Ga naar inhoud

Dit was het nieuws


Aanbevolen berichten

[QUOTE=Anacho;614864]Ik bewaar\'m en nu weet ik wie ik als bron kan geven mocht ik \'m ooit ergens gebruiken.[/QUOTE]Wel wat onpraktisch beleefd voor een geplaatste one-liner, maar ik waardeer je betrokkenheid hoor.\r\n\r\n[QUOTE=Anacho;614866]@Animal;\r\nIk had je berichtje \'gepikt\' en op Nucia in het onderdeel Humor geplaatst.\r\nDaarvoor heb ik een officiële berisping gekregen en 5 strafpunten[/QUOTE]\r\nIk kan mij daar wel wat bij voorstellen. Het is nogal een volwassenen grap, en aan de inhoud kan iemand best wel aanstoot nemen.\r\nIk zelf vind de techniek van de grap, de slimme zet om een gebeurtenis die al plaats gevonden heeft (het hangen van de vlaggetjes) alsnog een (nieuws)lading te geven, heel goed gevonden (ik schoot ook best in de lach), maar de inhoud vind ik uiteindelijk bedenkelijk. \r\n(Helaas, het \'formaat\' zoals in de grap gebruikt zie ik onderhuids in de media ook regelmatig gebruikt om te jennen, maar anderen zullen dan wel net de andere kant op kijken om dit met mij eens te zijn :rolleyes: )
Link naar reactie
  • Reacties 206
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    207

[QUOTE=Animal;614829]Belangrijk bericht!\n[ATTACH]16952[/ATTACH][/QUOTE]\n\nLoL...\n\nOok de reacties gelezen hier op. Weet je nu wat echt grappig is, om in de beeldspraak te blijven, al hangen er honderd oranje vlaggen, het zal vrouwen een worst wezen (over het algemeen). Alleen mannen maken er een big deal van.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Deze vat ik alleen nog niet:\r\n[url=http://webwereld.nl/nieuws/111036/europese-hof--doorverkopen-softwarelicentie-mag.html?utm_source=&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=%264455#source=newsletter]\"De adviseur ziet wel direct een nuance in de uitspraak. Ten eerste moet er betaald zijn voor de software en ten tweede[B] moet de licentie voor de software gekocht zijn zónder bepaling van tijd[/B]. Dat laatste houdt een gebruiksrecht in dat gebonden is aan een bepaalde, vastgelegde periode.\"[/url]\r\nHoudt dat in dat een licency voor een jaar ook niet doorverkocht mag worden op de eerste dag van dat jaar ? Zo ja dan zal MS simpel zijn Windows uitgeven voor een beperkte tijd. Dat is nadelig dan.\r\n\r\n(Eng he, één rechter doet uitspraak, ik spreek zijn taal niet eens (goed), en plots geldt zijn/haar oordeel in heel Europe... )
Link naar reactie
Als je de kop leest:[B] Het Europese Hof heeft vandaag geoordeeld dat het doorverkopen van softwarelicenties is toegestaan, ongeacht wat de copyrighthouder daarvan vindt.[/B]\n\nDan krijg ik de indruk, dat een software bouwer zo\'n beperking moeilijk kan inbouwen.\n\nIk koop Windows 7, maar er staat dan bij, dat ik die dan max 2 jaar mag gebruiken? \nDan zou de \"koper\"elke 2 jaar ook opnieuw moeten kopen.\n\nDan krijg je een beetje hetzelfde systeem, als met antivirus programma\'s nu (elk jaar een verlenging kopen) en dat hoop ik eigenlijk niet. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;616519]Deze dan...... je kunt dus je windows licentie gewoon door verkopen:\n\n[URL]http://webwereld.nl/nieuws/111036/europese-hof--doorverkopen-softwarelicentie-mag.html?utm_source=&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=%264455#source=newsletter[/URL]\n\nNiek[/QUOTE]\nIk neem aan dat het niet geld voor een OEM licentie, die is in principe aan een PC gebonden, dus zal je die dan mee moeten verkopen. Ik hoop niet dat dat nu problemen gaat opleveren bij het vervangen van bv een HDD. Normaal word daar coulant mee omgegaan, maar dit zou wel eens roet in het eten kunnen gooien, doordat de regels voor zo\'n licentie strikt gaan worden toegepast.
Link naar reactie
Het recht van exclusieve distributie aan de consument verdwijnt namelijk zodra de transactie tussen deze persoon en de uitgever is voltooid, omdat het eigendomsrecht van het digitale exemplaar op dat moment aan de koper wordt overgedragen.\r\n\r\nKanttekening is dat het digitale exemplaar dat doorverkocht wordt, door de verkoper niet meer gebruikt mag worden en onklaar moet worden gemaakt. Er mag maar één werkende kopie overblijven.
Link naar reactie
Verder bij Microsoft ligt het anders , daar koop je alleen het recht van gebruik van een Licensie.\r\n\r\nEn een oem versie gaat bij verkoop van een Computer automatisch mee naar de nieuwe eigenaar\r\n\r\nVerder hoef je bijvoorbeeld een oem versie van W7 niet meer op naam te activeren ,dus verkoop\r\nvan een Computer met een oem versie levert dan geen probleem op.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...