Ga naar inhoud

1 PC met problemen in netwerk


Aanbevolen berichten

Sinds gisteren krijgt mijn vader op zijn pc steeds de melding dat hij (via LAN-kabel) geen verbinding kan maken. Het bekende \"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden\" verschijnt telkens. Bij de status van LAN-verbinding geeft windows (XP) aan dat dit probleem optreed omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen. Vervolgens heb ik geprobeerd om via zijn PC gebruik te maken van het draadloze netwerk, maar ook hier krijgt hij de zelfde melding. De andere PC\'s en laptops hier in huis hebben het probleem niet. \nDat is ook wat ik zo vreemd vind, meestal als er hier zo\'n probleem opdook (Gelukkig lang geleden) lag het aan de router en was het vrij eenvoudig op te lossen met behulp van een reset of een kleine wijziging in de settings. Aangezien het probleem zich slechts op 1 pc voordoet ga ik er eigenlijk van uit dat het probleem deze keer bij de PC ligt. \n\nMijn vader gebruikt als enige het netwerk dmv de LAN-kabel omdat het modem/de router naast zijn pc staan. Hij heeft aangegeven dat het hem niet uitmaakt of hij nou draadloos of via kabel toegang heeft tot het internet, ALS hij het maar heeft. \n\nDe hardware waar we mee werken is het volgende:\n[b]Netwerkkaart kabel[/b]\nRealtek RTL8139/810x Family Fast \n\n[b]Netwerkkaard draadloos[/b]\nWireless PCI 802.11b/g adapter WN\n\n[b]Router/Modem[/b]\nSiemens Gigaset SX551 WLAN dsl\n\n[b]Besturingssysteem[/b]\nWindows XP\nMedia Center Edition Versie 2002 \nService Pack 3\n\n\nAls jullie meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag. \n\nIs er iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen?\n\nAlvast bedankt.\n\n[i][b]UPDATE:[/b]\nNa de router nog maar een keer opnieuw op te hebben gestart maakt het draadloze netwerk wel verbinding. Desondanks zou ik tips/oplossingen voor het bekabelde probleem nog steeds waarderen[/i]
Link naar reactie
[QUOTE=servicje;463710]Ik zou denken aan een overleden netwerkkaart. En dat zijn ook de kosten, omdat te testen kun je in de winkel vragen naar een exemplaar in een geopende verpakking. Dan kun je hem ook weer terugbrengen als dat het niet mocht zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie.\r\nIs er ook een manier om vanaf de pc zelf te controleren of hij overleden is toevallig?
Link naar reactie
Misschien de kabel van het modem eens rechtstreeks op de pc aansluiten.\nHet zou ook nog kabelbreuk kunnen zijn of een router die niet meer lekker is. Sitecom wil daar nog wel eens last van hebben bijvoorbeeld.\n \nMaar ook de netwerkkaart kan stuk zijn. Voor nog geen 10 euro heb je een nieuwe dus dat is het geld niet eigenlijk. En zoiets is altijdig handig om reserve te hebben.\nVerder zou ik niet tegelijk de draadloze kaart en de bekabelde kaart actief zetten, dat kan leiden op zich al soms leiden tot bepaalde problemen.\n \nGa je dus testen met de bekabelde aansluiting, schakel dan even tijdelijk de draadloze kaart uit.\n \nDus nog even samengevat de mogelijkheden:\n1.) kabel\n2.) netwerkkaart\n3.) router
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=BlackTiger;463798]Misschien de kabel van het modem eens rechtstreeks op de pc aansluiten.\nHet zou ook nog kabelbreuk kunnen zijn of een router die niet meer lekker is. Sitecom wil daar nog wel eens last van hebben bijvoorbeeld.\n \nMaar ook de netwerkkaart kan stuk zijn. Voor nog geen 10 euro heb je een nieuwe dus dat is het geld niet eigenlijk. En zoiets is altijdig handig om reserve te hebben.\nVerder zou ik niet tegelijk de draadloze kaart en de bekabelde kaart actief zetten, dat kan leiden op zich al soms leiden tot bepaalde problemen.\n \nGa je dus testen met de bekabelde aansluiting, schakel dan even tijdelijk de draadloze kaart uit.\n \nDus nog even samengevat de mogelijkheden:\n1.) kabel\n2.) netwerkkaart\n3.) router[/QUOTE]\n\nDe router zit in het modem ingebouwd, dus je eerste optie valt helaas al af. Verder heb ik nu al de bekabelde kaar uitgeschakeld en werkt hij draadloos. Op de een of andere manier is daardoor zijn computer niet meer bereikbaar voor andere netwerkgebruikers (gedeelde bestanden)\n\nVoorheen had hij altijd zijn draadloze netwerkkaart uitgeschakeld en werkte hij alleen met de bekabelde kaart.
Link naar reactie
Vul bij de netwerkkaart op de pc een vast ip adres in zodat je kan testen of het aan de dhcp server ligt.\r\nDit moet natuurlijk wel in de range van de router zijn.\r\nJe kan ook even het volgende proberen.\r\nOpen een dos box. (Start->run) voer cmd in en klik ok.(Vista kies bureau assessoires->opdracht prompt)\r\nVoer nu de volgende commandos uit.\r\nipconfig /flushdns\r\nipconfig /release\r\nipconfig /renew\r\n\r\n De onderste 2 zullen alleen werken als je geen vast ip adres hebt ingevuld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...