Ga naar inhoud

Slechte verbinding op 1 van de 2 aansluitingen MB


Aanbevolen berichten

Op mijn moederbord beschik ik over twee LAN-aansluitingen. Op de ene aansluiting werkt alles perfect, de andere heb ik problemen mee:\r\n\r\nHet zijn beiden Gbit aansluitingen, de 2e verbindt nooit als Gbit, altijd als 100Mbit. Dat is nu niet echt het probleem, maar deze geeft ook altijd aan dat er slechte of beperkte verbindingsmogelijkheden zijn.\r\n\r\nHeeft niets te zien met intern netwerk want als ik de kabeltjes wissel is het net \'t zelfde (22 aansluiting klaagt en zaagt).\r\n[U]\r\nHardware info[/U]\r\n\r\naansluiting 1: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller\r\naansluiting 2: Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)\r\n\r\n\r\nHeeft iemand een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn, of hoe ik de aansluitingen kan testen?
Link naar reactie
[QUOTE=plopper;467243]Op mijn moederbord beschik ik over twee LAN-aansluitingen. Op de ene aansluiting werkt alles perfect, de andere heb ik problemen mee:\r\n\r\nHet zijn beiden Gbit aansluitingen, de 2e verbindt nooit als Gbit, altijd als 100Mbit. Dat is nu niet echt het probleem, maar deze geeft ook altijd aan dat er slechte of beperkte verbindingsmogelijkheden zijn.\r\n\r\nHeeft niets te zien met intern netwerk want als ik de kabeltjes wissel is het net \'t zelfde (22 aansluiting klaagt en zaagt).\r\n[U]\r\nHardware info[/U]\r\n\r\naansluiting 1: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller\r\naansluiting 2: Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)\r\n\r\n\r\nHeeft iemand een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn, of hoe ik de aansluitingen kan testen?[/QUOTE]\r\n\r\nGebruik je op beide aansluitingen verschillende kabels? Zo ja, dan kan het een kabelprobleem zijn.\r\nZo nee, dan kan de volgende oplossing misschien werken;\r\nIndien de driver voor de Realtek door Windows is gevonden of indien Windows hier eeen udate voor heeft gedownload, dan kan [B]daar [/B]het probleem zitten.\r\nGa naar het apparaatbeheer van Windows en kies daar de Realtek.\r\nKies nu voor stuurprogramma bijwerken en zeg dat je zelf wilt kiezen.\r\nZorg dat de cd van het moederbord in de pc zit en laat Windows daar de driver vanaf installeren.\r\nOok al geeft Windows aan dat je nu een \'nieuwere\' versie van het stuurprogramma heeft, [B]toch [/B]de driver van de cd gebruiken.\r\nOpnieuw opstarten en het zou verholpen moeten zijn...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...