Ga naar inhoud

Magix Video de luxe


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe PC gekocht, met Windows 7 met o.a. een snelle videokaart, speciaal voor videobewerking. Ik wil met Magix Video deluxe 2008 PLUS een aantal vakantiefilmpjes, die nu nog in ruwe vorm op een DVD staan, bewerken. Nadat ik de gewenste bestanden vanaf die DVD op de harde schijf had gezet, wat goed gelukt is, probeerde ik ze bij Magix te importeren. En hier gaat het fout, zodra ik ze probeer in te voeren zegt Magix dat hij het bestand met de naam LG RC 590M.title1. DVDRip met extensie .avi niet kan lezen. Dus kennelijk moet ik het bestandsformaat wijzigen. Een bestand waarbij het wel lukt heeft de extensie .MVD dus kennelijk zal ik die andere bestanden ook deze extensie moeten geven. Ik heb ergens gehoord dat dit met DVD Shrink ?? moet gebeuren. Wie kan mij op een simpele manier uitleggen hoe en op welke manier ik dat moet doen? Ik ben er niet zo thuis in, misschien ook door mijn leeftijd, ik ben 72 hoewel ik geen totale digibeet ben.
Link naar reactie
Hallo FooBar, Om je vraag te beantwoorden, ja in Windows Media Player worden de bestanden zonder mankeren afgespeeld. Nog even iets, alhoewel ik geen totale digibeet ben, zal waarschijnlijk mijn leeftijd, 72, een rol spelen bij het minder snel snappen van de materie. Eigenlijk zou ik in een Jip en Janneke\'s stijl naar de oplossing geleid moeten worden. Dus om nog eens de reeds gestelde vraag te herhalen, wat is precies dvdrip. Hopelijk heb je wat geduld met me.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo allemaal, Ik heb al weer een tijdje geleden, zie boven een vraag ingediend over Magix problemen. Tot nu toe heeft nog niemand mij een echt goede oplossing aan de hand kunnen doen. Geen verwijt overigens, maar ik denk dat het voor iemand die goed thuis is in dit soort software, het gewoon te moeilijk is om af te dalen naar een beginnersniveau waar ik mij op bevind. Ik stop voorlopig met mijn pogingen Magix er onder te krijgen, misschien pak ik het over een tijdje wel weer op. In zoverre dank voor alle goed bedoelde maar wat onbegrijpelijke en dus niet bruikbare adviezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...