Ga naar inhoud

verzetten program files


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Zo zonder meer kun je deze map niet verplaatsen. Dan zouden n.l. de diverse verwijzingen (links, registersleutels etc.) niet meer kloppen. Na een schone installatie kun je een soortgelijke map aanmaken op een andere partitie en bij de installatie van je programma\'s verwijzen naar deze map als locatie waar het programma geïnstalleerd moet worden. De originele map verwijderen is geen slim idee, aangezien er zat programma\'s zijn waarbij je niet kunt aangeven waar ze geïnstalleerd moeten worden, maar die er automatisch van uit gaan dat dit in \"c:\\program files\" moet zijn. Deze zou je dan dus niet (goed) kunnen installeren, of ze vragen zelf of de map aangemaakt moet worden.
Link naar reactie
Oke Hans.Het idee er achter was om de C partitie zo \"schoon\" mogelijk te houden. Ik begrijp dat je e.e.a. alleen zou kunnen doen bij een schone installatie, De zogheten verwijzingsmap waar je over spreekt kan dan worden gebruikt indien je bij het installeren/downloaden zelf de destination folder kunt aangeven. De (overige) programma\'s die automatisch op C worden geïnstalleerd komen dan weer op de C partitie. Begrijp ik het zo goed allemaal?
Link naar reactie
Ik heb in het verleden ook programma\'s wel eens op een andere partitie geinstalleerd. In de praktijk is dat echter zinloos, want als je Windows opnieuw installeert moet je die programma\'s alsnog handmatig verwijderen en herinstalleren. En verder komt de troep die de programma\'s maken uiteindelijk toch weer op de C, en wel in de user en temp mappen.\n\nSindsdien maak ik alleen nog een scheiding tussen eigen data en software. Bij herinstallatie kan de eigen data dan blijven staan en komt de software er weer vers op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...