Ga naar inhoud

e-mail accounts op laptop en desktop werken niet samen


Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een laptop, naast de desktop. Beide apparaten zijn draadloos verbonden (via netgear) met zeelandnet. Echter, het is voot mij tot op heden niet gelukt mijn inkomende mail op beide computers te krijgen! Sterker nog; de ene keer komt hij binnen op de desktop en de andere keer op de laptop. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik de accounts zo moet instellen dat dit wel werkt. Ik voel me, als bijzondere digibeet, ernstig gehandicapt! Bij voorbaat dank!!!!:confused:
Link naar reactie
Instellen dat de mail op de server moet blijven staan nadat deze is opgehaald.\r\n\r\nMerk op dat als je dit op beide computers doet, je de mailbox regelmatig handmatig moet leegmaken om er voor te zorgen dat deze niet vol raakt waardoor je geen mail kunt ontvangen.\r\n\r\nEen compromis waarbij alle mail op de desktop terecht komt en alleen op de laptop als je de mail via de desktop nog niet hebt opgehaald werkt voor de meeste mensen wel. Dan alleen op de laptop instellen dat mail op de server moet blijven staan. De desktop maakt dan automatisch de server leeg zodat je daar verder geen omkijken naar hebt.\r\n\r\n\r\nAls alternatief kun je met IMAP verbinden waarbij altijd alle mail op de server blijft staat, maar normale internetproviders ondersteunen dat niet. Je zou kunnen overwegen om er daarvoor een gmail-adres tussen te hangen, dan heb je genoeg serverruimte en IMAP.
Link naar reactie
[quote=fredvlissingen;474205]Harstikke leuk allemaal maar ik weet werkelijk bijna niets van instellingen e.d. Via welk programma kom ik bij deze instellingen en waar moet wat invullen? Ja hoor, met mij moet je veel geduld hebben...[/quote]\n\nOpties vind je meestal in het betreffende programma onder Extra.
Link naar reactie
Ik heb mijn instellingen van beide apparaten gecontroleerd en beide zijn o.k. Ik heb via webmail een berichtje gestuurd naar mijn e-mailadres. Dit komt binnen op mijn laptop en niet op de desktop. Misschien zou iemand mij een testmailtje kunnen sturen van buitenaf. Ik kreeg vanochtend namelijk de mail binnen op de desktop en niet op de laptop. Ik wil ff checken war er dan gebeurt. Mailtje s.v.p. naar fred61etzeelandnetpuntnl B.v.d. Fred
Link naar reactie
Hallo rein, ja, dom dom, helemaal niet bij stilgestaan. Zie je hoe onbekend ik ben met dit medium en alles wat daarbij komt kijken...\r\nIk heb je mailtje ontvangen, maar alleen op desktop, dus niet op de laptop. Is er misschien iets in de instellingen van de desktop dat ik moet wijzigen zodat ik de mail ook op de laptop krijg? Moet ik bv. een soort van netwerk aanmaken?
Link naar reactie
[quote=FooBar;474202]Instellen dat de mail op de server moet blijven staan nadat deze is opgehaald.\n\nMerk op dat als je dit op beide computers doet, je de mailbox regelmatig handmatig moet leegmaken om er voor te zorgen dat deze niet vol raakt waardoor je geen mail kunt ontvangen.\n\nEen compromis waarbij alle mail op de desktop terecht komt en alleen op de laptop als je de mail via de desktop nog niet hebt opgehaald werkt voor de meeste mensen wel. Dan alleen op de laptop instellen dat mail op de server moet blijven staan. De desktop maakt dan automatisch de server leeg zodat je daar verder geen omkijken naar hebt.\n\n\nAls alternatief kun je met IMAP verbinden waarbij altijd alle mail op de server blijft staat, maar normale internetproviders ondersteunen dat niet. Je zou kunnen overwegen om er daarvoor een gmail-adres tussen te hangen, dan heb je genoeg serverruimte en IMAP.[/quote]\n\nHeb je gedaan wat FooBar voorstelt?\n\nEn ... :confused: je emailadressen staan er nog steeds. Je kunt je eigen post aanpassen hoor....
Link naar reactie
Hallo Rein, dank je voor de tip, ik heb ze inmiddels gewijzigd zoals je ziet. Ik heb de zaken ingesteld voor zover mogelijk, op de manier die FooBar voorstelde maar het probleem blijft hetzelfde.\r\nIk heb echter nog niet vermeld dat de desktop draait met outlook express 6 en de laptop met outlook vandaag(2003). Geen idee of dit er iets mee te maken heeft...Bij outlook vandaag kan ik nergens aangeven dat de berichten op de server moeten blijven staan, tenminste, ik kan het nergens vinden(voor wat het waard is)... \r\nMisschien nog een tip?
Link naar reactie
Alvast bedankt. Weet je toevallig waar ik kan vinden welke outlookversie ik op mijn laptop heb, staat dat ergens in het configuratiescherm of zo? Begin langzaam, nou ja langzaam, te twijfelen aan dit apparaat! Ik had ook nog nooit gehoord van outlook vandaag maar misschien is het een onderdeel van outlook 2003.
Link naar reactie
Het is volbracht!!!! Ik heb outlook vandaag eraf gehaald en outlook express op mijn laptop geinstalleerd, hetzelfde als op mijn desktop. Daarna mijn accounts opnieuw ingesteld met de door jullie aangegeven tips en het werkt.\r\nMijn dank aan jullie is groot; zonder jullie was dit zeker niet gelukt; goed dat jullie er zijn om mensen als ik die, verplicht door deze tijd, een beetje vertrouwd te maken met de voor ons onbekende virtuele wereld! Ga door, wij digibeten zijn afhankelijk van jullie!\r\nGefeliciteerd met jullie vastberadenheid om mij te helpen en het slagen van jullie missie!\r\nNogmaals, heel erg bedankt en misschien ooit tot ziens in een minder virtuele omgeving!\r\nProost...op het leven!!\r\n\r\nFred
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...