Ga naar inhoud

overstap naar Imac of Mini?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    152

[QUOTE]Ik zeg iets over Windows in het algemeen - continu in hey nieuws ivm virussen, spyware, security issues, rechtszaken...[B] en als ik naar de afdeling in het forum ga die over PC problemen gaat... take your pick[/B]. Oeps, natuurlijk, dat zijn de gebruikers die er niet mee kunnen omgaan.. was ik vergeten. :)[/QUOTE]\r\n\r\nLees je ook de oplossingen wel eens???? Hoe vaak staat er \'ja, dat wordt door windows veroorzaakt\'.\r\n\r\n[QUOTE]Je vindt het niet leuk om die neergaande trend te moeten toegeven, he ? Dat ook IE als browser in een soortgelijke neergaande trend is, is ook niet leuk, he ? [B]IE is grootste onderdeel van Windows OS en inzet van vele rechtszaken, alle verloren door Microsof[/B].. Firefox neemt over.[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, maar dat is een belachelijke zaak... Micrososft maakt een goede browser en een goede mediaplayer, maar dan gaan er andere softwaremakers (waaronder Apple) lopen te huilen dat hun versie niet meer gebruikt wordt... De klant heeft zijn keuze gemaakt lijkt me....\r\nEn wat gebeurd er dan? Dan moet MS versies van Windows aanbieden (de M-versie) waar geen mediaplayer of binnenkort IE8 in zit. Mag jij gaan raden hoeveel er daarvan verkocht worden........\r\n\r\n[QUOTE]Op een Mac van 500 euro zit een OS dat los in de winkel 130 euro kost.[/QUOTE]\r\n\r\nIdem op een laptop of pc......\r\n\r\n[QUOTE]Welke keuze ?[/QUOTE]\r\n\r\nElke versie van Windows, elke Linux versie, DOS als je zou willen of anders de licentie die je thuis nog hebt liggen van een oudere versie van Windows.\r\n\r\nEn welke keuze heb jij bij een Apple?????????????\r\n\r\n[QUOTE]Apple gebruikers hebben dat er graag voor over. Alle waar naar z\'n geld. [/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, alle waar naar zijn geld..... en vandaar dat er in Amerika ook rechtzaken lopen over \'koppelverkoop\' van Apple, waarbij de mensen Apple voor het gerecht brengen vanwege het feit dat ze [B]verplicht [/B]zijn om te dure hardware aan te schaffen.....\r\nOok bedrijven (in Amerika en nu ook in Duitsland) die een pc bouwen waar OS-X op draait maar [B]veel[/B] goedkoper zijn, worden door Apple voor het gercht gebracht, want Apple is bang dat ze anders hun spullen niet meer te duur kunnen verkopen.\r\n\r\n[QUOTE]Duur = relatief. Hoge tweedehands waarde, gaat zeker 6-8 jaar mee en nog steeds te verkopen voor goed geld... kijk maar op marktplaats...[/QUOTE] \r\n\r\nIk heb nimmer interesse gehad in iemands 2e hands pc en dat geldt voor het leeuwendeel van de pc-kopers.\r\n\r\n[QUOTE]alle tijdsverlies door crashes en \'conflicten\' heb je niet...[/QUOTE]\r\n\r\nIk spreek nu even voor mezelf, maar ik ben geen uitzondering, ik heb de laatste 2 jaren dat ik met Vista draai nog geen 1 minuut een probleem met conflicten en crashes gehad.... En dat ondanks het feit dat mijn pc bijna elke 6 maanden volledig vervangen vernieuwd is, dus alle hardware veranderd zonder opnieuw te installeren.\r\n\r\n[QUOTE]we hebben die discussie al gehad, en ik heb geen argument gehoord dat zelfs maar in de buurt kwam van \'overtuigend\'..[/QUOTE]\r\n\r\nmisschien niet voor jou, maar jij bent nu eenmaal iemand die denkt dat Windows een slecht OS is en dat alle gebruikers er problemen mee hebben. Met zo\'n vooringenomen kortzichtige blik is het ook niet verwonderlijk dat jij geen argumenten gelezen hebt....\r\n\r\n[QUOTE]Je hebt zeker ook geen iPOD maar een goedkope mp3speler ? Je wilt waarschijnlijk niet eens een iPOD ? Of een iPHONE ? [/QUOTE]\r\n\r\nKlopt exact, ik heb geen iPod of iPhone. Niet omdat het van Apple is, maar alleen omdat ik het niet nodig heb.... Zou ik zoiets nodig hebben, dan zal het waarschijnlijk toch een iPod of iPhone worden, want dat zijn gewoon unieke apparaten waar (vooralsnog) geen goede en goedkopere alternatieven voor zijn.\r\n\r\n[QUOTE]dat idee had ik al. [/QUOTE]\r\n \r\nHoezo? Als verkoper van computers heb ik toch ook de keuze om Apple\'s te verkopen? Alleen heb ik daar plenty redenen voor om het [B]niet [/B]te doen....\r\n\r\n[QUOTE]Hippies willen de wereld mooier maken en verbeteren. Ondertussen moet er ook nog een bedrijf gerund worden, mensen moeten betaald worden... Jobs werkt voor 1 dollar p/jaar bij Apple, en Wozniak [mede-oprichter] geeft les aan een meisjesschool voor standaard salaris. [/QUOTE]\r\n\r\nEn Bill gates geeft vele miljoenen per jaar aan goede doelen, wat wil je daar nu mee zeggen? Dat Jobs zo arm is als een straatrat? Kom op he, denk eens na.......\r\n\r\n[QUOTE]De spreadsheet, als eerste op de Apple I onder de naam VISICALC, is gratis software, [met opzet niet onder patent/licentie] om zoals gezegd, de wereld te veranderen/verbeteren/mooier te maken/creativiteit te bevorderen... [/QUOTE]D\r\n\r\nHa, zoals de mediaplayer van Windows die gratis is?\r\n\r\n[QUOTE]de uitvinder werkt gewoon als leraar in Californie. Anderen hebben miljarden verdiend aan zijn uitvinding. Hij zit daar niet mee - hij heeft de wereld verbetert.[/QUOTE]\r\n\r\nEn dat heeft met een Mac te maken want????????
Link naar reactie
[QUOTE]Alleen krijg je wel \'ultimate\' voor die prijs [wat kost Vista Ultimate ook al weer ? Ergens tussen de 300-400 euro toch ? En kan dat iets wat niet op standaard MacOS kan ? Het kan niet eens wat MacOS kan! ][/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, Ultimate kost nog geen € 200,- maar waarom zou je dat willen hebben? Premium voldoet gewoonweg zeer goed voor de meeste gebruikers..\r\nEn je kan er zelfs spellen op spelen......\r\nEn je kan het op elke moderne pc zetten, ongeacht het merk of de hardware....\r\n\r\n[QUOTE]Copy en Paste is onder Vista nog steeds Ctrl-C Ctrl-V toch ? Plus applicatie openen, sluiten..\r\nMacOS: Select, drag\'n drop naar en naar alle applicaties of de desktop, incl foto\'s, tabellen.... Van webpagina\'s blijft de opmaak behouden. WWW-adressen op je desktop gesleept: erop klikken en je bent weer online.. etc etc\r\nAlle files kunnen openen/previewen zonder de applicatie waarmee ze gemaakt zijn te hoeven openen... kan dat in VISTA ? [/QUOTE]\r\n\r\nAch, ik vind het helemaal niet zo belangrijk wat de verschillen in de manier waarop je iets wilt openen of kopieren, zolang het maar werkt zoals ik dat graag zie en dat doet Windows voor mij.\r\n\r\n[QUOTE]Ingebouwde \'timemachine\' maakt ongemerkt backups ieder uur, je desktop benaderen vanaf een andere PC, ook als die in Australie staat, kan dat in VISTA ?[/QUOTE]\r\n\r\nHoeveel mensen zullen dat nodig hebben? En als ze het nodig hebben, dan kunnen ze gewoon Teamviewer downloaden..... Gratis.....\r\n\r\n[QUOTE]De ingebouwde \'Dictionary\' levert alle info van WIKIPEDIA, New Oxford American Dictionary, Oxford American Writer\'s Thesaurus en de Apple Dictionary. Als je een werkstuk moet maken heb je aan 1 muisklik genoeg. Gratis in het OS.[/QUOTE] \r\n\r\nKlinkt erg Engels.... zullen de Nederlandse scholieren veel aan hebben.\r\n\r\n[QUOTE]Widgets naar keuze [gratis te downloaden] verdwijnen en verschijnen op je desktop met een hotkey.. laatste keer dat ik bij VISTA keek stonden ze de desktop te vervuilen.. [/QUOTE]\r\n\r\nNet zoals alle gadgets voor windows ook gratis zijn.... En tja, dat jij toevallig op iemands pc kijkt die zijn buroblad aan het vervuilen is, wil natuurlijk wederom niet zeggen dat dit tekenend voor Windows is....\r\n\r\n[QUOTE]Screen-shot maken van je desktop? 2 opties: hele screen of een selecteerbaar stukje. Ook video capturen van je desktop..., een \'post-it memo\' maken [incl. hyperlinks] is drag \'n drop. Codecs ? Aanwezig. Draadloos muziek streamen naar je surround set ? Met een stukje extra hardware is het gepiept. Bluetooth ? Aanwezig. Afstandsbediening ? Aanwezig. Allemaal gratis op elke Mac. Duur he, die Macs..[/QUOTE]\r\n\r\nMaar je kan nog steeds geen mooie spellen spelen..... Alle dingen die je opnoemt zijn misschien interessant voor een zeer kleine groep gebruikers en niet voor iedereen.\r\nBuiten het feit om dat je dit soort dingen ook op de pc kan doen, alleen maar een stukje hardware aanschaffen, maar dan stukken goedkoper dan bij Apple.\r\n\r\n[QUOTE]Het nieuwe OS is geheel gericht op het optimaliseren van het hardware gebruik ipv - zoals bijv. tot 16TB aan RAM is aanspreekbaar [in theorie, want geen enkele hardware kan dat nog leveren] terwijl Vista blijft steken op 3,2 GB. Toch ? [/QUOTE]\r\n\r\nNee, je moet jezelf echt eens goed laten informeren hoor.... Keer op keer laat je duidelijk merken dat je totaal niet weet hoe Windows werkt etc....\r\nWindows 64-bit heeft een theoretische beperking van 17,2 [B]miljard [/B]Gigabyte.\r\nEen Mac kan de volgende hoeveel RAM aan:\r\n\r\n[url]http://www.mac-forums.com/forums/other-hardware-peripherals/124960-need-know-how-much-ram-your-mac-can-hold.html[/url]\r\n\r\n[url]http://guides.macrumors.com/Understanding_Intel_Mac_RAM[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Vista Home edition.. laat me niet lachen. Geen vergelijking met MacOS Leopard.[/QUOTE]\r\n\r\nEr zijn miljoenen mensen die daar anders over denken, maar ja, niet verwonderlijk met jouw beperkte kennis van Windows......
Link naar reactie
[QUOTE]Is wel een OEM versie[/QUOTE]\r\n\r\nJa? en? werkt net zo goed hoor.....\r\n\r\n[QUOTE]Bullshit, proef hier iets van jaloersie;) ik heb ook geen geld zat maar wel 2 keer een Apple computer bewust gekozen voor mijn redenen.[/QUOTE]\r\n\r\nNee zeker geen jaloezie, eerder medelijden.....\r\n\r\n[QUOTE]Ook onzin voorbeeld de Mediamarkt in Groningen staan de Apples gewoon tussen de Windows computers, ze staan wel netjes bij elkaar op een tafel maar geen aparte hoek.\r\nIdem bij de Saturn in Groningen deze heeft een aparte Apple hoek maar ook tussen de computers taan de Apples gewoon gebroedelijk naast hun Windows vrienden.[/QUOTE]\r\n\r\nDat maakt het nog geen onzin, het[B] beleid [/B]van Apple is dat hun pc\'s niet op een plaats met andere pc\'s mogen staan. Dat een winkel zich daar niet aan houdt, dat is wat anders....
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;448988]Nee, je moet jezelf echt eens goed laten informeren hoor.... Keer op keer laat je duidelijk merken dat je totaal niet weet hoe Windows werkt etc....\r\nWindows 64-bit heeft een theoretische beperking van 17,2 [B]miljard [/B]Gigabyte.\r\nEen Mac kan de volgende hoeveel RAM aan:\r\n\r\n[url]http://www.mac-forums.com/forums/other-hardware-peripherals/124960-need-know-how-much-ram-your-mac-can-hold.html[/url]\r\n\r\n[url]http://guides.macrumors.com/Understanding_Intel_Mac_RAM[/url][/quote]\r\nDeze begrijp ik niet er kan x aantal modules in een Mac ligt er aan welke type maar ben hier even de weg kwijt help me eens uit.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;448988]Er zijn miljoenen mensen die daar anders over denken, maar ja, niet verwonderlijk met jouw beperkte kennis van Windows......[/QUOTE]\r\nIdem met de Mac daar zijn ook miljoenen die er anders over denken.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;448995]Ja? en? werkt net zo goed hoor.....[/quote]\nZeg ook niet dat het niet werkt\n\n\n\n[QUOTE=qpc;448988Nee zeker geen jaloezie, eerder medelijden.....[/quote]\nWat een onzin omdat er genoeg mensen zijn die anders denken dan jij heb jij medelijden??????\nVreemde gang van zaken, dus als jij een skoda rijdt en een ander een VW heb jij ook medelijden immers hetzelfde materiaal, onderdelen enz maar wel duurder:confused::confused:\n\n\n\n[QUOTE=qpc;448988]Dat maakt het nog geen onzin, het[B] beleid [/B]van Apple is dat hun pc\'s niet op een plaats met andere pc\'s mogen staan. Dat een winkel zich daar niet aan houdt, dat is wat anders....[/QUOTE]\nDat zijn jouw woorden in de praktijk zie ik het anders, ik weet dat een verkopende partij aan een aantal dingenmoet voldoen op het gebied van ondersteuning, opleidingen enz.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;448988]\r\n\r\n\r\nNee, je moet jezelf echt eens goed laten informeren hoor.... Keer op keer laat je duidelijk merken dat je totaal niet weet hoe Windows werkt etc....\r\nWindows 64-bit heeft een theoretische beperking van 17,2 [B]miljard [/B]Gigabyte.\r\nEen Mac kan de volgende hoeveel RAM aan:\r\n\r\n[url]http://www.mac-forums.com/forums/other-hardware-peripherals/124960-need-know-how-much-ram-your-mac-can-hold.html[/url]\r\n\r\n[url]http://guides.macrumors.com/Understanding_Intel_Mac_RAM[/url]\r\n\r\n\r\n\r\nEr zijn miljoenen mensen die daar anders over denken, maar ja, niet verwonderlijk met jouw beperkte kennis van Windows......[/QUOTE]\r\nJeemig, wat een onzin hier!\r\nTen eerste een MAC heeft niet zo veel RAM geheugen nodig, dat is wel anders bij Vista.....\r\nEn die links die worden gegeven is puur wat de hardware aan kan, en niet het OS zelf.\r\nEn wat QPC nu zegt wat Vista aan kan, is dus puur het OS! \r\nIets met appels en peren??\r\n\r\nEn deze discussies zijn ook niets verwonderlijk voor jou QPC, met je beperkte kennis van Apple...
Link naar reactie
[QUOTE]Deze begrijp ik niet er kan x aantal modules in een Mac ligt er aan welke type maar ben hier even de weg kwijt help me eens uit.[/QUOTE]\r\n\r\nDe Mac [B]zelf [/B]is de beperkte factor voor de hoeveelheid geheugen die gebruikt kan worden.\r\n\r\n[QUOTE]Idem met de Mac daar zijn ook miljoenen die er anders over denken.[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, maar is maar een fractie van het aantal Windows gebruikers....
Link naar reactie
[QUOTE]En die links die worden gegeven is puur wat de hardware aan kan, en niet het OS zelf.[/QUOTE]\r\n\r\nDe Mac gebruikers gaan er toch altijd prat op dat je bij een Mac een kant en klaar product koopt, dus hardware [B]en[/B] software bij elkaar?????? Dat maakt dus die Mac.....\r\n\r\n[QUOTE]En wat QPC nu zegt wat Vista aan kan, is dus puur het OS! \r\nIets met appels en peren??[/QUOTE]\r\n\r\nDat was ook de opmerking van degene die dat geheugenverhaal aanhaalde, hij is van mening dat Vista minder geheugen aan kan dan OS-X, ik laat zien dat het omgekeerde het geval is....\r\nWaarom reageer je niet in [B]zijn[/B] bericht dat je nooit zoveel geheugen nodig heb? Hij begon daarover :confused: Lekker objectief.....\r\n\r\n[QUOTE]En deze discussies zijn ook niets verwonderlijk voor jou QPC, met je beperkte kennis van Apple[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, ik heb beperkte kennis van Apple, maar voldoende van Windows, dus daarom kan ik de onzin die hier verkocht wordt weerleggen.
Link naar reactie
Inderdaad QPC zit zo in de discussie dattie er maar op los redeneert. Zijn links zijn oud en geen daarvan verwijst naar Snow Leopard, waar ik het over had. Ik weet ook niet goed wat hij ermee wil zeggen. Snow Leopard kan 16 TB RAM gebruiken, terwijl 64bit VISTA 128 GB aankan volgens deze link:\n\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista_editions#64-bit_versions[/url]\n\nOok grappig dat na mijn korte introductie wat MacOS Leopard allemaal kan wat VISTA niet kan, [B]het erop eens niet meer toe doet[/B], \'als het maar doet wat ik wil\'. Ik heb nog steeds niets gehoord wat Vista kan dat MacOS niet kan. Widgets bij VISTA staan altijd in beeld, kunnen niet onzichtbaar gemaakt worden zoals bij MacOS. Dat Leopard maar 129 euro kost maar [B]meer power biedt dan de duurste[/B] [B]en meest omvangrijke Vista editie[/B] [300 euro zag ik in de gauwigheid bij BOL.com , dus meer dan dubbel zo duur] \n[url]http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/microsoft-windows-vista-ultimate-sp1-nl/1003004006131161/index.html[/url]\n\nDan is een standaard Mac met bijgeleverd OS van 500 euro opeens helemaal zo duur nog niet als je ziet wat je ervoor krijgt. En dat OS loopt ook uitstekend op een doorsnee PowerPC van 6-8 jaar oud. Loopt Vista op een 8 jaar oude standaard PC ? Nee, als je VISTA [zelfs de 32-bits versie ] wil runnen zul je toch echt een andere PC moeten kopen. Of gewoon XP met een Vista-look [zielig]. Alsof je een Rolls Royce engeltje op een Fiat Panda zet.\n\nOok wil niemand backups maken op zijn Windows-PC volgens QPD. Rare uitspraak voor een PC verkoper. PCs crashen wel eens, dat is algemeen bekend.\n\nOok biedt QPD blijkbaar Linux in zijn winkel aan voor installatie op een nieuwe PC, dat is wel heel vooruitstrevend. \n\nDe tweede hands PC markt wordt door QPC ook ondergewaardeerd - kijk maar eens op marktplaats en je ziet hoeveel handel daar is. En toch beweert hij dat het leeuwendeel van de PCgebruikers er geen interesse in heeft... voor een tweede hands Mac iig wel, en dat was precies mijn punt. Die dingen vliegen weg.\n\n\n[QUOTE]jij bent nu eenmaal iemand die denkt dat Windows een slecht OS is en dat alle gebruikers er problemen mee hebben. Met zo\'n vooringenomen kortzichtige blik is het ook niet verwonderlijk dat jij geen argumenten gelezen hebt....[/QUOTE]\n\nDat schrijft QPC. \n\nDit schrijven anderen, inclusief Microsof zelf :\n\nZomaar wat willekeurige links, uit 2007 en 2008... VISTA is de grootste flop voor Microsoft sinds ME..\n\n[url]http://www.gratissoftwaresite.nl/nie...nog+niet+af+is[/url]\n\n[url]http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1842378[/url]\n\n[url]http://bits.blogs.nytimes.com/2008/0...vista-problem/[/url]\n\n[url]http://bits.blogs.nytimes.com/2008/1...y-the-numbers/[/url]\n[url]http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=72161[/url]\n\n[url]http://www.vistainfo.nl/vista_nieuws...ten_vista.html[/url]\n\n[url]http://www.informationweek.com/news/...leID=208803153[/url]\n\n[url]http://www.theinquirer.net/inquirer/...-vista-failure[/url]\n\n\nBeetje zielig is het ook dat QPD dan weer over spelletjes spelen begint. Hier is trouwens een link naar windows-only games die je op de Mac kunt spelen, zonder daarvoor Windows te hoeven installeren:\n\n[url]http://www.codeweavers.com/compatibility/browse/group/?app_parent=4100[/url]\n\nDaarnaast zijn er nog games in Mac-versie natuurlijk. Kun je toch nog redelijk uit de voeten mocht je je vervelen.\n\nLachen !!\n\n[QUOTE]Alle dingen die je opnoemt zijn misschien interessant voor een zeer kleine groep gebruikers en niet voor iedereen.\nBuiten het feit om dat je dit soort dingen ook op de pc kan doen, alleen maar een stukje hardware aanschaffen, maar dan stukken goedkoper dan bij Apple.[/QUOTE]\n\n Multimedia is voor een heel grote groep gebruikers de belangrijkste reden om een PC aan te schaffen, dus wat praat je nou toch weer [in wanhoop ?] . En bij Apple hoef je helemaal geen stukje hardware [met natuurlijk weer installatie-programma\'s en drivers en zo] aan te schaffen : het is gratis en zit standaard op zelfs de goedkoopste Mac.
Link naar reactie
[QUOTE=Pimmie;449002]Jeemig, wat een onzin hier!\nTen eerste een MAC heeft niet zo veel RAM geheugen nodig, dat is wel anders bij Vista.....\n\nEn deze discussies zijn ook niets verwonderlijk voor jou QPC, met je beperkte kennis van Apple...[/QUOTE]\n\nEr is verwarring over de hoeveelheid RAM die het OS nodig heeft om te lopen. MacOS Leopard heeft 512 MB ram nodig, Vista basic ook 512 MB, maar Vista Premium [wat Leopard qua mogelijkheden[I] benadert[/I]] 1 GB, dus dubbel zoveel. \nDaarnaast voor VISTA ook nog 32 MB videoRAM [Niets bij de Mac, wordt op andere wijze mee gedeald] en bijna dubbel zoveel diskruimte [15 GB min. t.o 9 GB bij de Mac]. En dan nog steeds maar een tiende van de printerdrivers e.d. die de Mac bevat meeleveren. \n Daarnaast heeft de Mac alle talen ingebouwd in 1 OS, terwijl Vista voor elke taal een apart OS verkoopt. [ Kassa-geluid... ] \nDus als je Engelse neefje langskomt kun je alles niet even op \'English\' zetten voor hem, zoals bij MacOS.\nAls je de printerdrivers en de talen e.d. niet mee-installeert kun je het MacOS zelfs op 4 GB [desnoods een USB stick] kwijt zonder iets aan mogelijkheden in te leveren.\n\n\nAl die andere RAM is voor programma\'s. M.n. applicaties Photoshop en Adobe After Effects e.a. multimedia lopen het best met zoveel mogelijk RAM. Dus voor zware toepassingen [m.n op pro gebied] is die RAM nodig. Ook de manier waarop de \'cores\' van de processor [ single, dual, quad of eight-core of dual versies daarvan] worden aangesproken bepalen de snelheid van de computer. \nDat is niet optimaal bij Vista, waarschijnlijk beter in Windows 7. En omdat Vista veel RAM gebruikt lopen de programma\'s trager in verhouding.\n \nDe nieuwe MacOS Snow Leopard is geheel gericht op het maximaliseren van het rendement dat in die cores schuilgaat, want daar ligt de echte rekenkracht, niet meer in de Ghz getallen.
Link naar reactie
[QUOTE]Ook biedt QPD blijkbaar Linux in zijn winkel aan voor installatie op een nieuwe PC, dat is wel heel vooruitstrevend. [/QUOTE]\r\n\r\nals de klant dat wil, waarom niet? Als ie geen OS wil, omdat ie het bijvoorbeeld al heeft of zelf wil installeren kan dat ook....\r\n\r\n[QUOTE]De tweede hands PC markt wordt door QPC ook ondergewaardeerd - kijk maar eens op marktplaats en je ziet hoeveel handel daar is.[B]En toch beweert hij dat het leeuwendeel van de PCgebruikers er geen interesse in heeft[/B][/QUOTE]\r\n\r\nDat klopt, kijk maar eens hoeveel nieuwe pc er verkocht worden......\r\n\r\n[QUOTE]... voor een tweede hands Mac iig wel, en dat was precies mijn punt. Die dingen vliegen weg.[/QUOTE]\r\n\r\nLogisch met zulke absurde nieuwprijzen.......\r\n\r\n[QUOTE]Beetje zielig is het ook dat QPD dan weer over spelletjes spelen begint. Hier is trouwens een link naar windows-only games die je op de Mac kunt spelen, zonder daarvoor Windows te hoeven installeren:[/QUOTE]\r\n\r\nWOW! Wat een hoeveelheid, en wat zijn ze nieuw..... Ik denk dat dit toch al gauw zo\'n eh.... 1/1000 van het aanbod van games is?\r\n\r\n[QUOTE]Daarnaast zijn er nog games in Mac-versie natuurlijk. Kun je toch nog redelijk uit de voeten mocht je je vervelen.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, \'redelijk\' dat is het woord..... Goed zal het nooit worden...\r\n\r\n[QUOTE] Multimedia is voor een heel grote groep gebruikers de belangrijkste reden om een PC aan te schaffen, dus wat praat je nou toch weer [in wanhoop ?] . [B]En bij Apple hoef je helemaal geen stukje hardwaremet natuurlijk weer installatie-programma\'s en drivers en zo aan te schaffen[/B] : het is gratis en zit standaard op zelfs de goedkoopste Mac[/QUOTE]\r\n\r\nIk haalde het anders aan omdat jij dat noemde hoor, nu spreek jij jezelf opeens tegen???? Ik citeer je even:\r\n\r\n[I]Screen-shot maken van je desktop? 2 opties: hele screen of een selecteerbaar stukje. Ook video capturen van je desktop..., een \'post-it memo\' maken [incl. hyperlinks] is drag \'n drop. Codecs ? Aanwezig. Draadloos muziek streamen naar je surround set ? [B][U]Met een stukje extra hardware is het gepiept.[/U][/B] Bluetooth ? Aanwezig. Afstandsbediening ? Aanwezig. Allemaal gratis op elke Mac. Duur he, die Macs.. [/I]
Link naar reactie
[QUOTE]Er is verwarring over de hoeveelheid RAM die het OS nodig heeft om te lopen. MacOS Leopard heeft 512 MB ram nodig, Vista basic ook 512 MB, maar Vista Premium [wat Leopard qua mogelijkheden[I] benadert[/I]] 1 GB, dus dubbel zoveel. [/QUOTE]\r\n\r\nMaar wat maakt het uit hoeveel RAM het OS nodig heeft :confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]Daarnaast voor VISTA ook nog 32 MB videoRAM [Niets bij de Mac, wordt op andere wijze mee gedeald] en bijna dubbel zoveel diskruimte [15 GB min. t.o 9 GB bij de Mac]. [/QUOTE]\r\n\r\nEnne.... dat is erg want????? O, ik snap het al.... vanwege de hoge prijzen die apple voor geheugen en harde schijven rekend.... Tja, bij Windows maakt dat niet uit, daar is de hardware lekker goedkoop voor.... of mis ik een andere reden waarom dit een \'punt\' zou moeten zijn?\r\n\r\n[QUOTE]En dan nog steeds maar een tiende van de printerdrivers e.d. die de Mac bevat meeleveren. [/QUOTE]\r\n\r\ntoch vreemd dan dat de Mac minder printers ondersteund dan Windows......:confused:\r\n\r\n[QUOTE] Daarnaast heeft de Mac alle talen ingebouwd in 1 OS, terwijl Vista voor elke taal een apart OS verkoopt. [ Kassa-geluid... ] [/QUOTE]\r\n\r\nHoezo \'kassa geluid\'? Ben jij soms in de veronderstelling dat Windows gebruikers dan maar 20 DVD\'s kopen met alle talen of zo??????\r\n\r\n[QUOTE]Dus als je Engelse neefje langskomt kun je alles niet even op \'English\' zetten voor hem, zoals bij MacOS.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, [B]daar [/B]heb je een punt.... Dat gebeurd toch [B]zo [/B]vaak, dat bijna elke Windows gebruiker daar ook over klaagt...... :rolleyes:\r\n\r\n.... waar [B]haal[/B] je het vandaan......\r\n\r\n[QUOTE]Als je de printerdrivers en de talen e.d. niet mee-installeert kun je het MacOS zelfs op 4 GB [desnoods een USB stick] kwijt zonder iets aan mogelijkheden in te leveren.[/QUOTE]\r\n\r\nHeeeeeeel interessant want een 1000GB harde schijf kost al gauw € 100,-......\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Al die andere RAM is voor programma\'s. M.n. applicaties Photoshop en Adobe After Effects e.a. multimedia lopen het best met zoveel mogelijk RAM. Dus voor zware toepassingen [m.n op pro gebied] is die RAM nodig. Ook de manier waarop de \'cores\' van de processor [ single, dual, quad of eight-core of dual versies daarvan] worden aangesproken bepalen de snelheid van de computer. \r\nDat is niet optimaal bij Vista, waarschijnlijk beter in Windows 7. En omdat Vista veel RAM gebruikt lopen de programma\'s trager in verhouding.[/QUOTE]\r\n\r\nLOL, de onwetendheid dat Photoshop CS4 beter loopt op Vista 64-bit dan het ooit gedaan heeft op een Mac.... En dan nog niet eens het feit meegerekend dat CS4 [B]optimaal [/B]gebruik maakt van de moderne grafische kaarten, dus [B]nog[/B] sneller kan werken, terwijl zelfs de duurste Mac [B]ver [/B]achterloopt met zijn \'moderne\' videokaarten....\r\n \r\n[QUOTE]De nieuwe MacOS Snow Leopard is geheel gericht op het maximaliseren van het rendement dat in die cores schuilgaat, want daar ligt de echte rekenkracht, niet meer in de Ghz getallen.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is heel oud nieuws, ik heb geen idee wat je hier mee wilt zeggen... Maar goed, tegen de tijd dat Mac ook ooit eens moderne processoren gaat leveren, zullen ze misschien qua rekenkracht net zo snel zijn als de huidige Windows pc\'s vandaag....
Link naar reactie
[QUOTE] Ik citeer je even:\r\n\r\n[I]Screen-shot maken van je desktop? 2 opties: hele screen of een selecteerbaar stukje. Ook video capturen van je desktop..., een \'post-it memo\' maken [incl. hyperlinks] is drag \'n drop. Codecs ? Aanwezig. Draadloos muziek streamen naar je surround set ? [B][U]Met een stukje extra hardware is het gepiept.[/U][/B] Bluetooth ? Aanwezig. Afstandsbediening ? Aanwezig. Allemaal gratis op elke Mac. Duur he, die Macs.. [/I][/QUOTE]\r\n\r\n\r\nJe wordt een beetje wanhopig he QPC ?? Geeft niet hoor.. spijkers op laag water zoeken... maar goed, alleen voor het draadloos streamen heb je een extra stukje hardware nodig. De rest is gratis.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;449037]Maar wat maakt het uit hoeveel RAM het OS nodig heeft [/QUOTE]\r\n\r\nIk dacht dat jij een PC verkoper was ? Als je het niet weet wil ik het nog wel een keertje zeggen, hoor. :rolleyes:\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE]l.... vanwege de hoge prijzen die apple voor geheugen en harde schijven rekend.... Tja, bij Windows maakt dat niet uit, daar is de hardware lekker goedkoop voor.... of mis ik een andere reden waarom dit een \'punt\' zou moeten zijn?\r\n[/QUOTE] Elke schijf en standaard RAM gaat in een Mac... maar dit terzijde - VISTA is 2 maal zo groot en minder betrouwbaar, crashes, securityproblemen, virussen... :confused: \r\n\r\n\r\n[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/Xpvistaleopardchangewave.png[/url]\r\n\r\nNog een aardige quote die ik tegenkwam over de compatibiliteit van VISTA bij lancering [volgens jou geen probleem toen] :\r\n[I]\r\nWhile Microsoft claimed \"nearly all PCs on the market today [2005] will run Windows Vista\", the higher requirements of some of the \"premium\" features, such as the Aero interface, have impacted many upgraders. According to the UK newspaper The Times in May 2006, the full set of features \"would be available to less than 5 percent of Britain’s PC market\", however, this prediction was made several months before Vista was released. This continuing lack of clarity eventually led to a class action against Microsoft as people found themselves with new computers that were unable to use the new software to its full potential despite the assurance of \"Vista Capable\" designations. The court case has made public internal Microsoft communications that indicate that senior executives have also had difficulty with this issue. For example, his laptop\'s lack of an appropriate graphics chip so hobbled Vista features that vice president Mike Nash commented \"I now have a $2,100 e-mail machine.\"[/I]\r\n\r\nLOL ! Microsofts eigen vice-president kon Vista niet eens draaien...:p:p\r\nEn jij maar beweren dat de mensen niet op kosten werden gejaagd...\r\nDe cijfers en de trend spreken voor zich.\r\n\r\nIk herinner me ook nog de rechtszaak van de Consumentenbond tegen Microsoft, die gewonnen werd. MS joeg z\'n klanten op kosten omdat ze hun nieuwe PCs niet konden gebruiken met het nieuwe OS...\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE]toch vreemd dan dat de Mac minder printers ondersteund dan Windows......:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nja, jij geloofd dat echt he ?[B] Welke moderne printer draait dan niet met de Mac ?[/B] Als er een USB plug aanzit draait ie.\r\n\r\nAardige anekdote: ik kreeg een externe HD met netwerk- en FTP-capaciteiten van iemand. Ik keek in de bijgeleverde 30-pagina manual en kon daar niks over Mac compatibiliteit vinden. Het ging allemaal over Windows installatie en potentiele problemen. Op goed geluk aangesloten en je raadt het al - werkte meteen, foutloos. Geen installatie, geen drivers, geen menuutjes... Ja dat is wennen voor de Windows jongens.\r\n\r\n\r\n[QUOTE]\r\nHoezo \'kassa geluid\'? Ben jij soms in de veronderstelling dat Windows gebruikers dan maar 20 DVD\'s kopen met alle talen of zo??????\r\nJa, [B]daar [/B]heb je een punt.... Dat gebeurd toch [B]zo [/B]vaak, dat bijna elke Windows gebruiker daar ook over klaagt...... :rolleyes: [/QUOTE]\r\n\r\nPunt is dat jij steeds maar loopt te melden dat Apple in principe duur is en incompatibel met hardware, maar als ik dan iets weerleg, [waar voor je geld bij Apple bijv.; Microsoft is zelf duur, geen waar voor je geld, minder gebruiksvriendelijk] is het opeens niet relevant of ga je er niet op in.\r\n\r\n\r\nIk heb wat rondgekeken en bij gamers valt Vista inderdaad zeer in de smaak, maar verder is het de grootste flop uit de geschiedenis van Microsoft volgens IT en business experts...\r\n\r\n[url]http://www.pcworld.com/article/id,140583-page,5-c,techindustrytrends/article.html[/url]\r\n\r\n[url]http://www.infoworld.com/article/08/01/21/03FE-25-tech-failures_6.html[/url]\r\n\r\nElders had ik nog een serie links gepost van o.m. Microsoft zelf, die ook al onderstreepten dat het allemaal toch niet echt was wat ze wilden en hadden verwacht. Die heb je zeker al bekeken ?\r\n\r\nApple heeft al een jaar geen nieuwe desktop PC uitgebracht, dus ja, geen nieuwe processors kunnen toepassen. Logisch toch ?\r\n\r\nEn die videokaarten... de gebruikte kaarten zijn voor iedereen behalve gamers meer dan voldoende. Wat ontbreekt er aan volgens jou ?\r\n\r\nEn gamen doen we niet op de Mac...\r\n\r\n\r\nIk mis nog steeds je overzicht welke externe hardware niet wordt ondersteund en welke software geen Mac-equivalent heeft. Of wat je niet met de mac kunt doen wat op Windows wel kan. \r\nJa, gamen, en de daarmee verbonden audio- en video-spullen. Maar verder ? \r\nWat je wel op de Mac kunt doen en niet op de PC is al aangestipt, maar was niet relevant volgens jou. \r\n\r\nWaarom eigenlijk niet ? \r\n\r\nJe video\'s, foto\'s, mp3tjes en je spreadsheet- en word-documenten, pdf-jes en wat-al-niet met 1 toetsaanslag fullscreen te kunnen bekijken zonder een applicatie te hoeven openen is toch handig ? Surround sound is toch fijn ? Bluetooth ? Draadloos internet ? Allemaal gratis nog wel..
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;449038]Je wordt een beetje wanhopig he QPC ?? Geeft niet hoor.. spijkers op laag water zoeken... maar goed, alleen voor het draadloos streamen heb je een extra stukje hardware nodig. De rest is gratis.[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, is ook bij Vista gratis, heet \'knipprogramma\'..... Verder kan je daar 10-tallen andere programma\'s voor gebruiken die [B]gratis[/B] te downloaden zijn voor windows...
Link naar reactie
[QUOTE]Ik herinner me ook nog de rechtszaak van de Consumentenbond tegen Microsoft, die gewonnen werd. MS joeg z\'n klanten op kosten omdat ze hun nieuwe PCs niet konden gebruiken met het nieuwe OS...[/QUOTE]\r\n\r\nH.e.l.e.m.a.a.l fout..... De consumentenbond heeft geen rechtszaak tegen Microsoft aangespannen omdat gebruikers hun nieuwe pc niet konden gebruiker, het was andersom!\r\nMicrososft heeft de consumentenbond met een rechtzaak gedreigd, als ze vol bleven houden te beweren dat ze al 5000 klachten hadden binnen gekregen over het feit dat Vista niet werkte... Pas na die bedreiging heeft de consumentenbond de klachten aan Microsoft doorgespeelt en wat bleek? 95% van die klachten hadden niets met Vista zelf te maken.\r\n\r\n[QUOTE]Aardige anekdote: ik kreeg een externe HD met netwerk- en FTP-capaciteiten van iemand. Ik keek in de bijgeleverde 30-pagina manual en kon daar niks over Mac compatibiliteit vinden. Het ging allemaal over Windows installatie en potentiele problemen. Op goed geluk aangesloten en je raadt het al - werkte meteen, foutloos. Geen installatie, geen drivers, geen menuutjes... Ja dat is wennen voor de Windows jongens.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb nog nimmer problemen ondervonden met het aansluiten van een netwerk HD, dus over welke problemen jij het hebt.:confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]Punt is dat jij steeds maar loopt te melden dat Apple in principe duur is en incompatibel met hardware, maar als ik dan iets weerleg, [waar voor je geld bij Apple bijv.; Microsoft is zelf duur, geen waar voor je geld, minder gebruiksvriendelijk] is het opeens niet relevant of ga je er niet op in.[/QUOTE]\r\n\r\nApple gebruikers lopen al jaaaaaaaaren te roepen dat Windows niks is en dat Apple o zo goed is, maar ondertussen worden er nog steeds een veelvoud aan Windows pc\'s verkocht dan Apple pc\'s\r\nAls die Apple zo goed is, dan had de hele wereld toch al jaren terug overgestapt?\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb wat rondgekeken en bij gamers valt Vista inderdaad zeer in de smaak, maar verder is het de grootste flop uit de geschiedenis van Microsoft volgens IT en business experts...[/QUOTE]\r\n\r\nDat bewijzen de vele verkopen, nogmaals er worden vele malen meer Vista DVD\'s verkocht dan OS-X, volgens jouw stelling is 90% van de wereldbevolking dom en zijn alleen Apple gebruikers slim.....\r\n\r\n[QUOTE]Elders had ik nog een serie links gepost van o.m. Microsoft zelf, die ook al onderstreepten dat het allemaal toch niet echt was wat ze wilden en hadden verwacht. Die heb je zeker al bekeken ?[/QUOTE]\r\n\r\nOf Vista nu dat is geworden wat ze wilden of niet, toch komen er per dag vele malen meer Windows gebruikers bij dan Apple gebruikers.... Die hebben het allemaal verkeerd volgens jou, maar de cijfers spreken nog steeds voor zich.....En die paar procent die Apple is gestegen, ach, wacht maar tot het einde van het jaar.....\r\n\r\n[QUOTE]Apple heeft al een jaar geen nieuwe desktop PC uitgebracht, dus ja, geen nieuwe processors kunnen toepassen. Logisch toch ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, het is dus logisch dat ze ver achter lopen.\r\n\r\n[QUOTE]En die videokaarten... de gebruikte kaarten zijn voor iedereen behalve gamers meer dan voldoende. Wat ontbreekt er aan volgens jou ?[/QUOTE]\r\n\r\nJuist in het bewerken van foto\'s en video is de videokaart belangrijk geworden. Hoe zwaarder de kaart, des te meer berekeningen er uitgevoerd kunnen worden. Bij Apple staat dat stil, want ze lopen achter, dus kan je momenteel veel beter voor Windows kiezen (wat heel veel mensen ook doen) dan voor een Apple als je met foto en video werkt.\r\n\r\n[QUOTE]En gamen doen we niet op de Mac...[/QUOTE]\r\n\r\nNee, LOL, kan ook niet.... of je moet genoegen nemen met spelletjes die jaren oud zijn...\r\n\r\n[QUOTE]Ik mis nog steeds je overzicht welke externe hardware niet wordt ondersteund en welke software geen Mac-equivalent heeft. Of wat je niet met de mac kunt doen wat op Windows wel kan. [/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik al eerder vroeg, draai het eens om... Waarom zou ik veel te veel geld uitgeven voor een Mac die minder kan dan een goedkopere pc (vooral gamen wat meer dan 40% van de Windows gebruikers vaak doen, dus geen onbelangrijk punt) en waarbij ik dan niet eens de keuze heb om dat ding zo te configureren als ik zelf zou willen.\r\n\r\n[QUOTE]Ja, gamen, en de daarmee verbonden audio- en video-spullen. Maar verder ? \r\nWat je wel op de Mac kunt doen en niet op de PC is al aangestipt, maar was niet relevant volgens jou. [/QUOTE]\r\n\r\nWat? dat op een \'makkelijkere\' manier knippen en plakken? Nou dat zal doorslaggevend zijn bij de anakoop hoor......\r\n\r\n[QUOTE]Je video\'s, foto\'s, mp3tjes en je spreadsheet- en word-documenten, pdf-jes en wat-al-niet met 1 toetsaanslag fullscreen te kunnen bekijken zonder een applicatie te hoeven openen is toch handig ?[/QUOTE]\r\n\r\nWat is het verschil????? Ik klik een document aan en ik krijg het voor me.... Wat maakt mij het nu uit of de pc daarvoor geen, 1 of 10 applicaties voor moet openen??? 1 klik en ik heb het........\r\n\r\n[QUOTE]Surround sound is toch fijn ?[/QUOTE] \r\n\r\nZekers, hebben de meeste moederborden allang onboard, wat wil je daar nu mee zeggen?\r\n\r\n[QUOTE]Bluetooth ? Draadloos internet ? Allemaal gratis nog wel..[/QUOTE]\r\n\r\nJa, zo lust ik er nog wel een paar.....Als je bij mij een pc koopt van € 3000,- krijg je van mij [B]gratis [/B]een 26\" TFT-scherm, [B]gratis [/B]een Logitech G9 muis, [B]gratis [/B]een Logitech G15 toetsenbord en [B]gratis [/B]een all-in-one printer......\r\n\r\nNiks is [B]gratis [/B]bij een Mac, je hebt er bij voorbaat al driedubbel voor betaald.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;449041]Apple gebruikers lopen al jaaaaaaaaren te roepen dat Windows niks is en dat Apple o zo goed is, maar ondertussen worden er nog steeds een veelvoud aan Windows pc\'s verkocht dan Apple pc\'s\r\nAls die Apple zo goed is, dan had de hele wereld toch al jaren terug overgestapt?[/quote]\r\nIdem met Windows gebruikers die al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren lopen te roepen dat je kan gamen op een Windows computer en dat de Mac zooooooo duur is.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Dat bewijzen de vele verkopen, nogmaals er worden vele malen meer Vista DVD\'s verkocht dan OS-X, volgens jouw stelling is 90% van de wereldbevolking dom en zijn alleen Apple gebruikers slim.....[/quote]\r\nwil ik best geloven maar heb de cijfers hier niet van.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Of Vista nu dat is geworden wat ze wilden of niet, toch komen er per dag vele malen meer Windows gebruikers bij dan Apple gebruikers.... Die hebben het allemaal verkeerd volgens jou, maar de cijfers spreken nog steeds voor zich.....En die paar procent die Apple is gestegen, ach, wacht maar tot het einde van het jaar.....[/quote]\r\nDe cijfers laten zien dat het aantal mensen die een Mac hebben groter wordt, nog niet in de verhouding zoals bij WIndows maar stijgend.\r\nEen linkmoet je me even te goede houden moet ik naar zoeken heb nu even geen tijd voor.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Juist in het bewerken van foto\'s en video is de videokaart belangrijk geworden. Hoe zwaarder de kaart, des te meer berekeningen er uitgevoerd kunnen worden. Bij Apple staat dat stil, want ze lopen achter, dus kan je momenteel veel beter voor Windows kiezen (wat heel veel mensen ook doen) dan voor een Apple als je met foto en video werkt.[/quote]\r\nOnzin ik kan op mijn MacBook (de witte zonder aparte videokaart) zonder problemen video bewerken, de laptop vanmijn werk (met XP) loopt al vast als ik het probeer met b.v. picasa.\r\nDaarbij gaan meer scholen over naar de Mac zo is afdeling jounalisitiek op Alfa college in Groningen helemaal Mac, een zo is er een onderwijsinstelling die compleet over is naar e Mac.\r\nDe RuG in Groningen hebben een aantal afdelingen die ook compleet Mac gebruikers zijn, Yale (niet de minste) in de VS is ook compleet Mac en zo kanik nog doorgaan.\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Nee, LOL, kan ook niet.... of je moet genoegen nemen met spelletjes die jaren oud zijn...[/quote]\r\nKomen en zijn genoeg nieuwe games, niet zoveel als bij Windows maar nogmaals ben je een Apple gebruiker maal je hier niet om knoop dat toch eens in je oren.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Zoals ik al eerder vroeg, draai het eens om... Waarom zou ik veel te veel geld uitgeven voor een Mac die minder kan dan een goedkopere pc (vooral gamen wat meer dan 40% van de Windows gebruikers vaak doen, dus geen onbelangrijk punt) en waarbij ik dan niet eens de keuze heb om dat ding zo te configureren als ik zelf zou willen.[/quote]\r\nDus 40% van de mensen hebbeneen Windows voor de Games (cijfers en een link graag) kopen een veel te duur systeem puur alleen voor de games die je ook op de XBox kan spelen en die is nog goedkoper ook.\r\nMaar weer heb jij het over een probleem die jij alleen heb de prijs.\r\nMaar geef nu eens antwoord op de vraag die gestaeld is geef een aan wat niet compatibel is met de Mac.....\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Wat? dat op een \'makkelijkere\' manier knippen en plakken? Nou dat zal doorslaggevend zijn bij de anakoop hoor......[/quote]\r\nNee het zijn kudde dieren die alleen iets kopen wat zij kennen en bij de Mediamarkt o.i.d. te koop is, een \'normale\'gebruiker neemt geen linux is te omslachtig. En de Mac wat een boer niet kent.......\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Wat is het verschil????? Ik klik een document aan en ik krijg het voor me.... Wat maakt mij het nu uit of de pc daarvoor geen, 1 of 10 applicaties voor moet openen??? 1 klik en ik heb het........[/quote]\r\nDit geeft aan dat jij geen kaas gegeten heb van de Mac, cmd+y en je krijgt te zien wat het des betreffende file is. PDF files openen zonder echt geopent te worden, films kijken, muziek luisteren enz zonder dat je hem opent.\r\n\r\n \r\n\r\n[QUOTE=qpc;449041]Ja, zo lust ik er nog wel een paar.....Als je bij mij een pc koopt van € 3000,- krijg je van mij [B]gratis [/B]een 26\" TFT-scherm, [B]gratis [/B]een Logitech G9 muis, [B]gratis [/B]een Logitech G15 toetsenbord en [B]gratis [/B]een all-in-one printer......\r\n\r\nNiks is [B]gratis [/B]bij een Mac, je hebt er bij voorbaat al driedubbel voor betaald.[/QUOTE]\r\nOnzin Bleutooth en Wifi (N) is gratis bij een Mac Mini, maar jij wil alleen horen wat je wilt horen.\r\n\r\nEn weer heeft QPC het over de prijs endan zeg ikhet nog een keer [B]NIEMAND MAALT OM DE PRIJS ALS DIE PERSOON KIEST VOOR APPLE[/B] het is een teken van zwakheid dat je niet verder komt dan de prijs en eventueel games.\r\n\r\nGeef mij nu eens aan wat er aan het OS slecht is, maar aangezien jij hier geen kaas van gegeten heb zal dat moeilijk worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...