Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[QUOTE=qpc;398040]Een 500 Watt voeding zal NOOIT meer leveren dan er op staat, ALTIJD aanzienelijk minder![/QUOTE]Je zult nog eens versteld staan van bijv. 375W voedingen in Dell systemen die moeiteloos een 8800GTX trekken ...\r\n[QUOTE=qpc;398040]Heel simpel, een 8800GTX zit max ongeveer op de 150 Watt[/QUOTE]Euh, waar haal jij die ECO-versie van de 8800GTX dan? Ik heb wel interesse ... :mrgreen:
Link naar reactie
[QUOTE]Je zult nog eens versteld staan van bijv. 375W voedingen in Dell systemen die moeiteloos een 8800GTX trekken ...[/QUOTE]\r\n\r\nMaar hoe je het ook wend of keert, een voeding levert NIMMER meer dan er op staat, ALTIJD minder.... 80% of minder.\r\nIedereen kan dan zelf uitrekenen hoe zwaar de voeding belast wordt als je bijvoorbeeld het verbruik van de videokaart en de processor bij elkaar op telt.\r\nWat er over blijft moet dan de rest van het systeem van stroom voorzien.....\r\nIs toch niet zo moeilijk? Waarom maak je daar zo\'n discussie over? Reken gewoon zelf even mee.....\r\n\r\nIn het geval van jouw DELL, de volgende berekening en dan mag JIJ aangeven waar het fout zit:\r\n\r\n80% van 375 Watt is ongeveer 300 Watt\r\n\r\n8800GTX neemt onder stress 200 Watt\r\nBlijft over 100 watt.\r\nProcessor neemt onder stress? Laten we het simpel houden, 60 Watt\r\nBlijft over 40 Watt\r\nMoederbord gebruikt 20 tot 40 Watt\r\nBlijft er over??????\r\n\r\nIs dat voldoende voor geheugen, fans, harde schijf, DVD-speler?\r\n\r\nDit is geen welles-nietes spelletje, dit is gewoon puur wiskundig.....\r\n\r\n[QUOTE]Euh, waar haal jij die ECO-versie van de 8800GTX dan? Ik heb wel interesse ... :mrgreen[/QUOTE]\r\n\r\nuh.... het kan zijn dat jij gelijk hebt.... Als jij 2 6-polige stekkers vanaf de voeding naar de kaart heb lopen, dan kan de kaart meer trekken.\r\n75 Watt van de PCi-E poort en 2x 75 Watt van de kabels, oftewel NOOIT MEER dan 225 Watt, maar naar alle waarschijnlijkheid wel meer dan 150 Watt (anders was de 2e kabel niet nodig).
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;398064]In het geval van jouw DELL, de volgende berekening en dan mag JIJ aangeven waar het fout zit: Dit is geen welles-nietes spelletje, dit is gewoon puur wiskundig[/QUOTE]Ik zeg ook niet dat je berekeningen niet kloppen hoor, maar ik wil alleen zeggen dat de ene voeding de andere niet is. Wat Dell een 375W voeding noemt, zou QTec een 1200W voeding noemen. De fout ligt dus bij fabrikanten die niet eenduidig een goede \"rating\" aan die voedingen geven.\r\n\r\nHet is dus ook veel interessanter hoeveel ampères zo\'n voeding kan leveren op de +12V lijn, binnen een acceptabele marge qua voltafwijkingen (laten we zeggen: binnen de 5% voor de niet-overklokkers). Maar dat zie ik nergens in je rekensommetje terugkomen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;398065]Dell systemen zitten natuurlijk perfect in elkaar, daar kan niemand omheen\r\n\r\nen voor de huis en tuin computer gebruiker voldoen ze perfect\r\n\r\nvoor een redelijke prijs[/QUOTE]\r\n\r\nZo perfect zijn ze anders niet hoor, heb jij al eens een moederbord of een kast proberen te vervangen van een moderne DELL?\r\nDat kan je dus gewoonweg vergeten, alles zit gespiegeld en de standaard moederborden passen gewoonweg niet in die kast.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;398071]Ik zeg ook niet dat je berekeningen niet kloppen hoor, maar ik wil alleen zeggen dat de ene voeding de andere niet is. Wat Dell een 375W voeding noemt, zou QTec een 1200W voeding noemen. De fout ligt dus bij fabrikanten die niet eenduidig een goede \"rating\" aan die voedingen geven.\r\n\r\nHet is dus ook veel interessanter hoeveel ampères zo\'n voeding kan leveren op de +12V lijn, binnen een acceptabele marge qua voltafwijkingen (laten we zeggen: binnen de 5% voor de niet-overklokkers). Maar dat zie ik nergens in je rekensommetje terugkomen.[/QUOTE]\r\n\r\nHet feit blijft dat ook Dell voedingen NOOIT meer kunnen leveren dan ongeveer 80% van de aangegeven Watts.\r\nIndien een voeding meer dan 80% kan leveren, dan gaan de fabrikanten daar ook prat op en vermelden dat groots op de verpakking of op hun site.\r\n\r\nhieronder een leuk stukje over stroomverbruik van de pc:\r\n\r\n[url]http://www.behardware.com/articles/670-1/pc-s-actual-power-consumption.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;398074]Komt omdat Dell de BTX formfactor (gedeeltelijk) toepast. Een vervangend moederbord moet dus geen ATX formfactor hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nHoe het komt, komt het, daar gaat het niet om, het feit is gewoon dat Dell geen standaard pc\'s bouwt en de mensen dus voor vervelende problemen komen te staan als het moederbord na de gigantische garantieperiode van 1 jaar kapot gaat.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;398076]Hoe het komt, komt het, daar gaat het niet om, het feit is gewoon dat Dell geen standaard pc\'s bouwt en de mensen dus voor vervelende problemen komen te staan als het moederbord na de gigantische garantieperiode van 1 jaar kapot gaat.[/QUOTE]In die paar gevallen dat het moederbord het na garantieperiode begeeft, ben je dan idd. aangewezen op een wat duurder BTX moederbord.\r\n\r\nOf je neemt een behuizing met ATX moederbord en hergebruikt de rest van de onderdelen, want die zijn ook gewoon compatible met ATX.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;398079]Goed stukje. Laat ook zien dat een high-end systeem met X6800 en 8800GTX onder full load slechts 350W gebruikt. Bevestigt alleen maar dat een E8400 met HD4850 dus prima moet kunnen draaien op een 500W 80PLUS voeding.[/QUOTE]\r\n\r\nA) dus niet met een Dell 375 Watt voeding, maar een 500 Watt die MEER dan 80% efficiënt is, en\r\nB) dus geen ATi 4870, welke veel meer stroom verbruikt\r\n\r\nIn een ander topic loopt een draadje waarin aangegeven wordt dat Windows slecht en instabiel zou zijn.\r\n\r\njuist de configuratie zoals jij het die omschrijft, een pc met zware videokaart en dan maar een 375 Watt voeding, zorgen voor deze bakerpraatjes.\r\nSlecht geselecteerde en dus niet goed op elkaar afgestemde hardware zorgt er voor daht het systeem instabiel kan worden, waarna de mensen Windows en Microsoft de schuld geven, alleen omdat ze er geen verstand van hebben.\r\n\r\nJou (een beetje) kennende, zal je me hier gelijk in moeten geven....
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;398093]A) dus niet met een Dell 375 Watt voeding, maar een 500 Watt die MEER dan 80% efficiënt is,[/QUOTE]Die zgn. \"375W\" van Dell levert 30A op de +12V, dat is al 360W ... en dan hebben we daarnaast nog de 5V en 3.3V. Dit is dus een voeding die ook makkelijk een \"480W\" voeding had mogen heten.\r\n[QUOTE=qpc;398093]B) dus geen ATi 4870, welke veel meer stroom verbruikt[/QUOTE]O ja, we hadden het daar idd. over ... door deze oeverloze discussie was me dat ff ontschoten. Ik blijf er echter bij dat die Earthwatts 500W voldoende moet zijn, omdat een 8800GTX onder full load ook tussen de 250W-260W verstookt (dus geen schamele 150W zoals je eerst beweerde).\r\n[url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=22[/url]\r\n\r\nEen HD4870 verbruikt ook \"maar\" 275-280W onder full load. Het moet eens afgelopen zijn met dat gegeil op voedingen met onnodig hoge wattages! Die voedingen zijn interessant voor de die-hard gamers met zware SLi of CF opstellingen.
Link naar reactie
[QUOTE]dat is juist de perfectie van de grote fabrikanten alles klopt in hun kasten.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je bedoelt dat ze alles in de kast werkend maken, ja dan heb je gelijk.\r\nAls je bedoelt dat alle onderdelen (voor de beste prestaties) op elkaar afgestemd zijn, dan heb je geen gelijk.\r\nHelaas zie je nog maar al te vaak dat ze schreeuwend vermelden dat er 3GB geheugen en een Quadcore processor in de kast zit, maar dan \'vergeten\' te vermelden dat er een \'onboard\' videochip in zit of bijvoorbeeld een nVidia 8400....\r\nZelfs durven ze dan nog te vermelden dat de pc uitermate geschikt is voor spellen....\r\n\r\n[QUOTE]andere kant en een beetje off topic\r\n\r\nde markt die door zelfbouwers word bediend is maar een schijntje van wat de grote fabrikanten fabriceren, je mocht niet willen dat je al die miljoenen Computers zou moeten maken, dat lukt niet.[/QUOTE]\r\n\r\nValt erg mee hoor.... Wat er als zelfbouw gebouwd of door computerzaken verkocht wordt, doet zeker niet onder voor de grote merken.\r\nHet verschil is dat er bijvoorbeeld maar 10 grote merken zijn, maar 100.000 pc-boeren op een hoek.\r\nOmgerekend moet 1 groot merk dus 10.000 pc\'s verkopen, terwijl elke pc-boer op de hoek er maar 1 moet verkopen om aan dezelfde aantallen te komen.
Link naar reactie
[QUOTE]Die zgn. \"375W\" van Dell levert 30A op de +12V, dat is al 360W ... en dan hebben we daarnaast nog de 5V en 3.3V. Dit is dus een voeding die ook makkelijk een \"480W\" voeding had mogen heten.[/QUOTE]\r\n\r\nLOL, dan is Dell de enige die hun voeding een lagere waarde geven dan de werkelijkheid. Logisch....:confused:\r\n\r\n[QUOTE]Ik blijf er echter bij dat die Earthwatts 500W voldoende moet zijn, omdat een [B]8800GTX onder full load ook tussen de 250W-260W verstookt [/B](dus geen schamele 150W zoals je eerst beweerde).[url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=22[/url][/QUOTE]\r\n\r\n\r\nfoutje..... die site geeft het TOTAAL VERBRUIK van een pc aan waar die kaart in zit, en NIET het verbruik van die kaart zelf....\r\nIk had al eerder aangegeven dat ik met die 150 inderdaad fout zat, maar daar heb je waarschijnlijk over heen gelezen, anders was het ook nutteloos om het aan te halen....\r\n\r\nVerder KAN die kaart ook NIMMER MEER dan 225 Watt gebruiken, want er komt maar MAXIMAAL 3x 75 Watt binnen. 1x 75 Watt via het PCi-E slot en 2x 75 Watt via de kabels.....\r\n\r\nLees anders dit eerst maar eens als je me niet gelooft....\r\n\r\n[url]http://news.softpedia.com/news/8800GTX-Power-Analysis-40450.shtml[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Een HD4870 verbruikt ook \"maar\" 275-280W onder full load. Het moet eens afgelopen zijn met dat gegeil op voedingen met onnodig hoge wattages![/QUOTE] \r\n\r\nJe bent al die andere links alweer vergeten zie ik? Daar zag je toch duidelijk dat er ook metingen BOVEN de 300 Watt waren....\r\n\r\nStukje uit Tom\'s hardware:\r\n\r\n[QUOTE]Unfortunately, the Radeon HD 4870 posted even higher consumption than the 4850 at idle – 22 W more overall, measured at the power supply. When just displaying the desktop (\"at idle\"), the cardhttp://en.wikipedia.org/wiki/The_Card drops the GPU speed to 550. As soon as it displays 3D data, it increases the GPU speed to the nominal/maximum speed of 750. Compared to the Radeon HD 3870, the difference is 44 W, or a 40% increase in total consumption for the PC! So the poor power-management performance of the Radeon HD 4800 series has been confirmed. Another problem is that unlike the HD 4850http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R700 , the Radeon HD 4870’s power consumption isn’t very economical while gaming. Here again its consumption was higher than the GeForce GTXGeForce 9 Series 260’s. Performance-wise, that makes sense, but not in terms of the difference in number of transistors and the high-end process[/QUOTE].\r\n\r\nIk begrijp dus dat jij nooit zware pc\'s gebouwd hebt met lichte voedingen, anders zou je zo niet praten. Ik doe dat dagelijks en ben door schade en schande wijs geworden....\r\nZelfs de grotere computerzaken raden allemaal zwaardere voedingen aan dan die jij noemt, maar goed, jij zal er wel \'ervaring\' mee hebben...
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;398116]LOL, dan is Dell de enige die hun voeding een lagere waarde geven dan de werkelijkheid. Logisch.[/QUOTE]Dell verkoopt ook geen voedingen, die stopt ze gewoon in de systemen.\r\n[QUOTE=qpc;398116]foutje..... die site geeft het TOTAAL VERBRUIK van een pc aan waar die kaart in zit, en NIET het verbruik van die kaart zelf.[/QUOTE]Da\'s waar, dan komt een HD4870 al helemaal never nooit aan die 300W die jij noemde.\r\n[QUOTE=qpc;398116]Ik begrijp dus dat jij nooit zware pc\'s gebouwd hebt met lichte voedingen, anders zou je zo niet praten.[/QUOTE]Ik bouw voor familie en vrienden regelmatig PC\'s in Antec kasten met 430W of 500W Earthwatts voeding, waar ook wel eens stevige videokaarten in zitten. Nooit problemen mee.
Link naar reactie
[QUOTE]Dell verkoopt ook geen voedingen, die stopt ze gewoon in de systemen.[/QUOTE]\r\n\r\nHet feit blijft...\r\n\r\n[QUOTE]Da\'s waar, dan komt een HD4870 al helemaal never nooit aan die 300W die jij noemde.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het net zoals jij in het bericht hiervoor over het totale verbruik van die test pc.\r\n\r\n[QUOTE]Ik bouw voor familie en vrienden regelmatig PC\'s in Antec kasten met 430W of 500W Earthwatts voeding, waar ook wel eens stevige videokaarten in zitten. Nooit problemen mee.[/QUOTE]\r\n\r\nIk bouw er honderden op jaarbasis, maar jij zal het wel beter weten met die paar systeempjes die jij in een jaar bouwt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...