Ga naar inhoud

nieuwe harde schijf


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een nieuwe harde schijf te plaatsen in mijn computer.\r\n\r\nToen ik mij computer kocht heb ik een recovery disk er bij gehad met daarop windows vista. Er staat bij dat de software op de recovery disk op de fabriek is voorgeinstalleerd op mij harde schijf. en alleen voor levering bij nieuwe pc\'s.\r\n\r\nMijn vraag was of ik deze disk kan gebruiken om windows vista op de nieuwe harde schijf te installeren? of is dit niet mogelijk??\r\n\r\nBij voorbaat dank voor de reactie\'s
Link naar reactie
Dat hangt een beetje af van hoe de recovery disk te werk gaat. Als deze de hele harde schijf opnieuw gaat indelen, dan kan het zijn dat de software in de problemen komt als de harde schijf groter is dan je originele. In het meest gunstige geval heb je dan alleen een hoop niet-geformatteerde ruimte op de schijf, hetgeen je naderhand makkelijk kunt herstellen.\r\n\r\nAls je zeker wilt zijn dat het gaat werken, leen dan ergens een officiele Vista installatie DVD en gebruik die samen met je eigen licentienummer.\r\n\r\n\r\nMaar waarom behoud je de oude schijf niet gewoon en plaats je de nieuwe erbij, in plaats van de vervangen? In dat geval kun je Vista gewoon op die originele schijf laten zitten en heb je de nieuwe volledig tot je beschikking voor extra opslag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...