke van de opties we voortaan gaan gebruiken. ik vind ze allemaal interessant genoeg om te bewaren voor eventueel later gebruik.\n\nIedereen dus alsnog hartelijk dank voor de reacties!
Link naar reactie
Let met de optie \"afbeeldingen comprimeren\" die ik voorstelde even op: als je dat toepast is het document eigenlijk niet meer geschikt om naar de drukker te gaan, omdat je daarvoor liever de hoogste kwaliteit afbeeldingen wilt hebben.\n\nMogelijk is het maken van een pdf ook nog een optie. Een pdf in drukwerkkwaliteit is echter meestal niet veel kleiner dan het bijbehorende worddocument.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...