Ga naar inhoud

Server vraagt om wachtwoord


Anoniem2

Aanbevolen berichten

L.s\r\n\r\nIk heb een netwerk met 5 laptops en twee desktops draaien in een workgroup.\r\nEen van de desktops fungeert als server. Op deze server is een database geinstalleerd waarmee een programma op¨de laptops (en de andere desktop) draadloos verbinding maken. Het geinstalleerde besturingssysteem is Vista Business.\r\n\r\nEen van de laptops kan nu geen verbinding meer maken met de database op de server.\r\nAls ik via de verkenner contact zoek met de server komt er een pop up scherm met de vraag om een login en wachtwoord. Er is echter op de server geen wachtoord ingesteld\r\n\r\nDaar de andere laptops moeiteloos functioneren heb ik via het backup programma van Viste een backup gemaakt en deze gerestored op de niet functionerende laptop. Ik heb dus nu twee indentieke laptops, maar het probleem is niet weg.\r\n\r\nWie kan mij hierbij helpen, ik zie er even geen heil mee in\r\n\r\nMvg\r\n\r\nHans Hoek
Link naar reactie
[QUOTE=TheoTol;473099]Hoi,\r\n\r\nWat gebeurt er als je de server benaderd als je met de rechtermuisknop een bestand oproept en dat doet als Administrator?\r\n\r\nGroet, Theo[/QUOTE]\r\n\r\nTheo,\r\n\r\nVolgens mij (maar moet ik vanavond ff checken) precies hetzelfde, dus popup met inlogvraag\r\n\r\nGr Hans
Link naar reactie
[QUOTE=jpnhoek;473306]Theo,\r\n\r\nVolgens mij (maar moet ik vanavond ff checken) precies hetzelfde, dus popup met inlogvraag\r\n\r\nGr Hans\r\n\r\nTheo,\r\n\r\nIk zie de server, klik met mijn rechtermuisknop erop en krijg de pop up te zien.\r\nAls ik een andere computer in het zelfde netwerk opvraag, geen enkel probleem.\r\nMet een andere laptop de server benaderen, geen enkel probleem. Snap er niks van\r\n\r\nGr Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...