Ga naar inhoud

overstap naar Imac of Mini?


Aanbevolen berichten

[QUOTE=qpc;447978]Ik heb niks ingesteld, en ik heb nog nooit problemen gehad..... ik gebruik 3 verschillende memorysticks, Corsair Voayger 32GB, Seagate 5GB en Corsair Survivor 64GB[/QUOTE]\r\nIk \"ruk\" ook altijd de USB sticks uit de computer, zelfs bij Linux/OSX.\r\nNog nooit problemen mee gehad.\r\nDacht ook dat dat zo was ontworpen en bedoeld dat USB gedoe.. :|\r\nGewoon erin en eruit...
Link naar reactie
  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    152

[QUOTE=qpc;447982]Ik begrijp hieruit dat jij het hier nog steeds over de \'oude\' manier va opstarten praat en nog steeds niet weet dat je Vista gewoon perfect uit kan schakelen met de knop waar dat \'uit\' teken op staat. Zou je dat weten, dan zou je ook gemerkt hebben dat de pc gewoonweg binnen enkele seconden weer bruikbaar is. Zo schakel ik mijn pc al 2 jaren uit....[/QUOTE]\r\nBij OSX heet dat de sluimer stand...\r\nWat dacht je? Uit gaat in een seconde.. aan hetzelfde... toch nog altijd sneller dan Vista.. \r\nEn dat op dezelfde computer!!!
Link naar reactie
[QUOTE=Pimmie;448061]Ik \"ruk\" ook altijd de USB sticks uit de computer, zelfs bij Linux/OSX.\r\nNog nooit problemen mee gehad.\r\nDacht ook dat dat zo was ontworpen en bedoeld dat USB gedoe.. :|\r\nGewoon erin en eruit...[/QUOTE]\r\n\r\nKan wel, maar je kunt achteraf problemen krijgen omdat bijv. het indexeren van bestanden [gebeurt op de achtergrond, continu] kan worden onderbroken waardoor sommige files \'onzichtbaar\' kunnen worden of beschadigd raken. Ik tek \'m er ook regelmatig zo uit, en heb nog geen problemen gehad tot dusverre, maar zo hoort het niet..
Link naar reactie
Ergens meldde iemand dat Vista zo\'n 500.000 stuks randapparatuur ondersteund dmv ingebouwde drivers, dat is natuurlijk verzonnen, alleen al de dataomvang van al die drivers zou rond de 30 GB zijn. Vista is al groot genoeg, zou ik zeggen.\n\n Er zitten standaard zo\'n 3200 printerdrivers in VISTA, een tiende van OSX Leopard. Daarnaast is er het probleem dat fabrikanten MS fors moeten betalen om een driver-certificate voor hun randapparatuur te verkrijgen. Zonder dit certificate zal de driver niet geinstalleerd kunnen worden, een \'security-issue\' volgens MS. Geldklopperij volgens critici. Reden waarom er voor diverse printers [o.m. HP, Dell] zelfs geen drivers voor Vista worden ontwikkeld.\n\n[url]http://nl.wikibooks.org/wiki/Windows_Vista/Installatie_printer[/url]\n\n[url]http://www.betanews.com/article/Microsoft_1_in_10_Vista_printer_driver_installations_fail/1226349968[/url]\n\n..
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;448047]Dan gaat de pc niet UIT ,,maar een soort standby ,,dat is heel iets anders ,staat er ook duidelijk bij ,,als hij echt uit gaat moet je er ook gewoon de stekker uit kunnen trekken .[/QUOTE]\r\n\r\nMaar waarom zou je dat nog doen????\r\nAls die mogelijk in Vista zit dan gebruik je dat toch:confused::confused::confused:
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;448050]Er zijn ook meer mensen die van een window\'s apparaat overstappen naar een Apple apparaat ,dan andersom.\r\nWant wie eenmaal aan Apple is gewend wil niks anders meer.\r\nOok wordt door misschien wel de helfd van de window\'s gebruikers geklaagd over de besturingssystemen ,,als je dat regelmatig leest ga je echt denken dat er geen nekele goeie versie bij zit.[/QUOTE]\r\n\r\nAls de helft van de Windows gebruikers zou klagen, dan nog zouden er 5x zoveel tevreden Windows gebruikers zijn dan Apple gebruikers......:D
Link naar reactie
[QUOTE]Ergens meldde iemand dat Vista zo\'n 500.000 stuks randapparatuur ondersteund dmv ingebouwde drivers, dat is natuurlijk verzonnen, alleen al de dataomvang van al die drivers zou rond de 30 GB zijn. Vista is al groot genoeg, zou ik zeggen.[/QUOTE]\r\n\r\nHier kan je alvast een voorproefje krijgen:\r\n\r\n[url]http://www.microsoft.com/windows/compatibility/[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Daarnaast is er het probleem dat fabrikanten MS fors moeten betalen om een driver-certificate voor hun randapparatuur te verkrijgen. Zonder dit certificate zal de driver niet geinstalleerd kunnen worden, een \'security-issue\' volgens MS. Geldklopperij volgens critici.[/QUOTE]\r\n\r\nAltijd nog beter dan hoe Apple er mee omgaat, die werkt gewoonweg maar met een beperkte hoeveelheid hardware......\r\n\r\n[QUOTE] Reden waarom er voor diverse printers [o.m. HP, Dell] zelfs geen drivers voor Vista worden ontwikkeld.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, de reden daarvoor is dat de fabrikant geen geld en energie wil steken in een product dat niet meer ondersteund wordt, dat kost namelijk grof geld en tijd. Ze hebben liever dat je een nieuw product van hun afneemt.\r\nVerder is het ook zo dat Micrososft niet het \'recht\' heeft om zelf software te schrijven voor alle hatrdware, fabrikanten hebben namelijk vaak copyright op de sftware voor hun hardware.
Link naar reactie
[quote=qpc;448075]Maar waarom zou je dat nog doen????\nAls die mogelijk in Vista zit dan gebruik je dat toch:confused::confused::confused:[/quote]\n \nDat doe je om onnodig energie verbruik te voorkomen ,en schade te voorkomen bij bliksem inslag.\nStekker of schakelaar op grote contactdoos waar ook alle hulpapparatuur op zit aangesloten.
Link naar reactie
QPC vind discussieren gewoon leuk denk ik. \nSluimerstand = slaapstand op Apple [ \'hibernate\']\n\n\n[I]....]Altijd nog beter dan hoe Apple er mee omgaat, die werkt gewoonweg maar met een beperkte hoeveelheid hardware......[/I]\nMisschien is handig als je me een recent stuk randapparatuur noemt dat [I]niet[/I] met Apple werkt ? Dan zijn we sneller klaar. \n\nHet spul op jouw link werkt overigens met zowel Windows als Apple. Alleen bij Windows moet je een driver installeren vanaf de meegeleverde CD. Zit dus meestal niet in Vista/XP ingebakken, zoals bij MacOSX. [B]Dat[/B] was de discussie.
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;448095]QPC vind discussieren gewoon leuk denk ik. \r\nSluimerstand = slaapstand op Apple [ \'hibernate\']\r\n\r\n[QUOTE]Misschien is handig als je me een recent stuk randapparatuur noemt dat [I]niet[/I] met Apple werkt ? Dan zijn we sneller klaar. [/QUOTE]\r\n\r\nSoundblaster X-fi\r\nGeForce GTX295\r\n\r\n[QUOTE]Het spul op jouw link werkt overigens met zowel Windows als Apple. Alleen bij Windows moet je een driver installeren vanaf de meegeleverde CD. Zit dus meestal niet in Vista/XP ingebakken, zoals bij MacOSX. [B]Dat[/B] was de discussie.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, de meeste hardware wordt door Vista \'native\' ondersteund. Bij XP was dat inderdaad stukken minder.\r\n\r\nIk pak mijn eigen pc even als voorbeeld:\r\n\r\nGigabyte EX58-UD5\r\nIntel Core i7 920 processor\r\nAsus GTX295 videokaart\r\nCreative SB X-Fi Fatal1ty geluidskaart\r\nHauppauge HVR1700 TV-kaart\r\nCanon MP830 All-in-One\r\nLogitech G15\r\nLogitech G9\r\nLogitech G13\r\nLogitech Wingman Force 3D pro\r\nSamsung T260HD monitor\r\n\r\nAlles werd automatisch geinstalleert.\r\n\r\nUiteraard heb ik daarna wel de software van de genoemde hardware er op gezet, daar je die gewoon nodig hebt om de apparaten volledig te kunnen benutten (bijvoorbeeld de info op het LCD-scherm van het toetsenbord, het \'profielen\' programma van de G9 etc), maar alle stuurprogramma\'s werkten meteen.
Link naar reactie
Dat valt toch heel erg mee, niet ? \nOf tegen, afhankelijk van je POV. Kan hetzelfde aantal [of meer] noemen dat niet met Windows werkt.\n\nNiet echt standaard ding, overigens. Die videokaart [en eigenlijk die Soundblaster ook] is speciaal voor games, en daar is de mac niet een goed platform voor. Als je video-editing doet/postprocessing [zoals mij] dan zul je niet een dergelijke kaart nemen, want dat is overkill. 200-300 watts power consumptie voor alleen de videokaart... hallo.\nDual monitors waren overigens al standaard op mijn oude PowerPC van 6-7 jaar geleden. Windows kon dat toen nog niet eens aan. \nIedere iMac kan een extra monitor inpluggen - geen driver nodig. Een plasmaTV oid kan er ook op worden aangesloten. Geen driver nodig.\n\nCreative heeft nooit drivers voor de mac gemaakt omdat geen mac gebruiker die kaarten ooit zal gebruiken. De ingebouwde voorzieningen zijn voldoende voor de doorsnee gebruiker, en als je toch een kaart neemt dan niet die van Creative, maar bijv. m-audio. In zelfs de kleinste Mac zit bijv. al een surround systeem op het moederbord. Misschien niet het beste, maar voldoende voor de gemiddelde gebruiker. Voor de Pro Macs zijn er vele professionele geluidskaarten die een soundblastertje veruit de baas zijn. Ik heb jaren een homestudio gedraaid op een Mac.\n\nNogmaals, gamers kunnen beter geen Mac kopen.
Link naar reactie
[QUOTE]Dat valt toch heel erg mee, niet ? \r\nOf tegen, afhankelijk van je POV. Kan hetzelfde aantal [of meer] noemen dat niet met Windows werkt.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb gewoon even gauw 2 recente onderdelen genoemd die ik op dit moment zelf gebruik. Er zijn er uiteraard [B]veel[/B] meer, maar als ik de hele lijst moet gaan neerzetten, dan ben ik een week zoet.... Je kan beter vragen welke hardware er [B]wel[/B] met een Mac werkt, dan ben je veel sneller klaar.\r\nEn noem jij dan eens \'algemene\' hardware die [B]niet[/B] met Windows werkt en [B]wel[/B] met een MAC???? Nu ben ik toch wel heeeeeeeel benieuwd..........\r\n\r\n[QUOTE]Niet echt standaard ding, overigens. Die videokaart [en eigenlijk die Soundblaster ook] is speciaal voor games, en daar is de mac niet een goed platform voor.[/QUOTE]\r\n\r\nHele grote onzin.......... Anders dan bij een Mac worden videokaarten tegenwoordig in een pc ook volledig benut voor fotobewerkingsprogramma\'s, videobewerkingsprogramma\'s en andere toepassingen die meer baat hebben bij een GPU dan bij een CPU.\r\nOok de geluidskaarten van Creative zijn zeker niet alleen voor \'gamers\' bedoelt, sterker nog, Creative maakt meer kaarten voor professionele doeleinden in de X-fi reeks dan voor gamers.\r\n\r\n[QUOTE]Als je video-editing doet/postprocessing [zoals mij] dan zul je niet een dergelijke kaart nemen, want dat is overkill. 200-300 watts power consumptie voor alleen de videokaart... hallo.[/QUOTE]\r\n\r\nGa je nu moeilijk doen over de hoeveelheid Watts? Wat maakt dat uit? Het kan jou w niet om de extra kosten van stroom of de kosten voor de aanschaf van de voeding gaan, want je betaald ook graag honderden Euro\'s meer voor een Mac, dus wat is daar dan het probleem :confused:\r\n \r\n[QUOTE]Dual monitors waren overigens al standaard op mijn oude PowerPC van 6-7 jaar geleden. Windows kon dat toen nog niet eens aan. [/QUOTE]\r\n\r\n.... en 15 jaren geleden had niemand internet, what is your point :confused:\r\n\r\nIedere iMac kan een extra monitor inpluggen - geen driver nodig. Een plasmaTV oid kan er ook op worden aangesloten. Geen driver nodig.\r\n\r\nBij Vista ook, wat wil je nu zeggen?\r\n\r\n[QUOTE]Creative heeft nooit drivers voor de mac gemaakt omdat geen mac gebruiker die kaarten ooit zal gebruiken. De ingebouwde voorzieningen zijn voldoende voor de doorsnee gebruiker[/QUOTE]\r\n\r\nPriecies, zo is het met alles op een Mac, voor een \'doorsnee\' gebruiker..... Wil je meer, dan moet je overstappen op een (snellere, modernere en goedkopere) pc met Windows.\r\n\r\n[QUOTE] en als je toch een kaart neemt dan niet die van Creative, maar bijv. m-audio. In zelfs de kleinste Mac zit bijv. al een surround systeem op het moederbord.[/QUOTE] \r\n\r\nOp elk modern standaard moederbord zit ook een goede HD-geluidchip.\r\n\r\n[QUOTE]Misschien niet het beste, maar voldoende voor de gemiddelde gebruiker. Voor de Pro Macs zijn er vele professionele geluidskaarten die een soundblastertje veruit de baas zijn. Ik heb jaren een homestudio gedraaid op een Mac.[/QUOTE]\r\n\r\nVer uit?? Dan moet het toch wel een \'wonder\' van een kaart zijn......enne ... de meerprijs?\r\n\r\n[QUOTE]Nogmaals, gamers kunnen beter geen Mac kopen.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is sowieso een feit, ook als je geen echte gamer bent maar graag eens op z\'n tijd een goed spel wilt spelen, heb je veel meer aan Windows dan aan een Mac.....
Link naar reactie
Je blijft met opzet verkeerd interpreteren. Nog een keertje op een rij. Randapparatuur die met Mac en Windows werkt: dan bedoel ik printers, scanners, camera\'s, externe harddisks, mediaspelers, microfoons, network devices, input devices... in feite alles waar jij naar verwijst met je link [url]http://www.microsoft.com/windows/compatibility/[/url]\n\nDie insteekkaarten [beter gezegd: hun functionaliteit] zit al ingebouwd in elke standaard Mac en zijn overbodig. Voor niet standaard gebruik, professioneel gebruik dus [maar daar hebben we het hier niet over] zijn er voor elk wat wils vele kaarten te verkrijgen. \n[quote]Priecies, zo is het met alles op een Mac, voor een \'doorsnee\' gebruiker..... Wil je meer, dan moet je overstappen op een (snellere, modernere en goedkopere) pc met Windows.[/quote]\nMet jou discussieren is zinloos, blijkens het bovenstaande. Het is vrij hilarisch ook wat je zegt, maar dat terzijde.\nNogmaals mijn vraag: heb je eigenlijk wel eens echt met een Mac gewerkt ? Niet een briefje typen dus, maar een week of zo alleen met Mac ? Wat zou je willen verbeteren ? Wat wil je eigenlijk doen op je computer ?
Link naar reactie
[QUOTE]Je blijft met opzet verkeerd interpreteren.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, misschien vertel jij het wel zodanig dat het niet helemaal duidleijk is....\r\n\r\n[QUOTE]Die insteekkaarten [beter gezegd: hun functionaliteit] zit al ingebouwd in elke standaard Mac en zijn overbodig.[/QUOTE]\r\n\r\nOver wat voor soort insteekkaarten heb jij het dan en wie bepaald dan of iets wel of niet overbodig is?\r\n\r\n[QUOTE] Voor niet standaard gebruik, professioneel gebruik dus [maar daar hebben we het hier niet over] zijn er voor elk wat wils vele kaarten te verkrijgen. [/QUOTE]\r\n\r\nWat versta jij dan onder \'professioneel\' gebruik en meteen de 2e vraag er achter aan, impicier jij hiermee dan te zeggen dat je de Mac niet voor \'professioneel gebruik\' geschikt is?\r\n\r\nMet jou discussieren is zinloos, blijkens het bovenstaande. Het is vrij hilarisch ook wat je zegt, maar dat terzijde.\r\nNogmaals mijn vraag: heb je eigenlijk wel eens echt met een Mac gewerkt ? Niet een briefje typen dus, maar een week of zo alleen met Mac ? Wat zou je willen verbeteren ? Wat wil je eigenlijk doen op je computer ?[/QUOTE]\r\n\r\nEn ja, ik heb weldegelijk met een Mac gewerkt.\r\nEn wat ik nu onder andere met mijn eigen pc doe is veel moderne games spelen, fotobeweking (Photoshop 4 64-bit met hardware versnelling), testen van diverse software en hardware icm Vista, etc. etc. etc..... Je kan het eigenlijk niet noemen of ik doe het met deze pc......
Link naar reactie
Ik weet nog steeds niet wat je nou niet bevalt aan de mac. \n\nDe standaard mac\'s hebben alle functionaliteit van insteekkaarten al ingebouwd, terwijl de pro mac\'s zijn uit te breiden tot wat je maar wilt. Dat ze [te] duur zijn ben ik met je eens. \n\nWat bevalt je eigenlijk niet ?\n\nWaarom ik Windows een slecht OS vind heb ik al gedetailleerd uit de doeken gedaan. Daar had je geen reactie op.\n\n Zelfs Microsoft\'s eigen commercials werden gemaakt op een Mac. O ironie.\n\n[url]http://www.roughlydrafted.com/2008/09/19/microsofts-im-a-pc-ads-created-on-macs/[/url]\n\nIk ben begonnen met PC [DOS, Windows 95-Vista] maar dat was altijd ellende en improviseren. Het [B]kan[/B] allemaal wel op een PC, maar het kost veel meer tijd en hoofdbrekens. En dan de potentiele problemen onderweg... De securityissues, wat al niet.\nIk ben inmiddels voorbij de leeftijd dat ik het leuk vind om mijn PC om de zoveel tijd te \'tunen\' of bij te stellen. Ik koop een computer en dan verwacht ik dat ie werkt. En dat doet de Mac. Vandaar mijn voorkeur.\n\nWat wil je verbeteren aan de Mac ?
Link naar reactie
[QUOTE]Ik weet nog steeds niet wat je nou niet bevalt aan de mac. \r\n\r\nDe standaard mac\'s hebben alle functionaliteit van insteekkaarten al ingebouwd, terwijl de pro mac\'s zijn uit te breiden tot wat je maar wilt. Dat ze [te] duur zijn ben ik met je eens. \r\n\r\nWat bevalt je eigenlijk niet ?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb daar al heel veel over geschreven, maar ik zal het hier nog even kort proberen samen te vatten;\r\n\r\n- De prijs,\r\n- De onmogelijkheid om het apparaat aan te passen naar eigen stijl\r\n- De beperkte ondersteuning van hardware\r\n- Het feit dat er veel minder software voor verkrijgbaar is\r\n- Het feit dat je er nagenoeg geen spellen op kan spelen\r\n- Het feit dat als je ergens mee zit, dat je met een lampje andere gebruikers moet zoeken\r\n\r\n[QUOTE]Waarom ik Windows een slecht OS vind heb ik al gedetailleerd uit de doeken gedaan. Daar had je geen reactie op.[/QUOTE]\r\n\r\nHelp me even, was dat het deel waarin je vertelde dat het register niet aan te passen was, dat de kernel oud is etc?\r\nzo ja, dan heb ik dat met opzet overgeslagen, want zeg nou eens eerlijk, who cares?\r\n95% van de (tevreden) Windows gebruikers weten niet eens wat een kernel of register is en het maakt ze dan ook niet uit [B]hoe[/B] dat werkt, [B]zolang[/B] het maar...\r\nAls dit niet hetgeen is wat jij bedoelde, noem dan even een berichtnummer en ik zal alsnog reageren (ik doe dit tussen mijn werk door en vergeet wel eens op berichten te reageren, ook als dat juist gevraagd wordt).\r\n\r\n[QUOTE]Ik ben begonnen met PC [DOS, Windows 95-Vista] maar dat was altijd ellende en improviseren. Het [B]kan[/B] allemaal wel op een PC, maar het kost veel meer tijd en hoofdbrekens.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb geen flauw idee over welke problemen je het hebt en [B]wat[/B] er mee tijd kostte, dus daar kan ik geen weerwoord op geven..... Zou dit ook niet deels aan de gebruiker zelf kunnen liggen?\r\n\r\n[QUOTE]En dan de potentiele problemen onderweg... De securityissues, wat al niet.[/QUOTE]\r\n\r\nIk draai ook vanaf het DOS-tijdperk met MS software, maar ik kan mij niet vinden in jouw opmerkingen over \'potentiele\' probelemen en \'securityissues\'.\r\nIk laat braaf mijn updates binnenkomen en gebruik een goede virusscanner en heb nog nooit mar enig probleem ondervonden op het gebied van een securityissue.\r\nZou dit ook niet deels aan de gebruiker zelf kunnen liggen?\r\n\r\n[QUOTE]Ik ben inmiddels voorbij de leeftijd dat ik het leuk vind om mijn PC om de zoveel tijd te \'tunen\' of bij te stellen. Ik koop een computer en dan verwacht ik dat ie werkt. En dat doet de Mac. Vandaar mijn voorkeur.[/QUOTE]\r\n\r\nDat doet een netbook met Linux ook, het is maar net wat je wilt dat de pc voor je \'kan\' doen...\r\n\r\nEen Windows pc is gewoon op alle fronten veel veelzijdiger.\r\n\r\n[QUOTE]Wat wil je verbeteren aan de Mac ?[/QUOTE]\r\n\r\nZie mijn eerder genoemde punten in dit bericht.
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;448337]Ik weet nog steeds niet wat je nou niet bevalt aan de mac. \r\n\r\nDe standaard mac\'s hebben alle functionaliteit van insteekkaarten al ingebouwd, terwijl de pro mac\'s zijn uit te breiden tot wat je maar wilt. Dat ze [te] duur zijn ben ik met je eens. \r\n\r\nWat bevalt je eigenlijk niet ?\r\n\r\nWaarom ik Windows een slecht OS vind heb ik al gedetailleerd uit de doeken gedaan. Daar had je geen reactie op.\r\n\r\n Zelfs Microsoft\'s eigen commercials werden gemaakt op een Mac. O ironie.\r\n\r\n[url]http://www.roughlydrafted.com/2008/09/19/microsofts-im-a-pc-ads-created-on-macs/[/url]\r\n\r\nIk ben begonnen met PC [DOS, Windows 95-Vista] maar dat was altijd ellende en improviseren. Het [B]kan[/B] allemaal wel op een PC, maar het kost veel meer tijd en hoofdbrekens. En dan de potentiele problemen onderweg... De securityissues, wat al niet.\r\nIk ben inmiddels voorbij de leeftijd dat ik het leuk vind om mijn PC om de zoveel tijd te \'tunen\' of bij te stellen. Ik koop een computer en dan verwacht ik dat ie werkt. En dat doet de Mac. Vandaar mijn voorkeur.\r\n\r\nWat wil je verbeteren aan de Mac ?[/QUOTE]\r\n\r\nEn Apple (Mac) lacht al jaren met Windows...
Link naar reactie
[B]Beperkte hardware ondersteuning[/B]: onzin. Alles wat met een USB, eSATA, Ethernet of FireWire stekkertje kan worden aangesloten, is compatibel tegenwoordig.\r\n\r\n[B]Weinig software[/B]: welke mis je dan ? Dat er [I]meer[/I] software voor Windows is zal ik niet bestrijden, of dat allemaal [I]zinvolle[/I] software is, is een mening. Een groot deel is er omdat Windows zoveel steken laat vallen. Wat kun je [I]niet[/I] op een Mac doen, behalve gamen ?\r\n\r\n[B]...als je ergens mee zit...[/B] : [I]Als[/I] je een probleem hebt, zijn er Apple-forums waar alle antwoorden te vinden zijn. Mijn punt blijft, dat er [I]weinig[/I] kans is dat er iets gebeurt, vanwege de [I]stabiliteit[/I] van het systeem. \r\nDaarnaar verwees ik indirect in mijn opsomming waarom Windows mij niet bevalt: onstabiele kernel, registry is een kaartenhuis, security issues etc. etc. [I]Zodra je het naar eigen inzicht gaat aanpassen[/I] [wat jij zo graag wilt] krijg je te maken met al die problemen: crashes, incompatibiliteit, etc... \r\nNet wat je zegt, de gebruiker wordt dan als de schuldige aangewezen. Maar jij wilt juist dat de gebruiker alles kan customizen! Misschien dat jij alles goed weet te krijgen omdat je een meer dan gemiddelde interesse in je PC hebt, maar dat is dus niet doorsnee. \r\nJe kan en mag de gebruiker niet de schuld geven. Een PC is een complex stuk techniek, het is geen hamer. Het OS moet ervoor zorgen dat de gebruiker [I]probleemloos[/I] kan doen wat ie wil met zijn apparaat, ook als ie geen expert is. Daar laat Windows het te vaak afweten. Een complete digibeet die los gaat op een Windows PC zit al gauw met een onbruikbaar stuk plastic, terwijl dezelfde gebruiker met een Mac z\'n gang kan blijven gaan. Waargenomen in mijn kennissenkring, diverse malen.\r\n\r\nQua prijs: inderdaad, ik had \'m ook graag goedkoper gezien. \r\nWeinig ondersteuning voor games: klopt ook. \r\n\r\nAan de andere kant: tel eens op wat je allemaal uitgeeft aan je gecustomisede games-computer [PC, speciale videokaart, speciale geluidskaart, monitor etc]: waarschijnlijk kom je dan al aardig in de buurt van een Mac.\r\n\r\nToen Windows VISTA uitkwam werd berekend dat [I]94% van de PCs niet of nauwelijks compatibel[/I] zou zijn [VS]. Je werd [en wordt] dus in feite gedwongen steeds een nieuwe PC te kopen om bij te blijven [als je de nieuwste software wilt blijven draaien, zoals bijv. jouw geliefde games]. Dat loopt aardig op qua uitgaven, terwijl je oude PC op slag waardeloos is geworden. De nieuwste MacOS draaien zelfs probleemloos op 8 jaar oude computers, net als alle software die dat OS nodig heeft. Als je geen processor-intensieve dingen doet [zoals gamen, films renderen/converteren, 3D animaties maken] merk je er zelfs niets van dat je PC oud is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...