Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

GeForce 8400-serie is niet bedoeld voor games. GeForce 8600GT is alweer een beetje een verouderde kaart, maar kan COD4 prima spelen op schermresoluties tot 1024x768.\r\n\r\nVoor hogere schermresoluties kun je beter kijken naar een 9600GT (goed voor 1280x1024) of een HD4850 (goed voor 1680x1050). Het e.e.a. hangt trouwens ook af van je processor en hoeveelheid intern geheugen.\r\n\r\nDus als je dat kunt melden kunnen we je beter adviseren. Hoeveel geld heb je eigenlijk over voor een nieuwe videokaart? En welke voeding heeft je PC? Een zwaardere videokaart heeft ook meer stroom nodig. En welke videokaart heb je nu?
Link naar reactie
:cool:wij gaan een nieuwe pc kopen speciaal voor games.\r\ner zit een Qaud core proccesor in \r\n4GB intern geheugen\r\nqua geld willen we zoveel uit geven als nodig is (ps ik hoef niet speciaal op de hoogste resolutie te spelen)\r\nik ben niet erg slim met pc,s dus graag niet te moeilijke taal.\r\nik zou het ook fijn vinden als het niet zo is dat ik na een jaar niet meer alle nieuwe spellen kan spelen
Link naar reactie
Game pc met Quad core? Dan moet je wel veel betalen, hoor! Als je meteen een goede Q neemt is een Phenom 9850 Black Edition misschien wel leuk en een Nvidia GeForce 9800GX2 is ook wel handig. Met het interne geheugen is minstens 800Mhz wel handig (staat er altijd bij met gamepc\'s). Wil je écht snel gaan, dan moet je een 10000Rpm harde schijf nemen, maar dat is wel erg duur.\nIk zou zelf nog ff een tijdje wachten tot DDR3 (nieuw soort intern geheugen) goed is ontwikkeld.
Link naar reactie
Nee, er zijn 2 betere(/nieuwere), maar die zijn takkeduur. Ik zou trouwens ook niet bij de Media Markt kijken, je kunt beter iemand vragen die veel weet van computers bouwen (qpc bijvoorbeeld) of hij je kan helpen met het zelf samenstellen. Dan kom je echt veel goedkoper uit (en hij zal mooier zijn;-))
Link naar reactie
[QUOTE=Remco Ijntema1;397693]ik ga nu bij de media markt kijken.\r\nbij de bloc hadden ze een hp met quad core voor onder de 1000.\r\nik zal kijken naar de geforce 9800 gx2 of 9600 GT[/QUOTE]\r\n\r\nIk raad je aan om NIET naar de mediamarkt of naar een andere zaak te gaan om een kant en klare pc (van Dell, HP of welk merk dan ook) te kopen!\r\nVraag liever hier de mensen voor jou een pc samen te stellen, dan krijg je een absoluut betere pc voor het zelfde geld!
Link naar reactie
[QUOTE=Josti;397698]Nee, er zijn 2 betere(/nieuwere), maar die zijn takkeduur. Ik zou trouwens ook niet bij de Media Markt kijken, je kunt beter iemand vragen die veel weet van computers bouwen (qpc bijvoorbeeld) of hij je kan helpen met het zelf samenstellen. Dan kom je echt veel goedkoper uit (en hij zal mooier zijn;-))[/QUOTE]\r\n\r\nHaha, LOL, ik lees nu jouw bericht pas.....\r\nIk zou wel even willen kijken wat ie het beste zou kunnen nemen, maar het ontbreekt mij nu even aan de tijd, dus zal dat niet eerder dan vanavond worden.\r\nGelukkig dat Obi-Wan er ook nog is, misschien wil die wat voor hem samenstellen?\r\n\r\nDaarna \'verbeter\' ik zijn configuratie wel.....;)
Link naar reactie
[QUOTE=Remco Ijntema1;397640]qua geld willen we zoveel uit geven als nodig is (ps ik hoef niet speciaal op de hoogste resolutie te spelen)[/QUOTE]Ok ik weet verder nog niet wat er allemaal bij moet of niet, in onderstaand opzetje zit alles wat je eromheen kunt bedenken er dus bij. Dus als je dat niet nodig hebt, dan kun je dat weer van het totaalbedrag aftrekken ...\r\n\r\n- Windows Vista licentie;\r\n- 22\" breedbeeld monitor;\r\n- gaming muis;\r\n- gaming toetsenbord;\r\n- 2.1 speakerset;\r\n- assemblage- en verzendkosten.\r\n\r\nHet opzetje komt van [url]www.4launch.nl[/url] , een betrouwbare (web)shop uit Eindhoven met een groot en voordelig geprijsd assortiment aan onderdelen. Bestellen jullie liever niet online, geef dan even aan in welke regio jullie de aanschaf willen gaan doen en dan kijken we even naar een goede shop bij jullie in de buurt.\r\n\r\nZoals al eerder gezegd, vermijd voor de aanschaf van je game-PC die winkelketens zoals MediaMarkt en Block waar merk-PC\'s verkocht worden die niet speciaal bedoeld zijn voor gaming. Je krijgt er grote spijt van als je het wel doet omdat al gauw blijkt dat zo\'n PC moderne games niet lekker draait en je de PC ook niet gemakkelijk kunt upgraden zonder hoge kosten te maken.\r\n\r\n[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img382.imageshack.us/img382/6957/4launchdd0.jpg[/IMG][/URL]\r\n\r\nVerdere opmerkingen over de samenstelling:\r\n\r\n- Radeon HD4870 videokaart, daar hebben ze bij winkelketens nog niet eens van gehoord omdat die kaart splinternieuw is. Heeft een fenomenale prijs/prestatieverhouding, benchmarks o.a. hier:\r\n[url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=13[/url]\r\n- Core 2 Duo E8500 processor, een snel geklokte dual core processor is nog altijd beter in games dan een lager geklokte quad core processor. En ook veel voordeliger.\r\n- Antec Sonata III behuizing met 500W Earthwatts voeding is degelijk en fluisterstil. Er zitten al de nodige koelers in voor een goede luchtstroom door de kast heen.\r\n- Zalman processor koeler is bedoeld om de CPU extra goed te koelen en doet dit ook fluisterstil.\r\n- Creative X-Fi geluidskaart die bedoeld is om speciale geluidseffecten in games weer te kunnen geven. Verder weet deze kaart met z\'n X-Fi technologie ook MP3\'tjes heel mooi weer te geven.\r\n- Samsung harddisk van 1TB voor voldoende opslagmogelijkheid (partitioneren!) en is ook nog de snelste in z\'n (prijs)klasse.\r\n\r\nIk hoor \'t wel of je nog aanvullende vragen hebt. :wink:
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;397761]Ok ik weet verder nog niet wat er allemaal bij moet of niet, in onderstaand opzetje zit alles wat je eromheen kunt bedenken er dus bij. Dus als je dat niet nodig hebt, dan kun je dat weer van het totaalbedrag aftrekken ...\r\n\r\n- Windows Vista licentie;\r\n- 22\" breedbeeld monitor;\r\n- gaming muis;\r\n- gaming toetsenbord;\r\n- 2.1 speakerset;\r\n- assemblage- en verzendkosten.\r\n\r\nHet opzetje komt van [url]www.4launch.nl[/url] , een betrouwbare (web)shop uit Eindhoven met een groot en voordelig geprijsd assortiment aan onderdelen. Bestellen jullie liever niet online, geef dan even aan in welke regio jullie de aanschaf willen gaan doen en dan kijken we even naar een goede shop bij jullie in de buurt.\r\n\r\nZoals al eerder gezegd, vermijd voor de aanschaf van je game-PC die winkelketens zoals MediaMarkt en Block waar merk-PC\'s verkocht worden die niet speciaal bedoeld zijn voor gaming. Je krijgt er grote spijt van als je het wel doet omdat al gauw blijkt dat zo\'n PC moderne games niet lekker draait en je de PC ook niet gemakkelijk kunt upgraden zonder hoge kosten te maken.\r\n\r\n[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img382.imageshack.us/img382/6957/4launchdd0.jpg[/IMG][/URL]\r\n\r\nVerdere opmerkingen over de samenstelling:\r\n\r\n- Radeon HD4870 videokaart, daar hebben ze bij winkelketens nog niet eens van gehoord omdat die kaart splinternieuw is. Heeft een fenomenale prijs/prestatieverhouding, benchmarks o.a. hier:\r\n[url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=13[/url]\r\n- Core 2 Duo E8500 processor, een snel geklokte dual core processor is nog altijd beter in games dan een lager geklokte quad core processor. En ook veel voordeliger.\r\n- Antec Sonata III behuizing met 500W Earthwatts voeding is degelijk en fluisterstil. Er zitten al de nodige koelers in voor een goede luchtstroom door de kast heen.\r\n- Zalman processor koeler is bedoeld om de CPU extra goed te koelen en doet dit ook fluisterstil.\r\n- Creative X-Fi geluidskaart die bedoeld is om speciale geluidseffecten in games weer te kunnen geven. Verder weet deze kaart met z\'n X-Fi technologie ook MP3\'tjes heel mooi weer te geven.\r\n- Samsung harddisk van 1TB voor voldoende opslagmogelijkheid (partitioneren!) en is ook nog de snelste in z\'n (prijs)klasse.\r\n\r\nIk hoor \'t wel of je nog aanvullende vragen hebt. :wink:[/QUOTE]\r\n\r\nAls speakerset zou ik persoonlijk de Logitech X230 kiezen, geven naar mijn mening een absoluut beter geluid en is iets krachtiger. Prijs zal ongeveer gelijk zijn.\r\n\r\nHet geheugen, dat weet je ondertussen, daar raad ik toch ECHT CL4 van een iets betere kwaliteit aan, voor die paar euro verschil heb je ECHT meer.... Geloof me, ik heb erg veel soorten en merken met elkaar vergeleken, dus dit zuig in ik niet uit mijn duim..\r\n\r\nTja, dan weer die voeding.... ik blijf hem een beetje krapjes vinden....\r\nDie 500 Watt voeding die er in zit is \'goed\' maar ook niet meer.... Naar mijn mening niet geschikt voor de gekozen videokaart.\r\n\r\nAls deze voeding een efficiëntie van 80% zou halen (wat ik trouwens betwijfel) dan heb je maximaal \'maar\' 400 Watt tot je beschikking.\r\n\r\nDe HD4870 trekt belast al gauw meer dan 300 Watt tot zich en de processor zo\'n 65 Watt, dus tel maar uit wat je over houdt voor de rest van het systeem......\r\n\r\nDe processorkoeler lijkt me geheel overbodig, de standaard koeler van Intel doet zijn werk uitstekend en daar zal je geen problemen mee krijgen. Gebruik dat geld liever voor een andere voeding en voor beter geheugen.
Link naar reactie
Niet dat het er nog toe doet, maar voor wat het waard is:\r\n\r\n[QUOTE=qpc;397779]Het geheugen, dat weet je ondertussen, daar raad ik toch ECHT CL4 van een iets \r\nbetere kwaliteit aan, voor die paar euro verschil heb je ECHT meer.... Geloof me, ik heb erg veel soorten en merken met elkaar vergeleken, dus dit zuig in ik niet uit mijn duim.[/QUOTE]Mja, als die ene procent prestatiewinst ECHT zo belangrijk voor je is, moet je vooral die paar euro extra uitgeven, maar de gewone gebruiker zal het allemaal een worst wezen.\r\n[QUOTE=qpc;397779]Die 500 Watt voeding die er in zit is \'goed\' maar ook niet meer.... Naar mijn mening niet geschikt voor de gekozen videokaart. Als deze voeding een efficiëntie van 80% zou halen (wat ik trouwens betwijfel) dan heb je maximaal \'maar\' 400 Watt tot je beschikking..[/QUOTE]ATi adviseert zelf nota bene een 500W voeding voor deze kaart en daarmee zitten ze natuurlijk nog aan de voorzichtige kant. Zwaardere voedingen zijn nodig voor de overklokkers onder ons die minimale voltafwijkingen willen hebben.\r\n[QUOTE=qpc;397779]De HD4870 trekt belast al gauw meer dan 300 Watt tot zich[/QUOTE]Dat moet je ECHT uit je duim gezogen hebben, waar heb je dat getal vandaan?!\r\n[QUOTE=qpc;397779]De processorkoeler lijkt me geheel overbodig, de standaard koeler van Intel doet zijn werk uitstekend en daar zal je geen problemen mee krijgen. Gebruik dat geld liever voor een andere voeding en voor beter geheugen.[/QUOTE]Natuurlijk doet die Intel koeler z\'n werk goed, dat hoor je \'m ook doen. En dat we \'m horen in die verder fluisterstille behuizing is nou net wat we willen voorkomen ... :wink:
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;397786]Niet dat het er nog toe doet, maar voor wat het waard is:\r\n\r\n[QUOTE]Mja, als die ene procent prestatiewinst ECHT zo belangrijk voor je is, moet je vooral die paar euro extra uitgeven, maar de gewone gebruiker zal het allemaal een worst wezen.[/QUOTE]\r\n\r\nHet is echt aanzienlijk meer dan die ene procesnt zoals jij dat zegt...\r\n\r\n[QUOTE]ATi adviseert zelf nota bene een 500W voeding voor deze kaart en daarmee zitten ze natuurlijk nog aan de voorzichtige kant. Zwaardere voedingen zijn nodig voor de overklokkers onder ons die minimale voltafwijkingen willen hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het niet opgezocht, maar zou ATi niet kunnen bedoelen dat de voeding echt 500 Watt moet kunnen leveren?\r\n\r\n[QUOTE]Dat moet je ECHT uit je duim gezogen hebben, waar heb je dat getal vandaan?![/QUOTE]\r\n\r\nIk heb even wat voor je opgezocht:\r\n\r\n[url]http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4870,1964-15.html[/url]\r\n\r\n[url]http://www.tomshardware.com/news/ati-nvidia-geforce,5636.html[/url]\r\n\r\n[url]http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=198&Itemid=1&limit=1&limitstart=11[/url]\r\n\r\n[url]http://arstechnica.com/reviews/hardware/ati-4800-series-review.ars/7[/url]\r\n\r\n[url]http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-4870-review--asus/5[/url]\r\n\r\nZoals je ziet wijken de metingen per pagina wel wat van elkaar af, maar een gemiddelde is gauw te maken.\r\n\r\n[QUOTE]Natuurlijk doet die Intel koeler z\'n werk goed, dat hoor je \'m ook doen. En dat we \'m horen in die verder fluisterstille behuizing is nou net wat we willen voorkomen ... :wink:[/QUOTE]\r\n\r\nIk lever de meeste pc\'s af in een Coolermaster 534 kast, maar ik heb de standaard fan van de processor nog nooit gehoord hoor, zlefs niet op 1 meter afstand met de zijkant van de kast open.....
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;397824]maar zou ATi niet kunnen bedoelen dat de voeding echt 500 Watt moet kunnen leveren?[/QUOTE]Denk je nou echt dat de gemiddelde klant dezelfde kennis over voedingen heeft als wij? Natuurlijk niet! ATi bedoelt gewoon een doorsnee voeding waar 500W sticker opgeplakt zit (uiteraard geen QTec troep, maar da\'s een ander verhaal.\r\n[QUOTE=qpc;397824]Ik heb even wat voor je opgezocht:[/QUOTE]Dank, Ome Tom bevestigt ook wat ik al bij Ome Anand gelezen had, ca. 275W-280W fully stressed. Dus echt niet meer dan 300W.\r\n[QUOTE=qpc;397824]Ik lever de meeste pc\'s af in een Coolermaster 534 kast, maar ik heb de standaard fan van de processor nog nooit gehoord hoor, zlefs niet op 1 meter afstand met de zijkant van de kast open.....[/QUOTE]Hmmm. Misschien zitten er nu dan wel betere CPU koelers bij die Core 2 Duo\'s, want de mijne heb ik vervangen omdat ik \'m juist wel hoorde in mijn Antec Fusion behuizing. Of is die CoolerMaster kast niet fluisterstil?
Link naar reactie
[QUOTE]Dank, Ome Tom bevestigt ook wat ik al bij Ome Anand gelezen had, ca. 275W-280W fully stressed. Dus echt niet meer dan 300W.[/QUOTE]\r\n\r\nOp een van de andere links gebruikte de kaart MEER dan 300 Watt...\r\n\r\nMaar goed, het feit blijft dat een normale voeding niet meer levert dan 80% (en dan zit je al bij voedingen die beter zijn dan doorsnee).\r\n\r\n80% van 500 Watt is dus 400 Watt.\r\nProcessor neemt ook nog eens 65 Watt, dus totaal 345 Watt....\r\nDenk je ECHT dat de 55 Watt die overblijft voldoende is om het moederbord, het geheugen, de harde schijf, geluidskaart, dvd-branders, fans etc goed van stroom te voorzien?
Link naar reactie
Denk je nou echt dat die rating van 500W (want dat is eigenlijk een rating die een fabrikant aan zo\'n voeding geeft) echt keihard 500W is? De ene fabrikant haalt er gewoon meer uit dan de ander.\r\n\r\nIk heb een systeem met overklokte Q6600 en GeForce 8800GTX retestabiel zien draaien op een 430W Earthwatts, verklaar dat maar eens dan ... :mrgreen:
Link naar reactie
[QUOTE]Denk je nou echt dat die rating van 500W (want dat is eigenlijk een rating die een fabrikant aan zo\'n voeding geeft) echt keihard 500W is? De ene fabrikant haalt er gewoon meer uit dan de ander.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat is ook PRECIES wat ik screef en wat ik bedoel!\r\nJe mag blij zijn als een 500 Watt voeding daar 80% van kan leveren, is dus 400 Watt. Een 500 Watt voeding zal NOOIT meer leveren dan er op staat, ALTIJD aanzienelijk minder!!!!!!\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb een systeem met overklokte Q6600 en GeForce 8800GTX retestabiel zien draaien op een 430W Earthwatts, verklaar dat maar eens dan ... :mrgreen[/QUOTE]\r\n\r\nHeel simpel, een 8800GTX zit max ongeveer op de 150 Watt..... Dat is een STUK minder dan de 4870 die er om bekend staat dat ie zeer veel stroom trekt. Scheelt dus bijn 150 echte Watt\'s
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...