Ga naar inhoud

Toegang tot Netwerk PC geweigerd


Aanbevolen berichten

Hallo :),\r\n\r\nIk heb hier een Win-XP PC staan die bedraad is aangesloten op een Speedtouch 780 router. Verder een Win-XP Netbook die draadloos is verbonden met dezelfde router. Alles draait verder prima: \r\n- Internet op beide \r\n- Printen vanaf het Netbook naar printer die is aangesloten op de PC\r\n- Vanaf de PC kan ik gedeelde mappen op het netbook bereiken.\r\n\r\nMaar... Andersom, vanaf het Netbook een gedeelde map op de PC openen kan niet. Via \"zoeken naar computers in werkgroepen\" kan ik de PC wel zien maar krijg bij het aanklikken de melding:\r\n\r\n\\\\computernaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Toegang geweigerd.\r\n\r\nIk heb al van alles geprobeerd en gecontroleerd:\r\n- Werkgroepnamen zijn het zelfde,\r\n- IP-adressen in hetzelfde bereik\r\n- Gebruikers op beide computers aangemeld met administrator rechten\r\n- In de windows Firewall is de uitzondering voor bestandsdeling ingeschakeld\r\nenz.\r\n\r\nHeeft er iemand een (computer)-idee ??\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nWilbert
Link naar reactie
Hallo Sjouwer,\r\n\r\nBedankt voor je reactie !\r\nIk neem aan dat je de \"van deze map een gedeelde netwerkmap maken\"\r\nen \"Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen\" bedoeld ?\r\nDie staan beide aangevinkt. \r\n\r\nIk kan vanaf het Netbook de PC zien staan na het aanklikken van \"zoeken naar computers in werkgroepen\" in het scherm \"Netwerkverbindingen\" maar wanneer ik er op dubbelklik krijg ik de melding toegang geweigerd. \r\nOmdat ik andersom vanaf de PC wel in in mapen op het netbook kan komen verwacht ik dat het aan de PC ligt. Deze heb ik al lang niet meer opnieuw geïnstalleerd misschien lost dat het probleem op......
Link naar reactie
Ga op de grote pc naar de gedeelde schijven/Mappen en rechts klik dan eigenschappen\r\nGa naar het tabblad beveiliging. Klik daar op groep iedereen. Zet dan een vinkje bij volledig beheer.\r\nIndien je de groep iedereen niet ziet moet je hem toevoegen. Dit geld voor alle gedeelde apparaten en schijven/mappen. Hierna moeten ze op de andere pc benaderbaar zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...