Ga naar inhoud

overstap naar Imac of Mini?


Aanbevolen berichten

[QUOTE=Steven Bas;448365]\r\nToen Windows VISTA uitkwam werd berekend dat [I]94% van de PCs niet of nauwelijks compatibel[/I] zou zijn [VS]. Je werd [en wordt] dus in feite gedwongen steeds een nieuwe PC te kopen om bij te blijven [als je de nieuwste software wilt blijven draaien, zoals bijv. jouw geliefde games]. Dat loopt aardig op qua uitgaven, terwijl je oude PC op slag waardeloos is geworden. De nieuwste MacOS draaien zelfs probleemloos op 8 jaar oude computers, net als alle software die dat OS nodig heeft. Als je geen processor-intensieve dingen doet [zoals gamen, films renderen/converteren, 3D animaties maken] merk je er zelfs niets van dat je PC oud is.[/QUOTE]\r\n\r\nNiemand is verplicht, je kan ook gewoon blijven verder werken op je \'oudere\' besturingssysteem, behalve na \"vele\" jaren en dat ontken ik niet. Ik koop toch niet elke dag een nieuwe pc. Of jij wel?
Link naar reactie
  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    152

[QUOTE]Beperkte hardware ondersteuning: onzin. Alles wat met een USB, eSATA, Ethernet of FireWire stekkertje kan worden aangesloten, is compatibel tegenwoordig.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, is geen onzin, is een feit. Niet alleen USB-apparaten wordt als hardware aangeduid, maar ook het spul dat[B] in [/B]de kast zit....\r\nJe zou het misschien wel anders willen, maar het is nu eenmaal zo en daar staat een mac ook om bekend...\r\n\r\n[QUOTE][B]Weinig software[/B]: welke mis je dan ? Dat er [I]meer[/I] software voor Windows is zal ik niet bestrijden, of dat allemaal [I]zinvolle[/I] software is, is een mening.[/QUOTE] \r\n\r\nJa, zo lust ik er ook nog wel een paar, inderdaad, of alle software zinvol is, is persoonlijk, ik vind OS-X dus totaal niet zinvol, want er bestaat Windows.......\r\n\r\n[QUOTE]Een groot deel is er omdat Windows zoveel steken laat vallen. Wat kun je [I]niet[/I] op een Mac doen, behalve gamen ?[/QUOTE]\r\n\r\nWat kun je niet op Windows doen dat wel op de Mac kan?\r\n\r\n[QUOTE][B]...als je ergens mee zit...[/B] : [I]Als[/I] je een probleem hebt, zijn er Apple-forums waar alle antwoorden te vinden zijn. Mijn punt blijft, dat er [I]weinig[/I] kans is dat er iets gebeurt, vanwege de [I]stabiliteit[/I] van het systeem. [/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het helemaal niet over (in)stabiliteit, ik heb het gewoon over gebruikersvragen. Ik hoef bij wijze van spreken maar even een schreeuw buiten te geven en ik heb een \'echt\' persoon voor me staan die ook Windows gebruikt. Ik moet wel heel, heel, heel hard schreeuwen wil er een Apple-gebruiker opstaan.\r\nIk heb het al eens eerder aangegeven in een ander topic, ik heb zo\'n 200 kennissen in mijn omgeving die met Windows werken en maar 2 die met een Mac werken.... 1 op 20 KM afstand, de ander op 60KM afstand....\r\n\r\n[QUOTE]Daarnaar verwees ik indirect in mijn opsomming waarom Windows mij niet bevalt: onstabiele kernel, registry is een kaartenhuis, security issues etc. etc. [I]Zodra je het naar eigen inzicht gaat aanpassen[/I] [wat jij zo graag wilt] krijg je te maken met al die problemen: crashes, incompatibiliteit, etc... [/QUOTE]\r\n\r\nNaar eigen inzicht aanpassen, daar betdoel ik in de eerste instantie de uiterlijke vorm van een pc mee, daarna hoe ik de pc van binnen er uit wil laten zien (welke hardware) en als laatste de \'weergave\' van Windows zelf. Dat laatste daar hoef ik helemaal niet voor in het register te komen, hoe kom je daar nu bij????? Je kan zeveel naar eigen smaak aanpassen, gewoon via het cofiguratiescherm van Windows.... Dus ik denk dat jij aan een geheel andere manier van aanpassen denkt dan ik bedoel....\r\n\r\n[QUOTE]Net wat je zegt, de gebruiker wordt dan als de schuldige aangewezen. Maar jij wilt juist dat de gebruiker alles kan customizen! Misschien dat jij alles goed weet te krijgen omdat je een meer dan gemiddelde interesse in je PC hebt, maar dat is dus niet doorsnee. [/QUOTE]\r\n\r\nZie hetgeen ik een stukje eerdere aanhaalde, wij bedoelen alle 2 wat anders met aanpassen denk ik.\r\n\r\n[QUOTE]Je kan en mag de gebruiker niet de schuld geven. Een PC is een complex stuk techniek, het is geen hamer. Het OS moet ervoor zorgen dat de gebruiker [I]probleemloos[/I] kan doen wat ie wil met zijn apparaat, ook als ie geen expert is. [/QUOTE]\r\n\r\nWindows werkt gewoon probleemloos voor elke gebruiker. De fouten waar ik over het algemeen de \'schuld\' van bij de gebruikers leg, hebben niets met Windows zelf te maken, maar met software welke ze gaan gebruiken onder Windows.... Je moest eens weten hoeveel mensen er allerlei troep op zetten in de vorm van regcleaners, memory-optimizers, tuners, start-up utilities, speedup-software en veel meer van die shit.\r\nTja, dan ligt het echt niet meer aan Windows dat het fout gaat, die mensen \'verzieken\' hun pc\'s met die troep, enkel en alleen omdat die troep beschikbaar is......\r\nDat is dus een van de weinige nadelen van Windows in de praktijk, er is zoveel software voor beschikbaar, dat mensen ook heel vaak gaan experimenteren daarmee...\r\nHier kan je het OS niet de schuld van geven.\r\n\r\nIk draai hier ook al (4) jaren met een XP pc, waarop mijn server, mijn Teamspeak server en nog wat 24/7 programma\'s op draaien. Verder staat er wel wat extra software op (newsclient, backkupsoftware, office, IE8 beta, brandprogramma\'s, zelfs een modern spel), maar deze pc draait al 5 jaren onafgebroken feilloos zonder dat er maar ooit 1 fout bij welk programma dan ook is opgetreden. De enige keren dat de pc opnieuw opstart, is misschien eens in de maand als de updates daar om vragen, verder draait ie dus 24 uren per dag, 7 dagen in de week. Hij is misschien in al die tijd 3x helemaal uit geweest, 1x om hem stofvrij te maken en 2x vanwege een stroomstoring. Dus heel simpel gesteld, Windows is \'out of the box\' gewoon stabiel, zolang je maar niet gaat lopen klooien met allerlei wazige programma\'s, alleen omdat je ze kan downloaden.......\r\nTrouwens, van mijn Vista pc zou ik hetzelfde kunnen zeggen, ware het niet dat ik deze pc toch wel eens per maand uit zet om er nieuwe hardware in te plaatsen vanwege test doeleinden, maar ook deze draait (ondanks de hardwaretesten) ook al 2 jaren stabiel zonder problemen.\r\nDit is dus wat ik bedoel dat de meeste fouten toch echt door de gebruiker (of de extra software) veroorzaakt worden en niet door het OS zelf.\r\n\r\n[QUOTE]Daar laat Windows het te vaak afweten. Een complete digibeet die los gaat op een Windows PC zit al gauw met een onbruikbaar stuk plastic, terwijl dezelfde gebruiker met een Mac z\'n gang kan blijven gaan. Waargenomen in mijn kennissenkring, diverse malen.[/QUOTE]\r\n\r\nNogmaals, zou je net zoveel (of beter gezegd, net zo weinig) extra software op een pc installeren als wat de gemiddelde gebruiker op een Mac doet, dan blijft Windows ook gewoon goed draaien. De ellende begint als mensen 10 verschillende codecpakketten gaan installeren of andere programma\'s (die niets met windows zelf te maken hebben) gaan uitproberen.\r\nHet grote voordeel van Windows is dat er zoveel software voor te verkrijgen is, het grote nadeel van Windows is dat er zoveel software voor verkrijgbaar is..... als je begrijpt wat ik bedoel..... Maar goed, dit ligt dus nogmaals niet aan het OS, maar aan de handelingen van de gebruiker...\r\n\r\nQua prijs: inderdaad, ik had \'m ook graag goedkoper gezien. \r\nWeinig ondersteuning voor games: klopt ook. \r\n\r\n[QUOTE]Aan de andere kant: tel eens op wat je allemaal uitgeeft aan je gecustomisede games-computer [PC, speciale videokaart, speciale geluidskaart, monitor etc]: waarschijnlijk kom je dan al aardig in de buurt van een Mac.[/QUOTE]\r\n\r\nDat zou kunnen, alhoewel ik een prachtige game-pc kan samenstellen die 100-en Euro\'s goedkoper is dan een zware Mac, waarbij de game pc qua prestaties en hardware ver boven die van die Mac uitsteken. Daarbij heb ik dan nog steeds een pc die ik volledig zelf naar eigen smaak heb kunnen aanpassen en ook compleet zou kunnen aanpassen in de toekomst. Je moet natuurlijk wel reeel blijven en de \'waarde\' van de onderdelen tegen elkaar afwegen, waarna blijkt dat je voor het zelde geld veel minder krijgt bij een Mac dan bij een Windows pc.\r\n\r\n[QUOTE]Toen Windows VISTA uitkwam werd berekend dat [I]94% van de PCs niet of nauwelijks compatibel[/I] zou zijn [VS].[/QUOTE] \r\n\r\nIk ken deze uitspraak niet, maar ik maf aannemen dat ze bedoelen 94% van alle pc\'s die op dat moment in gebruik waren? Zo ja, dan vind ik dat vreselijk onzinnige beredenering.\r\nTen eerste heeft Vista een \'lijst\' waaraan een pc moet voldoen voordat Vista daar op kan draaien, dus kan je eigenlijk stellen dat 100% van de pc\'s waarvoor Vista bedoelt was (die voldeden aan de minimaal gestelde eisen), ook werkten met Vista.\r\nTen tweede, toen Blu-ray uitkwam werd er ook niet gesteld dat die schijfjes bij 99% van de DVD-spelers niet afgespeelt konden worden, logisch, voor een nieuw iets heb je gewoon nieuwe hardware nodig.\r\nMicrosoft heeft [B]nimmer [/B] verkondigd dat Vista bedoelt was voor 100% van de bestaande pc\'s, ze hebben een [B]nieuw[/B] product gemaakt, bedoelt voor pc\'s die voldeden aan de gestelde eisen die op de verpakking staan.\r\nNog een voorbeeldje: Call of Duty 4 is uitgeroepen tot game van het jaar, wat blijkt, het draait maar op 5% van alle pc\'s..... Dit is toch geen reele opmerking.:confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]Je werd [en wordt] dus in feite gedwongen steeds een nieuwe PC te kopen om bij te blijven [als je de nieuwste software wilt blijven draaien, zoals bijv. jouw geliefde games]. Dat loopt aardig op qua uitgaven, terwijl je oude PC op slag waardeloos is geworden.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik krijg de [B]keuze[/B] om mijn pc uit te breiden als ik de nieuwe games wil blijven draaien..... Bij Mac [B]heb[/B] je geen keuze, die draait die spellen toch niet.....\r\n\r\n[QUOTE]De nieuwste MacOS draaien zelfs probleemloos op 8 jaar oude computers, net als alle software die dat OS nodig heeft. Als je geen processor-intensieve dingen doet [zoals gamen, films renderen/converteren, 3D animaties maken] merk je er zelfs niets van dat je PC oud is.[/QUOTE]\r\n\r\nXP draait ook probleemloos als je geen processor-intensieve dingen doet [zoals gamen, films renderen/converteren, 3D animaties maken] op een 8 jaar oude pc.....\r\n\r\nwil je dat juist [B]wel[/B], dan heb je bij een Mac dus geen keuze en bij een pc dus wel....
Link naar reactie
[QUOTE]=qpc;448399]Nee, is geen onzin, is een feit. Niet alleen USB-apparaten wordt als hardware aangeduid, maar ook het spul dat[B] in [/B]de kast zit....\r\nJe zou het misschien wel anders willen, maar het is nu eenmaal zo en daar staat een mac ook om bekend... [/QUOTE]\r\n\r\nBegrijpend lezen is een kunst, dat blijkt maar weer. \r\n\r\n[B]Waarom[/B] breiden de meeste mensen hun PC uit ? Voor games m.n. [zware videokaarten, super-audiokaarten..] Dat doe je dus niet op een mac, want niet gericht op games. Pro-video / audiokaarten [[I]niet specifiek[/I] voor games] zijn er meer dan voldoende voor de Mac en soms zelfs exclusief voor de Mac. Ik gebruik ze zelf, want doe professioneel filmediting en postproductie, DVD-authoring, mixen en masteren van CDs. Dan gebruik je geen soundblaster kaart.\r\n\r\n \r\n\r\n [QUOTE]of alle software zinvol is, is persoonlijk, ik vind OS-X dus totaal niet zinvol, want er bestaat Windows.......[/QUOTE]\r\n\r\nFlauwe opmerking... geen argument.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Wat kun je niet op Windows doen dat wel op de Mac kan?[/QUOTE]\r\nJe zou moeten vragen: [I]Wat kun je niet [B]probleemloos[/B] op Windows doen... etc[/I] Alles [I]kan[/I] op Windows, maar dat vereist vaak aanpassingen in hardware en software, die compatibiliteitsproblemen kunen opleveren [en dat ook vaak doen]. En dan krijg je weer te horen dat je niet zo moet klooien met je PC...\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb het helemaal niet over (in)stabiliteit, ik heb het gewoon over gebruikersvragen. Ik hoef bij wijze van spreken maar even een schreeuw buiten te geven en ik heb een \'echt\' persoon voor me staan die ook Windows gebruikt. Ik moet wel heel, heel, heel hard schreeuwen wil er een Apple-gebruiker opstaan.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je de ingebouwde hulpfuncties van de Mac wel eens geprobeerd ? [I]Als[/I] je ze al nodig hebt ? \r\nMacOS is objectief de meest intuitieve usersinterface. Dat zegt zelfs Bill Gates \r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=Uau0aIbrzkQ[/url]\r\nen dat blijkt ook uit zijn continue imitatie van de innovaties van MacOS en de GUI die Apple in 1983 introduceerde.\r\n\r\n[QUOTE]Naar eigen inzicht aanpassen, daar betdoel ik in de eerste instantie de uiterlijke vorm van een pc mee, daarna hoe ik de pc van binnen er uit wil laten zien (welke hardware) en als laatste de \'weergave\' van Windows zelf. Dat laatste daar hoef ik helemaal niet voor in het register te komen, hoe kom je daar nu bij????? Je kan zeveel naar eigen smaak aanpassen, gewoon via het cofiguratiescherm van Windows.... Dus ik denk dat jij aan een geheel andere manier van aanpassen denkt dan ik bedoel....[/QUOTE]\r\n\r\nAls je hardware toevoegt/aanpast heb je drivers nodig die in het registry worden \'geregistreerd\'\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Windows werkt gewoon probleemloos voor elke gebruiker. De fouten waar ik over het algemeen de \'schuld\' van bij de gebruikers leg, hebben niets met Windows zelf te maken, maar met software welke ze gaan gebruiken onder Windows.... Je moest eens weten hoeveel mensen er allerlei troep op zetten in de vorm van regcleaners, memory-optimizers, tuners, start-up utilities, speedup-software en veel meer van die shit [...][/QUOTE]\r\n\r\nprobleemloos - dacht het niet, afgaand op de talloze forums. En al die \'troep\' software is voor een groot gedeelte ontwikkeld omdat Windows [I]niet [/I]correct functioneert.\r\n\r\n[QUOTE][..] Dus heel simpel gesteld, Windows is \'out of the box\' gewoon stabiel, zolang je maar niet gaat lopen klooien met allerlei wazige programma\'s, alleen omdat je ze kan downloaden.......\r\nTrouwens, van mijn Vista pc zou ik hetzelfde kunnen zeggen, ware het niet dat ik deze pc toch wel eens per maand uit zet om er nieuwe hardware in te plaatsen vanwege test doeleinden, maar ook deze draait (ondanks de hardwaretesten) ook al 2 jaren stabiel zonder problemen.\r\nDit is dus wat ik bedoel dat de meeste fouten toch echt door de gebruiker (of de extra software) veroorzaakt worden en niet door het OS zelf.[/QUOTE]\r\n\r\nOut-of-the-box = stabiel, mee eens, op de juiste [vaak: nieuwste] hardware.\r\nDe andere opmerkingen: customizen van je PC [sterk punt volgens jou] geeft juist al die problemen en gevolgschade. Windows is niet flexibel, maar wil dat wel zijn. Begin van alle ellende.\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n[QUOTE]Ik ken deze uitspraak niet, maar ik maf aannemen dat ze bedoelen 94% van alle pc\'s die op dat moment in gebruik waren? Zo ja, dan vind ik dat vreselijk onzinnige beredenering.\r\nTen eerste heeft Vista een \'lijst\' waaraan een pc moet voldoen voordat Vista daar op kan draaien, dus kan je eigenlijk stellen dat 100% van de pc\'s waarvoor Vista bedoelt was (die voldeden aan de minimaal gestelde eisen), ook werkten met Vista.[/QUOTE]\r\n\r\nBestaande PCs hadden moeite met VISTA. Je moest dus een nieuwe PC kopen.
Link naar reactie
Goed punt ! Het OS is de brug tussen de hardware en de software. Dan de gebruikers en/of de software van alles de schuld geven is onterecht. Zoals ik al zei, er zijn overal kneuzen, ook in hardware en software. Door de interactie tussen hard en software te optimimaliseren kan Apple zo\'n stabiele PC leveren. Alles is getest. Daarnaast is het OS zelf de meest gebruiksvriendelijke voor zowel de digibeet als de gevorderde gebruiker. Luister maar naar Bill Gates :\n\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=Uau0aIbrzkQ[/url]\n\nHet feit dat Windows zelf een te wensen over latende \'\'imitatie\'\' is van MacOS [10+ jaar na introductie pas was het marketable met Windows 95] is wel het beste bewijs.\nApple is een innovator sinds [eerste commercieel verkrijgbare personal computer, introductie eerste spreadsheet [Visicalc], daarna introductie grafische interface, samen met Adobe introductie van desktop publishing, iMAC [voor internet geoptimaliseerde] PC, daarmee ook PC wordt \'design\' ipv beige doosje, spraakherkenning, iPOD, iPHONE, online muziek kopen mbv iTUNES, etc] sinds 1977, terwijl microsoft een software fabrikant is die hooguit als trendvolger kan worden genoemd. \n\nNoem eens een innovatie van Microsoft ? Ik bedoel maar.
Link naar reactie
jongens (en meisjes??), het is toch zo duidelijk!!\nQPC heeft computers en bouwt computers, doet alle tests, en het gaat perfect.\nHij vind Apple te duur, dus is het niets.\nWindows is gewoon heilig, en zijn ervaringen zijn gewoon dat het het beste is wat er op de wereld is op OS gebied.\nZijn pc\'s staan 24/7 aan, en worden nooit trager. Dus als dat wel het geval is, is dat de gebruiker zijn (haar) schuld. (helaas andere ervaringen mee, maar goed QPC niet)\n\nEn ook nog, 90% van de computer gebruikers hebben Windows, dus wat zeuren we dan om te zeggen dat windows ons niet bevalt, en OSX wel. Die 90% hebben toch geen ongelijk?? \n\nEn dat andere iets andere ervaringen hebben, geld niet voor QPC, want hij heeft die niet.\n\n[I](dit alles is ironisch bedoelt, maar niet kwetsend)[/I]
Link naar reactie
[QUOTE]Flauwe opmerking... geen argument.[/QUOTE]\r\n\r\nEerste deel aboluut wel....\r\n\r\n[QUOTE]Je zou moeten vragen: [I]Wat kun je niet [B]probleemloos[/B] op Windows doen... etc[/I] Alles [I]kan[/I] op Windows, maar dat vereist vaak aanpassingen in hardware en software, die compatibiliteitsproblemen kunen opleveren [en dat ook vaak doen]. En dan krijg je weer te horen dat je niet zo moet klooien met je PC...[/QUOTE]\r\n\r\nNou, noem dan eens wat?\r\n\r\n[QUOTE]Heb je de ingebouwde hulpfuncties van de Mac wel eens geprobeerd ? [I]Als[/I] je ze al nodig hebt ? \r\nMacOS is objectief de meest intuitieve usersinterface. Dat zegt zelfs Bill Gates \r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=Uau0aIbrzkQ[/url]\r\nen dat blijkt ook uit zijn continue imitatie van de innovaties van MacOS en de GUI die Apple in 1983 introduceerde.[/QUOTE]\r\n\r\nIn Windows zit ook een uitgebreide vorm van \'help\', maar het zijn vaak toch wel vragen van een heel andere aard die de mensen mij stellen, meer over specifieke programma\'s of termen die ze niet snappen.\r\n\r\n[QUOTE]Als je hardware toevoegt/aanpast heb je drivers nodig die in het registry worden \'geregistreerd\'[/QUOTE]\r\n\r\nJa, ik weet wel hoe het werkt, maar daar heb ik in de praktijk helemaal geen last van. Ik hoef toch geen wijzigingen in het register aan te brengen? Dat doet die driver voor mij, dus wat is jouw punt?\r\n\r\n[QUOTE]probleemloos - dacht het niet, afgaand op de talloze forums. En al die \'troep\' software is voor een groot gedeelte ontwikkeld omdat Windows [I]niet [/I]correct functioneert.[/QUOTE]\r\n\r\nNoem dan eens specifieke Windows problemen die jij regelmatig leest?\r\nVooral dat laatste deel van jouw citaat hierboven is de domste opmerking die ik tot nog toe van jou gelezen heb....\r\nSoftware wordt ontwikkeld door bedrijven om [B]geld te verdienen[/B], niet omdat zij vinden dat Windows slecht is.\r\nVerder kan het zijn dat bepaalde alternatieven voor programma\'s die in Windows aanwezig zijn bij sommige mensen te beperkt zijn, of dat die mensen graag een \'mooier\' programma willen. Denk daarbij eens aan bijvoorbeeld Winword. Daar kan je prachtig mooi brieven mee tikken.... Toch zijn er mensen die Officepakketten kopen. waarom? Omdat Winword niet correct functioneert?\r\n\r\n[QUOTE]Out-of-the-box = stabiel, mee eens, op de juiste [vaak: nieuwste] hardware.[/QUOTE]\r\n\r\nOok deze opmerking slaat kant nog wal. Voor XP en ook voor Vista heb je zeker niet de nieuwste software nodig, vista draait perfect op pc\'s die je bij de mediamarkt op de hoek kan kopen voor € 599,- en XP draait ook perfect op een pc van 8 jaar geleden.\r\nDat je de juiste hardware moet hebben is juist, maar dat is bij een Mac [B]helemaal [/B]het geval. Bij een Windows pc heb je tenminste nog een keuze hoe de pc er uit komt te zien.\r\n\r\n[QUOTE]De andere opmerkingen: customizen van je PC [sterk punt volgens jou] geeft juist al die problemen en gevolgschade. Windows is niet flexibel, maar wil dat wel zijn. Begin van alle ellende.[/QUOTE]\r\n\r\nHier heb ik al 3x een reactie op gegeven, maar schijnbaar wil je dat lezen of snap je het niet.... Je krijgt geen ellende als je het buroblad indeelt zoals je zelf zou willen, je krijgt geen ellende als je een andere geluidskaart in de pc (laat) zet(ten). Je krijgt geen ellende als je een grote rode behuizing koopt in plaats van een kleine zwarte.\r\n \r\n[QUOTE]Bestaande PCs hadden moeite met VISTA. Je moest dus een nieuwe PC kopen[/QUOTE]\r\n\r\nDat geldt alleen voor bestaande pc\'s die niet aan de minimale eisen van Vista voldeden en aan de randapparaten/hardware waarvoor de fabrikant geen drivers wilde maken. Ligt dus ook niet aan Microsoft.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;448417]Als window\'s probleemloos werkte ,had QPC geen werk !!![/QUOTE]\r\n\r\nZoals ook jij al eerder had \'kunnen\' lezen, (maar je laat hierbij weer eens merken dat je zoals gewoonlijk weer eens niet goed leest), kom ik nagenoeg nimmer problemen tegen met windows zelf, alleen problemen doordat mensen zelf lopen te knoeien of een buurjongetje laten prutsen op hun pc, of problemen met kapotte hardware.
Link naar reactie
[QUOTE]Het feit dat Windows zelf een te wensen over latende \'\'imitatie\'\' is van MacOS [10+ jaar na introductie pas was het marketable met Windows 95] is wel het beste bewijs.\r\nApple is een innovator sinds [eerste commercieel verkrijgbare personal computer, introductie eerste spreadsheet [Visicalc], daarna introductie grafische interface, samen met Adobe introductie van desktop publishing, iMAC [voor internet geoptimaliseerde] PC, daarmee ook PC wordt \'design\' ipv beige doosje, spraakherkenning, iPOD, iPHONE, online muziek kopen mbv iTUNES, etc] sinds 1977, terwijl microsoft een software fabrikant is die hooguit als trendvolger kan worden genoemd. [/QUOTE]\r\n\r\nHet zal mij (en de Windows gebruikers over de hele wereld) een worst zijn waarvan het een clone is, als het maar mooi is en goed werkt.... Dat het jaren geleden een \'design\' pc was en dat alle andere pc\'s toen uit beige doosjes bestond, dat is verleden tijd, dus waar heb je het over......\r\nOude inovaties aanhalen is totaal niet relavant, je moet de OS\'en, mogelijkheden, prijzen, looks etc. nu met elkaar vergelijken en niet van tig jaren terug.\r\nHet blijft een feit dat er vele malen meer zeer tevreden Windows gebruikers zijn dan er ooit Mac gebruikers zullen zijn.....\r\nEnne... Adobe? Die is zo inovatief, dat ze wel een 64-bit versie voor Windows uitbrengen met extra hardwareversnelling etc, maar niet voor de Mac.....
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;448441]\r\nEnne... Adobe? Die is zo inovatief, dat ze wel een 64-bit versie voor Windows uitbrengen met extra hardwareversnelling etc, maar niet voor de Mac.....[/QUOTE]\r\nMoet je je er toch eens goed in verdiepen...\r\nWat is de reden hiervan? \r\nEn wat moet Adobe doen om het toch 64bit te laten draaien? \r\nJa, de gehele software omschrijven.\r\nEn logisch, op dit moment is de markt voor Windows groter, dus lucratiever, dus Adobe doet eerst de Windows versie.\r\nVanaf de volgende CS versie zal ook OSX weer 64 bit zijn.\r\n\r\nMakkelijk he, om maar de halve waarheid te vertellen!
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;448441]Het zal mij (en de Windows gebruikers over de hele wereld) een worst zijn waarvan het een clone is, als het maar mooi is en goed werkt.... Dat het jaren geleden een \'design\' pc was en dat alle andere pc\'s toen uit beige doosjes bestond, dat is verleden tijd, dus waar heb je het over......\nOude inovaties aanhalen is totaal niet relavant, je moet de OS\'en, mogelijkheden, prijzen, looks etc. nu met elkaar vergelijken en niet van tig jaren terug.[..] Enne... Adobe? Die is zo inovatief, dat ze wel een 64-bit versie voor Windows uitbrengen met extra hardwareversnelling etc, maar niet voor de Mac.....[/QUOTE]\n\n\nOngelofelijk. Ik kan bijna niet geloven dat je al die berichten in ernst opschrijft en gelooft. Ik gebruik overigens de nieuwste CSversie en die doet zowat alles al in real time, video, audio, rendering, striping [wel eens een RAID systeem op een Windows systeem aan de praat proberen te krijgen ?] . \n\nWel minder dat daarvoor een Mac Pro nodig is, met het daarbij behorende prijskaartje, maar ok, daar waren we het al over eens: Macs zijn aan de prijs.\n\n[url]http://www.macworld.com/article/132810/2008/04/photoshop64.html[/url]\n\nEen link over het hoe en waarom.\n\nAls je met \'aanpassen\' je desktop en zo bedoeld, er bestaat een hele community van \'theme-developers\'. Je PC-kastje kun je niet aanpassen, dat klopt, maar sjonge jonge, waar hebben we het over. Veel mensen kopen een Mac mede [B]omdat[/B] ie eruit ziet zoals ie eruit ziet. \n\nSoftware omgeving kun je aanpassen naar wens, hardware ook bij de grote Macs, niet nodig bij off-the-shelf consumenten modellen, want daar zit alles al op. \nWant afgezien van aanpassingen tbv games, wat zou je hardware-matig aan je iMac willen verbeteren ?\n\n[QUOTE]het zijn vaak toch wel vragen van een heel andere aard die de mensen mij stellen, meer over specifieke programma\'s of termen die ze niet snappen[/QUOTE]\n\ndat staat dus in de Mac help, zelfs met [voortdurend ge-update] links naar online help voor achtergrond info e.d. Windows help is een ramp in de praktijk. Daarom komen de mensen bij jou in de winkel. \nEn wat dat \'knoeien\' betreft, wat \'knoeien\' die mensen dan ? Ze installeren een kaart of een stuk software, en dat werkt dan niet naar wens. Volgens jou is dat dus :\n[B] a[/B]-hun eigen schuld, want blijf er toch af, en\n[B] b-[/B]de software leverancier\'s schuld, want die leveren geen goed produkt\nGeloof je nou echt dat Windows er nooit iets mee te maken heeft ? \n\n[QUOTE]Ik hoef toch geen wijzigingen in het register aan te brengen? Dat doet die driver voor mij, dus wat is jouw punt?. [/QUOTE]\n\nDat dat niet altijd goed gaat, omdat het OS z\'n werk niet goed doet. Maar jij vindt waarschijnlijk -> [I]zie boven.[/I] \n\nIk neem aan dat je regelmatig \'conflicten\' moet oplossen door bijv. niet geheel verwijderde software, foutief geinstalleerde updates en ga zo maar door. En dan die eindeloze virusscans, spyware, noem maar op. \nMaakt de PC traag en laat \'m vastlopen. Jij waarschijnlijk zult van mening zijn dat mensen dan maar niet op het internet moeten gaan, meer security moeten installeren [kost geld, toch ? Hoeft niet op een Mac].\n\nAl die veiligheidslekken zijn dus niet de schuld van Microsoft, maar van de mensen zelf ? Waarom hebben de Mac\'s dat probleem dan niet ? Zijn die gebruikers allemaal slimmer ?\n\n[QUOTE]Software wordt ontwikkeld door bedrijven om geld te verdienen, niet omdat zij vinden dat Windows slecht is.[/QUOTE]\n\nSoftware wordt ook ontwikkeld omdat er behoefte aan is. Zoals een virusscanner, een registrycleaner, een hardwareversneller, een disk-defragmenter etc... behoeftes onstaan uit ?\nJuist. In dit geval problemen en ontevredenheid met Windows en zijn performance.\n\n[QUOTE]Dat je de juiste hardware moet hebben is juist, maar dat is bij een Mac helemaal het geval.[/QUOTE]\n\nMacOS draait op Apple hardware. Dus geen probleem. Op alle Apple hardware, ook de oude hardware. Voor elk wat wils. (Nee, inderdaad, geen rooie met veel lampjes). VISTA draait slecht of niet op oude hardware, en heeft problemen met oudere randapparatuur. En om dan de fabrikant de schuld te geven dat ze geen drivers hebben, is de zaak omdraaien.\n\n[url]http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-windows-vista-general/324664-win-7-driver-incompatibility.html[/url]\n\n[url]http://www.edbott.com/weblog/?p=1726[/url]\n\nDie laatste link is bijv. een \'leuke\' - als je geen 10tje betaald aan Creative krijg je niet het upgrade pakket dat audio-accelleration met effecten mogelijk maakt. Je kaart zal dan gewoon stereo zijn. \nWaarom ze dat vragen ? Omdat Microsoft ze geld vraagt voor deze implementatie. Vorige Windows versies waren gratis. \nDie andere link waar werd uitgelegd hoe Windows fabrikanten in feite [I]\'dwingt\' te betalen voor driver-certificaten[/I] [[I]nadat[/I] ze al zijn goedgekeurd voor gebruik] kon ik zogauw niet meer vinden. Maar geloof me, dat is de realiteit. MS is een geldklopper, die z\'n monopolie probeert te vergroten en uit te buiten. Ze worden niet voor niets steeds beboet door het Europese hof.\n\nToen VISTA werd geintroduceerd was het grootste gedeelte van de in gebruik zijnde PCs niet in staat om het probleemloos te draaien. Dat heb ik al 4x gezegd ! Wat is er nu onjuist ? Het was waarschijnlijk naar jou idee weer de schuld van de mensen dat hun intertijd voor goed geld gekochte PC al twee jaar oud was, het niet meer goed deed en steeds vastliep ? Dat ze hun printer konden weggooien, terwijl die nog prima was ?\n\nBlijkbaar hebben al die Windows gebruikers die steen en been klagen geen idee waar ze het over hebben. Volgens jou dan.\n\n\n\nWat zijn de innovaties van Windows /Microsoft ?\n\nWat kun je niet doen op een Mac, behalve gamen ?
Link naar reactie
[QUOTE]Ongelofelijk. Ik kan bijna niet geloven dat je al die berichten in ernst opschrijft en gelooft. Ik gebruik overigens de nieuwste CSversie en die doet zowat alles al in real time, video, audio, rendering, striping [wel eens een RAID systeem op een Windows systeem aan de praat proberen te krijgen ?] . [/QUOTE]\r\n\r\nJoh, ik draai al een 5-tal jaren in RAID-0, wat is daar moeilijk aan? Daar heb ik nog [B]nooit[/B] iets voor in Windows hoeven te doen, dat werkt namelijk via het moederbord....\r\n\r\n[QUOTE]Wel minder dat daarvoor een Mac Pro nodig is, met het daarbij behorende prijskaartje, maar ok, daar waren we het al over eens: Macs zijn aan de prijs.\r\n\r\n[url]http://www.macworld.com/article/132810/2008/04/photoshop64.html[/url]\r\n\r\nEen link over het hoe en waarom.[/QUOTE]\r\n\r\nBericht van 1 jaar geleden en het is er nog steeds niet.... Ze lopen dan toch behoorlijk achter op Windows blijkbaar en dat voor een bedrijf dat vroeger \'eigenlijk\' in een adem met een Mac genoemd werd....\r\n\r\n[QUOTE]Als je met \'aanpassen\' je desktop en zo bedoeld, er bestaat een hele community van \'theme-developers\'. Je PC-kastje kun je niet aanpassen, dat klopt, maar [B]sjonge jonge, waar hebben we het over.[/B] Veel mensen kopen een Mac mede [B]omdat[/B] ie eruit ziet zoals ie eruit ziet. [/QUOTE]\r\n\r\nWaar hebben we het over????? jij was degene die over het \'design\' als sterk punt van een Mac begon hoor.....\r\n\r\n[QUOTE]Software omgeving kun je aanpassen naar wens, hardware ook bij de grote Macs, niet nodig bij off-the-shelf consumenten modellen, want daar zit alles al op. \r\nWant afgezien van aanpassingen tbv games, wat zou je hardware-matig aan je iMac willen verbeteren ?[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien wil ik er wel een dual-tuner TV-kaart in hebben, 4 harde schijven, maakt niet uit wat, zoals jij het zegt zou je eerst de duurste Mac moeten aanschaffen om dan pas te kunnen uitbreiden.....\r\n\r\n[QUOTE]dat staat dus in de Mac help, zelfs met [voortdurend ge-update] links naar online help voor achtergrond info e.d. Windows help is een ramp in de praktijk. Daarom komen de mensen bij jou in de winkel. [/QUOTE]\r\n\r\nOnzin, de help van vista is gewoon erg goed, wordt ook constant online bijgewerkt, maar kan natuurlijk geen info geven over software dat niet al in Windows zat. Daarvan komen bij mij de meeste vragen.\r\n\r\n[QUOTE]En wat dat \'knoeien\' betreft, wat \'knoeien\' die mensen dan ? Ze installeren een kaart of een stuk software, en dat werkt dan niet naar wens. Volgens jou is dat dus :\r\n[B] a[/B]-hun eigen schuld, want blijf er toch af, en\r\n[B] b-[/B]de software leverancier\'s schuld, want die leveren geen goed produkt\r\nGeloof je nou echt dat Windows er nooit iets mee te maken heeft ? [/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik versta wat anders onder knoeien. Een programma installeren geeft geen problemen, maar als ze bijvoorbeeld 12 verschillende mp3 players gaan installeren, alleen maar omdat ze die konden downloaden en dan gaan klagen dat de mediaplayer niet meer ge-associeert is met een mp3 bestand, dan vind ik dat bijvoorbeeld knoeien.\r\nOf als ze zonder te weten wat het is, allerlei registrycleaners, geheugen beheer programma\'s en tweakprogramma\'s gaan installeren, zonder te weten waarvoor het dient of wat het doet.\r\n\r\n[QUOTE]Ik neem aan dat je regelmatig \'conflicten\' moet oplossen door bijv. niet geheel verwijderde software, foutief geinstalleerde updates en ga zo maar door. En dan die eindeloze virusscans, spyware, noem maar op. [/QUOTE]\r\n\r\nNee, de enige conflicten die ik eventueel op moet lossen, zijn de conflicten die de gebruiker zelf heeft veroorzaakt door 25 fotoprogramma\'tjes er op te zetten en dan niet meer weet hoe je een fotot met een standaard programma moet openen.\r\nEn hoe bedoel je nu weer eindeloze virusscans????? Eerder heb ik al aangegeven dat een goed virusscanner een on-access-scanner heeft en daar merk je niks van. Ook het anti-spyware programma Windows Defender doet zijn werk uitstekend op de achtergrond, zonder dat ik daar miets van merk als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben.\r\n\r\n[QUOTE]Maakt de PC traag en laat \'m vastlopen. Jij waarschijnlijk zult van mening zijn dat mensen dan maar niet op het internet moeten gaan, meer security moeten installeren [kost geld, toch ? Hoeft niet op een Mac].[/QUOTE]\r\n\r\nEen virusscanner of een spywareprogramma laat een pc niet vastlopen en ook worden goede pc\'s, voorzien van een goede virusscanner ook niet zoveel trager dat je er last van hebt. En ja, kost geld, maar wat is een paar tientjes in vergelijking met honderde euri die je voor een Mac meer moet betalen?\r\n\r\n[QUOTE]Al die veiligheidslekken zijn dus niet de schuld van Microsoft, maar van de mensen zelf ? Waarom hebben de Mac\'s dat probleem dan niet ? Zijn die gebruikers allemaal slimmer ?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, veiligheidslekken zijn niet de schuld van de gebruikers en die worden ook netjes gedicht door de Windows updates. En ga nu niet zeggen dat er geen (belangrijke) updates voor een Mac uitkomen (zij het veel later na ontdekking van problemen), want daar komen ook vaak patchet van vaak meer dan een paar honderd MB voor uit.\r\n\r\n[QUOTE]Software wordt ook ontwikkeld omdat er behoefte aan is. Zoals een virusscanner, een registrycleaner, een hardwareversneller, een disk-defragmenter etc... behoeftes onstaan uit ?\r\nJuist. In dit geval problemen en ontevredenheid met Windows en zijn performance.[/QUOTE]\r\n\r\nOnzin, het is alom bewezen dat je met die zogenaamde registrycleaners en hardwareversnellers een kat in de zak koopt, volledig overbodige software, maar mensen trappen er gewoon in, net zoals er tot op de dag van vandaag ook nog mensen zijn die meedoen aan een pyramide spel. Dit heeft dus niets te maken met Windows, maar met de domheid van de mensen zelf en de slimheid waarmee de makers hun product mee aanprijzen..... Werkt in het echte leven overal zo, dagelijks kopen mensen \'wondermiddelen\' voor wat dan ook, die achteraf gewoon niks schijnen te doen.... Maar ja, het zit in zo\'n mooie doos he.....\r\n\r\n[QUOTE]MacOS draait op Apple hardware. Dus geen probleem. Op alle Apple hardware, ook de oude hardware. Voor elk wat wils. (Nee, inderdaad, geen rooie met veel lampjes). VISTA draait slecht of niet op oude hardware, en heeft problemen met oudere randapparatuur. [/QUOTE]\r\n\r\nDaar ga je weer, dus nogmaals, waar heeft Microdoft ooit aangegeven dat Vista ook voor oude pc\'s gemaakt is????? Er staan gewoon systeemeisen op de verpakking en die gelden voor een pc van 8 jaar geleden en ook voor pc\'s van 1 week oud.\r\n\r\n[QUOTE]En om dan de fabrikant de schuld te geven dat ze geen drivers hebben, is de zaak omdraaien.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, inderdaad, de schuld van de hardwarefabrikanten. Ik draai de zaak niet om, dat doe jij in deze, kennelijk door gebrek aan kennis van zaken.\r\nOok dit heb ik al eerder uit proberen te leggen, maar ook hier val jij weer in herhaling en laat je blijken het niet te hebben gelezen.\r\nAlle drivers voor hardware horen door de fabrikant gemaakt te worden en te voldoen aan een aantal punten, waardoor het [B]geschikt[/B] is voor Windows.\r\nDeze regel bestaat, zodat Microsoft kan controleren of bepaalde drivers problemen zouden kunnen geven voor de werking van Windows zelf.\r\n\r\nAlle drivers van fabrikanten die zich daar aan houden [B]en toestemming aan Microsoft geven [/B]om dit in Windows te implementeren, zullen ook in windows opgenomen worden, deels door de fabrikant aan Micrososft aangeleverd, deels door Microsoft (met toestemming van de maker) geschreven.\r\n\r\nIndien een fabrikant geen nieuwe driver wil maken voor een pruduct van 5 jaren geleden, dan heetft Micrososft [B]het recht niet [/B] om zelf een driver voor zo\'n apparaat te schrijven, dat is inbreuk maken op het copyright van die fabrikant en in veel gevallen zelfs inbreuk maken op het pattentrecht van die fabrikanten.\r\n\r\nAls ik als fabrikant een spoiler maak voor een Opel, dan is [B]mijn verantwoording [/B]dat deze hoort te passen op het type dat ik aangeef en dat is [B]niet[/B] de verantwoording van Opel\r\n\r\n[QUOTE][url]http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-windows-vista-general/324664-win-7-driver-incompatibility.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp jouw punt niet met deze link. [B]Epson[/B] schijnt een driver geschreven te hebben voor Vista en niet voor Windows 7.... Of de schrijver doet zelf iets fout en de scanner werkt wel gewoon onder Windows 7, dat kan ik nergens uit op maken.\r\n\r\n[QUOTE][url]http://www.edbott.com/weblog/?p=1726[/url][/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]Die laatste link is bijv. een \'leuke\' - als je geen 10tje betaald aan Creative krijg je niet het upgrade pakket dat audio-accelleration met effecten mogelijk maakt. Je kaart zal dan gewoon stereo zijn. \r\nWaarom ze dat vragen ? Omdat Microsoft ze geld vraagt voor deze implementatie. Vorige Windows versies waren gratis. \r\nDie andere link waar werd uitgelegd hoe Windows fabrikanten in feite [I]\'dwingt\' te betalen voor driver-certificaten[/I] [[I]nadat[/I] ze al zijn goedgekeurd voor gebruik] kon ik zogauw niet meer vinden. Maar geloof me, dat is de realiteit. MS is een geldklopper, die z\'n monopolie probeert te vergroten en uit te buiten. Ze worden niet voor niets steeds beboet door het Europese hof.[/QUOTE]\r\n\r\nVreemd dat mij kaart goed werkt onder Vista, zonder dat ik een tientje heb betaald.... Enne, vergeet even niet, men heeft het daar over \'drivers\' maar de cd vanCreative bevat een paar honderd MB\'s aan SOFTWARE, dus daar betaal je voor. Dan nog is dit Creative die dit rekend, andere fabrikanten doen het niet, dus dat zegt meer over Creative dan over MS.\r\n\r\nEn geldklopperij????? Hoe durf jij dat te beweren van Microsoft, terwijl jij 100-en euro\'s teveel moet betalen voor hardware van Apple, want anders [B]mag[/B] jij geen OS-X gebruiken!!!
Link naar reactie
[QUOTE]Toen VISTA werd geintroduceerd was het grootste gedeelte van de in gebruik zijnde PCs niet in staat om het probleemloos te draaien. Dat heb ik al 4x gezegd ! Wat is er nu onjuist ? [/QUOTE]\r\n\r\nDaar is ook onderzoek naar gedaan en wat bleek: 45% alleen al werd veroorzaakt doordat nVidia zijn drivers voor de grafische kaarten niet op orde had... Een andere 50% werd veroorzaakt door andere fabrikanten die hun drivers iet op orde hadden.\r\nDe laatste 5% waren inderdaad problemen van Windows zelf, welke nagenoeg allemaal verholpen zijn bij het uitkomen van SP1.\r\n\r\n[QUOTE]Het was waarschijnlijk naar jou idee weer de schuld van de mensen dat hun intertijd voor goed geld gekochte PC al twee jaar oud was, het niet meer goed deed en steeds vastliep ? Dat ze hun printer konden weggooien, terwijl die nog prima was ?[/QUOTE]\r\n\r\nLees even hierboven, daar heb ik (weer eens) uigelegd hoe het met drivers voor printers en zo werkt.\r\nVerder is het ook nog eens zo, dat mensen niet verplicht werden Vista te kopen, ze konden gewoon met XP blijven werken. Ook staat er duidelijk op de verpakking waaraan een pc minimaal moet voldoen om met Vista te kunnen werken en als laatste had Micrososft ook nog eens een gratis programma uitgebracht die de mensen van te voren konden draaien om te zien of hun hard- en software zou werken met Vista.\r\nTja, voldoen de onderdelen en de software niet aan die eisen en de mensen kopen dan toch Vista, dan houdt het helemaal op...... Het ergste is dat die groep mensen de grootste klagers zijn......\r\n\r\n[QUOTE]Blijkbaar hebben al die Windows gebruikers die steen en been klagen geen idee waar ze het over hebben. Volgens jou dan.[/QUOTE]\r\n\r\nLees hierboven.\r\n\r\n[QUOTE]Wat zijn de innovaties van Windows /Microsoft ?\r\n\r\nWat kun je niet doen op een Mac, behalve gamen ?[/QUOTE]\r\n\r\nDraai het eens om, wat kan je op een Mac meer doen dan op Windows? (spellen buiten beschouwing gelaten). Je betaald er namelijk meer voor, dus zou het logisch zijn dat je in verhouding ook meer kan doen met een Mac...... Vertel eens?
Link naar reactie
[QUOTE]Draai het eens om, wat kan je op een Mac meer doen dan op Windows? (spellen buiten beschouwing gelaten). Je betaald er namelijk meer voor, dus zou het logisch zijn dat je in verhouding ook meer kan doen met een Mac...... Vertel eens?[/QUOTE]\n\nNee, vertel jij maar wat je niet op een Mac kunt doen ! Ik ben benieuwd !\n \nWat gebruiken professionals bijvoorbeeld ? Zoals professionele film en geluidsstudio\'s ? DTPers ? Grafisch ontwerpers ? m.a.w. mensen die voor hun werk de PC gebruiken ? Erop moeten kunnen vertrouwen ? Inderdaad, zowat exclusief de Mac.\n\nEn die innovaties van Microsoft ?\nOok nog niks over gehoord van jou..\n\nIk krijg voor mijn goede geld [[I]omdat het prijziger is ben ik, en met mij vele anderen extra kritisch: is het het geld waard?[/I] ] een perfect werkende PC met 100% betrouwbare gebruiksvriendelijke software, optimaal afgestemd op de hardware (afwachten bij Windows, als de gebruiker zich teveel uitleeft krijgt ie problemen, ja ik weet dat dat [I]bij jou persoonlijk[/I] niet zo is), een PC bovendien die er zeer fraai uitziet (itt tot standaard PCs, ok, kwestie van smaak) , die [mocht ik wat anders willen] voor goed geld weer te verkopen is, ook na 6-8 jaar (itt tot Windows PCs), een PC waar ik vele jaren plezier van zal hebben (maw per jaar kost ie me waarschijnlijk minder dan een PC), want waarop ook na vele jaren de nieuwste OS probleemloos zal kunnen draaien [en dus ook de daarop afgestemde nieuwste software en randapparatuur] (dit itt tot VISTA, je kunt zeggen wat je wilt, en Windows 7 moeten we nog maar afwachten), een PC die geen securityissues heeft (dit itt tot Windows, je kunt zeggen wat je wilt) en precies doet wat ik wil wanneer ik het wil. Niet vertraagd, en na 6 jaar nog steeds even snel opstart als toen ik \'m kocht. \nEn mijn eisen zijn zeer hoog want ik werk professioneel met de PC. Dus optimaal compatibel met randapparatuur als monitors, scanners, printers, camera\'s, professionele multitrack audio en video, en zo meer. Ook qua software 100% uitwisselbaar met het Windows platform, kan ook alle Windows disks lezen en schrijven [itt Windows; kan geen Mac schijven lezen].\n\nJa, ik som het allemaal nog maar even op, want degene die deze thread opstartte heeft er dan misschien nog wat aan. ;)\n\nNatuurlijk had ik ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang gezeten, maar je krijgt nu eenmaal geen BMW voor de prijs van een Fiat Panda. Wat kun je met een BMW meer doen dan met een Panda, behalve harder rijden (wat niet mag) ? Waarom wil men zo\'n BMW dan toch ?\n\n\nDus, vertel jij maar ! Ik ben benieuwd ! Ook naar die innovaties !
Link naar reactie
[QUOTE]Nee, vertel jij maar wat je niet op een Mac kunt doen ! Ik ben benieuwd ![/QUOTE]\r\n\r\nIk zal het gemakkelijk brengen voor je: Ik kan alles met windows wat ik ook op een mac zou kunnen doen, maar dan met een veel meer beperkte keuze in software dan bij Windows. Verder kan ik met Windows wel spellen spelen en dat allemaal voor een lager bedrag dan en Mac kost.\r\nKortom, ik kan met Windows meer voor minder geld.\r\n \r\n[QUOTE]Wat gebruiken professionals bijvoorbeeld ? Zoals professionele film en geluidsstudio\'s ? DTPers ? Grafisch ontwerpers ? m.a.w. mensen die voor hun werk de PC gebruiken ? Erop moeten kunnen vertrouwen ? Inderdaad, zowat exclusief de Mac.[/QUOTE]\r\n\r\nDe tijd dat men in de grafische industrie uitsluitend Mac\'s gebruikten is al jaren passe.... Waarschijnlijk heb je dat niet helemaal bij gehouden.\r\nTegenwordig komt er veel meer processor en GPU kracht om de hoek kijken bij de professionals, dus zie ik ook al meer dat men gebruik maakt van de \'moderne\' pc\'s, zoals daar de Core i7 is. Helaas, Apple loopt daarme gigantisch achter en daarom stapt men al vaker over naar Windows, want dat draait op de hardware die zo\'n bedrijf zelf kan kiezen.\r\nHieronder een zeer recente link van een groot professioneel bedrijf:\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/nieuws/58611/valve-maakt-specificatie-ontwikkel-pcs-bekend.html[/url]\r\n\r\n[QUOTE]En die innovaties van Microsoft ?\r\nOok nog niks over gehoord van jou..[/QUOTE]\r\n\r\nWat boeit een Windows gebruiker \'innovatie\' nou :confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]Ik krijg voor mijn goede geld [[I]omdat het prijziger is ben ik, en met mij vele anderen extra kritisch: is het het geld waard?[/I] ] een perfect werkende PC met 100% betrouwbare gebruiksvriendelijke software, optimaal afgestemd op de hardware (afwachten bij Windows, als de gebruiker zich teveel uitleeft krijgt ie problemen, ja ik weet dat dat [I]bij jou persoonlijk[/I] niet zo is), een PC bovendien die er zeer fraai uitziet (itt tot standaard PCs, ok, kwestie van smaak) , die [mocht ik wat anders willen] voor goed geld weer te verkopen is, ook na 6-8 jaar (itt tot Windows PCs), een PC waar ik vele jaren plezier van zal hebben (maw per jaar kost ie me waarschijnlijk minder dan een PC), want waarop ook na vele jaren de nieuwste OS probleemloos zal kunnen draaien [en dus ook de daarop afgestemde nieuwste software en randapparatuur] (dit itt tot VISTA, je kunt zeggen wat je wilt, en Windows 7 moeten we nog maar afwachten), een PC die geen securityissues heeft (dit itt tot Windows, je kunt zeggen wat je wilt) en precies doet wat ik wil wanneer ik het wil. Niet vertraagd, en na 6 jaar nog steeds even snel opstart als toen ik \'m kocht. \r\nEn mijn eisen zijn zeer hoog want ik werk professioneel met de PC. Dus optimaal compatibel met randapparatuur als monitors, scanners, printers, camera\'s, professionele multitrack audio en video, en zo meer. Ook qua software 100% uitwisselbaar met het Windows platform, kan ook alle Windows disks lezen en schrijven [itt Windows; kan geen Mac schijven lezen].[/QUOTE]\r\n\r\nJa, jij hebt gelijk, vandaar dat er nog steeds, vele, vele malen meer pc\'s verkocht worden met windows en daarom zijn ook nog steeds vele, vele malen meer tevreden Windows gebruikers dan Mac gebruikers.\r\nVandaar ook dat de Mac verkopen de afgelopen maand zijn gedaalt, terwijl de Windows pc verkopen zijn gestegen...\r\n\r\n[QUOTE]Natuurlijk had ik ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang gezeten, maar je krijgt nu eenmaal geen BMW voor de prijs van een Fiat Panda. Wat kun je met een BMW meer doen dan met een Panda, behalve harder rijden (wat niet mag) ? Waarom wil men zo\'n BMW dan toch ?[/QUOTE]\r\n\r\nGa toch heen met je \'bmw\', je hebt in een Mac gewoon minder dure en snelle hardware zitten dan in een moderne pc voor Windows, maar je mag er bij een Mac alleen een \'BMW\' prijs voor betalen omdat er een stuk fruit op de voorkant afgebeeld staat.\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Dus, vertel jij maar ! Ik ben benieuwd ! Ook naar die innovaties ![/QUOTE]\r\n\r\nVoor de vierde keer in dit topic, wat boeit de huidige gebruiker cq koper van Windows nou wat voor \'innovaties\' er ooit jaren terug door wie dan ook op de markt zijn gebracht :confused::confused:\r\n\r\nDenk jij nu echt dat ik er maar ook 1 moment aan zou denken wie vroeger zo \'innovatief\' zou zijn geweest om een HDTV uit te vinden :confused::confused:\r\nGeen enkel moment zou ik daar aan denken als ik op dit moment een HDTV zou aanschaffen. Is voor veruit de meeste mensen totaal onbelangrijk bij een keuze die ze vandaag of mogen gaan maken.
Link naar reactie
[QUOTE]Ik zal het gemakkelijk brengen voor je: Ik kan alles met windows wat ik ook op een mac zou kunnen doen, maar dan met een veel meer beperkte keuze in software dan bij Windows. Verder kan ik met Windows wel spellen spelen en dat allemaal voor een lager bedrag dan en Mac kost.\r\nKortom, ik kan met Windows meer voor minder geld.[/QUOTE]\r\n\r\nToch heb ik nog steeds niet gehoord wat Windows kan, dat niet op de Mac kan,afgezien van veel gamen... en hoezo beperkte keuze qua software ? Jjij klaagde toch over de mensen die 20 versies van een programma op hun PC zetten \'omdat het er is\" Ten eerste is dat geen probleem op de Mac [heb zelf o.m 4 mediaspelers geinstalleerd staan, en niks \'conflicten\' zoals met Windows..] . Er is meer dan voldoende keuze in software en Apple geeft bijv. de optie om zelf plug-ins te schrijven voor een aantal van zijn programma\'s, om eea zo te customizen naar eigen smaak. Gratis.\r\n\r\nMijn punt is en blijft dat Microsoft een in de basis instabiel en onveilig produkt levert, en de belangrijkste oorzaak is dat mensen \'bang\' zijn voor de computer en er over klagen. Fijn voor jou dat jij er onbezorgd mee kunt werken, maar zoals al eerder gezegd, als er geen problemen met die PCs waren had jij geen winkel. Je kunt de gebruikers natuurlijk wel weer de schuld geven, maar ja...\r\n \r\n\r\n[QUOTE]\r\nDe tijd dat men in de grafische industrie uitsluitend Mac\'s gebruikten is al jaren passe.... Waarschijnlijk heb je dat niet helemaal bij gehouden.\r\nTegenwordig komt er veel meer processor en GPU kracht om de hoek kijken bij de professionals, dus zie ik ook al meer dat men gebruik maakt van de \'moderne\' pc\'s, zoals daar de Core i7 is. Helaas, Apple loopt daarme gigantisch achter en daarom stapt men al vaker over naar Windows, want dat draait op de hardware die zo\'n bedrijf zelf kan kiezen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk werk in die industrie, en ik kan je melden dat dat onjuist is. \r\n\r\nDe link van jou gaat over een bedrijf dat games ontwikkeld, dus logisch dat dat gebeurt op een soortgelijk platform als de bedoelde gebruikers hebben. En is dat een setup van 599 euro, die zij gebruikten ? Jij hebt een manier van redeneren die meestal maar het halve nieuws verteld. Die Adobe opmerking bevoorbeeld.\r\nDe gemiddelde Hollywood film wordt op een mac systeem ge-postprocessed. Lord of the rings SFX: Mac met Shake software. En bel es een drukker op, grote kans dat er een Mac staat. De monitor van een iMac is zo goed, dat mijn ontwerpen qua kleur er bij de drukker net zo uitkomen als ze op het scherm te zien zijn. En dat is een standaard monitor voor en Mac. Koop een vergelijkbare Samsung IPS-monitor oid en je mag ook flink in de buidel tasten. Etc.\r\n\r\nMaar goed, zullen we het er maar bij laten. De voors en tegens zijn uitputtend behandeld en ik begrijp dat jij het allemaal maar niks vind, dat Apple. Hoop dat Windows 7 brengt wat men ervan verwacht, inplaats van weer en kat in zak. \r\nIk hoop dat de mensen onbezorgd plezier kunnen hebben van hun PC en er produktief mee kunnen werken/spelen.
Link naar reactie
[QUOTE]Mijn punt is en blijft dat Microsoft een in de basis instabiel en onveilig produkt levert,[/B] en de belangrijkste oorzaak is dat mensen \'bang\' zijn voor de computer en er over klagen. Fijn voor jou dat jij er onbezorgd mee kunt werken, maar zoals al eerder gezegd, als er geen problemen met die PCs waren had jij geen winkel. Je kunt de gebruikers natuurlijk wel weer de schuld geven, maar ja...[/QUOTE]\r\n\r\nKijk, en daar zit jij er dus gewoon 100% naast en ben je complete onzin aan het verkopen.\r\nWindows is absoluut een stabiel, mooi en goed OS, dat be-amen 100-miljoenen gebruikers over de hele wereld.\r\n\r\nAls Windows geen goed product zou zijn, dan zouden de gebruikers ook claims bij Micrososft neer kunnen leggen, vooral in Amerika zijn ze daar erg goed is. Het feit dat dit niet gebeurd is een teken dat Windows goed is. Miljoenen bedrijven over de hele wereld zijn dagelijks afhankelijk van pc\'s die met Windows werken en dat gaat gewoon goed.\r\nDus, waarom jij zo negatief bent over Windows en een [B]veel duurder [/B] en ver overbetaalde Mac probeert te promoten wat maar door een fractie van computergebruikers gekocht wordt en totaal geen meerwaarde heeft, geen moderne games aan kan en waarvoor veel minder keuze qua software beschikbaar is, is mij een compleet raadsel.......\r\n\r\n[QUOTE]Ik werk in die industrie, en ik kan je melden dat dat onjuist is. [/QUOTE]\r\n\r\nLeuk dat jij in die industrie werkt, jammer dat jouw info niet up to date is....\r\n\r\n[QUOTE]De link van jou gaat over een bedrijf dat games ontwikkeld, dus logisch dat dat gebeurt op een soortgelijk platform als de bedoelde gebruikers hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nTotaal onwaar, de ontwikkeling van games (tekenen, bewegingen ontwerpen, ruwe rekenkracht) dat gebeurd gewoon met de pc die daar het best voor geschikt is. [B]Daarna [/B]wordt het spel pas \'geschreven\' voor de platforms waarvoor het ontwikkeld is...\r\n\r\n[QUOTE] En is dat een setup van 599 euro, die zij gebruikten ? [/QUOTE] \r\n\r\nWaar vertel ik dat dan? \r\n\r\nIk denk dat een soortgelijke pc hier in Nederland voor zo\'n € 2000,- te koop is, [B]dus veel goedkoper[/B] dan [B]een veel minder krachtige[/B] Mac Pro \'standaard\' kost....\r\n\r\n[QUOTE]Jij hebt een manier van redeneren die meestal maar het halve nieuws verteld. Die Adobe opmerking bevoorbeeld.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar het feit blijft dat voor Windows een 64-bit van Photoshop beschikbaar is, dat voor Windows pc\'s zwaardere videokaarten beschikbaar zijn de daardoor veel sneller berekeningen gemaakt kunnen worden en dat dit voor een Mac gewoonweg niet mogelijk is...\r\nOp de site van Apple staat letterlijk het volgende:\r\n\r\n[I]Videokaart: de nieuwste generatie.\r\nGeavanceerde, volledig vernieuwde videoweergave die je versteld zal doen staan.[/I]\r\n\r\nEn over welke kaarten hebben ze het dan? De ATi 2600 en de nVidia 8800GT..... Kaarten die al zo verouderd zijn en qua techniek achter lopen, dat deze kaarten al geruime tijd niet meer gebouwd worden..... Hoezo achter lopen?\r\n\r\n[QUOTE]De gemiddelde Hollywood film wordt op een mac systeem ge-postprocessed. Lord of the rings SFX: Mac met Shake software. En bel es een drukker op, grote kans dat er een Mac staat.[/QUOTE] \r\n\r\nIk ben het hier met je eens, maar ik denk dat jouw invalshoek hier niet juist is.\r\nWaarom gebruiken ze (nog) Mac\'s?\r\nSimpelweg omdat ze jaren geleden hiervoor gekozen hebben. Nu, jaren later heeft de pc wereld qua kracht, mogelijkheden en prestaties de Mac ver achter zich gelaten, maar welk zinnig bedrijf zal \'zomaar\' hun pc-park vervangen als die nog niet versleten zijn? Verder moet je ook niet vergeten dat zo\'n bedrijf een grote omslag moet maken als ze over stappen van een Mac naar een Windows pc. Dit kost voor elk bedrijf vaak miljoenen, zowel qua omscholing, nieuwe software, aanschaf pc\'s, opleiding personeel.\r\nVanwege deze \'nadelen\' zullen heel veel bedrijven gewoonweg blijven werken met hetgeen ze hebben, dus niet omdat een Mac \'beter\' is.....\r\n\r\n[QUOTE]De monitor van een iMac is zo goed, dat mijn ontwerpen qua kleur er bij de drukker net zo uitkomen als ze op het scherm te zien zijn. [/QUOTE] \r\n\r\nDe meeste professionals gebruiken Eizo monitoren, die hebben niets met Apple te maken en zijn nog goedkoper ook......\r\n\r\n[QUOTE]En dat is een standaard monitor voor en Mac. Koop een vergelijkbare Samsung IPS-monitor oid en je mag ook flink in de buidel tasten. Etc.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar [B]lang niet [/B]zo diep.....
Link naar reactie
Uit \'CHIP PC blad nummer 3 - 2009: \r\nMen schrijft: \" ..... zoals Apple\'s Mac het snelst is onder de computers. Dit komt doordat Windows in tegenstelling tot Mac (OSX) niet voor speciale hardware is geoptimaliseerd, maar alle mogelijke hardware configuraties ondersteunt..... Het is dus niet verwonderlijk dat het systeem (windows) bij deze eisen zonder hulp buiten adem raakt. In het begin is het systeem razendsnel, maar vanaf dat moment wordt het elke dag een beetje langzamer. Dit komt door de ballast die het almaar moet meezeulen. Vooral slecht geprogrammeerde software remt de PC behoorlijk af. (b.v. de automatische starters .... )\r\n\r\n\r\nEn dat in een PC blad....\r\n\r\nKijk ook eens in het nieuwe fotoblad \'PHOTO DIGITAAL\' uitgave 3, naar het artikel \'Vista vs Leopard\' \'Waar voor je geld\'? dan wint Vista, (resp. 7 t.o.v 6), maar met \'gebruikersgemak\' en \'interface\' wint Mac (resp. 9 t.o.v. 6)\r\n\r\nVerder hier op de site :\r\n\r\n[url]http://computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2392219[/url]\r\n\r\n\'Klanten meest tevreden over Apple\' - niet vermeld is dat dit in grote meerderheid [B]overstappers[/B] zijn van het Windows platform. Overstappers van Mac naar Windows zijn met een lantaarntje te zoeken.\r\n\r\n[QUOTE]maar welk zinnig bedrijf zal \'zomaar\' hun pc-park vervangen als die nog niet versleten zijn?[/QUOTE]\r\nAls ze bijv. VISTA willen gaan draaien omdat hun nieuwste software alleen maar onder VISTA werkt bijv... dan moeten ze wel. Dure grap inderdaad. Dus doen ze niet als ze slim zijn.\r\n\r\nNB - Apple heeft al een jaar geen nieuwe hardware uitgebracht en ook geen nieuw OS. Dus logisch dat ze nog niet de nieuwste processoren en videokaarten hebben. \r\n\r\nDe Apple monitoren hoef je niet los te kopen. Zitten al op de iMac. Een EIZO 24\" monitor kost ruim 1700 dollartjes trouwens. Niet echt goedkoop te noemen.\r\n\r\nIk heb trouwens nog steeds niets gehoord over wat er nou niet kan op een Mac, en op Windows wel, afgezien van de nieuwste games spelen.\r\n\r\nEn er zijn geen innovaties te noemen van Microsof begrijp ik..\r\n\r\nEn je blijft een instabiel en onveilig en gebruikers onvriendelijk product aanprijzen alsof het een gave Gods is. Mij een raadsel...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...