Ga naar inhoud

Dit was het nieuws


Aanbevolen berichten

  • Reacties 206
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    207

Dank je Erik.\nIk lees elke avond op gemak o.a. hardware.info en tweakers.net om op de hoogte te blijven en kwam hem tegen vanmiddag.\nIk wist zeker dat je zou reageren. Ik heb het nooit geloofd, maar de waarheid achterhaald me wel. \nTot m\'n verbazing was het vanavond later zelfs op het journaal.\n\nNiek
Link naar reactie
Geen leuk bericht, doch leuk om zelfs in de woestijn duidelijk een echo te horen.\r\n\r\nAls je dit extreem doortrekt, en er pessimistisch tegenaan kijkt, hangt hier een groot deel van het vertrouwen van de mensheid vanaf. De naïeve dagen van de \'zege\' van de elektronische ontwikkeling zijn dan voorbij.\r\nMaar, vooralsnog draait alles gewoon zijn gangetje.
Link naar reactie
Ja ja, genaaid in een spleet second.\r\n\r\nMaar alle gekheid, dit is natuurlijk niet alleen iets van China, volgens mij worden veel chip-ontwerpen nog steeds door opdrachtgevers zelf gemaakt, dus er zijn meerdere mogelijkheden waar het \'weeffoutje\' toegevoegd kan worden.\r\nBij China is het wel zo dat als je de productie uit handen geeft je feitelijk de kat op het spek bindt; het is min of meer te verwachten dat er op een gegeven moment iemand gebruik van zo\'n mogelijkheid gaat maken.
Link naar reactie
neuhhh niet als mensen kop in zand blijven steken... \n\n\nMensen geven ook in alle vertrouwen hun medische gegevens af, want dát zal toch wel goed beveiligd zijn..., daar wordt heel zorgvuldig mee omgegaan denkt men. Dat zal dan in het gunstigste geval zo zijn, maar er hoeft maar een dictatuur te komen en je bent aan willekeur overgeleverd. Wetten worden hartstikke makkelijk ongedaan gemaakt hoor. Zo\'n scenario hoef je niet eens paranoide voor te zijn.. Mensen zijn niet altijd naief.. ze willen het ook gewoon niet weten omdat ze er niet mee kunnen dealen.
Link naar reactie
Reintje. Het laatste waar ik me druk over maak, zijn mijn medische gegevens. Is niets geheims aan, maar dat kan voor anderen anders zijn. Soms is het nadelen afwegen tegen de voordelen. Ik rij motor en heb er geen elkel bezwaar tegen als elke arts en elk ziekenhuis beschikt over mijn gegevens, zodat ze me niet het verkeerde bloedgroepje toedienen enzo. \r\nEn dat die een keer gehack worden, weet ik wel zeker, maar wat kunnen ze er dan mee.? \r\nChanteren? Lukt niet. \r\nMe mailen dat ik beter geen 11 pillen per dag kan eten? Helpt niet.\r\n\r\nGisteren kreeg ik een mailtje van Replacedirect, dat ze door een hack zijn getroffen en dat dus mijn inlog en (versleuteld) wachtwoord zijn buit gemaakt. Ik kan daar niets aan veranderen, dus maak ik me er geen moment druk over. Moest alleen hier en daar wat wachtwoorden wijzigen. \r\n\r\nEerder kreeg ik een mailtje dat bij het UWV een laptop was verloren zonder beveiliging met onder andere mijn gegevens. Ik kan me er geen moment druk over maken. (Vond het wel belachelijk dat die dingen niet met vingerafdruk beveiligd waren maar goed.) \r\nVoor iemand die geen geheimen heeft is het allemaal niet zo eng. \r\n\r\nOke gaan ze op mijn naam spullen bestellen bij Replacedirect... Denk je dat ik daar dan niet onderuit kom, met behulp van dat mailtje? \r\n\r\nIk maak me over weinig dingen druk en zeker als het niet helpt, of het niet kan veranderen. Iedereen schreeuw maar [B]Privacy[/B]. Intussen is er maar 1 club die daar dankbaar gebruik van maakt en dat zijn de echte criminelen. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
@Niekie, even over je medische gegevens, heb je wel eens nagedacht over wat er kan gebeuren als die bv in de handen komen van een verzekeringsmaatschappij, of je (aanstaande) werkgever. Die zien dan wat je evt hebt of aanleg voor hebt, wat je ouders hebben (gehad). En omhoog vliegen je premies vanwege een bepaald risico, of je krijgt die baan of promotie niet. Zeker nu er steeds meer bekend wordt over DNA en wat er van afgeleid kan worden.\nKijk maar eens wat er in bv Amerika gebeurt, mensen moeten hun hele bezit verkopen als ze iets ernstigs krijgen, omdat geen mens ze wil verzekeren wegens een vroeger opgelopen ziekte.
Link naar reactie
Anacho: Als het goed is, moet je een nieuwe werkgever de waarheid vertellen, anders smeer je hem iemand aan met verborgen gebreken. \nAls ze het je dus vragen, zal je het toch moeten vertellen, anders kunnen ze je altijd nog ontslaan wegens het niet de waarheid vertellen bij een sollicitatie.\n\nIk kan me er overigens wel iets bij voorstellen hoor, als je bijv. Aids hebt ofzo. \nVerzekeringsmaatschappijen, zijn nog steeds verplicht iedereen te accepteren hier in Nederland.\nPromoties zijn me al onthouden, omdat ik geplaagd wordt door cluster hoofdpijn. En daar hadden ze geen medisch dossier voor nodig.:-) \n\nEn in Amerika heeft Obama nu ook de \"volksverzekering\" ingevoerd waardoor dat probleem daar ook lijkt opgelost te worden. \n\nNiek
Link naar reactie
@Niekie, je hoeft je werkgever niks te vertellen over je medische toestand en of je eerder misschien wel of niet een een ernstige ziekte hebt gehad. Hij kan je naar een keuringsarts sturen, maar die mag dan alleen een advies geven op basis van of je op dat moment gezond bent of niet en niet vertellen wat je evt hebt of hebt gehad.
Link naar reactie
Dat kan kloppen Anacho. Maar stel dat bekend is dat je veel achter een pc moet werken en je gemiddeld 4 keer per jaar een maandje uitvalt door rsi. De werkgever vraagt daar wel naar en jij zegt dat je daar niets over wilt zeggen. Zou je denken dat die werkgever jou dan nog werk geeft? \n\nOverigens in vervolg op de backdoor in chips.:\n[U]Expert vindt ophef om backdoor in militaire chip overdreven[/U]\n[url]http://tweakers.net/nieuws/82204/expert-vindt-ophef-om-backdoor-in-militaire-chip-overdreven.html[/url]\n\n[QUOTE]Bovendien, stelt Graham, is de backdoor minder uniek dan alom wordt gedacht. Het gaat volgens hem om een debug-port die via jtag kan worden bediend, iets wat volgens Graham bij veel chips aanwezig is. Dat zou vooral uit kostenoverwegingen zijn; het verwijderen van de debug-port zou relatief veel geld kosten. Uit voorzorg is in dit geval de backdoor beveiligd met een sleutel, die weliswaar slecht is beveiligd.[/QUOTE]\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...