Ga naar inhoud

1 GBPS netwerk


Aanbevolen berichten

[QUOTE=HORNY;462533]dan word de snelheid bepaald door de langzaamste in het netwerk\r\nmaar volgens mij zonder dhcp is er ook geen netwerk verkeer want zonde dhcp geen automatich ip[/QUOTE]\r\n\r\nEn als ik alle pc\'s een statisch IP-adres meegeef, dan heb ik geen netwerk? Het enigste waar de router voor dient is het uitgeven van adressen en verzorgen van dns vertaling (ip omzetten naar pcnaam) in het netwerk. En een switch is een \'slimme hub\' die het verkeer automatisch de snelste route meegeeft. Maar dit lost een mogelijk probleem nog steeds niet op. \r\n\r\nDe TS geeft aan dat hij zijn Gigabit netwerk niet al te snel vindt. Maar echte snelheden worden er niet genoemd. Kan TS dit ook aangeven? B.v. hoelang duurt het om een 100Mb bestand te kopieren van pc1 naar pc2. En van pc1 naar pc3 enz. Zit hier verschil in, of zijn de tijden gelijk? \r\n\r\nAndere opmerking is dat je netwerkkaarten verschillende snelheidsopties hebben. Standaard zal een netwerkkaart op \'auto duplex\' staan. Dit kun je ook aanpassen naar een \'fixed\' waarde zoals 1000 half duplex of 1000 full duplex. Stel alle netwerkkaarten op 1000 half duplex waarde in en kijk of de snelheid beter is geworden. Dit kun je uiteraard ook met full duplex proberen.
Link naar reactie
er staat bij mijn desktop alleen \r\n10 mbps full duplex\r\n10 mbps half duplex \r\n100 mbps full duplex\r\n100 mbps half duplex \r\n\r\nen geen 1000 mbps of 1 gbps\r\n\r\ner staat nog wel \r\nauto negotiation\r\nauto negotiation for 100 fd\r\nauto negotiation for 100 hd\r\nauto negotiation for 10fd\r\nauto negotiation for 10hd\r\n\r\nhij stond standaard op auto negotiation\r\nbij eigenschappen van de desktop staat wel snelheid 1gbps
Link naar reactie
Euh... net kan veel sneller hoor.\n \nStart ->instellingen -> Configuratiescherm->netwerkverbindingen (of gelijk start ->instellingen->netwerkverbindingen).\nDan eigenschappen van de LAN verbinding nemen en bij de netwerkkaart op Configureren klikken.\n \nJe hoeft dus helemaal niet via systeem en apparaatbeheer.:)\nAlthans niet in XP.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...