Ga naar inhoud

draadloos met Vista op Siemens Experiabox


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren bij een collega getracht zijn nieuwe laptop draadloos te verbinden met de zilveren Experiabox (Siemens). Hoewel ik niet helemaal vreemd ben met computers is mij dit niet gelukt. Ik heb bij diverse mensen Internet+bellen geinstalleerd en draadloze verbindingen totstandgebracht. Wel allemaal onder XP, dat wel.\r\nIk doe volgens mij niets fout; als ik op het draadloze icoontje klik krijg ik een rij netwerken te zien (dus draadloze ingebouwde kaart werkt wel) ,als ik dan het juiste netwerk kies en de wpa sleutel invoer, geeft de latop steeds de melding dat dit niet kan. Automatische configuratie staat aan.\r\n(het vroegere Wireless zero configuration)\r\nIk heb trouwens op mijn eigen computers de wzc uitstaan en gebruik de software van de betreffende adapters zelf (in mijn geval Linksys adapters op de Thomson Experiabox) en dat werkt perfect.\r\nIk heb nog gezocht naar de sotware van de ingebouwde draadloze netwerkkaart op de Acer laptop, maar kon niks vinden. Het betreft een Acer Aspire 5738Z met een Atheros AR5B91 netwerkadpater (ingebouwd).\r\nIk heb nu een paar vragen: 1) doe ik iets verkeerd? 2) kan ik gebruik maken van \"aparte \"software voor het aansturen van de adapter ipv Vista client? 3) kan ik beter een usb-adapter kopen van een paar euro en die installeren en zijn eigen software hiermee gebruiken 4) kan dit (zie 3) ueberhaupt wel met Vista?\r\nUw snelle en dekundige antwoord word zeer gewaardeerd!
Link naar reactie
Die experiabox zal een sticker hebben, waar in kleine lettertjes de WPA of WPA-SK code staat.\r\n\r\nVervolgens roep je in de Acer laptop de beschikbare draadloze netwerken op en dan klik je op de betreffende draadloze verbinding en daarna op de knop Verbinding maken.\r\n\r\nDe rest wijst zich vanzelf!
Link naar reactie
Het is opgelost: Experiabox resetten en voila........verbinding. Hoe het kan ....geen idee! Misschien is er wel nieuwe firmware opgekomen door het resetten??\r\nMaar WPA werkt trouwens wel degelijk op die grijze box! De Desktop was al WPA versleuteld verbonden.\r\nDesalniettemin iedereeen bedankt voor de suggesties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...