Ga naar inhoud

Bios herkend hardeschijf niet


Aanbevolen berichten

[QUOTE=natasdiamon;417377]Instaleer eerst de drivers, of als er een meegeleverde cd bij zit, die gebruiken.\r\nXP home heeft toch een klein beetje problemen met sata?[/QUOTE]\r\n\r\nDrivers installeren omdat de BIOS de harde schijf niet vind :confused::confused::confused:\r\n\r\nEnne..... XP (Home of Pro) heeft helemaal geen problemen met SATA......
Link naar reactie
Ok ik heb er wel wat aan gehad.\r\nbij hardware beheer stonden nog wat gele vraag tekens.\r\nDeze verwijdert en naderhand vroege de computer om een cd.\r\nIk heb er eentje ven het moederbord deze in de lade prutel prutel.\r\nStaat m,n oudere harde schijf er tussen (Sata1).\r\nM,n tweede moest even voor googlen.\r\nEn nu schijnt m,n moederbord geen sata twee te herkennen, en moest een jumper plaatsen.\r\nDeze jumper zit op de plaats waar je voorheen master slave en cable select kon instellen.\r\nBij een nieuw moederbord zou de Sata II hardeschijf wel herkend worden.(deze draait nu langzamer)
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;417475]Staat je bios op Autodetect?\r\nVerder zou je eens kunnen kijken of je de WD om kunt jumperen naar SATA1 mode.\r\nMisschien ondersteunt je bios alleen SATA1-schijven.[/QUOTE]\r\n\r\n1e M,n Bios stond wel Autodetect.\r\n2e ja klopt na een tijdje googlen kwam ik er achter dat ik moest Jumperen zoals jij zegt.\r\n\r\nAlleen zat er geen juppertje bij:-?\r\nHeb dus maar even gezocht bij andere hardeschijven en daar zat nog wat bij.\r\nHet werkt toppie!!\r\n\r\nIk dank jullie allen voor het mee denken.({)(})
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...