Ga naar inhoud

overstap naar Imac of Mini?


Aanbevolen berichten

[QUOTE]Uit \'CHIP PC blad nummer 3 - 2009: \r\nMen schrijft: \" ..... zoals Apple\'s Mac het snelst is onder de computers. Dit komt doordat Windows in tegenstelling tot Mac (OSX) niet voor speciale hardware is geoptimaliseerd, maar alle mogelijke hardware configuraties ondersteunt..... Het is dus niet verwonderlijk dat het systeem (windows) bij deze eisen zonder hulp buiten adem raakt. In het begin is het systeem razendsnel, maar vanaf dat moment wordt het elke dag een beetje langzamer. Dit komt door de ballast die het almaar moet meezeulen. Vooral slecht geprogrammeerde software remt de PC behoorlijk af. (b.v. de automatische starters .... )[/QUOTE]\r\n\r\nZoveel onzin heb ik nog nooit gelezen, ik vermoed dan ook dat dit stuk [B]niet[/B] is geschreven door iemand met verstand van zaken.\r\nAlsof het uitmaakt dat Windows bijvoorbeeld 50 soorten nVidia kaarten aankan of maar 1.\r\nWindows herkend (mede door de aansturing van de driver) gewoon 1 of 2 videokaarten, ongeacht welke dit is. Het is dus pure onzin dat de herkenning van meerdere videokaarten zal leiden tot mindere prestaties van Windows.\r\nHet enige dat \'deels\' klopt, is de laatste zin, namelijk dat meer programma\'s die met de pc opstarten, meer geheugen en recources gebruiken, waardoor het [B]opstarten[/B] vertraagd wordt.\r\n\r\nIk wil dolgraag even de link zien van dit stuk, daar ik graag zelf even wil lezen [B]wie[/B] dit heeft geschreven en uit welke hoedanigheid.\r\n\r\n[QUOTE]Kijk ook eens in het nieuwe fotoblad \'PHOTO DIGITAAL\' uitgave 3, naar het artikel \'Vista vs Leopard\' \'Waar voor je geld\'? dan wint Vista, (resp. 7 t.o.v 6), maar met \'gebruikersgemak\' en \'interface\' wint Mac (resp. 9 t.o.v. 6)[/QUOTE]\r\n\r\n.... En jij maar beweren dat je met een Mac meer waar voor je geld krijgt.....\r\nIk ben heel benieuwd wat ze hebben gemeten over gebruikersgemak en interface, want dat is wederom een puur persoonlijke mening, ik werk liever met de interface van Windows dan van een Mac.\r\n\r\n[QUOTE]Verder hier op de site :\r\n\r\n[url]http://computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2392219[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDit is al eerder ter sprake gekomen, dit is een \'test\' van een bepaald aantal [B]merken[/B], dat zegt dus totaal niets over Windows versus OS-X of over een Mac versus een normale PC.\r\nIkzelf zou namelijk ook nimmer voor een Dell of een HP kiezen......\r\n\r\n[QUOTE]\'Klanten meest tevreden over Apple\' - niet vermeld is dat dit in grote meerderheid [B]overstappers[/B] zijn van het Windows platform. Overstappers van Mac naar Windows zijn met een lantaarntje te zoeken.[/QUOTE]\r\n\r\nMakkelijk om iets aan te halen wat \'niet vermeld\' en dus ook niet bevestigd is.... Dus ook niet controleerbaar....\r\nAls ik naar mijn eigen ervaringen kijk, dan ken ik in mijn kennissen/klanten-kring 2 mensen die van pc naar Mac zijn gegaan en ook 2 die van Mac naar pc zijn gegaan.\r\nAangezien er veel minder Mac gebruikers zijn dan Windows gebruikers, is mijn ervaring dat percentagegewijs er meer mensen overstappen van Mac naar pc dan andersom...\r\n\r\n[QUOTE]Als ze bijv. VISTA willen gaan draaien omdat hun nieuwste software alleen maar onder VISTA werkt bijv... dan moeten ze wel. Dure grap inderdaad. Dus doen ze niet als ze slim zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is dus wat ik zeg..... Het is (economisch gezien) niet interssant om over te stappen naar een normale pc als daar geen redenen voor zijn. Zijn de Mac\'s echter afgeschreven en zou het bedrijf toch al hebben besloten om hun computerpark te vervangen, dan is het juist wel meer zinvol om voor een normale pc te kiezen. En dat gebeurd dus ook...\r\nKijk ik hier in Nederland naar grote instanties en bedrijven, denk aan ambualnce, politie, brandweer, nieuwsvoorzieningen (NOS) etc. dan zie je dat daar alles onder Windows draait.\r\n\r\n[QUOTE]NB - Apple heeft al een jaar geen nieuwe hardware uitgebracht en ook geen nieuw OS. Dus logisch dat ze nog niet de nieuwste processoren en videokaarten hebben. [/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad..... en dan toch zeggen dat ze de \'nieuwste technologie\' gebruiken en daar zelfs nog inmense bedragen voor durven te vragen....\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb trouwens nog steeds niets gehoord over wat er nou niet kan op een Mac, en op Windows wel, afgezien van de nieuwste games spelen.[/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik al eerder aangaf, kan je op Windows alles doen wat een Mac ook kan, maar dan zelfs veel meer, daar er ook veel meer software voor verkrijgbaar is....\r\nOok heb je geen enkel probleem met de aanschaf van hardware, stap een willekeurige pc-winkel binnen, koop een goedkoop stuk hardware (denk aan een webcam of wat dan ook) en je hebt de zekerheid dat het werkt onder Windows.....\r\n\r\n[QUOTE]En er zijn geen innovaties te noemen van Microsof begrijp ik..[/QUOTE]\r\n\r\nWaar ligt hierin het belang voor de gebruiker??????????\r\n\r\n[QUOTE]En je blijft een instabiel en onveilig en gebruikers onvriendelijk product aanprijzen alsof het een gave Gods is. Mij een raadsel[/QUOTE]\r\n\r\nNee, [B]jij[/B] noemt het instabiel en onveilig, dat wil niet zeggen dat het instabiel en onveilig is.... Er zijn 100-en miljoenen gebruikers die het niet met je eens zijn....\r\n\r\nEnne.... over \'gave God\' gesproken, er is maar 1 groep die een bepaald merk als \'cult\' ziet, en dat zijn de Mac gebruikers..... Zelfs Southpark heeft daar een (prachtige) aflevering van gemaakt.....
Link naar reactie
  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    152

Als ik in de buurt van QPC woonde zou ik me ook wel 2 x bedenken om op Apple over te stappen!! :) :)\n\nIk denk zelfs als alle overstappers Windows->Mac zich hier persoonlijk zouden melden met hun motivatie, QPC nog steeds een reden zal vinden om het toch vooral [I]niet[/I] te doen !\n\nNou, ik ben blij dat hij zoveel plezier heeft met Windows. Ik hoop dat vele anderen ook zoveel plezier hebben van hun Windows. Hoop doet leven. Maar als je zeker wil zijn van plezierig computeren, dan neem je een Mac. \n\nHij blijft maar appels en peren vergelijken, webcams, insteekkaarten... die zitten er al ingebouwd! Als je een gamer bent, dan neem je geen Mac. Waarom dan wel een SoundBlaster XXXX willen installeren ? Of een high-acceleration Videokaart ? Om beter te kunnen zien wat je typt ? Om je vakantiefoto\'s beter te zien ? Je home-video\'s ? Echt niet nodig, de standaard hardware is meer dan voldoende. \nAls je zoals QPC gaat redeneren, dan ben je spijkers op laag water aan het zoeken. Een iMac is helemaal niet zo duur als je ziet wat je er voor krijgt. Naast de fantastische hardware ook nog eens een hoop [I]zeer bruikbare[/I] gratis software ipv een berg merendeel nutteloze freebies [die je een halve middag kosten om te verwijderen, waarmee meteen de eerste problemen al kunnen ontstaan als je dat niet [I]precies zo doet als het hoort[/I] (volgens Windows)].\n\nEen Fiat Panda biedt ook relatief meer auto voor je geld dan een BMW. Toch zal de grote meerderheid bij voldoende banksaldo niet voor een Panda kiezen.\n\nEnz. enz.
Link naar reactie
hey ik denk dat jullie beter een topic kunnen aanmaken voor dit gezeur het is gewoon de vraag wat is beter? en niet dan gaan door discussiëren. Ik heb geen ervaring met een imac maar ik vind hem wel heel duur. Het zou vast wel wat beter kunnen zijn maar ik zou niet overstappen ik vind het toch wel gewoon veel te duur maar het is de vraag of je er al een keer mee gewerkt hebt misschien is het wel heel onhandig ik zou gewoon een keer naar iemand toe gaan die zo\'n ding heeft en dan kijken of het chill is. En als je het niet vind gewoon een mini;)
Link naar reactie
[QUOTE]Ik denk zelfs als alle overstappers Windows->Mac zich hier persoonlijk zouden melden met hun motivatie, QPC nog steeds een reden zal vinden om het toch vooral [I]niet[/I] te doen ![/QUOTE]\r\n\r\nDan nog is dat aantal veruit te verwaarlozen ten opzichte van de mensen die bewust een Windows pc nemen of over zijn gestapt van Mac naar Windows. De cijfers spreken voor zich....\r\n\r\n[QUOTE]Nou, ik ben blij dat hij zoveel plezier heeft met Windows. Ik hoop dat vele anderen ook zoveel plezier hebben van hun Windows. Hoop doet leven[/QUOTE].\r\n\r\nHoef je niet te hopen, zoals de cijfers uitwijzen, zijn vele malen meer mensen die tevreden zijn met windows, dan er in totaal aan Mac gebruikers op de aarde zijn.....\r\n\r\n[QUOTE]Maar als je zeker wil zijn van plezierig computeren, dan neem je een Mac.[/QUOTE]\r\n\r\nWeet jij dat er meer mensen zijn die [B]wel eens [/B]spelletjes op een pc spelen dan er in totaal Mac users zijn? Nou, die (zeer grote doel)groep komen toch bedrogen uit als ze zeer veel geld uit gaan geven voor een Mac en dan niet eens kunnne gamen...\r\n\r\n[QUOTE]Hij blijft maar appels en peren vergelijken, webcams, insteekkaarten... die zitten er al ingebouwd! Als je een gamer bent, dan neem je geen Mac. Waarom dan wel een SoundBlaster XXXX willen installeren ? Of een high-acceleration Videokaart ? Om beter te kunnen zien wat je typt ? Om je vakantiefoto\'s beter te zien ? Je home-video\'s ? Echt niet nodig, de standaard hardware is meer dan voldoende. [/QUOTE]\r\n\r\nLOL, je blijft er maar voorbijgaan aan het feit dat een (dure) videokaart niet meer alleen voor spelletjes is he? En ook een goede geluidskaart is (zoals ik al eerder vertelde) niet alleen voor games, maar voor mensen die [B]meer[/B] met geluid doen. Ook dat heb je waarschijnlijk niet willen lezen....\r\nEnne, ingebouwde webcam, leuk.... maar ik stel vaak andere eisen aan hardware (net zoals heel veel andere mensen, kijk maar naar de verkoopcijfers van losse hardware), dan de Mac users die niet kunnen kiezen...\r\n\r\n[QUOTE]Als je zoals QPC gaat redeneren, dan ben je spijkers op laag water aan het zoeken. Een iMac is helemaal niet zo duur als je ziet wat je er voor krijgt. Naast de fantastische hardware ook nog eens een hoop [I]zeer bruikbare[/I] gratis software ipv een berg merendeel nutteloze freebies [die je een halve middag kosten om te verwijderen, waarmee meteen de eerste problemen al kunnen ontstaan als je dat niet [I]precies zo doet als het hoort[/I] (volgens Windows)].[/QUOTE]\r\n\r\nIk neem aan dat je nu die troep bedoelt die vaak op \'merk\' pc\'s gezet wordt zoals bij Acer, Dell, HP etc... Daar ben ik het mee eens, maar dat heeft niets met de pc zelf of met Windows te maken.\r\nEn gratis software? Kom nou! er is voor een pc een factor 100x meer goede gratis software verkrijgbaar dan voor een Mac, dus waar praat je over? Een argument van niks.\r\n\r\n[QUOTE]Een Fiat Panda biedt ook relatief meer auto voor je geld dan een BMW. Toch zal de grote meerderheid bij voldoende banksaldo niet voor een Panda kiezen.[/QUOTE]\r\n\r\nDaar ga je weer, een vergelijking die kant nog wal raakt, want in een nieuwe Mac zit hoofdzakelijk dezelfde hardware als welk in (oudere) pc zit, je mag er alleen veel meer voor betalen....\r\n\r\nGa eens naar de Apple site en stel daar eens een beetje Mac Pro samen en kijk dan meteen eens welke hardware daar in zit en voor welke prijzen... Dan praat je toch niet meer :confused:
Link naar reactie
@ QPC, hoofdzakelijk weet je niet wat er in een Mac pro of welke mac dan ook zit, je weet het geheugen en de videokaart maar de moederboard en de hardeschijf weet je niets over niet heb ik al eerder aangegeven.\n\nOok de optische schijf weet jeniet wat voor soort het is, het scherm ook niet.\n\nJe blijft maar hameren op de hardware dus hier ook een vergelijking waarom worden er meer Volkswagens verkocht dan skoda\'s, hoofdzakelijk dezelfde hardware maar de VW is duurder.
Link naar reactie
[QUOTE]@ QPC, hoofdzakelijk weet je niet wat er in een Mac pro of welke mac dan ook zit, je weet het geheugen en de videokaart maar de moederboard en de hardeschijf weet je niets over niet heb ik al eerder aangegeven.[/QUOTE]\r\n\r\nLOL, mag[B] jij [/B]mij gaan vertellen wat er anders is aan die harde schijf ten opzichte van een schijf in een Windows pc..... ben [B]heeeeeeeel [/B]benieuwd naar jouw antwoord......\r\n\r\n[QUOTE]Ook de optische schijf weet jeniet wat voor soort het is, het scherm ook niet.[/QUOTE]\r\n\r\nOok hier mag jij mij gaan uitleggen waarom een brander voor een Mac 300% duurder is dan eentje voor een standaard pc. Ik denk dat heel veel mensen benieuwd zijn naar jouw \'verklaring\'.\r\n\r\n[QUOTE]Je blijft maar hameren op de hardware dus hier ook een vergelijking waarom worden er meer Volkswagens verkocht dan skoda\'s, hoofdzakelijk dezelfde hardware maar de VW is duurder.[/QUOTE]\r\n\r\nWederom een vergelijking die kant nog wal slaat, ik kan je \'technisch\' wel uit kunnen leggen waarom, maar aangezien het hier op computers gaat en niet over motorvoertuigen, laat ik dit geheel over aan jouw wilde \'fantasie\'.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;448751]LOL, mag[B] jij [/B]mij gaan vertellen wat er anders is aan die harde schijf ten opzichte van een schijf in een Windows pc..... ben [B]heeeeeeeel [/B]benieuwd naar jouw antwoord......[/quote]\r\nIk zeg niet anders ik zeg dat je niks weet over de hardeschijf, soort type enz. [B]LEZEN!!!![/B]\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;448751]Ook hier mag jij mij gaan uitleggen waarom een brander voor een Mac 300% duurder is dan eentje voor een standaard pc. Ik denk dat heel veel mensen benieuwd zijn naar jouw \'verklaring\'.[/QUOTE]\r\nDe brander in b.v. iMac, MacBook (PRO, AIR) is niet zoals die in jouw pc google maar even.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;448751]Wederom een vergelijking die kant nog wal slaat, ik kan je \'technisch\' wel uit kunnen leggen waarom, maar aangezien het hier op computers gaat en niet over motorvoertuigen, laat ik dit geheel over aan jouw wilde \'fantasie\'.[/QUOTE]\r\n\r\nNee is hetzelfde, dezelfde onderdelen, dezelfde platvorm enz.
Link naar reactie
[QUOTE]Ik zeg niet anders ik zeg dat je niks weet over de hardeschijf, soort type enz. [B]LEZEN!!!![/B][/QUOTE]\r\n\r\nHa dus[B] toch [/B]dezelfde schijf als in een normale pc, alleen veel duurder....\r\n\r\n[QUOTE]De brander in b.v. iMac, MacBook (PRO, AIR) is niet zoals die in jouw pc google maar \r\neven.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik gedaan, ik zie geen \'voordelen\' of verschillen van die brander ten opzichte van een normale brander, dus help me even, wat maakt die brander nu 3x zo duur?\r\n\r\n[QUOTE]Nee is hetzelfde, dezelfde onderdelen, dezelfde platvorm enz[/QUOTE].\r\n\r\nGa ik verder niet op in, heeft geen nut.....
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;448757]Daar gaan we weer. \r\n\r\nGebruik 4 woorden in je reply op QPD en hij heeft 4 redenen om het oneens met je te zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nNou, ik zou zeggen help hem even, leg mij de verschillen van de harde schijf en de brander even uit..... Je moet natuurlijk niet zomaar iets roepen zonder aan te geven waar het verschil in zit, dan kan je uiteraard reacties verwachten.\r\n\r\nIn dit geval gewoon omdat ik erg nieuwsgierig ben in de verschillen van die harde schijf en die brander, want ik kan het niet vinden.... Dan is het toch logisch dat ik dat aan de Apple \'experts\' vraag die daar over begonnen?
Link naar reactie
Vindt QPD vast leuk, zo\'n tabelletje over operating systemen:\n\n[url]http://marketshare.hitslink.com/os-market-share.aspx?qprid=9&qpdt=1&qpct=4&qptimeframe=M&qpsp=97&qpnp=25[/url]\n\nTussen februari 2007 en vandaag zakte het marktaandeel van Windows met ruim 5% terwijl MacOS met ruim 50% steeg. Linux verdubbelde in dezelfde periode zelfs. De schuld van de gebruikers natuurlijk. De slimme gebruikers. Het totale marktaandeel van Windows is nog steeds ruim 9 maal zo groot, maar was in november 2008 op het laagste punt ooit sinds de introductie van Windows 95. Terwijl Apple in 1997 nog praktisch failliet was met een Linux-achtig marktaandeel [ca. 1 %] en sindsdien een gestage opmars laat zien. \n\nEn deze: \n[url]http://tweakers.mobi/nieuws/48288[/url] : Het aantal softwaredevelopers dat produkten voor Windows ontwikkeld maakt een scherpe daling door met 12%, [afgelopen jaar.\n\nQPD gaat hier nu een creatieve conclusie uit trekken, let maar op.
Link naar reactie
[QUOTE]Vindt QPD vast leuk, zo\'n tabelletje over operating systemen:\r\n\r\n[url]http://marketshare.hitslink.com/os-market-share.aspx?qprid=9&qpdt=1&qpct=4&qptimeframe=M&qpsp=97&qpnp=25[/url]\r\n\r\nTussen februari 2007 en vandaag zakte het marktaandeel van Windows met ruim 5% terwijl MacOS met ruim 50% steeg. Linux verdubbelde in dezelfde periode zelfs. De schuld van de gebruikers natuurlijk. De slimme gebruikers. Het totale marktaandeel van Windows is nog steeds ruim 9 maal zo groot, maar was in november 2008 op het laagste punt ooit sinds de introductie van Windows 95. Terwijl Apple in 1997 nog praktisch failliet was met een Linux-achtig marktaandeel [ca. 1 %] en sindsdien een gestage opmars laat zien. [/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij in dit zelfde topic, is ook een link te zien dat de verkopen van de Mac de laatste 2 maanden was ingezakt en dat terwijl de pc verkoop 5% was gestegen... Wat is nu waarheid?\r\nDat Linux is gestegen is helemaal niet verwonderlijk en heeft in het geheel niks met Mac OS of Windows te maken, maar met het fijt dat er veel netbooks verkocht zijn....\r\n\r\n[QUOTE]En deze: \r\n[url]http://tweakers.mobi/nieuws/48288[/url] : Het aantal softwaredevelopers dat produkten voor Windows ontwikkeld maakt een scherpe daling door met 12%, [afgelopen jaar.[/QUOTE]\r\n\r\nDe 2e link is er een van meer dan anderhalf jaar oud, dat kan je toch echt niet \'actueel\' noemen? Verder begrijp ik ook niet wat deze link met OS-X te maken heeft, want daar worden geen cijfers van genoemd.\r\n\r\nEn hoe zit het nou met de harde schijf en de brander van een Mac? Hoeveel \'wonderen\' en \'innovatie\' zit daar nu in dat die de prijs rechtvaardigen?\r\n\r\nTrouwens, op dezelfde pagina die jij in de eerste link noemt, is [B]nog[/B] iets leuks te zien:\r\n\r\n[url]http://marketshare.hitslink.com/os-market-share.aspx?qprid=11[/url]\r\n\r\nDe[B] stijging [/B]van het aantal Vista gebruikers in 1 jaar is groter dan de volledige hoeveelheid OS-X gebruikers........\r\n\r\nEn wat kan jij daar uit concluderen?
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;448767]Nou, ik zou zeggen help hem even, leg mij de verschillen van de harde schijf en de brander even uit..... Je moet natuurlijk niet zomaar iets roepen zonder aan te geven waar het verschil in zit, dan kan je uiteraard reacties verwachten.\r\n\r\nIn dit geval gewoon omdat ik erg nieuwsgierig ben in de verschillen van die harde schijf en die brander, want ik kan het niet vinden.... Dan is het toch logisch dat ik dat aan de Apple \'experts\' vraag die daar over begonnen?[/QUOTE]\r\nDe brander google even, duurder is het volgens mij voor nog geen €100,- heb je een brander maar is niet hetzelfde als in jouw desktop pc.\r\n[url]http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&lr=lang_nl&q=slot+load+drive+apple&btnG=Afbeeldingen+zoeken[/url]\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/143125/plextor-px-608al.html[/url]\r\n\r\nIk zeg ook niet dat een hardeschijf anders is dan die van een pc zeg alleen dat je niet weet wat voor harde schijf er in zit (type) dat de prijs op de applesite aardig duur is ben ik het helemaal mee eens. Maar er zijn sites die harde schijfen, geheugenmodules enz. verkocht worden voor de normale prijs.
Link naar reactie
[QUOTE]Marktaandeel Apple bovengemiddeld in Benelux?\n\nGeschreven door Koen van Tongeren op dinsdag 17 februari 2009.\nCategorie van artikel is Apple. Lees meer artikelen van Koen.\n\nHet nieuws mag dan al twee weken oud zijn, de resultaten van een onlangs uitgekomen onderzoek van bureau Net Applications zijn er niet minder interessant om. Dit onderzoeksbureau beweert dat het marktaandeel van Apple in Nederland en België beduidend hoger ligt dan in de rest van Europa. De cijfers, die gebaseerd zijn op internetgebruik, laten zien dat Apple in Nederland een marktaandeel van 10,59% en in België van 10,38%. Gemiddeld zou dit percentage op 7,75% liggen in heel Europa.[/QUOTE]\nZo slecht doet Apple het niet in de Benelux, het is wel een voorspelling...\nBron: [url]http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3986[/url]\n\nEn daarbij is de terugval in aantal verkochte mac in de VS een voorspelling kan meer zijn kan minder zijn.\nHet is namelijk een onderzoek gemeten op basis van internetgebruik, en zoals je weet is dit niet erg betrouwbaar.\nAlles wat met het internet verbonden is wordt mee geteld..
Link naar reactie
QPC stelt mij niet teleur met zijn creatieve benadering van de cijfers. \n\n[url]http://marketshare.hitslink.com/os-market-share.aspx?qprid=9&qpdt=1&qpct=4&qptimeframe=M&qpsp=97&qpnp=25[/url]\n\nIn deze link wordt het aantal [B]gebruikers van operating systemen[/B] gemeten. De [B]trend[/B] is zeer duidelijk: negatief voor het Windows platform, positief voor alle andere. \nAls ik Microsoft runde, zou ik me daar ook zorgen over maken. Zeggen dat afgelopen maand meer PC zijn verkocht dan Apples is niet een trend aanduiden, lijkt mij, maar [B]een momentopname[/B].\n De combinatie van de genoemde trend met een ander bericht : \'Kopers van Apple het meest tevreden\' en \'30 % van potentiele PCkopers zegt een Apple te overwegen\' lijken mij ook ongunstig voor Microsoft. \nDat meer mensen overstappen op Vista is ook creatief gesteld: omdat mensen hun oude PC vervangen [gaat niet zo lang mee, weet je nog ? Veel nieuwe software draait alleen maar onder Vista of vereist een PC met de nieuwste specificaties, dit itt tot Mac] krijgen ze Vista er gratis bij, of ze nou willen of niet.\n\nBovendien, al eerder gesteld, die Apple kopers zijn voor het overgrote deel [B]overstappers[/B], want juist door de hogere prijs zullen 1st-time-buyers [vaak jongeren met klein budget of ouderen die \'voorzichtig willen beginnen\'] eerder voor een standaard PC kiezen. Bewuste gebruikers stappen over tzt. \n\nMaar in het algemeen is dit goed nieuws voor de gebruikers: Microsoft moet meer z\'n best doen om iets op de markt te brengen dat aan alle verwachtingen voldoet om concurerend te blijven, en daar vaart iedereen wel bij. Kan iemand zich een Windows OS-introductie herinneren die meteen foutloos liep ? Precies. Dat gaat nu misschien veranderen. Hoop doet leven.
Link naar reactie
[QUOTE]De brander google even, duurder is het volgens mij voor nog geen €100,- heb je een brander maar is niet hetzelfde als in jouw desktop pc.\r\n[url]http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&lr=lang_nl&q=slot+load+drive+apple&btnG=Afbeeldingen+zoeken[/url]\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/143125/plextor-px-608al.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nO, gelukkig, hij is maar 250% duurder dan een normale brander, maar bedankt voor de link met plaatjes, maar wat is nou het verschil?\r\n\r\n[QUOTE]Ik zeg ook niet dat een hardeschijf anders is dan die van een pc zeg alleen dat je niet weet wat voor harde schijf er in zit (type) dat de prijs op de applesite aardig duur is ben ik het helemaal mee eens. Maar er zijn sites die harde schijfen, geheugenmodules enz. verkocht worden voor de normale prijs[/QUOTE]\r\n\r\nTuurlijk weet ik wel welke modellen harde schijven er in zitten, gewoon SATA schijven van merk X, dezelfde die ook in andere pc\'s zitten... En of het nu Samsung, Maxtor/Seagate of WD is, dat is lood om oud ijzer.\r\n\r\nDus waarom jij nu aanhaalde dat ik niet zou weten wat voor een harde schijf en brander er in een Mac zitten, is mij nog steeds een raadsel..... Wat probeerde je daar nu mee aan te geven :confused::confused:
Link naar reactie
[QUOTE=queenfanmichel;448799]Zo slecht doet Apple het niet in de Benelux, het is wel een voorspelling...\r\nBron: [url]http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3986[/url]\r\n\r\nEn daarbij is de terugval in aantal verkochte mac in de VS een voorspelling kan meer zijn kan minder zijn.\r\nHet is namelijk een onderzoek gemeten op basis van internetgebruik, en zoals je weet is dit niet erg betrouwbaar.\r\nAlles wat met het internet verbonden is wordt mee geteld..[/QUOTE]\r\n\r\nUit jouw eigen link:\r\n\r\n[B]De cijfers moeten echter enigszins argwanend bekeken worden. Het meten van marktaandeel op basis van internetgebruik is erg onbetrouwbaar. Zo worden besturingssystemen van bijvoorbeeld mobiele telefoons en spelcomputers ook meegerekend en blijven computers die geen toegang hebben tot internet (bijvoorbeeld binnen scholen of bedrijfsnetwerken) buiten schot. [/B]\r\n\r\nIk begrijp dit bericht van jou niet erg.... Eerst zeg je dat Apple het goed doet in de Benelux, dan post je een link en dan geef je [B]zelf[/B] aan dat die link niet betrouwbaar is..... (dat deel klopt, want ook de iPhone is meegeteld en dat is het enige dat flink verkoopt van Apple).\r\nDus, wat je nu probeert aan te tonen, snap ik niet.....
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;448814]QPC stelt mij niet teleur met zijn creatieve benadering van de cijfers. \r\n\r\n[url]http://marketshare.hitslink.com/os-market-share.aspx?qprid=9&qpdt=1&qpct=4&qptimeframe=M&qpsp=97&qpnp=25[/url]\r\n\r\n[QUOTE]In deze link wordt het aantal [B]gebruikers van operating systemen[/B] gemeten. De [B]trend[/B] is zeer duidelijk: negatief voor het Windows platform, positief voor alle andere. \r\nAls ik Microsoft runde, zou ik me daar ook zorgen over maken. Zeggen dat afgelopen maand meer PC zijn verkocht dan Apples is niet een trend aanduiden, lijkt mij, maar [B]een momentopname[/B].[/QUOTE]\r\n\r\nZoals je ziet op de door jou genoemde site, stijgen de Vista gebruikers ver boven de OS-X gebruikers \r\n\r\n[QUOTE]De combinatie van de genoemde trend met een ander bericht : \'Kopers van Apple het meest tevreden\' en \'30 % van potentiele PCkopers zegt een Apple te overwegen\' lijken mij ook ongunstig voor Microsoft. [/QUOTE]\r\n\r\nLOL, als 30% van de potentiele pc kopers \'overwegen\' een Apple te nemen......\r\nAls van die 30% maar 1/3 daadwerkelijk een Apple zou kopen, dan zou het aantal Apple gebruikers [B]verdubbelen[/B]. Wees eens reeel, wanneer denk jij dat dit gebeurd????\r\n\r\n[B]Overwegen[/B] is heel wat anders dan ook daadwerkelijk aan schaffen. De vraag is voorgelegd aan mensen die van plan waren een pc te kopen en totaal geeb flauw benul hebben van een Apple. Als ze gaan informeren, zal 90% de overweging gauw naast zich neer leggen, net zoals dat al jaren het geval is...\r\n\r\n[QUOTE]Dat meer mensen overstappen op Vista is ook creatief gesteld: omdat mensen hun oude PC vervangen [gaat niet zo lang mee, weet je nog ? [/QUOTE]\r\n\r\nNee, weet ik niet meer. Is geen uitspraak die [B]ik[/B] gedaan heb, waarschijnlijk een loze kreet van jouw..... Pc\'s gaan namelijk net zoalng mee als een Mac, want ze gebruiken dezelfde componenten... weet je nog???\r\n\r\n[QUOTE]Veel nieuwe software draait alleen maar onder Vista of vereist een PC met de nieuwste specificaties, dit itt tot Mac] krijgen ze Vista er gratis bij, of ze nou willen of niet.[/QUOTE]\r\n\r\nOnzin, er is juist heel erg weinig software die specifiek [B]alleen[/B] onder Vista draait. Waar haal jij deze onzin toch elke keer vandaan, onderbouw dat eens in plaats van zomaar wat roepen.\r\nEn sinds wanneer krijg je Vista [B]gratis[/B] bij een pc :confused: Het wordt tijd dat jij je eens wat beter voor laat lichten....\r\n\r\n[QUOTE]Bovendien, al eerder gesteld, die Apple kopers zijn voor het overgrote deel [B]overstappers[/B], want juist door de hogere prijs zullen 1st-time-buyers [vaak jongeren met klein budget of ouderen die \'voorzichtig willen beginnen\'] eerder voor een standaard PC kiezen. Bewuste gebruikers stappen over tzt. [/QUOTE]\r\n\r\nTegenover elke bewuste overstapper staan 10 mensen die bewust voor een Windows pc kiezen...\r\n\r\n[QUOTE]Maar in het algemeen is dit goed nieuws voor de gebruikers: Microsoft moet meer z\'n best doen om iets op de markt te brengen dat aan alle verwachtingen voldoet om concurerend te blijven, en daar vaart iedereen wel bij. Kan iemand zich een Windows OS-introductie herinneren die meteen foutloos liep ? Precies. Dat gaat nu misschien veranderen. Hoop doet leven[/QUOTE]\r\n\r\nDaar heb je deels gelijk in, concurrentie is goed voor (bijna) iedereen....\r\nZoals het er nu uitziet, zal Windows 7 \'waarschijnlijk\' al in september dit jaar op de markt komen. Ik ben bang dat dit voor Apple een zeer harde klap in het gezicht gaat worden.\r\nElk ander bedrijf zou dan drastische prijsverlagingen doorvoeren om een marktaandeel te behouden, maar ik ben bang dat Apple dat niet zal doen. Doen ze dat wel, dan geven ze namelijk toe dat ze al die jaren daarvoor (veel) te duur zijn geweest en dat zal niet in goede aarde vallen bij de eerdere kopers.....
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;448800]€100???????????//\r\n\r\nvoor 25 Euro heb je een perfecte DVD brander tegenwoordig.;)[/QUOTE]\r\n\r\nNee joh, zo\'n ding is maar 200% duurder..... dat valt toch wel mee? :D Maar goed, het is voor mij ook het enige verschil dat ik heb kunnen vinden.... Nog steeds een raadsel voor mij waarom dat punt aangehaald werd....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...