Ga naar inhoud

Bios update vraag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste Computer Idee leden,\n\n\nIk ben in bezit van een HP Pavilion p6050nl, ( heb deze wel aangepast/verbeterd qua hardware en software (windows7 Home ed..)\n\nNu zag ik dat op de site van HP ;....\n\n[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&sw_lang=&product=3938511#N478[/url]\n\n......een update voor BIOS is verschenen,\n\nIk heb deze gedownload en succesvol geïnstalleerd van versie 5.37 naar versie 5.43.\n\nIk heb bij informatique.nl een nieuwe harde schijf besteld ( western digital 1TB 7200RPM 64mb cache 6GB/ps )\n\nIk ga dus windows 7 opnieuw installeren en mijn vraag is of mijn huidige BIOS versie gewoon behouden blijft of moet ik na mijn nieuwe installatie met mijn nieuwe HD de BIOS ook weer updaten ??:confused:\n\n\nSysteem gegevens :\n\nWindows 7 Home Edition 64 BIT\nIntel Quad core2 CPU @ 2.66GHZ\n8GB internt geheugen\nAti Radeon HD 5770\n\n\n\nAlvast Hartelijk Dank voor een reactie ! ;)\n\n\nRichard
Link naar reactie
Jawel je bios versie blijft gewoon behouden. Dat wordt bij een update, nl \"ingebrand\" in de chip op je moederbord en heeft dus weinig met een andere schijf of een ander besturingsysteem te maken.\n\nOverigens een Sata 3 (6GB/s) schijf heeft een jumper aan de achterzijde, om hem zo nodig op sata 2 (3Gb/s) te zetten, mocht je sata controller hem niet willen herkennen.\nIk moest zelfs in de bios m\'n sata instellingen op IDE zetten, terwijl het gewoon een extra data schijf was, die het moederbord gewoon niet wilde zien. \nMijn moederbord ondersteunt geen Sata 3 nl. \nIk heb wel een pci-e kaartje liggen nu met 2 Sata 3 poorten en 2 usb 3 poorten om in te prikken, maar nog geen tijd gehad.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...