Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk heb wel wat verstand van hardware, maar niet genoeg om de merken te weten enzo.\nIk wil uitkijken naar onderdelen die heel zuinig zijn, zoals een processor en voeding. Ik heb al helemaal geen idee wanneer een processor zuinig is, dus dat zegt al weer wat over mijn hardware kennis.\nWeet iemand een voeding die heel efficiënt is? Niet dat geld geen rol speelt, maar ik wil best een groot deel investeren voor de voeding. Weet ook iemand een (serie) processor(en) die vrij zuinig zijn, maar die wel kunnen gamen? Iets als een dualcore omdat ik wel snelheid eruit wil krijgen.\n\nAl met al, ik hoef niet de zuinigste onderdelen, maar het liefst wel zo efficiënt mogelijk.
Link naar reactie
Intel Core 2 Duo\'s zijn gewoon de beste keuze voor games en zijn nog relatief zuinig ook.\r\n\r\nQua voeding dien je te kijken naar 80PLUS gecertificeerde voedingen, aangezien deze minimaal een rendement van 80% garanderen. Hierbij kun je bijv. denken aan de Antec Earthwatts reeks.\r\n\r\nDe grootste energiebesparing is waarschijnlijk te halen op de videokaart, welke had je daarvoor in gedachten? Zie anders het volgende artikel met daarin het gemeten energieverbruik per videokaart van dit moment. Een GTX260 is bijv. zuiniger dan een HD4870.\r\n[url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=22[/url]\r\n\r\nOf als je niet van plan bent om op hoge schermresoluties te gaan gamen (maximaal 1280x1024), kun je ook denken aan de zeer energiezuinige HD4670:\r\n[url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3405&p=7[/url]
Link naar reactie
Wil je echt weten wat voor games ik speel xD? Nou; Unreal Tournament (1), Age of Kings: the Conquerors, Quake II voor de rest kan mn pc\'tje weinig aan en is de cd-speler stuk dus kan ik niks anders meer erop zetten (behalve via download maar dat duurt veel en veel langer). Met een nieuwe pc zal ik wel dingen als Quake IV (desnoods in mindere kwaliteit) en WoW gaan spelen (misschien LotR: Battle for Middle Earth) en een N64 emulator gaan gebruiken.\nIk ben best wel gewend aan de kracht van een 8500GT, mijn broer en zusje hebben er één. Daar werkt WoW fantastisch op, net als andere toch best nieuwe spellen.\n \nBij Intel zie ik veel minder die 65W staan, is AMD dan niet zuiniger?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...