Ga naar inhoud

overstap naar Imac of Mini?


Aanbevolen berichten

Wie is er ook overgestapt van windows naar i-mac of mac-mini? Ik ben het zat om minstens 1 keer per jaar met een vastlopende pc te zitten of een harde schijf die crasht. Aan de andere kant is de mac erg duur!\r\nBehalve gewoon internetten, mailen en office programma\'s doe ik ook veel aan video en foto bewerken. Hoe werken adobe premiere elements en paint shop op een mac (mini)?
Link naar reactie
  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    152

Die programma\'s werken net zo op mac als op windows. Let er wel op: \n\n- Mac is duur, niet alleen in de aanschaf, maar ook in de onderhoud\n- Mac werkt heel anders dan windows\n- Het is moeilijk om aan de pc te sleutelen \n- De winkels waar je terecht kan zijn echt in de minderheid\n\nVoor de rest zijn er natuurlijk ook voordelen, mac draait stabiel, is veel mooier en is veel verder in ontwikkelingen vergeleken met Microsoft. \n\nAls je moet kiezen tussen een I-mac en een mini moet je de I-mac nemen!
Link naar reactie
[QUOTE=colline;377201]Wie is er ook overgestapt van windows naar i-mac of mac-mini? Ik ben het zat om minstens 1 keer per jaar met een vastlopende pc te zitten of een harde schijf die crasht. Aan de andere kant is de mac erg duur!\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nUit jouw bovenstaande beschrijving maak ik op dat hij bij jou elk jaar (?) om hardwareproblemen gaat.....\r\nWaarom denk jij dat dit bij een MAC niet kan gebeuren????\r\nIn een MAC zitten over het algemeen dezelfde onderdelen van dezelfde merken, alleen dan VEEL duurder.... Ergo, een harde schijf van een MAC kan net zo snel crashen als die van een \'normale\' pc.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Ik ben net lid en het valt me nu al op dat men hier bepaald \'anti-Apple\' is. Bij het lijstje[B] forum onderwerpen>besturingssystemen[/B] staat het er niet eens bij ! Dat is raar, het draait tenslotte op 10-20 % van alle hardware.\r\n\r\nMaar goed.\r\nApple zou niet compatibel zijn met Windows en veel te duur.\r\n\r\nPaar opmerkingen. Zelf ooit met DOS begonnen, daarna Windows 95-XP en sinds 1998 Mac.\r\n\r\nApple is bijna 100 % compatibel met Windows - er zijn Mac versies van alle serieuze software en je kunt zelfs Windows op je Mac draaien, naast MacOSX [dus 2 operating systemen in 1 PC]. \r\nAls je een nieuwere Mac hebt [met intel processor] kun je mbv het programma Crossover veel Windows programma\'s rechtstreeks draaien onder OSX. Daarnaast kun je mbv VMWare Windows installeren onder OSX en tegelijkertijd draaien.\r\n\r\nEen Mac heeft geen virussen, hoeft niet gedefragmenteerd te worden en start, ook na 6 jaar nog steds binnen ca. 30-40 sec. op [of sneller, afhankelijk van de schijfomvang en externe apparatuur. Een Mac draait zowat alle printers, scanners e.d., zonder installatie van drivers e.d. -> drivers zijn ingebouwd in het OS.\r\n\r\nDe Mac muis kan ook in een 2-knops muis worden omgezet in de systeem voorkeuren. Ipv Ctrl-klik is het dan ook gewoon rechts klikken, net als in Windows.\r\n\r\nUSB sticks verwijderen e.d. : gewoon op het \'eject\' icoontje klikken en dat is het. Of naar prullenmand slepen.\r\n\r\nPrijs van de Mac: is inderdaad duurder, maar vergeet niet dat je voor je 6 jaar oude Mac nog steeds 200-300 euro vangt [zelf ervaren] en daar heb je je prijsverschil. Ooit een 2e hands PC proberen te verkopen ?\r\n\r\nDe ingebouwde monitors van de iMac zijn subliem, HD compliant en niet vermoeiend voor de ogen. evt. brilliance aanpassen naar behoefte.\r\n\r\nEen Mac mag gezien worden, je kunt \'m zonder gene op je designmeubels plaatsen. \r\nGeen ventilator, dus stil. Mijn MacMini is rechtstreeks op mijn LCD-TV aangesloten, bluetooth muis/keyboard erbij en films kijken, downloaden, muziek luisteren, internetten, vooruit met de geit. Gewoon vanaf de bank. Vervangt DVDspeler, CD speler, HDrecorder [gewoon rechtstreeks op de computer] en avi->DVDconversies e.d....\r\n\r\nVoor gamen is de Mac niet de beste keuze. Neem een console of installeer Windows ook op je Mac voor gamen. Hoewel, veel games draaien onder het al genoemde Crossover programma..\r\n\r\nJe hoeft zowat nooit iets te veranderen in je Mac, dus kast openmaken oid... waarom ? Ik heb er 4 GB RAM ingestopt en meer valt er niet te upgraden.\r\n\r\nMac gaan minder stuk omda ook de hardware onder controle staat van Apple, maw, de afstemming van hardware en software is optimaal. Natuurlijk zijn er ook hier maandagochtend exemplaren, maar de service is uitstekend. Mijn eerste Mac was een G3, die heeft het 5 jaar zonder problemen gedaan en daarna voor 750 guldens verkocht. 2e mac was een g4, na 6 jaar verkocht, nooit problemen gehad. Nu een imac [2007] DVDdrive begaf het na een maand, gratis vervangen] en een MacMini [2008. Nog geen problemen mee gehad.\r\n\r\nKort samengevat, je hebt meer plezier van je PC als je een Mac neemt. Maar als je houdt van \'tweaking\' en zo, is een PC misschien leuker. Lekker sleutelen. \r\nHoewel, misschien is een brommertje dan nog wel zo leuk..
Link naar reactie
[QUOTE]Ik ben net lid en het valt me nu al op dat men hier bepaald \'anti-Apple\' is. Bij het lijstje[B] forum onderwerpen>besturingssystemen[/B] staat het er niet eens bij ! Dat is raar, het draait tenslotte op 10-20 % van alle hardware.[/QUOTE]\r\n\r\n\'Maar\' 10-20%.........:(.\r\n\r\n[QUOTE]Maar goed.\r\nApple zou niet compatibel zijn met Windows en veel te duur.[/QUOTE]\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/nieuws/58551/verkoop-macbooks-zakt-in.html[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Apple is bijna 100 % compatibel met Windows[/QUOTE]\r\n\r\nDat kan niet, je geeft zelf al aan dat maar 10-20% van alle hardware ondersteund wordt...\r\n\r\n[QUOTE] - er zijn Mac versies van alle serieuze software en je kunt zelfs Windows op je Mac draaien, naast MacOSX [dus 2 operating systemen in 1 PC]. [/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, dus eerst koop je een dure Mac en dan moet je nog Windows kopen en dat kan je niet eens volledig benutten, omdat Mac maar 10-20% van alle hardware ondersteund...\r\n\r\n[QUOTE]Als je een nieuwere Mac hebt [met intel processor] kun je mbv het programma Crossover veel Windows programma\'s rechtstreeks draaien onder OSX. Daarnaast kun je mbv VMWare Windows installeren onder OSX en tegelijkertijd draaien.[/QUOTE]\r\n\r\nZou andersom ook (voor veel minder geld) kunnen, ware het niet dat Apple restricties heeft ingebouwd en maar 10-20% van de hardware herkend. Tekortkoming van Apple dus.\r\n\r\n[QUOTE]Een Mac heeft geen virussen[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt niet.\r\n\r\n[QUOTE]hoeft niet gedefragmenteerd te worden[/QUOTE]\r\n\r\nNou, [B]dat[/B] is nog eens een doorslaggevende reden.... By the way, ik \'vergeet\' het defragmenteren ook wel eens enkele maanden, maar merk niet veel verschil...\r\n\r\n[QUOTE] en start, ook na 6 jaar nog steds binnen ca. 30-40 sec. op [of sneller, afhankelijk van de schijfomvang en externe apparatuur[/QUOTE]\r\n\r\n30 tot 40 seconden? Dat duurt lang..... Mijn Vista pc is bedrijfsklaar binnen 10 seconden.....\r\n\r\n[QUOTE]Een Mac draait zowat alle printers, scanners e.d., zonder installatie van drivers e.d. -> drivers zijn ingebouwd in het OS.[/QUOTE]\r\n\r\nJe bedoelt dus zoiets als Vista ook doet?\r\n\r\n[QUOTE]USB sticks verwijderen e.d. : gewoon op het \'eject\' icoontje klikken en dat is het. Of naar prullenmand slepen.[/QUOTE]\r\n\r\nUSB-stick verwijderen? Ik trek hem gewoon uit de USB-poort.... Niks ergens op klikken....\r\n\r\n[QUOTE]Prijs van de Mac: is inderdaad duurder, maar vergeet niet dat je voor je 6 jaar oude Mac nog steeds 200-300 euro vangt [zelf ervaren] en daar heb je je prijsverschil. Ooit een 2e hands PC proberen te verkopen ?[/QUOTE]\r\n\r\nJe koopt toch geen pc met het doel deze na 6 jaren zo goed mogelijk te verkopen?\r\n\r\n[QUOTE]De ingebouwde monitors van de iMac zijn subliem, HD compliant en niet vermoeiend voor de ogen. evt. brilliance aanpassen naar behoefte.[/QUOTE]\r\n\r\nJa? en? Wil je daarmee zeggen dat monitoren voor een normale pc geen mooi beeld geven?\r\n\r\n[QUOTE]Een Mac mag gezien worden, je kunt \'m zonder gene op je designmeubels plaatsen. [/QUOTE]\r\n\r\nMijn pc ook.... Dat is een kwestie van smaak, waarbij ik aangeef, dat een Mac een \'vaste\' uitvoering heeft, dus geen keuze.... Je vind het mooi of je vind het niet mooi, maar that\'s it...\r\nVoor een pc heb je meer keuze uit \'design\' dan je lief is, je kan precies kiezen wat je het liefst ziet... Al zou je hem op een MAC willen laten lijken, zelfs dat kan.\r\n\r\n[QUOTE]Geen ventilator, dus stil.[/QUOTE]\r\n\r\nDat kan alleen met zeer lichte Macs, moderne processoren hebben gewoon een active koeling nodig. By the way, elke goede moderne pc is fluisterstil....\r\n\r\n[QUOTE]Mijn MacMini is rechtstreeks op mijn LCD-TV aangesloten, bluetooth muis/keyboard erbij en films kijken, downloaden, muziek luisteren, internetten, vooruit met de geit. Gewoon vanaf de bank. Vervangt DVDspeler, CD speler, HDrecorder [gewoon rechtstreeks op de computer] en avi->DVDconversies e.d....[/QUOTE]\r\n\r\nJe bedoelt net zoals de moderne pc met Vista?\r\n\r\n[QUOTE]Voor gamen is de Mac niet de beste keuze. Neem een console of installeer Windows ook op je Mac voor gamen. Hoewel, veel games draaien onder het al genoemde Crossover programma..[/QUOTE]\r\n\r\nTja, je kan best Windows installeren op een Mac, maar als de hardware niet toereikend is (en daar loopt Apple flink achter), dan kan je doen wat je wilt, dan draaien de moderne spellen gewoon niet (zo goed) als op een moderne pc van ongeveer hetzelfde bedrag (of minder)\r\n\r\n[QUOTE]Je hoeft zowat nooit iets te veranderen in je Mac, dus kast openmaken oid... waarom ? Ik heb er 4 GB RAM ingestopt en meer valt er niet te upgraden.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben blij dat ik die keuze [B]wel[/B] heb.... Bij een Mac ben je dus gewoon beperkt in de mogelijkheden van de hardware.\r\n\r\n[QUOTE]Mac gaan minder stuk omda ook de hardware onder controle staat van Apple, maw, de afstemming van hardware en software is optimaal. [/QUOTE]\r\n\r\nGrote onzin, de hardware kan net zo snel stuk gaan als in een \'normale\' pc. De hardware voor een Mac wordt door Apple namelijk ook gewoon bij de fabrikanten gekocht die dezelfde spullen ook aan de pc-winkels leveren.\r\nDat de afstemming van hardware-software optimaler is, dat is ook zo, maar ja, logisch als ze namelijk maar een zeer beperkte hoeveelheid hardware ondersteunen.\r\n\r\n[QUOTE]Natuurlijk zijn er ook hier maandagochtend exemplaren, maar de service is uitstekend. [/QUOTE]\r\n\r\nService bij computerwinkels is ook over het algemeen uitstekend, het ligt er gewoon aan waar je een pc koopt...\r\n\r\n[QUOTE]Mijn eerste Mac was een G3, die heeft het 5 jaar zonder problemen gedaan en daarna voor 750 guldens verkocht. 2e mac was een g4, na 6 jaar verkocht, nooit problemen gehad. Nu een imac [2007] DVDdrive begaf het na een maand, gratis vervangen] en een MacMini [2008. Nog geen problemen mee gehad.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb hier ook pc\'s staan van 5 jaren of ouder zonder problemen, dus what is your point?\r\nEn joh! DVDdrive [B]gratis[/B] vervangen na 1 maand? Wat had jij dan verwacht????\r\n\r\n[QUOTE]Kort samengevat, je hebt meer plezier van je PC als je een Mac neemt.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, [B]JIJ[/B] hebt meer plezier van een Mac.... Tegenover elke tevreden Mac gebruikers staan meer dan 10 tevreden Windows gebruikers....
Link naar reactie
Haha..\r\n\r\nIk zeg niet dat het 10-20% van alle hardware ondersteund, maar draait op 10-20%, maw van alle PCgebruikers gebruikt 10-20% Apple.\r\n\r\nZowat alle PC programma\'s hebben een Apple versie of worden ge-emuleerd op een Apple. Dat bedoel ik met compatibel.\r\n\r\nIk bedoel natuurlijk dat je je oude Mac nog kunt verkopen voor goed geld, terwijl\r\nje oude PC met het grofvuil mee kan. Of wou je beweren dat je Vista op een 6 jaar oude PC draait ? In 10 seconden ?\r\n\r\nIk heb nog nooit een PC met Vista in 10 sec. zien opstarten. Je laat zeker het uitgebreide virusscannen buiten beschouwing. O.m. En virussen voor MacOSX: welke dan ? Afgezien van MS Office macro\'s ?\r\n\r\nMacOS heeft zeker 10 maal meer ingebouwde drivers dan Vista. Als ik me goed herinner heeft Vista slechts 3200 ingebouwde drivers, wat beschamend is voor een marktleider. \r\n\r\nMac monitoren zijn beslist beter dan standaard PC monitoren. Ik werk met grafische toepassingen en films en de kleurzwemen zijn ontelbaar. IPS LCD schermen zijn aanzienlijk duurder dan \'gewone\' LCDs, maar daar staat dan wel iets tegenover. Minder geschikt voor gamen, overigens.\r\n\r\nEen 3.04 GHZ is toch geen \'lichte\' Mac ? Standaard zonder ventilator.\r\n\r\nQua openmaken: ik bedoel je hoeft \'m niet open te maken want er valt niet veel aan te verbeteren. Grotere schijf misschien, maar waarom ? Externe schijf is handiger voor een laptop-upgrade in de meeste gevallen. Overigens, de grote Macs zijn weer heel eenvoudig te upgraden.\r\n\r\nIn ieder geval, je onderschrijft met je reactie al het beeld wat ik kreeg. Ik ben begonnen met DOS 4.0 en van daaruit doorgegroeid, op een gegeven moment ook Mac gaan gebruiken en dan merk je al werkend en vergelijkend dat de PC niet gebruiksvriendelijk is. Zeker voor digibeten is een standaard PC niet de beste introductie. Niks intuitief werken.\r\n\r\nIk zit op vele gebruikers forums en de meeste vragen gaan niet over de applicaties of films of wat het onderwerp ook maar is, maar over de falende PC. En dan zegt men, \"Ja! Maar je moet er ook niet mee gaan klooien !\" of iets vergelijkbaars...\r\n\r\nHeb jij eigenlijk wel eens je werk op een Mac gedaan ?
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroenyboy22;447907]Als de pc goed wordt onderhouden, moet hij nog zoals nu werken.\r\nKijk maar naar een pc met MS WI 95..... zelfde verhaal.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar hij draait geen modern OS. En dus ook geen up-to-date software. Mijn oude Apple PowerPC [6 jaar oud] draaide het nieuwste OS [Leopard] en liep daar zelfs sneller op. Bevorderde de verkoop kansen aanzienlijk !
Link naar reactie
ooo nee he, krijgen we dit weer... \nEven over het opstarten en afsluiten, op EXACT dezelfde hardware, is OSX gewoon sneller dan Vista of wat dan voor Microsoft OS dan ook.\n\nEn verder moet je het \"windows\" denken uitschakelen, en gewoon werken met OSX. Dan kom je erachter dat het wel super eenvoudig inelkaar zit.\n\nEn ja, het is duurder qua aanschaf, maar dan heb je ook wel iets wat gewoon goed werkt. \n\nOja, er was nog een opmerking over het onderhoud??? Wat voor onderhoud dan aan een Mac??
Link naar reactie
nou nou nou,\r\nkunnen we het er niet gewoon op houden dat beide voor- en nadelen hebben.\r\n\r\nen over het waarom er hier weinig over apple gaat, dat is heel makkelijk\r\nhet blad computer idee is hoofdzakelijk gericht op windows pc\'s en dan gaat het forum dus ook die kant uit.\r\ndat is geen kwade wil maar gewoon een keuze, je gaat ook niet het blad truckstar kopen als je veel van treinen wil weten.
Link naar reactie
Sorry hoor, maar dit begint echt te vervelen, keer op keer dezelfde nutteloze discussie. Je komt er toch niet uit, je hebt Windows voorstanders en Apple voorstanders. Ik weet niet hoe de programma\'s werken waar jij om vraagt colline, maar misschien moet je eens naar een Apple store gaan om lekker te spelen met de Mac en zijn OS.
Link naar reactie
[QUOTE]Haha..\r\n\r\nIk zeg niet dat het 10-20% van alle hardware ondersteund, maar draait op 10-20%, maw van alle PCgebruikers gebruikt 10-20% Apple.[/QUOTE]\r\n\r\nOK, dan begreep ik je verkeerd..... Maar het feit blijft dus dat er (zoals jij het uitlegd) 5 tot 10 keer meer mensen met een Windows pc werken.... Waarom zou dat dan zijn?\r\n\r\n[QUOTE]Zowat alle PC programma\'s hebben een Apple versie of worden ge-emuleerd op een Apple. Dat bedoel ik met compatibel.[/QUOTE]\r\n\r\nDat valt op zich behoorlijk tegen ten opzichte van Windows software. Je kan niet ontkennen dat er voor Windows een factuur 10x (of zelfs meer) software beschikbaar is.\r\nIs ook niet verwonderlijk, als ik software ontwerper zou zijn, dan wil ik natuurlijk zoveel mogelijk verkopen, dus kies ik er voor om software te maken voor het OS dat het meest verkocht wordt. Windows dus....\r\n\r\n[QUOTE]Ik bedoel natuurlijk dat je je oude Mac nog kunt verkopen voor goed geld, terwijl\r\nje oude PC met het grofvuil mee kan.[/QUOTE] \r\n\r\nDat ligt er toch echt aan wat je bij aanschaf voor ene pc betaald hebt..... Heb je net zoveel geld uitgegeven voor een windows pc dan de het bedrag van een toenmalige Mac, dan krijg je uiteraard ook een hoger bedrag terug voor een Windows pc.\r\n\r\n[QUOTE]Of wou je beweren dat je Vista op een 6 jaar oude PC draait ? In 10 seconden ?[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom zou je een gloednieuw OS die optimaal gebruikt maakt van moderne technologien op een verouderde pc willen zetten met verouderde hardware :confused:\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb nog nooit een PC met Vista in 10 sec. zien opstarten. Je laat zeker het uitgebreide virusscannen buiten beschouwing. [/QUOTE]\r\n\r\nDan heb jij zeker nog nooit met Vista gewerkt..... Je hoeft Vista namelijk niet meer \'uit\' te zetten, je zet hem gewoon op de slaapstand en daarna start ie weer binnen enkele seconden op. Het moederbord moet wel de S3-state ondersteunen, dus ja, ook pc\'s van 6 jaren geleden zouden Vista weer binnen enkele seconden bedrijfsklaar op kunnen starten, zolang dat moederbord maar de S3 ondersteund.\r\nEnne... uitgebreide virusscannen????? Wie dat dat bij opstarten :confused::confused:\r\nElke goede virusscanner heeft een zogenaamde \'on access scanner\', dus elke dag de volledige pc scannen is bij een goede virusscanner volledig overbodig.\r\n\r\n[QUOTE]O.m. En virussen voor MacOSX: welke dan ? Afgezien van MS Office macro\'s ?[/QUOTE]\r\n\r\nIk ga niet (weer) zoeken naar links op het internet, maar geloof me, ze zijn er.......\r\n\r\n[QUOTE]MacOS heeft zeker 10 maal meer ingebouwde drivers dan Vista. Als ik me goed herinner heeft Vista slechts 3200 ingebouwde drivers, wat beschamend is voor een marktleider. [/QUOTE]\r\n\r\n[B]PARDON????[/B] Nu ben je echt wartaal aan het spreken, Vista herkend zo\'n 500.000 apparaten zonder dat je daar stuurprogramma\'s voor hoeft te installeren en dat wordt per update meer....\r\n\r\n[QUOTE]Mac monitoren zijn beslist beter dan standaard PC monitoren. Ik werk met grafische toepassingen en films en de kleurzwemen zijn ontelbaar. [/QUOTE]\r\n\r\nEcht pure onzin...... Voor de helft van de prijs van een Mac-scherm, heb ik een minstens zo\'n goed scherm voor de pc.... En kleurzweem? Dat is iets van jaaaaaaren geleden of van 22\" TFT schermen die je kan kopen onder de € 100,-.\r\n\r\n[QUOTE]IPS LCD schermen zijn aanzienlijk duurder dan \'gewone\' LCDs, maar daar staat dan wel iets tegenover. Minder geschikt voor gamen, overigens.[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien staat daar inderdaad \'iets\' tegenover, maar zeker niets dat de meerprijs van die monitoren waard is.... Hier kan je over discusseren tot je een ons weegt, maar dat is feitelijk gewoon over de hele wereld bekend, Apple rekend gewoon veel te veel voor wat de hardware waard is, alleen omdat er Apple op staat....\r\n\r\n[QUOTE]Qua openmaken: ik bedoel je hoeft \'m niet open te maken want er valt niet veel aan te verbeteren. Grotere schijf misschien, maar waarom ? Externe schijf is handiger voor een laptop-upgrade in de meeste gevallen. Overigens, de grote Macs zijn weer heel eenvoudig te upgraden.[/QUOTE]\r\n\r\nValt niet veel aan te verbeteren? Dat is een keuze die ik zelf wel zou willen maken en niet dat dit door Apple voor mij bepaald wordt. En een grotere harde schijf plaatsen, ja dat wil ik kunnen wanneer [B]ik [/B]dat wil....\r\n\r\n[QUOTE]In ieder geval, je onderschrijft met je reactie al het beeld wat ik kreeg. Ik ben begonnen met DOS 4.0 en van daaruit doorgegroeid, op een gegeven moment ook Mac gaan gebruiken en dan merk je al werkend en vergelijkend dat de PC niet gebruiksvriendelijk is. [/QUOTE]\r\n\r\nIk vind Vista wel zeer gebruiksvriendelijk, de beleving hiervan is volledig persoonlijk, en ligt volledig aan de gebruiker zelf....\r\n\r\n[QUOTE]Zeker voor digibeten is een standaard PC niet de beste introductie. Niks intuitief werken.[/QUOTE]\r\n\r\nSorry hoor, maar ik vind dat het tegendeel waard is,[B] juist [/B]voor digibeten....\r\nWaarom? als ik als digibeet zijnde Apple gebruiker hulp nodig heb, dan moet ik met een lampje zoeken naar iemand die mij kan helpen in mijn omgeving, terwijl als ik een probleem met windows zou hebben, ik gewoon willekeurig iemand uit mijn adressenboekje kan prikken en wedden dat die ook met windows werkt?\r\n\r\n[QUOTE]Ik zit op vele gebruikers forums en de meeste vragen gaan niet over de applicaties of films of wat het onderwerp ook maar is, maar over de falende PC. En dan zegt men, \"Ja! Maar je moet er ook niet mee gaan klooien !\" of iets vergelijkbaars...[/QUOTE]\r\n\r\nHet enige risico met een normale pc is inderdaad dat mensen er vele meer mee experimenteren (omdat het kan) en het risico dat je belazerd wordt als je bij de verkeerde computerzaak een pc komt kopen. Er is voor de pc namelijk zoveel te verkrijgen, dat je inderdaad eerst jezelf moet orienteren voordat je tot aanschaf overgaat. Zowel voor wat je wilt hebben, alsook waar je het het beste kunt aanschaffen. Die keuze heb je bij een Apple niet, dat is allemaal eenheids-worst, dit is de kast en daar moet je het mee doen...\r\n\r\n[QUOTE]Heb jij eigenlijk wel eens je werk op een Mac gedaan ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, en ik zie niet veel verschil in de simpele zaken zoals een briefje tikken, mailen of te internetten. Daar kan je dus net zo goed een veel goedkopere Windows pc voor aanschaffen. Maar aand dea nadere kant, voor veel van de zaken die ik graag doe, is mijn Vista pc veel meer geschikt dan een Mac ooit zou kunnen worden........
Link naar reactie
Ik zeg helemaal niks ,,maar ik lees dit net hier op deze site.\n \n[B]Klanten meest tevreden over computer Apple[/B]\n\nDoor: Donato Ranzato \n[IMG]http://www.computeridee.nl/img.db?2319931[/IMG] Het bureau ChangeWave Research heeft de resultaten van een onderzoek naar de tevredenheid van klanten gepubliceerd. Het onderzoek keek naar hoe tevreden klanten waren die 90 dagen geleden een computer van een bepaald bedrijf hadden gekocht. \nBovenaan de lijst staat Apple. Maar liefst 81 procent van de respondenten is zeer tevreden met de computer van Apple die ze recentelijk hebben gekocht. Op de tweede plaats met 67 procent staat Asus, op de derde plaats staat Acer met 61 procent en van de klanten van Dell en HP is respectievelijk 55 procent en 52 procent zeer tevreden over de zojuist gekochte computer. \n\nVan alle mensen die hebben meegedaan aan het onderzoek denkt vier procent dat ze in de komende 90 dagen een nieuwe desktop zullen kopen, en zes procent is van plan een nieuwe notebook te kopen. Van de respondenten die van plan is om binnenkort een notebook te kopen, denkt 30 procent deze bij Apple te kopen, 22 procent denkt HP en 26 procent denkt een notebook van Dell te kopen.
Link naar reactie
Wat me nou weer van je tegenvalt is je manier van redeneren. Je kiest er af en toe voor om me verkeerd te begrijpen, omdat dat beter in je verhaal past. \nWaarom ? Dat is flauw. Als jij graag met Windows wilt werken is dat prima en mag je daar gerust iets over zeggen. Maar ga dan geen \'feiten\' verzinnen om de Mac af te katten.\n\nWaarom meer mensen met Windows werken ? Omdat ze niet beter weten. Omdat ze nog steeds denken dat een Mac niet kan wat een PC kan. Ook jij leest er weer \'leuk\' overheen: zowat alle Windows software heeft een Mac versie [dus factor 10 meer ? Niet relevant..] of een Mac alternatief. Windows is zelfs het resultaat van het handig kopieren van het oer MacOS, wat mede door Bill Gates is ontwikkeld.\nMisschien een aardige aanrader: de drie delige documentaire [B]Triumph of the Nerds[/B]. Behandelt de opkomst van de PC vanaf de allereerste tm 1995. De conclusie: niet de beste wint, maar de meest zakelijke. \nMicrosoft. Sloot een deal met IBM en was daarmee in 1 klap marktleider, want IBM was de grootste. \n\nVISTA opstarten uit de slaapstand ? Hallo ? [I]10 seconden[/I] ? De Mac start in 2 seconden uit slaapstand op. Maar ik had het over een cold boot. Dus startknop indrukken en wachten tot je aan de slag kunt. Tussen 12 en 30 seconden, afhankelijk van hardware en harddisk-omvang. Virusscanner is niet aanwezig. Nog even gecheckt -er zijn [I]geen [/I]recente OSX virussen bekend of spyware die loopt op OSX. Het zal er ongetwijfeld ooit es komen, maar het UNIX systeem waarop OSX is gebaseerd heeft in de kern al een zodanige security ingebouwd [sinds jaren \'60] dat het erg moeilijk \'hacken\' is. Niet voor niks loopt het internet op UNIX en niet op Windows server.\n\n\nIk ben met je eens dat Apple best goedkoper mag, maar goed, ze kunnen het ervoor krijgen, het wordt ervoor betaald dus waarom niet dan ? \n\nWat je trouwens weglaat is dat je bij een Mac voor je goede geld wel een heel compleet produkt krijgt, zoals digitaal surround sound, HDMI of DVI interface standaard, FireWire 400 [en soms ook 800 of eSATA] standaard ingebouwd, evenals draadloos internet en ga zo maar door. Je kunt inderdaad niet voor een \'kale\' PC kiezen, de eenvoudigste Mac is een MacMini en die kost 499 euro. Heeft geen scherm, geen muis, geen toetsenbord meegeleverd. Is niet echt goedkoop dus.\n\n [I]...simpele zaken zoals een briefje tikken, mailen of te internetten...[/I]\n\nNatuurlijk, dat kan je zelfs op een Atari uit 1981 prima doen. Nog sneller ook.\n\n[I]...als ik als digibeet zijnde Apple gebruiker hulp nodig heb...[/I]\n\nHet punt is dat je dat niet nodig hebt ! Zelf ervaren: een vriendin van mij was een totale digibeet - geen talent voor computers... toen ze nog een doorsnee PC had kon ik zowat om de dag langskomen om iets op te lossen of te verhelpen... Nu is ze aan de Mac: het was even wennen eerst maar ze is er nu achter dat ze eigenlijk niks fout kan doen : alles blijft gewoon werken !!\nZe belt nooit meer... \n\nEn die kleurzwemen... dat zal dan wel aan mij liggen. Ik betaal gewoon graag teveel voor een monitor. :):) Als ik naar de drukker ga voor een print dan wil ik dat mijn print er precies zo uitkomt als op het scherm. En dat doet ie. En wat staat er overigens bij de drukker ? Juist. Een Mac.
Link naar reactie
[QUOTE=Tommie;447940]@ qpc: Ik hoop dat je iets hebt ingesteld. Want als je gewoon zonder iets in te stellen een USB stick eruit trekt [B][I][U]kan[/U][/I][/B] het fout gaan.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb niks ingesteld, en ik heb nog nooit problemen gehad..... ik gebruik 3 verschillende memorysticks, Corsair Voayger 32GB, Seagate 5GB en Corsair Survivor 64GB
Link naar reactie
[QUOTE=Pimmie;447949]ooo nee he, krijgen we dit weer... \r\nEven over het opstarten en afsluiten, op EXACT dezelfde hardware, is OSX gewoon sneller dan Vista of wat dan voor Microsoft OS dan ook.[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp hieruit dat jij het hier nog steeds over de \'oude\' manier va opstarten praat en nog steeds niet weet dat je Vista gewoon perfect uit kan schakelen met de knop waar dat \'uit\' teken op staat. Zou je dat weten, dan zou je ook gemerkt hebben dat de pc gewoonweg binnen enkele seconden weer bruikbaar is. Zo schakel ik mijn pc al 2 jaren uit....
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;447966]Ik zeg helemaal niks ,,maar ik lees dit net hier op deze site.\r\n \r\n[B]Klanten meest tevreden over computer Apple[/B]\r\n\r\nDoor: Donato Ranzato \r\n[IMG]http://www.computeridee.nl/img.db?2319931[/IMG] Het bureau ChangeWave Research heeft de resultaten van een onderzoek naar de tevredenheid van klanten gepubliceerd. Het onderzoek keek naar hoe tevreden klanten waren die 90 dagen geleden een computer van een bepaald bedrijf hadden gekocht. \r\nBovenaan de lijst staat Apple. Maar liefst 81 procent van de respondenten is zeer tevreden met de computer van Apple die ze recentelijk hebben gekocht. Op de tweede plaats met 67 procent staat Asus, op de derde plaats staat Acer met 61 procent en van de klanten van Dell en HP is respectievelijk 55 procent en 52 procent zeer tevreden over de zojuist gekochte computer. [/QUOTE]\r\n\r\nDit is een onderzoek van [B]merken[/B], niet een tevredenheidsonderzoek tussen Mac software en Windows. Als dat zo zou zijn, dan zouden er ook geen verschillen tussen Asus, Acer, Dell en HP, want die gebruiken allemaal dezelfde Windows.
Link naar reactie
[quote=qpc;447982]Ik begrijp hieruit dat jij het hier nog steeds over de \'oude\' manier va opstarten praat en nog steeds niet weet dat je Vista gewoon perfect uit kan schakelen met de knop waar dat \'uit\' teken op staat. Zou je dat weten, dan zou je ook gemerkt hebben dat de pc gewoonweg binnen enkele seconden weer bruikbaar is. Zo schakel ik mijn pc al 2 jaren uit....[/quote]\n \nDan gaat de pc niet UIT ,,maar een soort standby ,,dat is heel iets anders ,staat er ook duidelijk bij ,,als hij echt uit gaat moet je er ook gewoon de stekker uit kunnen trekken .
Link naar reactie
Er zijn ook meer mensen die van een window\'s apparaat overstappen naar een Apple apparaat ,dan andersom.\nWant wie eenmaal aan Apple is gewend wil niks anders meer.\nOok wordt door misschien wel de helfd van de window\'s gebruikers geklaagd over de besturingssystemen ,,als je dat regelmatig leest ga je echt denken dat er geen nekele goeie versie bij zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...