Ga naar inhoud

Een moeilijke vraag.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

L.S. Op het gevaar af dat ik tot de orde word geroepen door de MOD.omdat het te persoonlijk is toch het vol;gende: Ik ben op dit moment aan hett overwinteren in Spanje[ doe ik al meer dan 20 jaar}en computer hier op een oude laptop die ik wil vervangen. Nu kan ik hier tegen een leuke prijs een ACER laptop kopen met daarop Windows 7....Maar in het Spaans! Nou spreek ik dat wel een weinig{ben geen taalgenie} maar computeren in het Spaans lijkt mij niet je ware.Kan iemand mij zeggen of er in Windows7 een mogelijk zit om van Taal te verandeeren.Je moet nl weten dat ik die laptop hier achterlaat en volgend seizoen weer gebruik. Nou dat was het zo n beetje :rolleyes: groet OPA JO
Link naar reactie
Als je een kennis in Nederland een versie van Windows laat kopen, hoeft dat niet per se de duurdere ultimate versie te zijn! De Nederlandse Home Premium kan natuurlijk ook!\n\nWellicht zijn er Nederlandse of Vlaamse webshops die ook ver over de grens verzenden. Of wachten tot je weer eens in Nederland bent en aldaar even uitkijken naar leuke aanbiedingen.
Link naar reactie
Een andere optie. Je zou kunnen vragen aan Microsoft of je niet gewoon een Nederlandstalige installatiecd mag en kan gebruiken met hetzelfde serienummer.\r\nImmers je hebt een geldige licentie en ik kan me voorstellen dat die aan de hand van een bepaald algorithme gecontroleerd wordt maar waarbij niet bepaald naar de taal gekeken wordt.\r\n\r\nNavragen bij Microsoft kost ook niet zoveel, toch?\r\n\r\nOverigens ook mijn complimenten!
Link naar reactie
Beste Allemaal, Eers teven OFF Topic aan Reintje, Amigo je mag best JIJ zeggen ook al ben ik senior member ! maar het getuigt van een goede opvoeding en een prima mentaliteit, Houden zo; NOu en dan nu mijn plan, kijken wat jullie ervan vinden:\r\n1]Ik koop de laptop met spaanse Win7 2] Ik partitioneer de HDD van 250GB in 2 partities.3\\Op part 2 zet ik XP Pro in her nederlands. Nu kan ik in het hollands computeren.3]Nu kan ik al jullie suggesties en aanbevelingen nagaan en eventueel proberen. Lukt er niets dan 4]Formateer ik part 1 {adios amigo español] en zet op deze part. Vista Home Premium die ik op een USB stick heb meegenomen.5 Nu boor ik mijn relaties in Nederland aan om voor mij een update van Vista naar Win7 te kopen en op te sturen.Daarna update ikVista naar Win7 en ik heb een comp met Hollandfse OSn. NOU dat was het zo n beetje Maak geen haast met je commentaar want de jaarwisseling komt eraan en dat viert men graag met elkaar en niet met de compt dus aan allen....EEN PRETTIG UITEINDE en een GELUKKIG 2010 :p:p:p OPA JO
Link naar reactie
Hallo Allemaal, Nou ik heb die laptop gekocht en de spaanse versie van Windows 7 niet vertaald kunnen krijgen. N8u is de interface van Win7 mij niet bekend en het spaans is ook totaal onbekend voor mij,dus de HDD gepartioneerd in twee partties en Windows XP Pro met SP3 in de drive geplaatst en begonnen met installatie . Ging allemaal als behoort na het verschijnen van de mededeling dat als je van de CD wilt opstarten je op een toets moet drukken,dit gedaan.Het installatie proces begon gewoon maar halverwege het ophalen van de bestanden verscheen er een blauwscherm met o.a.de mededeling dat er een configuratieprobleem is en om dat te verhelpen CHKDSK \\F moet worden gedaan.\r\nNou en daar stop mijn kennis want CHKDSK staat op de Herstelconsole en daar kan ik niet bij of aankomen! Wie helpt mij op weg? Groet OPA JO:D
Link naar reactie
Opa Jo, het wordt nu misschien moeilijker, want[I] ik denk[/I] dat XP de harde schijf niet herkent....\r\n\r\nJe hebt in de geïnstalleerde W7 versie gepartitioneerd ? En toen buiten Windows de installatie van XP gestart door van CD op te starten ?\r\n\r\nXP heeft van \"nature\" (door [I]zijn[/I] ouderdom ;) ) geen drivers aan boord voor de controller voor SATA harde schijven. \r\nWindows Vista en Windows 7 wel.\r\nDus de installatie van XP loopt ergens spaak met een vage mededeling over de harddisk.\r\n\r\nModerne laptops hebben dus SATA schijven welke niet door Windows XP gezien worden, maar de meeste moderne laptops hebben ook in het BIOS een mogelijkheid om de SATA controller zich te laten gedragen als een oudere PATA (IDE) controller, waardoor XP gefopt wordt.\r\n\r\nIn het BIOS moet (met een beetje geluk) een optie zijn om de controller van \"native\" af- of van AHCI af te halen. (Sommigen hebben zelfs de onverbloemde optie om hem \"op IDE\" :rolleyes: te zetten)\r\n\r\nPas als zoiets geprobeerd is kan je met de installatie van een XP versie beginnen.\r\n\r\n(Er is ook een mogelijkheid om een speciale SATA driver tijdens XP Setup via een diskettestation te laden, maar de \"alweer moderne laptop\" heeft geen diskettestation meer..... )
Link naar reactie
[QUOTE=Opa Jo;504825]Hallo Allemaal, Nou ik heb die laptop gekocht en de spaanse versie van Windows 7 niet vertaald kunnen krijgen. N8u is de interface van Win7 mij niet bekend en het spaans is ook totaal onbekend voor mij,dus de HDD gepartioneerd in twee partties en Windows XP Pro met SP3 in de drive geplaatst en begonnen met installatie . Ging allemaal als behoort na het verschijnen van de mededeling dat als je van de CD wilt opstarten je op een toets moet drukken,dit gedaan.Het installatie proces begon gewoon maar halverwege het ophalen van de bestanden verscheen er een blauwscherm met o.a.de mededeling dat er een configuratieprobleem is en om dat te verhelpen CHKDSK \\F moet worden gedaan.\r\nNou en daar stop mijn kennis want CHKDSK staat op de Herstelconsole en daar kan ik niet bij of aankomen! Wie helpt mij op weg? Groet OPA JO:D[/QUOTE]\r\n\r\nHmmmm inderdaad prachtig op deze leeftijd. Ik dacht dat ik al oud was met (59) om iets van computers af te weten, maar 88 is wel heel erg mooi.;)\r\nHmmm installatie XP. Het kan eigenlijk geen Sata probleem zijn, want als het ding al bestanden laadt is hij voorbij F8 (accoord met licencie) en laat hij de hd\'s zien. Of je (ja ik durf jij te tikken):) bedoelt met laden bestanden, vanaf de cd, voordat de installatie begint. \r\n\r\nDan kan het inderdaad het Sata probleem zijn.\r\n\r\nJe kan proberen bij de fabrikant de goede satadriver (staat vaak onder raiddriver) op te halen. Zelf is het mij vaak gelukt, om deze driver in de root van een verder lege USB stick te zetten, waarna Windows hem vond, na het drukken van F6 aan het begin van de installatie.\r\nJe kan ook voor 40 euro een USB diskdrive aanschaffen of lenen. \r\n\r\nIk weet wel, dat als je terug gaat van een hogere windowsversie, naar een lagere, je absoluut de schijf moet formateren, anders wil hij nooit XP erop zetten.\r\nWat ook nog kan, is dat de laptop niet meer geschikt is voor XP, hoewel ik dat nog niet heb meegemaakt. Maar of je alle juiste drivers nog ergens vindt is de vraag.\r\nAls je het makelijk wilt doen laat je iemand een Nederlandse win 7 aanschaffen en opsturen.\r\nEen upgrade versie moet ook kunnen en nog gewoon legaal ook. Zie [url]http://www.winsupersite.com/win7/clean_install_upgrade_media.asp[/url]\r\nDe upgrade is goedkoper, maar lastiger, vooral als de uitleg (zoals op de site) in het Engels is. \r\n\r\nHeel veel succes\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;505196]....Ik weet wel, dat als je terug gaat van een hogere windowsversie, naar een lagere, je absoluut de schijf moet formateren, anders wil hij nooit XP erop zetten.\nWat ook nog kan, is dat de laptop niet meer geschikt is voor XP, hoewel ik dat nog niet heb meegemaakt. Maar of je alle juiste drivers nog ergens vindt is de vraag.\nAls je het makelijk wilt doen laat je iemand een Nederlandse win 7 aanschaffen en opsturen....[/QUOTE]\nMee eens. Problemen met drivers voor XP kan je ook nog niet goed overzien.\nKijken op de site van de fabrikant kan uitsluitsel geven, maar Windows 7 aanschaffen voorkomt wel veel moeilijkheden, vooral ook wanneer het huidige probleem de SATA controller-driver is.\nHet is waarschijnlijk geen avontuurtje.
Link naar reactie
Beste Vrienden,Dat is wat je noemt zware kost:D Dat ga ik op mijn gemak verwerken,dus ik kom terug maar dat kan even duren.Ik dacht al dat het een driverkwestie was,want uit een aantal waarnemingen tijdens het uitproberen}[ik heb natuurlijk niet in een hoekje zitten wachten}merkte ik dat de HDD niet herkend werd.Dat was toen ik van een USB stick probeerde XP te installeren Dat wilde bijna lukken maar normaal vraagt de installatie op welke partitie je wilt installen Maar er was geen partitie te bekennen. Dus jullie ideeen zijn zo gek nog niet Enfin,Ikga er mee verder! Je hoort ervan:p\r\nOffTopic, Riekie 30,Verwonder je niet te veel over mij prestatie en mijn leeftijd, het is eigenlijk een beetje doorgaan met mijn vak.Ik was eens ingenieur bij de voormalige PTT Telecom. en datatransmissie was een tijdlang mijn belangrijkste werkveld,dus....ik pruts nog wat door:D:D\r\nTot later vrienden! OPA JO
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;505196]Je kan proberen bij de fabrikant de goede satadriver (staat vaak onder raiddriver) op te halen. Zelf is het mij vaak gelukt, om deze driver in de root van een verder lege USB stick te zetten, waarna Windows hem vond, na het drukken van F6 aan het begin van de installatie.\r\nJe kan ook voor 40 euro een USB diskdrive aanschaffen of lenen.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is nieuw voor mij, dat het ook via USB memory stick kan lukken.\r\n\r\n(€ 40,00 voor een éénmalig benodigd USB diskettestation..... Dan beter dat geld leggen bij een ander besturingssysteem)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...