Ga naar inhoud

NiMH batterijen opladen in NiCd oplader


Aanbevolen berichten

nee niet doen, tenzij je je batterijen kapot wil hebben.\r\n\r\neen nicd lader weet niet goed wanneer een nimh vol is, met als risico te overladen.\r\n(overladen = nooit goed voor een accu)\r\nook laad een moderne nimh lader op een bepaalde manier, die dus weer beter is deze batterij.\r\n\r\nmet andere woorden \'een nimh is een ingewikkelder batterij en heeft daarom een ingewikkelder lader nodig\'
Link naar reactie
Jullie reacties zijn heel duidelijk :) , bedankt.\r\nIk was van plan de accu van mijn accuboormachine te voorzien van nieuwe cellen. Vroeger zaten daar NiCd cellen in, maar waarschijnlijk zijn die niet meer te krijgen. Vandaar mijn vraag over NiMH. Blijkbaar is dat geen optie.\r\nJammer :( dat ik een overigens nog goede boormachine niet meer kan gebruiken.
Link naar reactie
Eigenlijk is het een beetje vreemd, het onderwerp accuboormachine in een forum van een computerblad. \r\nDe aanleiding voor mijn vraag was het uitgebreide artikel in CID 14 over batterijen. \r\nLaten we het dus niet over de boormachine zelf hebben. Het is trouwens een Black & Decker van ongeveer 10 jaar oud - niet zo\'n heel dure dus, maar ook niet de allergoedkoopste. \r\nIk vind de reacties op mijn vraag heel waardevol (bedankt!) en ik ga niet beginnen aan het solderen van nieuwe cellen in het accugedeelte, want de kans op succes lijkt me veel te klein.
Link naar reactie
[quote=whistleplayer;417843]Eigenlijk is het een beetje vreemd, het onderwerp accuboormachine in een forum van een computerblad. \nDe aanleiding voor mijn vraag was het uitgebreide artikel in CID 14 over batterijen. \nLaten we het dus niet over de boormachine zelf hebben. Het is trouwens een Black & Decker van ongeveer 10 jaar oud - niet zo\'n heel dure dus, maar ook niet de allergoedkoopste. \nIk vind de reacties op mijn vraag heel waardevol (bedankt!) en ik ga niet beginnen aan het solderen van nieuwe cellen in het accugedeelte, want de kans op succes lijkt me veel te klein.[/quote]\n \nEen nieuwe boormachine kan wel eens goedkoper zijn dan een stel accu\'s ,die je er ook nog eens zelf in moet zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...